scottoiler
-
- teksciarz
- Posty: 126
- Rejestracja: ndz 10 lut 2008, 22:08
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
- Kontakt:
taki elektorzawór nie osiąga niewiadomo jakiej temperatury, bardziej ci się nagrzeje zbiorniczek z olejem od ramy lub od gorącego powietrza za silnikiem w normalnych warunkach (lato) temperatura pod owiewkami oscyluje w granicach 25-40 stopni a w korkach nawet więcej, także cewka w takim elektozaworku napewno nie osiągnie więcej, ponieważ to są minimalne natężenia prądu. A regulując smarownice zawsze można to zrobić na ciepłym silniku po przejażdżce, wkońcu i tak rozgrzewamy maszyny przed jazdą i olej osiągnie temperature podobną jak przy regulacji. To tylko kwestia 2-3 prób ustawienia optymalnego
- olo
- klepacz
- Posty: 1519
- Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
- Imię: Olek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
Ha ! Dzisiaj zmontowałem układ po pierwszej jeździe felga obrzygana olejem ale to kwestia ustawienia i z pierwszych obserwacji wnioskuję że - tak jak pisze Bor0 - trzeba reglować na rozgrzanym moto i wszystko będzie git ! Postaram się za jakiś czas napisać jak toto się spisuje...
Aha - koszt części potrzebnych do zmontowania oliwiarki nie przekroczył chyba 50 PLN
Aha - koszt części potrzebnych do zmontowania oliwiarki nie przekroczył chyba 50 PLN
VFR-OC Poland, South Park section, MTZ sub-section
- moskittiero
- teksciarz
- Posty: 182
- Rejestracja: pt 24 paź 2008, 10:51
- Imię: Marcin
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Konin
- Kontakt:
-
- teksciarz
- Posty: 134
- Rejestracja: pt 14 paź 2016, 09:45
- Imię: Andrzej
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa/Łomianki
Re: scottoiler
Tak wykonałem swoją olejarkę na razie bez prób i sterowania czasowego tylko elektrozawór i 2 zaworki regulacyjne
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- teksciarz
- Posty: 188
- Rejestracja: ndz 12 gru 2010, 21:37
- Imię: KAMIL
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: BYTOM
Re: scottoiler
Na pewno nie będzie problemu ponieważ mam dokładnie na tym samym elektrozaworze gazowym i wszystko działa jak trzeba. Tyle że sterowanie zrobiłem na układzie czasowym ze scalakiem NE555 + przekaźnik. Jest możliwość regulacji co jaki czas ma być podawany olej jak i ilość oleju. Przetestowana już w drugim moim sprzęcie. Nie potrzebne są żadne dodatkowe zaworki wystarczy jako podajnik przy łańcuchu zastosować rureczkę np z WD40 tą czerwoną.
Jakby co mogę porobić fotki, wrzucić schemat itp
No i zmieniłbym poprowadzenie przewodu doprowadzającego olej bo w tej konfiguracji bardzo mocno pracuje część pomiędzy setem a wahaczem ( mocne szarpnięcia podczas pracy zawieszenia)
Jakby co mogę porobić fotki, wrzucić schemat itp
No i zmieniłbym poprowadzenie przewodu doprowadzającego olej bo w tej konfiguracji bardzo mocno pracuje część pomiędzy setem a wahaczem ( mocne szarpnięcia podczas pracy zawieszenia)
-
- teksciarz
- Posty: 134
- Rejestracja: pt 14 paź 2016, 09:45
- Imię: Andrzej
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa/Łomianki
Re: scottoiler
Dzięki za porady i jeżeli możesz porobić fotki i schematy to będę wdzięczny , gdyż sam zastanawiałem się nad czasowym sterowaniem
- śliniak290
- klepacz
- Posty: 1842
- Rejestracja: pn 07 cze 2010, 09:41
- Imię: Wojciech
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa - Jelonki
Re: scottoiler
Czasowe jest o tyle dobre że możesz regulować w zależności od pogody i potrzeb ilość smarowidła na łańcuch
Najpierw naucz śmiać się z siebie , a potem śmiej się z innych !!!
-
- teksciarz
- Posty: 134
- Rejestracja: pt 14 paź 2016, 09:45
- Imię: Andrzej
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa/Łomianki
Re: scottoiler
Dlatego założyłem 2 zaworki precyzyjne ,żeby móc w każdej chwili zwiększyć ilość spadających kropli lub powrócić do poprzedniego stanu
- śliniak290
- klepacz
- Posty: 1842
- Rejestracja: pn 07 cze 2010, 09:41
- Imię: Wojciech
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa - Jelonki
Re: scottoiler
Spoko, jak zacznie się jazda to wyjdzie w praniu
Najpierw naucz śmiać się z siebie , a potem śmiej się z innych !!!
-
- teksciarz
- Posty: 188
- Rejestracja: ndz 12 gru 2010, 21:37
- Imię: KAMIL
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: BYTOM
Re: scottoiler
No to obiecane fotki:)
Tak mam zrobione u siebie, zbiornik z przodu pod licznikiem w lewym rogu.
Łatwy dostęp, wgląd w ilość oleju na bieżąco Przewód olejowy do zaworu gazowego (LOVATO 12v) jest poprowadzony pod pompą ABS wzdłuż ramy, zawór przykręcony jest jednym uchem razem z chłodnicą a pod drugie ucho oparte o ramę podłożona jest przekładka piankowa aby nie obtarło ramy. nastepnie z zaworu idzie na wewnętrzną część ramy i wychodzi przy wahaczu następnie przewód przechodzi do dolnej części wahacza lecz najpierw chwycony jest razem z osłoną łańcucha za pomocą konektora do kabli w postaci oczka -tą śrubą za "skrzydełkiem" seta kierowcy pod wahaczem dociśnięty jest widoczną blaszką do spodu wahacza wspólną śrubą razem ze ślizgiem łańcucha następnie wchodzi za tą małą osłonę gdzie zakończony jest rurką miedzianą z przewodu hamulcowego do którego przylutowane jest ucho z konektora do kabli w celu umożliwienia przykręcenia całości do tejże osłony. Końcówka zrobiona jest z rureczki WD40 która wklejona jest do rurki miedzianej, najlepsze rozwiązanie jakie testowałem. Wszelkiego rodzaju sztywne wynalazki odginają się pod wpływem drgań itp i olej leci nie tam gdzie trzeba. Poza tym malutka średnica idealnie dozuje olej całość sterowana jest jak już pisałem wcześniej, a całość jest troszkę większa od pudełka zapałek. Co najważniejsze działa tylko wtedy gdy włączone mam światła. Można wykorzystać inny sygnał gdy np ktoś ma automatycznie uruchamiane.
Jak widać na ostatnim zdjęciu wszystko działa jak powinno tzn łańcuch cały mokry, rolki błyszczą się od oleju, a koło jak widać suche i zakurzone tylko co niektórzy twierdzą że w przypadku podawania oleju na jedną stronę smarujemy tylko jedną stronę łańcucha - jak widać są w błędzie
Aha... a olej to najzwyklejszy przekładniowy HIPOL
Przewód olejowy to zwykły przewód paliwowy przeźroczysty umieszczony jak widać w peszlu
schemat elektryczny to najprostsza aplikacja układu ne555 który występuje jako avt 1459 więc można kupić gotowca:)
poniżej schemat: Obwód złożony z kondensatora C2 rezystora R1 oraz potencjometru PR1 określa czas
przerwy pomiędzy kolejnymi impulsami wyjściowymi(czas przerwy pomiędzy podawaniem oleju 0,5 do 60 sekund) Potencjometr PR2 określa czas trwania impulsu ( ilość podawanego oleju - 0,5 do 8 sekund). Dioda LED D4 pełni rolę sygnalizatora zadziałania przekaźnika RL1 którym sterujemy zaworem gazowym. Jeżeli ktoś chciałby inne czasy zadziałania wystarczy odpowiednio dobrać PR1 i PR2 lub kondensatory C2,C3 lub R1,R2. Zwiększając wartości wydłużamy czas, zmniejszając skracamy i tyle.
Tak mam zrobione u siebie, zbiornik z przodu pod licznikiem w lewym rogu.
Łatwy dostęp, wgląd w ilość oleju na bieżąco Przewód olejowy do zaworu gazowego (LOVATO 12v) jest poprowadzony pod pompą ABS wzdłuż ramy, zawór przykręcony jest jednym uchem razem z chłodnicą a pod drugie ucho oparte o ramę podłożona jest przekładka piankowa aby nie obtarło ramy. nastepnie z zaworu idzie na wewnętrzną część ramy i wychodzi przy wahaczu następnie przewód przechodzi do dolnej części wahacza lecz najpierw chwycony jest razem z osłoną łańcucha za pomocą konektora do kabli w postaci oczka -tą śrubą za "skrzydełkiem" seta kierowcy pod wahaczem dociśnięty jest widoczną blaszką do spodu wahacza wspólną śrubą razem ze ślizgiem łańcucha następnie wchodzi za tą małą osłonę gdzie zakończony jest rurką miedzianą z przewodu hamulcowego do którego przylutowane jest ucho z konektora do kabli w celu umożliwienia przykręcenia całości do tejże osłony. Końcówka zrobiona jest z rureczki WD40 która wklejona jest do rurki miedzianej, najlepsze rozwiązanie jakie testowałem. Wszelkiego rodzaju sztywne wynalazki odginają się pod wpływem drgań itp i olej leci nie tam gdzie trzeba. Poza tym malutka średnica idealnie dozuje olej całość sterowana jest jak już pisałem wcześniej, a całość jest troszkę większa od pudełka zapałek. Co najważniejsze działa tylko wtedy gdy włączone mam światła. Można wykorzystać inny sygnał gdy np ktoś ma automatycznie uruchamiane.
Jak widać na ostatnim zdjęciu wszystko działa jak powinno tzn łańcuch cały mokry, rolki błyszczą się od oleju, a koło jak widać suche i zakurzone tylko co niektórzy twierdzą że w przypadku podawania oleju na jedną stronę smarujemy tylko jedną stronę łańcucha - jak widać są w błędzie
Aha... a olej to najzwyklejszy przekładniowy HIPOL
Przewód olejowy to zwykły przewód paliwowy przeźroczysty umieszczony jak widać w peszlu
schemat elektryczny to najprostsza aplikacja układu ne555 który występuje jako avt 1459 więc można kupić gotowca:)
poniżej schemat: Obwód złożony z kondensatora C2 rezystora R1 oraz potencjometru PR1 określa czas
przerwy pomiędzy kolejnymi impulsami wyjściowymi(czas przerwy pomiędzy podawaniem oleju 0,5 do 60 sekund) Potencjometr PR2 określa czas trwania impulsu ( ilość podawanego oleju - 0,5 do 8 sekund). Dioda LED D4 pełni rolę sygnalizatora zadziałania przekaźnika RL1 którym sterujemy zaworem gazowym. Jeżeli ktoś chciałby inne czasy zadziałania wystarczy odpowiednio dobrać PR1 i PR2 lub kondensatory C2,C3 lub R1,R2. Zwiększając wartości wydłużamy czas, zmniejszając skracamy i tyle.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony czw 16 lut 2017, 21:40 przez K_L_A_M_A, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- teksciarz
- Posty: 134
- Rejestracja: pt 14 paź 2016, 09:45
- Imię: Andrzej
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa/Łomianki
Re: scottoiler
Dzięki najbardziej czekam na całą elektronikę . Wiem ,że są moduły czasowe AVT 1459 / można je kupić w W-wie / ale jeszcze podłączone są do sterowania przy kierownicy.
Nie wiem jak zrobione jest to sterowanie i gdzie podłączone do modułu. Poza tym wymieniają tam potencjometry montażowe na większą oporność. Może Twój układ jest inny
Nie wiem jak zrobione jest to sterowanie i gdzie podłączone do modułu. Poza tym wymieniają tam potencjometry montażowe na większą oporność. Może Twój układ jest inny
-
- teksciarz
- Posty: 188
- Rejestracja: ndz 12 gru 2010, 21:37
- Imię: KAMIL
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: BYTOM
Re: scottoiler
sterowanie z kierownicy do tylko i wyłącznie wyprowadzone na zewnątrz PR1 i PR2 ot i cała filozofia Można jeszcze ewentualnie wyprowadzić sobie LEDa wtedy widzimy kiedy następuje podawanie oleju. Jak dla mnie zbędny bajer którego i tak praktycznie się nie używa Wiem co mówię bo w poprzedniej VFRce pokusiło mnie i popełniłem taki wynalazek . Ustawiłem raz i .......na tym koniec, szkoda komplikować sobie życie, komplikować układ o miejscu na kierownicy nie wspomnę. Przynajmniej w moim przypadku tak właśnie było, więc obecnie wersja uproszczona i jest cacy.
-
- teksciarz
- Posty: 134
- Rejestracja: pt 14 paź 2016, 09:45
- Imię: Andrzej
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa/Łomianki
Re: scottoiler
Dziękuję za szybkie info , ale ja zupełnie nie znam się na elektronice. Chcę kupić gotowy układ AVT 1459 i podłączyć rozumiem ,że do 12V i do zaworu elektromagnetycznego.
W układzie AVT są pewnie 2 potencjometry montażowe służące do regulacji czasu otwarcia zaworu i częstotliwości otwierania. Jeżeli piszę głupoty to proszę mnie poprawić.
Ponadto jeden z kolegów pisał ,że powinno wymienić się jeden z potencjometrów na 4,7Mega wówczas wydłuży sie częstotliwość otwarcia zaworu. Czy dobrze rozumuję?
W układzie AVT są pewnie 2 potencjometry montażowe służące do regulacji czasu otwarcia zaworu i częstotliwości otwierania. Jeżeli piszę głupoty to proszę mnie poprawić.
Ponadto jeden z kolegów pisał ,że powinno wymienić się jeden z potencjometrów na 4,7Mega wówczas wydłuży sie częstotliwość otwarcia zaworu. Czy dobrze rozumuję?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości