Crashpady
- Tomek Grudziądz
- klepacz
- Posty: 1150
- Rejestracja: sob 17 kwie 2010, 22:35
- Imię: Tomek
- województwo: kujawsko-pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Grudziądz
Re: Crashpady
Najważniejsze w crashach jest to że jak położysz motocykl na boku to musi mieć trzy punkty podparcia na kołach i właśnie na padzie.W tym wypadku nie sądzę żeby zdał egzamin.Wszystko co powyżej pada będzie zmasakrowane.
Tak mi się wydaje,jak się mylę to niech ktoś mnie poprawi.
Tak mi się wydaje,jak się mylę to niech ktoś mnie poprawi.
"niepuszczone bąki unoszą się do góry,stąd się biorą posrane pomysły"
- Tomek Grudziądz
- klepacz
- Posty: 1150
- Rejestracja: sob 17 kwie 2010, 22:35
- Imię: Tomek
- województwo: kujawsko-pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Grudziądz
Re: Crashpady
To raz.nierob pisze:wygląda to tylko na taki gadżet, zupełnie bezużyteczny.
A dwa to jeszcze do tych 750 zł trzeba dołożyć pewnie kolejne 200 zł żeby z tego był komplet.
Przynajmniej tak w ogłoszeniu napisali że trza coś tam dokupić.
Nie za bardzo chyba wiedzą co sprzedają i jaką to ma spełniać rolę.
"niepuszczone bąki unoszą się do góry,stąd się biorą posrane pomysły"
- Koobsky
- pisarz
- Posty: 399
- Rejestracja: pt 09 lis 2012, 22:03
- Imię: Kuba
- województwo: poza granicą Polski
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Bristol, UK
- Kontakt:
Re: Crashpady
Tak jak pisali poprzednicy. To co podesłałeś w linku jest stanowczo za nisko i jak zaliczysz glebę to najbardziej prawdopodobny scenariusz jest taki, że moto będzie podparte za nisko i skończy kołami w górze, szorując bakiem i czachą o glebę. To się jedynie sprawdzi jak Ci moto upadnie na parkingu. Przy glebie może narobić tylko większych szkód.
Jedyne moim zdaniem rozsądnie zamontowane crashe to R&G - http://allegro.pl/crash-pady-r-g-aero-h ... 32001.html
Jak nie chcesz wiercić owiewek to Twoja sprawa. Ja oraz 3/4 tego forum ma wiercone i jeszcze nikt nie żałował... Jak to ktoś mądry tutaj juz kiedyś napisał - "Lepsze 2 precyzyjnie wywiercone otwory niż przypadkowe pęknięcia i rysy po glebie."
Jedyne moim zdaniem rozsądnie zamontowane crashe to R&G - http://allegro.pl/crash-pady-r-g-aero-h ... 32001.html
Jak nie chcesz wiercić owiewek to Twoja sprawa. Ja oraz 3/4 tego forum ma wiercone i jeszcze nikt nie żałował... Jak to ktoś mądry tutaj juz kiedyś napisał - "Lepsze 2 precyzyjnie wywiercone otwory niż przypadkowe pęknięcia i rysy po glebie."
http://www.goriders.net
Zapraszam do polajkowania mojego fanpage'a na facebook'u.
https://www.facebook.com/www.goriders.net
Moja VFR'a...
VFR 800 V-Tec
Zapraszam do polajkowania mojego fanpage'a na facebook'u.
https://www.facebook.com/www.goriders.net
Moja VFR'a...
VFR 800 V-Tec
- Koobsky
- pisarz
- Posty: 399
- Rejestracja: pt 09 lis 2012, 22:03
- Imię: Kuba
- województwo: poza granicą Polski
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Bristol, UK
- Kontakt:
Re: Crashpady
Jak już się zdecydujesz wiercić to jest jedna uwaga. R&G zaleca wiercić otwór o średnicy 28mm, który moim zdaniem jest stanowczo za mały. Ja polecam wiercić 40mm co już testowałem z crash'ami R&G i efekty są bardzo pozytywne. Widać tego i tak nie będzie bo crash jest bardzo blisko owiewki i praktycznie zasłania cały otwór a przy glebie masz dodatkowe miejsce na wypadek gdyby crash się zgiął a zegnie się na 100% jeżeli będzie to cokolwiek większego niż parkingówka...
Tu kilka fotek ukazujących co się dzieje kiedy otwór jest za mały i crash się zegnie...
Tu kilka fotek ukazujących co się dzieje kiedy otwór jest za mały i crash się zegnie...
http://www.goriders.net
Zapraszam do polajkowania mojego fanpage'a na facebook'u.
https://www.facebook.com/www.goriders.net
Moja VFR'a...
VFR 800 V-Tec
Zapraszam do polajkowania mojego fanpage'a na facebook'u.
https://www.facebook.com/www.goriders.net
Moja VFR'a...
VFR 800 V-Tec
- konrad1f
- pisarz
- Posty: 288
- Rejestracja: śr 29 lut 2012, 00:45
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Crashpady
to mi się podoba - wreszcie jakieś konkretne fotki po glebie
jaka prędkość? czy pad w coś uderzył? na czym motocykl się zatrzymał? czy jakieś ślady na ramie?
szpilka jakiej jest twardości? 8.8/10.9?
jaka prędkość? czy pad w coś uderzył? na czym motocykl się zatrzymał? czy jakieś ślady na ramie?
szpilka jakiej jest twardości? 8.8/10.9?
- Koobsky
- pisarz
- Posty: 399
- Rejestracja: pt 09 lis 2012, 22:03
- Imię: Kuba
- województwo: poza granicą Polski
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Bristol, UK
- Kontakt:
Re: Crashpady
Fotki nie są moje. Z tego co pamiętam to właścicielem jest Kiki.konrad1f pisze:to mi się podoba - wreszcie jakieś konkretne fotki po glebie
jaka prędkość? czy pad w coś uderzył? na czym motocykl się zatrzymał? czy jakieś ślady na ramie?
szpilka jakiej jest twardości? 8.8/10.9?
Oto co napisał pod tymi fotkami:
"Ogólnie dały radę - wywrotka przy ok 20-30 km/h. Ale niestety chodniczek był z trylinek i to jedna z nich wyhamowała moto dosłownie w miejscu i dlatego crash się wygiął."
Oto co sam producent swego czasu napisał na temat tych crash padów:
lasooch pisze:Ja zawsze radziłem wyciąć otwór przynajmniej 10mm większy niż średnica aluminiowej tulei. Wiele osób też już przekonało się na własnej skórze (na własnych owiewkach? ), że warto.
A co do wiginania czy łamania crashpada, to napiszę jeszcze raz to, co kolega wcześniej dostał na PW:
Nie ma szans, by pad uszkodził ramę. Aluminium, które styka się z ramą jest od ramy bardziej miękkie, więc to tuleja się odkształca, a nie ucho ramy. Przy zwykłej glebie, bez dodatkowych atrakcji, to po prostu pad ściera się np. 0,5cm, może wygnie się też o 0,5cm. Podnosisz moto i jedziesz dalej, tyle A zgięcie o 90st dotyczy właśnie "ekstremalnej" sytuacji, typu ślizg i przelecenie przez krawężnik Z tym, że przy takim scenariuszu i tak motocykl zazwyczaj jest już solidnie pokiereszowany, więc stan crashpadów ma najmniejsze znaczenie
Obawa o uszkodzenie ramy jest w innych modelach, np. w hornecie. Tam pady wiszą na śrubie 10mm i ucho w ramie czy tam w silniku jest strasznie wąskie, długie i słabo podparte. Tam faktycznie jest szansa, że zbyt mocny crashpad może uszkodzić ramę, poprostu ułamać ucho. W necie można znaleźć sporo takich zdjęć. Dlatego do takich motocykli stosuję celowo miękkie śruby, a czasem jeszcze z premedytacją toczę na nich maleńki rowek, by wykorzystując zjawisko karbu, śruba zgięła/złamała się dokładnie w tym miejscu, gdzie ja tego chcę, w kontrolowany sposób. W VFR choćby skały srały, ramy nie da się uszkodzić crashpadami, punkt mocowania jest wręcz idealnie pod nie stworzony
http://www.goriders.net
Zapraszam do polajkowania mojego fanpage'a na facebook'u.
https://www.facebook.com/www.goriders.net
Moja VFR'a...
VFR 800 V-Tec
Zapraszam do polajkowania mojego fanpage'a na facebook'u.
https://www.facebook.com/www.goriders.net
Moja VFR'a...
VFR 800 V-Tec
- Torwid
- Posty: 12
- Rejestracja: ndz 24 sty 2016, 01:27
- Imię: Tomek
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Tychy
Re: Crashpady
Dzięki wszystkim za pomoc - są to dla mnie b. cenne uwagi. Drugie moje pytanie nie orientujecie się czy i kto (znający się na rzeczy) w rejonie Śląska umiałby się podjąć montażu tych crashów ?
-
- klepacz
- Posty: 705
- Rejestracja: pn 12 maja 2014, 18:04
- Imię: Krzysztof
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Crashpady
Torwid pisze:Dzięki wszystkim za pomoc - są to dla mnie b. cenne uwagi. Drugie moje pytanie nie orientujecie się czy i kto (znający się na rzeczy) w rejonie Śląska umiałby się podjąć montażu tych crashów ?
Sam dasz radę na pewno po przeglądnięciu tematu i będziesz miał dużą radość z tego, a jeżeli nie chcesz sam to w Kętach masz Gregory albo w Opolu Arnold.
- Gregory
- ostry klepacz
- Posty: 2088
- Rejestracja: pn 07 lip 2008, 11:58
- Imię: Grzesiek
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kęty
- Kontakt:
Re: Crashpady
Jak chcesz, to mogę Ci to zamontować. Tylko wcześniej musisz się umówić
Motocykl jest jak media markt -nie dla idiotów
Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.
CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,
Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.
CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,
-
- zadomowiony
- Posty: 78
- Rejestracja: pt 11 mar 2016, 23:12
- Imię: Maciek
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Crashpady
Zastanawiam się nad klatką zamiast crashpadów do VFR RC46, ma ktoś takową?
Ew. jakie crashpady polecacie?
Teraz jakieś mam, ale przy upadku praktycznie nic by nie uchroniły...
Ew. jakie crashpady polecacie?
Teraz jakieś mam, ale przy upadku praktycznie nic by nie uchroniły...
-
- klepacz
- Posty: 705
- Rejestracja: pn 12 maja 2014, 18:04
- Imię: Krzysztof
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Crashpady
W powitalni jest dobry temat na początek, a drugi to jest ten w którym teraz piszemy, jak przeglądniesz te 65 stron to znajdziesz odpowiedź na każde pytanie.Maciek94 pisze:Zastanawiam się nad klatką zamiast crashpadów do VFR RC46, ma ktoś takową?
Ew. jakie crashpady polecacie?
Teraz jakieś mam, ale przy upadku praktycznie nic by nie uchroniły...
- kiki
- ostry klepacz
- Posty: 2502
- Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Węgrów
- Kontakt:
Re: Crashpady
konrad1f pisze:to mi się podoba - wreszcie jakieś konkretne fotki po glebie
jaka prędkość? czy pad w coś uderzył? na czym motocykl się zatrzymał? czy jakieś ślady na ramie?
szpilka jakiej jest twardości? 8.8/10.9?
To ja sie wypowiem bo to moja przygoda
Predkość jak już ktoś cytował to okolo 30km/h, ale przy przewrotce moto nie ślizgało się tylko natychmiast zostało wyhamowane dlatego też pad się zgiął. Mimo luzu 1cm miedzy owiewką i padem okazało się to nie wystarczające (no ale z drugiej strony nie ma też co przesadzać i nie można wywiercić dziury wielkości wiadra ).
Śladów na ramie nie ma żadnych i tu duży plus. Co do twardości szpilki nie wypowiem się bo nie mam czym zmierzyć - ale myślę że jest to maks 8.8 bo dało się ją prostować.
- Torwid
- Posty: 12
- Rejestracja: ndz 24 sty 2016, 01:27
- Imię: Tomek
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Tychy
Re: Crashpady
A czy ktoś montował już jakieś crashe do vfr 1200 ???
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości