Wysoka kierownica rc36

Wymyśiłeś coś fajnego do Swojej VFR? To możesz się podzielić.
Awatar użytkownika
onyx80
Posty: 11
Rejestracja: ndz 16 lut 2014, 20:21
Model VFR: 750 RC36
Imię: Konrad
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Niemcza

Wysoka kierownica rc36

Post autor: onyx80 » czw 18 lut 2016, 18:46

Witam.
Od jakiegoś czasu planuje uturystycznic swoją v-ke w której chcę miedzy innymi zmienic kierownice na wyższą pozwalajacą na podróż w bardziej wyprostowanej pozycji. Przeglądałem wątki na forum dotyczących kierownic turystycznych ale jak widzialem ze to sa roznice w bodajze 2cm w gore i do tylu to jakos mnie to nie przekonuje w szczegolnosci jesli chodzi o cene.
Moze ktos ma jakies dosiadczenia w tym temacie, chodzi mi o zmiane na zwykla kiere rurkowa, czy mocno trzeba ingerowac w owiewke bo jak ostatnio sie przygladalem przy fabrycznej nie ma zbytniego pola manewru.
Ostatnio na youtube ogladalem taki filmik https://www.youtube.com/watch?v=J99mT1GJYTw i tam maja takie wysokie kiery ale w 800, i o takie cos mi wlasnie chodzi

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4201
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Model VFR: Fortepian
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: Wysoka kierownica rc36

Post autor: emil » czw 18 lut 2016, 21:36

Zobacz to:
viewtopic.php?p=339477#p339477

Nie wiem, czy podejdzie do 36II, ale średnica lagów ta sama, kwestia tylko wpustu w półkę.

z900
bywalec
bywalec
Posty: 25
Rejestracja: ndz 08 mar 2009, 12:09
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: szczecin

Re: Wysoka kierownica rc36

Post autor: z900 » czw 18 lut 2016, 23:53

czesc

wysoka kiera do rcII bedzie wymagala podciecia owiewek w gornej czesci
lub zmiany na inne
jest dedykowane rozwiazanie lsl, sbm, lub spieglera-nakladka na polke z mocowaniem kiery, skrecana do lag
podobno skrzypi
musisz sie liczyc rowniez z konieczniscia wymiany linek gazu na dluzsze, mozesz tez kupic risery i nawiercic polke, co oczywiscie ja nieco oslabi. Na ile? nie wiem, ludzie z tym jezdza, z kolei mechanik z warsztatu nieco sie wzbranial
Jest jeszcze opcja polki z ntv650, ja bede to cwiczyl, zobaczymy jak to wyjdzie, poleczka rachityczna i na pewno do sportowej jazdy sie nie naadaje
poszukaj na forum jest kilka watkow na ten temat.
sa jeszcze fora anglo i niemieckojezyczne, tam na pewno bedzie cos interesujacego(np. polki wycinane cnc z alu;)

pozdr

Awatar użytkownika
dzi-es
pisarz
pisarz
Posty: 353
Rejestracja: wt 10 wrz 2013, 16:26
Model VFR: Rc36 I
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Wysoka kierownica rc36

Post autor: dzi-es » pt 19 lut 2016, 06:52

Ja swoją wierciłem i jeździłem z tym troche. Raczej duzo to nie osłabi półki w naszych vfr patrząc na jej masywność. Ale nie wiem tak tylko mi sie wydaje :)
Ogólnie...
1. nawiercić półke, przykrecic risery, założyć kiere.
2. Dłuższe linki gazu i przewody hamulcowe( nie zawsze,zalezy jakie masz)
3. dopasować owiewke bo bedzie uderzać przy skręcie kiera.

Gotowe półki czasem sie trafiają dedykowane z riserami , sam kupowalem za ok 100-150 a potem pogonilem w podobnej kasie.

Ja bym odpuścił temat bo sporo zachodu a i tak będzie podobnie sie latać albo gorzej. Pozycja na VFR w oryginale jest i tak juz turystyczna dość. Pojeździj chwile sportem, potem wsiądź na VFR i moze Ci przejdzie ze zmianą kiery :D

Awatar użytkownika
onyx80
Posty: 11
Rejestracja: ndz 16 lut 2014, 20:21
Model VFR: 750 RC36
Imię: Konrad
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Niemcza

Re: Wysoka kierownica rc36

Post autor: onyx80 » pt 19 lut 2016, 09:49

Dzieki za informacje, juz cos tam w glowie sie zrodzilo jak dojdzie do realizacji to wrzuce jakas fotorelacje :).

Jesli chodzi o oryginalna pozycje na vfr-ce to kiedys znajomy co sportem jezdził usiadl na moja v-ke i nie mogl sie nacieszyc tak wygodna pozycja, kazdy ma inne gusta przyzwyczajenia itp, mi poprostu nie jest za wygodnie i staram sie to zmienic :).

Jakis czas temu gdzies na forum czytalem ze ktos zalozyl jakas kiere troszke wyzsza, doslownie z 2-3cm i roznica byla wg niego ogromna w komforcie jazdy, takze zobaczymy zo z tego wyjdzie bedzie lepiej bedzie dobrze, nie bedzie lepiej to sie wroci do oryginalu ;)

Awatar użytkownika
rafalW
bywalec
bywalec
Posty: 35
Rejestracja: pt 08 sie 2014, 09:18
Model VFR: RC36II
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Puławy

Re: Wysoka kierownica rc36

Post autor: rafalW » pn 22 sty 2018, 13:18

Czesc

Panowie, od czego dopasowac linki gazu do RC36II? W sieci wyczytalem, ze z ST1100 podejda. Niestety nie zgadza sie skok linki, RC36II ma 13.5cm, ST1100 niecale 10cm
Oczywiscie probowalem oryginalne linki puscic inaczej, ale nie da rady, brakuje kilku cm.

z900
bywalec
bywalec
Posty: 25
Rejestracja: ndz 08 mar 2009, 12:09
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: szczecin

Re: Wysoka kierownica rc36

Post autor: z900 » śr 31 sty 2018, 23:51

Od st110 podejdą na długość, niestety skok jest inny i trzeba przerabiac. Nie opłaca się. Najlepiej zamówić na wymiar

Awatar użytkownika
belkot
klepacz
klepacz
Posty: 749
Rejestracja: ndz 28 kwie 2013, 16:51
Model VFR: vtec
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Miasto Świętej Wieży

Re: Wysoka kierownica rc36

Post autor: belkot » czw 01 lut 2018, 08:19

Mozna tez kupic CBF 1000 z wygodną pozycją...

Awatar użytkownika
rafalW
bywalec
bywalec
Posty: 35
Rejestracja: pt 08 sie 2014, 09:18
Model VFR: RC36II
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Puławy

Re: Wysoka kierownica rc36

Post autor: rafalW » pn 05 lut 2018, 10:16

Ano mozna, ale po tygodniu pewnie zaloze temat "Jak wcisnac V4 w rame CBFy"? To juz chyba latwiej z kierownica...

Wyszperalem, ze linki od Magny powinny pasowac

Awatar użytkownika
domelsjz
bywalec
bywalec
Posty: 43
Rejestracja: pt 19 maja 2017, 10:36
Model VFR: RC 36/2
Imię: Krzysztof
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Re: Wysoka kierownica rc36

Post autor: domelsjz » sob 17 mar 2018, 10:07

rafalW pisze:
pn 05 lut 2018, 10:16
Wyszperalem, ze linki od Magny powinny pasowac
Też na dniach będę przerabiał kierownicę na turystyczną i szukam pasujących dłuższych linek oraz przewodów hydraulicznych (zawieszenie 929)
Przetestuj i daj znać :)

Awatar użytkownika
rafalW
bywalec
bywalec
Posty: 35
Rejestracja: pt 08 sie 2014, 09:18
Model VFR: RC36II
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Puławy

Re: Wysoka kierownica rc36

Post autor: rafalW » pn 19 mar 2018, 10:26

Przewody hamulcowe zamowilem stalowy oplot w gmoto.pl dluzsze o 15cm (troche przegialem, 10cm by wystarczylo)
Oryginalnie rc36 ma jeden przewod i rozdzielacz nad kolem, oni sprzedaja 2 niezalezne przewody. Pan mi wytlumaczyl ze tak jest efektywniej, na chlopski rozum ma to sens, sprawdze jak sie ociepli
https://gmoto.pl/hel-komplet-typ-f-2szt ... ,5927.html
Zmiana dlugosci w cenie, szybka obsluga mailowa i wysylka, smialo moge ich polecic

Przewod sprzegla zostal stary, wystarczy go pusic za laga, a nie przed jak w oryginale. Zyskujemy kilka cm ktore wystarczy. W krancowym polozeniu jest lekko dociskany do ramy, ale nie na tyle zeby to przeszkadzalo

Linka ssania stara, rowniez puszczona "oszczedniej"

Linki gazu od Magny, pasuja plug&play, ale sa sporo za dlugie i nieladnie sie "walaja" pod zegarami. Gdybym teraz to robil jeszcze raz, to pewnie zamowilbym robione na wymiar. Ori maja pancerz 75cm, potrzeba jakies 5-10cm wiecej. Wazne: skok linki 13.5cm

Szybe i czache trzeba ciac
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
domelsjz
bywalec
bywalec
Posty: 43
Rejestracja: pt 19 maja 2017, 10:36
Model VFR: RC 36/2
Imię: Krzysztof
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Re: Wysoka kierownica rc36

Post autor: domelsjz » czw 23 sie 2018, 23:10

rafalW pisze:
pn 19 mar 2018, 10:26
Linki gazu od Magny, pasuja plug&play
Możesz sprecyzować jaki rocznik, pojemność?

Awatar użytkownika
rafalW
bywalec
bywalec
Posty: 35
Rejestracja: pt 08 sie 2014, 09:18
Model VFR: RC36II
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Puławy

Re: Wysoka kierownica rc36

Post autor: rafalW » śr 29 sie 2018, 09:28

Ostatnia, VF750C 94-03

Jestem bardzo zadowolony z przerobki. Kierownica jest ciut szersza, ciut wyzsza i odrobine blizej. Wszystkiego niby kilka cm, a zmiana bardzo na plus. Juz sie tak nie garbie (190cm wzrostu) i co najwazniejsze juz mnie nie bola barki po dluzszej trasie

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości