Ograniczyć spalanie

Wymyśiłeś coś fajnego do Swojej VFR? To możesz się podzielić.
Awatar użytkownika
gladiator
pisarz
pisarz
Posty: 286
Rejestracja: śr 25 kwie 2007, 14:38
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa-Bródno
Kontakt:

Ograniczyć spalanie

Post autor: gladiator » wt 20 maja 2008, 20:33

Witam,
Problem mam taki po zatankowaniu pod korek robie 230km i zaczyna mrygać rezerwa :confused
Może ktoś z was wie co trzeba zrobić, aby przelatać 300km na baku, dodam że zmieniłem filtr na K&N i wydech przelotowy (Laser)
Miałem wcześniej RC36II i robiłem 320km a tu są wtryski i lipa 230 :cry:
Może reset komputera,wtrysków,zablokować 3 i 4 -bieg :mrgreen: pomocyyyyy :roll:
Armia baranów, której przewodzi lew, jest silniejsza od armii lwów pro...

Awatar użytkownika
whitespirit
pisarz
pisarz
Posty: 282
Rejestracja: ndz 13 maja 2007, 14:45
Imię: Bartosz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bristol UK

Post autor: whitespirit » wt 20 maja 2008, 20:46

To jest druga strona Hondy :)

Witam w klubie...

Awatar użytkownika
Bolek101
pisarz
pisarz
Posty: 476
Rejestracja: śr 06 lut 2008, 14:34
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ostróda
Kontakt:

Post autor: Bolek101 » wt 20 maja 2008, 21:00

Jedna z przyczyn dla których mnie odpycha RC 46 a bardziej kocham swoją RC 36 II - ostatnio 350 km na zbiorniku :)

Kolejna to cały ten cyrk z komputerem, czujnikami, resetami, kontrolkami itd...

Fazer72
pisarz
pisarz
Posty: 373
Rejestracja: pt 05 paź 2007, 20:31
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czę100chowa
Kontakt:

Post autor: Fazer72 » wt 20 maja 2008, 21:50

Sugeruje sprawdzenie termostatu i zczytanie błędów .
Moja z plecakiem i bagażem jeszcze wyżej 6,5l nie wzieła

Awatar użytkownika
kecajm69
klepacz
klepacz
Posty: 1095
Rejestracja: ndz 02 wrz 2007, 22:28
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: kecajm69 » wt 20 maja 2008, 22:03

Moja na trasie do Wiednia z torbą na zbiorniku i na miejscu plecaczka zmieściła się w 6.0l oczywiście jazda bez szaleństw na autostradzie do 140km/h a poza do 110km/h,w terenie zabudowanym do 70km/h.
W koło komina to już inna bajka.
Jacek M.

Awatar użytkownika
Lucek
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3481
Rejestracja: ndz 02 kwie 2006, 13:03
Imię: LUCYna/fer
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: EP

Post autor: Lucek » wt 20 maja 2008, 22:13

kup skuter
Nie ma boga, jest Mmmmotór!

Awatar użytkownika
whitespirit
pisarz
pisarz
Posty: 282
Rejestracja: ndz 13 maja 2007, 14:45
Imię: Bartosz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bristol UK

Post autor: whitespirit » wt 20 maja 2008, 22:16

Fazer72 pisze:Sugeruje sprawdzenie termostatu i zczytanie błędów .
Moja z plecakiem i bagażem jeszcze wyżej 6,5l nie wzieła
A co ma termostat wspolnego ze spalaniem?

Awatar użytkownika
G O F E R
pisarz
pisarz
Posty: 342
Rejestracja: pt 30 cze 2006, 21:48
Imię: Rafał
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: G O F E R » wt 20 maja 2008, 22:23

whitespirit pisze:
Fazer72 pisze:Sugeruje sprawdzenie termostatu i zczytanie błędów .
Moja z plecakiem i bagażem jeszcze wyżej 6,5l nie wzieła
A co ma termostat wspolnego ze spalaniem?
A sporo, jak termostat nie pozwala dogrzać silnika to silnik pali więcej :mrgreen:


ps. ale różnice nie powinny być tak duże jak piszesz :sad:

Awatar użytkownika
whitespirit
pisarz
pisarz
Posty: 282
Rejestracja: ndz 13 maja 2007, 14:45
Imię: Bartosz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bristol UK

Post autor: whitespirit » wt 20 maja 2008, 22:33

G O F E R,

Chyba tez zajrze do tej pamieci cholera jasna...
Z torbami pojde normalnie przez to chochlowanie !

Awatar użytkownika
C_L_K
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2010
Rejestracja: wt 16 paź 2007, 16:07
Imię: Rafał
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kosewko
Kontakt:

Post autor: C_L_K » wt 20 maja 2008, 22:33

U mnie też tak przy 230-240 zaczyna migać. Ostatnio jak jeździłem na prawdę spokojnie (z ośmioletnią córką, więc max 110- 120) to zaczęła migać przy 260 i przy 290 zatankowałem, bo już spękałem. Myślę jednak, że 300km na zbiorniku można zrobić, tylko trzeba rzadziej zaglądać na czerwone pole :twisted:

Awatar użytkownika
JuNioR
klepacz
klepacz
Posty: 777
Rejestracja: śr 23 sty 2008, 00:14
Imię: Przemek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: JuNioR » wt 20 maja 2008, 22:40

sprawdź ciśnienie w oponach.

ja ograniczam spalanie:
- brak nagłego odkręcania manety
- pod górę bez przyspieszania utrzymuje stałą prędkość, i przede wszystkim redukcja - lepiej mieć wyższe obroty niż męczyć go na niższych
- no i starać się trzymać manete w jednej pozycji, nie tak ze przyspieszasz, hamujesz i bawisz sie gazem
- ja latam po autostradach jakos 130-140, po innych drogach tak okolo 100 - wiadomo, zależy jak droga pozwala.

Po prostu spokój.

ostatnio przy stosowaniu się do tego wszystkiego, przy delikatnej jeździe po górskich drogach słowacji więc bardzo często 2,3 bieg, podjazdy, hamowanie, z meeeega załadowanym kufrem i pasażerką - czyli nic co sprzyja małemu zużyciu - zatankowałem dopiero przy 354kilometrze -> zużycie 5.5litra na starym filtrze powietrza (który był już czarny jak go wczoraj wyminiłem na K&N, zobaczymy jak na tym bedzie jeździć bo podobno ma spadać zużycie.)

A jak wyjadę na miasto i trochę szaleje - to ku*** szkoda gadać - czasami mam wrażenie że mi nawet 10tke łyka bo tak szybko znikają kreseczki.

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » wt 20 maja 2008, 22:49

JA robie do 290 ciu na K&N ie po niby resecie ;-) jazda spokojna do 6 tysi odkrecenie nieraz..... na moment... a dzis zatankowalem 16 litrow po przejechaniu 200 :shock: ale było dzidowania :mrgreen:
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Awatar użytkownika
Groszek
klepacz
klepacz
Posty: 616
Rejestracja: pt 30 cze 2006, 23:43
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wawa / V-Boyen
Kontakt:

Post autor: Groszek » wt 20 maja 2008, 23:09

Prosty wniosek! JEŹDZIĆ WOLNIEJ!!!
JuNioR pisze:przede wszystkim redukcja - lepiej mieć wyższe obroty niż męczyć go na niższych
A z tym to się nie zgodzę.

Awatar użytkownika
gladiator
pisarz
pisarz
Posty: 286
Rejestracja: śr 25 kwie 2007, 14:38
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa-Bródno
Kontakt:

Post autor: gladiator » wt 20 maja 2008, 23:37

jutro zrobie reset zobaczymy co to da :roll:
A co z ustawieniem wtrysków :?:
Armia baranów, której przewodzi lew, jest silniejsza od armii lwów pro...

Awatar użytkownika
JuNioR
klepacz
klepacz
Posty: 777
Rejestracja: śr 23 sty 2008, 00:14
Imię: Przemek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: JuNioR » śr 21 maja 2008, 00:41

Groszek pisze: przede wszystkim redukcja - lepiej mieć wyższe obroty niż męczyć go na
A z tym to się nie zgodzę.
Groszek, już wyjaśniam, bo nie dopowiedziałem do końca:

jeśli masz 3.5 tys obrotów i jedziesz pod górkę - czyli musisz troche odkręcić manete - to lepiej jest zredukować - i trzymać go przy 5 tys i tak wyjechać pod górkę.

Jeśli masz niskie obroty, wysoki bieg i dasz dużo gazu - to mocno obciążasz silnik, dawane jest sporo paliwa żeby to obciażenie wyrobić. Wtedy sugeruję redukcje - przy wyzszych obrotach ma wieksza moc, szybciej sie wkreca, nie jest dawana ta "nadwyżka" paliwa.

I to sie tyczy tylko jazdy pod górę i wyprzedzania z niskich obrotów.
Jazda po prostej ze stała prędkością, ewentualnie z delikatnym przyspieszaniem - wiadomo zawsze najwyższy bieg bez przemęczania silnika.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości