scottoiler

Wymyśiłeś coś fajnego do Swojej VFR? To możesz się podzielić.
Bor0
teksciarz
teksciarz
Posty: 126
Rejestracja: ndz 10 lut 2008, 22:08
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontakt:

Post autor: Bor0 » śr 19 lis 2008, 16:46

taki elektorzawór nie osiąga niewiadomo jakiej temperatury, bardziej ci się nagrzeje zbiorniczek z olejem od ramy lub od gorącego powietrza za silnikiem :) w normalnych warunkach (lato) temperatura pod owiewkami oscyluje w granicach 25-40 stopni a w korkach nawet więcej, także cewka w takim elektozaworku napewno nie osiągnie więcej, ponieważ to są minimalne natężenia prądu. A regulując smarownice zawsze można to zrobić na ciepłym silniku po przejażdżce, wkońcu i tak rozgrzewamy maszyny przed jazdą i olej osiągnie temperature podobną jak przy regulacji. To tylko kwestia 2-3 prób ustawienia optymalnego :)

Awatar użytkownika
olo
klepacz
klepacz
Posty: 1519
Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
Imię: Olek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: olo » wt 09 cze 2009, 22:38

Ha ! Dzisiaj zmontowałem układ :mrgreen: po pierwszej jeździe felga obrzygana olejem ale to kwestia ustawienia i z pierwszych obserwacji wnioskuję że - tak jak pisze Bor0 - trzeba reglować na rozgrzanym moto i wszystko będzie git ! Postaram się za jakiś czas napisać jak toto się spisuje...
Aha - koszt części potrzebnych do zmontowania oliwiarki nie przekroczył chyba 50 PLN :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
VFR-OC Poland, South Park section, MTZ sub-section :-)

Awatar użytkownika
Sylwio
klepacz
klepacz
Posty: 1159
Rejestracja: sob 09 lut 2008, 00:58
Imię: Sylwester
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Sylwio » śr 10 cze 2009, 08:57

olo kiedy rozpoczynasz produkcję masową oliwiarki?
"A ty siej. A nuż coś wyrośnie. A ty - to, co wyrośnie - zbieraj. A ty czcij - co żyje radośnie, A ty szanuj to, co umiera..."

Awatar użytkownika
olo
klepacz
klepacz
Posty: 1519
Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
Imię: Olek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: olo » śr 10 cze 2009, 15:48

Na razie robię biznes-plan :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
VFR-OC Poland, South Park section, MTZ sub-section :-)

Awatar użytkownika
moskittiero
teksciarz
teksciarz
Posty: 182
Rejestracja: pt 24 paź 2008, 10:51
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Post autor: moskittiero » sob 13 cze 2009, 10:49

olo pisze:Aha - koszt części potrzebnych do zmontowania oliwiarki nie przekroczył chyba 50 PLN
Jak będzie jakaś oferta zamieść koniecznie :)
Koniecznie fotki.

Mila
teksciarz
teksciarz
Posty: 134
Rejestracja: pt 14 paź 2016, 09:45
Imię: Andrzej
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Łomianki

Re: scottoiler

Post autor: Mila » śr 15 lut 2017, 10:16

Tak wykonałem swoją olejarkę na razie bez prób i sterowania czasowego tylko elektrozawór i 2 zaworki regulacyjne motoride:
PIC_1906.JPG
PIC_1907.JPG
PIC_1911.JPG
PIC_1912.JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

K_L_A_M_A
teksciarz
teksciarz
Posty: 188
Rejestracja: ndz 12 gru 2010, 21:37
Imię: KAMIL
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: BYTOM

Re: scottoiler

Post autor: K_L_A_M_A » śr 15 lut 2017, 17:22

Na pewno nie będzie problemu ponieważ mam dokładnie na tym samym elektrozaworze gazowym i wszystko działa jak trzeba. Tyle że sterowanie zrobiłem na układzie czasowym ze scalakiem NE555 + przekaźnik. Jest możliwość regulacji co jaki czas ma być podawany olej jak i ilość oleju. Przetestowana już w drugim moim sprzęcie. :) Nie potrzebne są żadne dodatkowe zaworki wystarczy jako podajnik przy łańcuchu zastosować rureczkę np z WD40 tą czerwoną.
Jakby co mogę porobić fotki, wrzucić schemat itp
No i zmieniłbym poprowadzenie przewodu doprowadzającego olej bo w tej konfiguracji bardzo mocno pracuje część pomiędzy setem a wahaczem ( mocne szarpnięcia podczas pracy zawieszenia)

Mila
teksciarz
teksciarz
Posty: 134
Rejestracja: pt 14 paź 2016, 09:45
Imię: Andrzej
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Łomianki

Re: scottoiler

Post autor: Mila » czw 16 lut 2017, 09:53

Dzięki za porady i jeżeli możesz porobić fotki i schematy to będę wdzięczny , gdyż sam zastanawiałem się nad czasowym sterowaniem motoride:

Awatar użytkownika
śliniak290
klepacz
klepacz
Posty: 1842
Rejestracja: pn 07 cze 2010, 09:41
Imię: Wojciech
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa - Jelonki

Re: scottoiler

Post autor: śliniak290 » czw 16 lut 2017, 13:16

Czasowe jest o tyle dobre że możesz regulować w zależności od pogody i potrzeb ilość smarowidła na łańcuch
Najpierw naucz śmiać się z siebie , a potem śmiej się z innych !!!

Mila
teksciarz
teksciarz
Posty: 134
Rejestracja: pt 14 paź 2016, 09:45
Imię: Andrzej
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Łomianki

Re: scottoiler

Post autor: Mila » czw 16 lut 2017, 14:17

Dlatego założyłem 2 zaworki precyzyjne ,żeby móc w każdej chwili zwiększyć ilość spadających kropli lub powrócić do poprzedniego stanu motoride:

Awatar użytkownika
śliniak290
klepacz
klepacz
Posty: 1842
Rejestracja: pn 07 cze 2010, 09:41
Imię: Wojciech
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa - Jelonki

Re: scottoiler

Post autor: śliniak290 » czw 16 lut 2017, 15:15

Spoko, jak zacznie się jazda to wyjdzie w praniu :D
Najpierw naucz śmiać się z siebie , a potem śmiej się z innych !!!

K_L_A_M_A
teksciarz
teksciarz
Posty: 188
Rejestracja: ndz 12 gru 2010, 21:37
Imię: KAMIL
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: BYTOM

Re: scottoiler

Post autor: K_L_A_M_A » czw 16 lut 2017, 20:56

No to obiecane fotki:)
Tak mam zrobione u siebie, zbiornik z przodu pod licznikiem w lewym rogu.
Łatwy dostęp, wgląd w ilość oleju na bieżąco
IMAG1099a.JPG
Przewód olejowy do zaworu gazowego (LOVATO 12v) jest poprowadzony pod pompą ABS wzdłuż ramy, zawór przykręcony jest jednym uchem razem z chłodnicą a pod drugie ucho oparte o ramę podłożona jest przekładka piankowa aby nie obtarło ramy.
IMAG1102a.JPG
nastepnie z zaworu idzie na wewnętrzną część ramy i wychodzi przy wahaczu
IMAG1103a.JPG
następnie przewód przechodzi do dolnej części wahacza lecz najpierw chwycony jest razem z osłoną łańcucha za pomocą konektora do kabli w postaci oczka -tą śrubą za "skrzydełkiem" seta kierowcy
IMAG1104a.JPG
pod wahaczem dociśnięty jest widoczną blaszką do spodu wahacza wspólną śrubą razem ze ślizgiem łańcucha
IMAG1105a.JPG
następnie wchodzi za tą małą osłonę gdzie zakończony jest rurką miedzianą z przewodu hamulcowego do którego przylutowane jest ucho z konektora do kabli w celu umożliwienia przykręcenia całości do tejże osłony.
IMAG1106a.JPG
Końcówka zrobiona jest z rureczki WD40 która wklejona jest do rurki miedzianej, najlepsze rozwiązanie jakie testowałem. Wszelkiego rodzaju sztywne wynalazki odginają się pod wpływem drgań itp i olej leci nie tam gdzie trzeba. Poza tym malutka średnica idealnie dozuje olej
IMAG1108a.JPG
całość sterowana jest jak już pisałem wcześniej, a całość jest troszkę większa od pudełka zapałek. Co najważniejsze działa tylko wtedy gdy włączone mam światła. Można wykorzystać inny sygnał gdy np ktoś ma automatycznie uruchamiane.
Jak widać na ostatnim zdjęciu wszystko działa jak powinno tzn łańcuch cały mokry, rolki błyszczą się od oleju, a koło jak widać suche i zakurzone tylko :)
IMAG1109a.JPG
co niektórzy twierdzą że w przypadku podawania oleju na jedną stronę smarujemy tylko jedną stronę łańcucha - jak widać są w błędzie :)
Aha... a olej to najzwyklejszy przekładniowy HIPOL :)
Przewód olejowy to zwykły przewód paliwowy przeźroczysty umieszczony jak widać w peszlu
schemat elektryczny to najprostsza aplikacja układu ne555 który występuje jako avt 1459 więc można kupić gotowca:)
poniżej schemat:
avt1459.jpg
Obwód złożony z kondensatora C2 rezystora R1 oraz potencjometru PR1 określa czas
przerwy pomiędzy kolejnymi impulsami wyjściowymi(czas przerwy pomiędzy podawaniem oleju 0,5 do 60 sekund) Potencjometr PR2 określa czas trwania impulsu ( ilość podawanego oleju - 0,5 do 8 sekund). Dioda LED D4 pełni rolę sygnalizatora zadziałania przekaźnika RL1 którym sterujemy zaworem gazowym. Jeżeli ktoś chciałby inne czasy zadziałania wystarczy odpowiednio dobrać PR1 i PR2 lub kondensatory C2,C3 lub R1,R2. Zwiększając wartości wydłużamy czas, zmniejszając skracamy i tyle.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony czw 16 lut 2017, 21:40 przez K_L_A_M_A, łącznie zmieniany 2 razy.

Mila
teksciarz
teksciarz
Posty: 134
Rejestracja: pt 14 paź 2016, 09:45
Imię: Andrzej
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Łomianki

Re: scottoiler

Post autor: Mila » czw 16 lut 2017, 21:20

Dzięki najbardziej czekam na całą elektronikę . Wiem ,że są moduły czasowe AVT 1459 / można je kupić w W-wie / ale jeszcze podłączone są do sterowania przy kierownicy.
Nie wiem jak zrobione jest to sterowanie i gdzie podłączone do modułu. Poza tym wymieniają tam potencjometry montażowe na większą oporność. Może Twój układ jest inny motoride:

K_L_A_M_A
teksciarz
teksciarz
Posty: 188
Rejestracja: ndz 12 gru 2010, 21:37
Imię: KAMIL
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: BYTOM

Re: scottoiler

Post autor: K_L_A_M_A » czw 16 lut 2017, 21:30

sterowanie z kierownicy do tylko i wyłącznie wyprowadzone na zewnątrz PR1 i PR2 ot i cała filozofia :) Można jeszcze ewentualnie wyprowadzić sobie LEDa wtedy widzimy kiedy następuje podawanie oleju. Jak dla mnie zbędny bajer którego i tak praktycznie się nie używa :) Wiem co mówię bo w poprzedniej VFRce pokusiło mnie i popełniłem taki wynalazek . Ustawiłem raz i .......na tym koniec, szkoda komplikować sobie życie, komplikować układ o miejscu na kierownicy nie wspomnę. Przynajmniej w moim przypadku tak właśnie było, więc obecnie wersja uproszczona i jest cacy.

Mila
teksciarz
teksciarz
Posty: 134
Rejestracja: pt 14 paź 2016, 09:45
Imię: Andrzej
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Łomianki

Re: scottoiler

Post autor: Mila » pt 17 lut 2017, 10:29

Dziękuję za szybkie info , ale ja zupełnie nie znam się na elektronice. Chcę kupić gotowy układ AVT 1459 i podłączyć rozumiem ,że do 12V i do zaworu elektromagnetycznego.
W układzie AVT są pewnie 2 potencjometry montażowe służące do regulacji czasu otwarcia zaworu i częstotliwości otwierania. Jeżeli piszę głupoty to proszę mnie poprawić.
Ponadto jeden z kolegów pisał ,że powinno wymienić się jeden z potencjometrów na 4,7Mega wówczas wydłuży sie częstotliwość otwarcia zaworu. Czy dobrze rozumuję? motoride:

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości