Wysoka kierownica rc36
- onyx80
- Posty: 11
- Rejestracja: ndz 16 lut 2014, 20:21
- Imię: Konrad
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Niemcza
Wysoka kierownica rc36
Witam.
Od jakiegoś czasu planuje uturystycznic swoją v-ke w której chcę miedzy innymi zmienic kierownice na wyższą pozwalajacą na podróż w bardziej wyprostowanej pozycji. Przeglądałem wątki na forum dotyczących kierownic turystycznych ale jak widzialem ze to sa roznice w bodajze 2cm w gore i do tylu to jakos mnie to nie przekonuje w szczegolnosci jesli chodzi o cene.
Moze ktos ma jakies dosiadczenia w tym temacie, chodzi mi o zmiane na zwykla kiere rurkowa, czy mocno trzeba ingerowac w owiewke bo jak ostatnio sie przygladalem przy fabrycznej nie ma zbytniego pola manewru.
Ostatnio na youtube ogladalem taki filmik https://www.youtube.com/watch?v=J99mT1GJYTw i tam maja takie wysokie kiery ale w 800, i o takie cos mi wlasnie chodzi
Pozdrawiam
Od jakiegoś czasu planuje uturystycznic swoją v-ke w której chcę miedzy innymi zmienic kierownice na wyższą pozwalajacą na podróż w bardziej wyprostowanej pozycji. Przeglądałem wątki na forum dotyczących kierownic turystycznych ale jak widzialem ze to sa roznice w bodajze 2cm w gore i do tylu to jakos mnie to nie przekonuje w szczegolnosci jesli chodzi o cene.
Moze ktos ma jakies dosiadczenia w tym temacie, chodzi mi o zmiane na zwykla kiere rurkowa, czy mocno trzeba ingerowac w owiewke bo jak ostatnio sie przygladalem przy fabrycznej nie ma zbytniego pola manewru.
Ostatnio na youtube ogladalem taki filmik https://www.youtube.com/watch?v=J99mT1GJYTw i tam maja takie wysokie kiery ale w 800, i o takie cos mi wlasnie chodzi
Pozdrawiam
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4215
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: Wysoka kierownica rc36
Zobacz to:
viewtopic.php?p=339477#p339477
Nie wiem, czy podejdzie do 36II, ale średnica lagów ta sama, kwestia tylko wpustu w półkę.
viewtopic.php?p=339477#p339477
Nie wiem, czy podejdzie do 36II, ale średnica lagów ta sama, kwestia tylko wpustu w półkę.
Re: Wysoka kierownica rc36
czesc
wysoka kiera do rcII bedzie wymagala podciecia owiewek w gornej czesci
lub zmiany na inne
jest dedykowane rozwiazanie lsl, sbm, lub spieglera-nakladka na polke z mocowaniem kiery, skrecana do lag
podobno skrzypi
musisz sie liczyc rowniez z konieczniscia wymiany linek gazu na dluzsze, mozesz tez kupic risery i nawiercic polke, co oczywiscie ja nieco oslabi. Na ile? nie wiem, ludzie z tym jezdza, z kolei mechanik z warsztatu nieco sie wzbranial
Jest jeszcze opcja polki z ntv650, ja bede to cwiczyl, zobaczymy jak to wyjdzie, poleczka rachityczna i na pewno do sportowej jazdy sie nie naadaje
poszukaj na forum jest kilka watkow na ten temat.
sa jeszcze fora anglo i niemieckojezyczne, tam na pewno bedzie cos interesujacego(np. polki wycinane cnc z alu;)
pozdr
wysoka kiera do rcII bedzie wymagala podciecia owiewek w gornej czesci
lub zmiany na inne
jest dedykowane rozwiazanie lsl, sbm, lub spieglera-nakladka na polke z mocowaniem kiery, skrecana do lag
podobno skrzypi
musisz sie liczyc rowniez z konieczniscia wymiany linek gazu na dluzsze, mozesz tez kupic risery i nawiercic polke, co oczywiscie ja nieco oslabi. Na ile? nie wiem, ludzie z tym jezdza, z kolei mechanik z warsztatu nieco sie wzbranial
Jest jeszcze opcja polki z ntv650, ja bede to cwiczyl, zobaczymy jak to wyjdzie, poleczka rachityczna i na pewno do sportowej jazdy sie nie naadaje
poszukaj na forum jest kilka watkow na ten temat.
sa jeszcze fora anglo i niemieckojezyczne, tam na pewno bedzie cos interesujacego(np. polki wycinane cnc z alu;)
pozdr
Re: Wysoka kierownica rc36
Ja swoją wierciłem i jeździłem z tym troche. Raczej duzo to nie osłabi półki w naszych vfr patrząc na jej masywność. Ale nie wiem tak tylko mi sie wydaje
Ogólnie...
1. nawiercić półke, przykrecic risery, założyć kiere.
2. Dłuższe linki gazu i przewody hamulcowe( nie zawsze,zalezy jakie masz)
3. dopasować owiewke bo bedzie uderzać przy skręcie kiera.
Gotowe półki czasem sie trafiają dedykowane z riserami , sam kupowalem za ok 100-150 a potem pogonilem w podobnej kasie.
Ja bym odpuścił temat bo sporo zachodu a i tak będzie podobnie sie latać albo gorzej. Pozycja na VFR w oryginale jest i tak juz turystyczna dość. Pojeździj chwile sportem, potem wsiądź na VFR i moze Ci przejdzie ze zmianą kiery

Ogólnie...
1. nawiercić półke, przykrecic risery, założyć kiere.
2. Dłuższe linki gazu i przewody hamulcowe( nie zawsze,zalezy jakie masz)
3. dopasować owiewke bo bedzie uderzać przy skręcie kiera.
Gotowe półki czasem sie trafiają dedykowane z riserami , sam kupowalem za ok 100-150 a potem pogonilem w podobnej kasie.
Ja bym odpuścił temat bo sporo zachodu a i tak będzie podobnie sie latać albo gorzej. Pozycja na VFR w oryginale jest i tak juz turystyczna dość. Pojeździj chwile sportem, potem wsiądź na VFR i moze Ci przejdzie ze zmianą kiery

- onyx80
- Posty: 11
- Rejestracja: ndz 16 lut 2014, 20:21
- Imię: Konrad
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Niemcza
Re: Wysoka kierownica rc36
Dzieki za informacje, juz cos tam w glowie sie zrodzilo jak dojdzie do realizacji to wrzuce jakas fotorelacje
.
Jesli chodzi o oryginalna pozycje na vfr-ce to kiedys znajomy co sportem jezdził usiadl na moja v-ke i nie mogl sie nacieszyc tak wygodna pozycja, kazdy ma inne gusta przyzwyczajenia itp, mi poprostu nie jest za wygodnie i staram sie to zmienic
.
Jakis czas temu gdzies na forum czytalem ze ktos zalozyl jakas kiere troszke wyzsza, doslownie z 2-3cm i roznica byla wg niego ogromna w komforcie jazdy, takze zobaczymy zo z tego wyjdzie bedzie lepiej bedzie dobrze, nie bedzie lepiej to sie wroci do oryginalu

Jesli chodzi o oryginalna pozycje na vfr-ce to kiedys znajomy co sportem jezdził usiadl na moja v-ke i nie mogl sie nacieszyc tak wygodna pozycja, kazdy ma inne gusta przyzwyczajenia itp, mi poprostu nie jest za wygodnie i staram sie to zmienic

Jakis czas temu gdzies na forum czytalem ze ktos zalozyl jakas kiere troszke wyzsza, doslownie z 2-3cm i roznica byla wg niego ogromna w komforcie jazdy, takze zobaczymy zo z tego wyjdzie bedzie lepiej bedzie dobrze, nie bedzie lepiej to sie wroci do oryginalu

- rafalW
- bywalec
- Posty: 35
- Rejestracja: pt 08 sie 2014, 09:18
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Puławy
Re: Wysoka kierownica rc36
Czesc
Panowie, od czego dopasowac linki gazu do RC36II? W sieci wyczytalem, ze z ST1100 podejda. Niestety nie zgadza sie skok linki, RC36II ma 13.5cm, ST1100 niecale 10cm
Oczywiscie probowalem oryginalne linki puscic inaczej, ale nie da rady, brakuje kilku cm.
Panowie, od czego dopasowac linki gazu do RC36II? W sieci wyczytalem, ze z ST1100 podejda. Niestety nie zgadza sie skok linki, RC36II ma 13.5cm, ST1100 niecale 10cm
Oczywiscie probowalem oryginalne linki puscic inaczej, ale nie da rady, brakuje kilku cm.
Re: Wysoka kierownica rc36
Od st110 podejdą na długość, niestety skok jest inny i trzeba przerabiac. Nie opłaca się. Najlepiej zamówić na wymiar
- belkot
- klepacz
- Posty: 749
- Rejestracja: ndz 28 kwie 2013, 16:51
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Miasto Świętej Wieży
Re: Wysoka kierownica rc36
Mozna tez kupic CBF 1000 z wygodną pozycją...
- rafalW
- bywalec
- Posty: 35
- Rejestracja: pt 08 sie 2014, 09:18
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Puławy
Re: Wysoka kierownica rc36
Ano mozna, ale po tygodniu pewnie zaloze temat "Jak wcisnac V4 w rame CBFy"? To juz chyba latwiej z kierownica...
Wyszperalem, ze linki od Magny powinny pasowac
Wyszperalem, ze linki od Magny powinny pasowac
- rafalW
- bywalec
- Posty: 35
- Rejestracja: pt 08 sie 2014, 09:18
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Puławy
Re: Wysoka kierownica rc36
Przewody hamulcowe zamowilem stalowy oplot w gmoto.pl dluzsze o 15cm (troche przegialem, 10cm by wystarczylo)
Oryginalnie rc36 ma jeden przewod i rozdzielacz nad kolem, oni sprzedaja 2 niezalezne przewody. Pan mi wytlumaczyl ze tak jest efektywniej, na chlopski rozum ma to sens, sprawdze jak sie ociepli
https://gmoto.pl/hel-komplet-typ-f-2szt ... ,5927.html
Zmiana dlugosci w cenie, szybka obsluga mailowa i wysylka, smialo moge ich polecic
Przewod sprzegla zostal stary, wystarczy go pusic za laga, a nie przed jak w oryginale. Zyskujemy kilka cm ktore wystarczy. W krancowym polozeniu jest lekko dociskany do ramy, ale nie na tyle zeby to przeszkadzalo
Linka ssania stara, rowniez puszczona "oszczedniej"
Linki gazu od Magny, pasuja plug&play, ale sa sporo za dlugie i nieladnie sie "walaja" pod zegarami. Gdybym teraz to robil jeszcze raz, to pewnie zamowilbym robione na wymiar. Ori maja pancerz 75cm, potrzeba jakies 5-10cm wiecej. Wazne: skok linki 13.5cm
Szybe i czache trzeba ciac
Oryginalnie rc36 ma jeden przewod i rozdzielacz nad kolem, oni sprzedaja 2 niezalezne przewody. Pan mi wytlumaczyl ze tak jest efektywniej, na chlopski rozum ma to sens, sprawdze jak sie ociepli
https://gmoto.pl/hel-komplet-typ-f-2szt ... ,5927.html
Zmiana dlugosci w cenie, szybka obsluga mailowa i wysylka, smialo moge ich polecic
Przewod sprzegla zostal stary, wystarczy go pusic za laga, a nie przed jak w oryginale. Zyskujemy kilka cm ktore wystarczy. W krancowym polozeniu jest lekko dociskany do ramy, ale nie na tyle zeby to przeszkadzalo
Linka ssania stara, rowniez puszczona "oszczedniej"
Linki gazu od Magny, pasuja plug&play, ale sa sporo za dlugie i nieladnie sie "walaja" pod zegarami. Gdybym teraz to robil jeszcze raz, to pewnie zamowilbym robione na wymiar. Ori maja pancerz 75cm, potrzeba jakies 5-10cm wiecej. Wazne: skok linki 13.5cm
Szybe i czache trzeba ciac
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- rafalW
- bywalec
- Posty: 35
- Rejestracja: pt 08 sie 2014, 09:18
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Puławy
Re: Wysoka kierownica rc36
Ostatnia, VF750C 94-03
Jestem bardzo zadowolony z przerobki. Kierownica jest ciut szersza, ciut wyzsza i odrobine blizej. Wszystkiego niby kilka cm, a zmiana bardzo na plus. Juz sie tak nie garbie (190cm wzrostu) i co najwazniejsze juz mnie nie bola barki po dluzszej trasie
Jestem bardzo zadowolony z przerobki. Kierownica jest ciut szersza, ciut wyzsza i odrobine blizej. Wszystkiego niby kilka cm, a zmiana bardzo na plus. Juz sie tak nie garbie (190cm wzrostu) i co najwazniejsze juz mnie nie bola barki po dluzszej trasie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości