mój wynalazek - VFR streetfighter

Wymyśiłeś coś fajnego do Swojej VFR? To możesz się podzielić.
Awatar użytkownika
yaaro
Posty: 17
Rejestracja: czw 23 lis 2006, 13:16
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

mój wynalazek - VFR streetfighter

Post autor: yaaro » czw 23 lis 2006, 19:02

korzystając z możliwości jakie daje ten dział, chciałbym przedstawić wam pewną uroczą bestię :biggrin
Ale od początku.... Pojawiła się kiedyś w mojej głowie wizja streetfightera innego niż te, które widujemy. Postanowiłem go zbudować. Nie chciałem realizować oklepanego schematu i tworzyć streeta na olejaku GSXR, czy starej CBR Fireblade, bo jest ich już zbyt dużo, przez co stały się małowyjątkowe. Stwierdziłem, że na dawcę najbardziej będzie mi pasowała właśnie VFRka :smile: . Ma ciekawy wahacz, pięknie wyeksponowaną felgę, silnik o niesamowitym brzmieniu i kulturze pracy oraz stosunkowo wąską ramę, na czym mi zależało (oglądając fotki dojdziecie dlaczego). Mocy trochę mało ale wystarczy. Tak więc w 2002r przywiozłem z Niemiec lekko uszkodzoną RC36 z 90r i się zaczęło…… :???: . Mógłbym tu długo pisać o robocie, perypetiach, poszukiwaniach rozwiązań, załamce z powodu niekończącej się pracy itd. ale nie będę was zanudzać. Prace nad Hondą trwały ponad rok, głównie w weekendy, pochłonęły „trochę” kasy i wymagały niezłej determinacji.
Ot co powstało: 8)

Obrazek

Obrazek

zaproszono mnie również na targi MOTOCYKLEXPO 2006, gdzie mój „exturystyk” startował w otwartym konkursie CUSTOMBIKE organizowanym przez miesięcznik Motocykl. Poszło całkiem nieźle…..piąte miejsce (dziesięciu finalistów) :smile:

Obrazek


fotorelację z budowy tego sprzęta znajdziecie na www.hotfighter.prv.pl w dziale „warsztat”

I co sądzicie? Profanacja VFRki ? :razz:
Ostatnio zmieniony czw 23 lis 2006, 23:14 przez yaaro, łącznie zmieniany 1 raz.

UxY
Administrator
Administrator
Posty: 1467
Rejestracja: sob 29 paź 2005, 17:05
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: UxY » czw 23 lis 2006, 19:06

eee tam jaka profanacja ;p zajebisty sprzęt - gratuluje zaciecia i odwagi na taki projekt, na tych dwóch wydechach musi brzmieć pięknie. Mam nadziejej że bedziesz w przyszłym roku na jakims spotkaniu to Cie posłuchamy :>

Awatar użytkownika
Little Sister
klepacz
klepacz
Posty: 689
Rejestracja: pt 25 sie 2006, 21:21
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: Nibylandia
Kontakt:

Post autor: Little Sister » czw 23 lis 2006, 21:39

Jak już pisałam jestem pod wrażeniem modyfikacji jakich dokonałeś 8)

Bardzo fajny pomysł ze stelażem i wydechami (hehe, VTEC?) ;)
Przednia owiewka jak dla mnie na 5+
Felga też elegancka... Moge tylko pozazdrościć jednoramiennego wahacza :P
Jedynym minusem (albo plusem, co kto woli ;)) jest jednoosobowa kanapa, nie latasz z dziewczyną na kapciu?
Joke joke :P

Ps. Nie myslałes może o założeniu klatki?
Mnie ostatnio chodzi taki pomysł po głowie, ale nie wiem czy efekt załozenia takiej zabawki bedzie raczej IN + czy minus....

Ps2. A cóż to za widelec?

Awatar użytkownika
yaaro
Posty: 17
Rejestracja: czw 23 lis 2006, 13:16
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: yaaro » czw 23 lis 2006, 23:07

Co do wydechu...natchnieniem był Duc 916 (gdy budowałem swoją wydłubkę, VTECa na dwóch kołach jeszcze nie robili 8) ). Up-side-down pochodzi z Kawy ZX9R. Trochę było z tym kombinacji, promień skrętu mocno się przez to powiększył. Co do klatki, to wykluczone, oszpeciłaby mojego sprzęta. Bliżej mojemu streetowi do showbike, niż stuntbike. Nie katuję go tak bardzo, żebym klatki potrzebował. Acha siedzenie.....no więc tylny stelaż oraz zadupek były tak pomyślane aby po zdjęciu obecnej pokrywki pasowało siedzonko od R6, no i pasuje tylko temat podnóżków jakoś poszedł na bok, a siedzonko leży w kartonie :???:
Ostatnio zmieniony pt 24 lis 2006, 22:44 przez yaaro, łącznie zmieniany 1 raz.

seba_VF750FR
klepacz
klepacz
Posty: 901
Rejestracja: ndz 19 mar 2006, 22:14
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bartoszyce
Kontakt:

Post autor: seba_VF750FR » czw 23 lis 2006, 23:32

absolutnie zadnych klatek! Martuś mylisz prawdziwego fightera ze stunt moto ,klatka jest tu nie na miejscu ,dla mnie wydech bomba i te upsy ,fajna ta nakładka na rame dodaje efektu włoskiego moto.Mam pytanie do Ciebie Yaro czy waga moto wzrosła ????czy do takiego wydechu przestrajałeś silnik ??? od czego jest zadupek lub na czym wzorowany ? gdzie upchnełes całe okablowanie z tyłu motocykla ? jak sie sprawują hamulce ? dają rade tej kozie jaką jest VFRka ?

Awatar użytkownika
Little Sister
klepacz
klepacz
Posty: 689
Rejestracja: pt 25 sie 2006, 21:21
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: Nibylandia
Kontakt:

Post autor: Little Sister » pt 24 lis 2006, 00:17

Ja nie sugeruje że klatka bylaby uciebie wskazana, tylko zastanawiam się poprostu nad taka opcją u siebie, z tad moje pytanie. Zbieram opinie ;)

Ps. Po takim odchudzeniu waga motocykla napewno się zmniejszyła...

Awatar użytkownika
rommi
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2358
Rejestracja: śr 30 lis 2005, 16:34
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Józefosław k/Piaseczna
Kontakt:

Post autor: rommi » pt 24 lis 2006, 08:40

Gratuluję pomysłowości, determinacji i cierpliwości, o której pisałeś na swojej stronce.
Sprzęt prezentuje się super !!! :pwned Bardzo mi się podoba.
Respect. :pwned

Awatar użytkownika
yaaro
Posty: 17
Rejestracja: czw 23 lis 2006, 13:16
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: yaaro » pt 24 lis 2006, 09:37

Dziękuję wam za słowa uznania :smile:

Seba, pytałeś o wagę. Czy wzrosła? Zdecydowanie, nie. Aluminiowy stelaż waży ok. 3,5kg, tylny delikatny zadupek tyle co nic, każdy z "węglowych" tłumików ok. 1,6 kg, zbiornik w całości z laminatu, w motocyklu sporo elementów wykonanych z użyciem lekkiego karbonu. Odpadł ciężki tłumik spod silnika i nie lżejsza końcówka wydechu, ciężka centralna podstawka , odpadł ciężki oryginalny tył, brak owiewek,itd. Niestety zawiecho UPSIDE waży więcej, tarcze i zaciski również :neutral: . Reasumując czuję, że motocykl jest dużo lżejszy, co daje się zauważyć szczególnie przy przerzucaniu go z jednej strony na drugą. Niestety radykalne odchudzenie tyłu i dociążenie przodu (również cialem-inna pozycja kierowcy) sprawia, że moto jest mniej poręczne przy wolnej jeździe, również ciężej go było postawić na koło (zanim zmieniłem zębatkę), czasami tylna opona traci przyczepność przy ostrym wstawianiu na pierwszym i drugim biegu. Ale jak wiadomo dociążony przód, niska kierownica i wyżej położone siedzonko to lepsze prowadzenie w szybkich łukach i to zdecydowanie się poprawiło 8) .
Co do wydechu…..jak wiesz musi być dostrojony układ dolot-wydech. Ubolewam ale nie dysponuję hamownią, na której można by precyzyjnie stroić ten układ. Postanowiłem do obecnego wydechu dostosować dolot. W przerobionym airboxie jest zamontowany wielki samochodowy stożek, skierowany do wewnątrz, a swoją nasadę (przez którą u mnie ciągnie powietrze) ma na zewnątrz obudowy. Na tej nasadzie (czyli moim wlocie) montowałem kryzy o różnych średnicach tak, aby honda zbierała się jak najlepiej w całym zakresie obrotów. Spodziewałem się, że poczynione zmiany mocno zubożą mieszankę, więc dałem mu większe dysze (+0,1mm) ale najwyraźniej były za duże, bo motorek nie chodził zbyt dobrze. Powróciłem do oryginalnych i to jest chyba najbardziej optymalne dla mnie rozwiązanie. Co ciekawe...nie zauważyłem aby po zmianie wydechu VFRka straciła moment obrotowy w dolnym zakresie, za to zyskała niezłego kopa na górze :mrgreen: . Zauważyłem to ja i wszyscy, którzy jeździli tym sprzętem przed zmianami i po. Kolor świec i okopcenie wylotu świadczą raczej, że mieszanka zbyt uboga nie jest

Zadupek jest wytworem mojej wyobraźni i wykonany „by myself” ale na jego kształt mogła mieć wpływ Honda NAS, której tył bardzo mi się podobał
http://www.sportrider.com/bikes/146_01_honda_nas/

Okablowanie….z tyłu jest tylko skromna instalacja oświetlenia i pompa paliwa, reszta trafila pod zbiornik, również akumulator, który teraz jest tuż za główką ramy. Po zdjęciu siodełka bak odchyla się do tyłu i wtedy jest łatwy dostęp do wszystkiego.

VFRka nie jest aż taką kozą aby te heble nie dały jej rady. Tarcze 320mm + czterotłoki od Kawasaki ważącego ponad 240 kg + przewody w stalowym oplocie sprawiają, że przy naprawdę ostrym hamowaniu gniotę se „kohones” o zbiornik :smile: .
Ostatnio zmieniony pt 24 lis 2006, 12:03 przez yaaro, łącznie zmieniany 1 raz.

seba_VF750FR
klepacz
klepacz
Posty: 901
Rejestracja: ndz 19 mar 2006, 22:14
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bartoszyce
Kontakt:

Post autor: seba_VF750FR » pt 24 lis 2006, 11:19

jestem pod naprawde duzym wrażeniem tych przeróbek ,mam nadzieje ze kiedyś będe miał okazje zobaczyć twoją maszyne na żywo.Pozdrawiam seba

Awatar użytkownika
Groszek
klepacz
klepacz
Posty: 616
Rejestracja: pt 30 cze 2006, 23:43
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wawa / V-Boyen
Kontakt:

Post autor: Groszek » sob 25 lis 2006, 00:10

noo, gratuluję uporu i niesamowitego efektu! Zwłaszcza ta rama zrobiła na mnie wrażenie. naprawdę kawał świetnej roboty!

Awatar użytkownika
olo
klepacz
klepacz
Posty: 1519
Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
Imię: Olek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: olo » sob 25 lis 2006, 07:24

yaaro, momy coś wspólnego - ja też jestem zakochany w sylwewtce MONSTERA :mrgreen:
Twoja fałeferka jest miodzio ! Congratulations !!!
VFR-OC Poland, South Park section, MTZ sub-section :-)

UxY
Administrator
Administrator
Posty: 1467
Rejestracja: sob 29 paź 2005, 17:05
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: UxY » sob 25 lis 2006, 17:14

yaaro pisze:I co sądzicie? Profanacja VFRki ? :razz:
Yaaro pewnie myślałem że jesteśmy grupa VFRowych emerytów i ręcistów ;p a tu sie każdemu podoba ;]

Gienio
klepacz
klepacz
Posty: 1807
Rejestracja: pn 17 lip 2006, 16:29
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Gienio » sob 25 lis 2006, 21:27

no no gosciu masz talent, gratulacje!!!

Awatar użytkownika
yaaro
Posty: 17
Rejestracja: czw 23 lis 2006, 13:16
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: yaaro » ndz 26 lis 2006, 18:05

UxY pisze:Yaaro pewnie myślałem że jesteśmy grupa VFRowych emerytów i ręcistów ;p a tu sie każdemu podoba ;]
...no wiesz, VFRa ma inne przeznaczenie, jest raczej ukierunkowana w stronę turystyki, więc i właściciele VFRek to jak myślę najczęściej turyści :smile: Gdzieś na forum znalazłem komentarz w stosunku do jakichś tam przeróbek, że to profanacja, więc doszedłem do wniosku, że duża część Was ceni tylko oryginał.... poręczny, pakowny, praktyczny :???:
...nie mniej cieszy mnie bardzo, że mój sprzęt zrobił na was takie wrażenie 8) Mimo włożonej kasy i poświęconego czasu, wiem, że było warto....również dlatego, że teraz czuję się zajeb***ście spotykając się z takimi opiniami i odbiorem :grin: Dzięki :mrgreen:

Awatar użytkownika
Little Sister
klepacz
klepacz
Posty: 689
Rejestracja: pt 25 sie 2006, 21:21
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: Nibylandia
Kontakt:

Post autor: Little Sister » ndz 26 lis 2006, 18:12

Właśnie...
A jak ci się jeździ na dłuższe odległości?
Wygodnie, czy moto straciło troszkę na komforcie jazdy?
U mnie na dłuższą metę, jazda jest dość męcząca... Niestety :???:

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości