Strona 1 z 1

podniesienie mocy ponad 100 koni w RC36II itp.

: sob 14 cze 2008, 13:06
autor: bialy-murzyn
Czytałem, że sportowe wcielenie VFR osiągało 160-170 koni.
Jak zrobić, aby w seryjnym VFR ze 100 koni wydobyć znacznie większą moc ?

pozdrawiam

: sob 14 cze 2008, 15:36
autor: WiktorVFR
kupic ZX10r

: sob 14 cze 2008, 17:54
autor: Arturo
Turbo i nitro :mrgreen:

: sob 14 cze 2008, 18:56
autor: Fabiq
WiktorVFR, hyhyhy najlepsza rada :]

: sob 14 cze 2008, 19:59
autor: wasyl
Sorki za off-top
Ja kupiłbym stadninę. :mrgreen:

: ndz 15 cze 2008, 10:37
autor: kecajm69
Lub Powercommander gdzieś w necie kiedyś widziałem.Ale lepsza by była zmiana moto.

: ndz 15 cze 2008, 13:28
autor: DIDI
Załóż sobie silnik od VTR!! :lol

Re: podniesienie mocy ponad 100 koni w RC36II itp.

: ndz 15 cze 2008, 14:46
autor: G O F E R
bialy-murzyn pisze:Czytałem, że sportowe wcielenie VFR osiągało 160-170 koni.
Jak zrobić, aby w seryjnym VFR ze 100 koni wydobyć znacznie większą moc ?
Bardzo droga i pracochłonna zabawa, a pod 180 kucy miały tylko torowe sprzęty.
Wersja cywilna to RVF750RC45, ale z tego co pamiętam ona miała 120 koni, więc "znacznie większej mocy" nie uzyskasz.
http://www.bikez.com/pictures/large.php ... ublin).jpg

: wt 08 lip 2008, 11:17
autor: Kornik
Znaczy sie koledze chodzilo zapewne o Honde NR750 :mrgreen:

[ Dodano: 2008-07-08, 11:18 ]
ale to tam byl zupełnie inny silnik, zmodyfikowany tłoki były nie okragłe patrząc z góry tylko owalne :)

[ Dodano: 2008-07-08, 11:19 ]
i moc jak sie nie myle 125KM przy 14 000 obr/min :D to chodzilo jak odrzutowiec :lol

[ Dodano: 2008-07-08, 11:20 ]
http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_NR

: wt 08 lip 2008, 12:23
autor: mario_blues
nie nie , kolega Gofer słusznie prawi - RVF i NR to dwa różne motocykle. Za to mają parę cech współnych - były ku...sko drogie, serwis masakra, prawie zero sukcesu komercyjnego i moc ok 120 KM - czyli tak czy inaczej bardzo daleko do wspomnianych 170 8)

: wt 08 lip 2008, 22:57
autor: Maciej
Mam silnik od 800 na spych możesz sobie dorzucić :).

Co do podnoszenia mocy wszystko da się zrobić ale w granicach rozsądku , generalnie bez zmian konstrukcyjnych silnik można podnieść o ok 20 - 25 % , wyższe kombinacje wymagają poważnych zmian konstrukcyjnych gdyż np tłoki , korbowody, wał korbowy itd itd seryjnie montowane nie pociągną ci długo przy znacznym podniesieniu mocy.
Temat rzeka co można by zrobić a co należy zrobić.