Strona 1 z 2
Tuning silnika, jak zdobyć kilka koni więcej?
: pt 12 lut 2016, 12:30
autor: Xexull
Co prawda dawno temu pisałem czym jest moja VFR'ka, ale pozwolę sobie przypomnieć.
Posiadam 126p z silnikiem Hondy VFR 750 RC36 (dla zainteresowanych:
http://trojmiasto.tv/Ten-Maluch-rozpedz ... -6712.html).
Chciałbym się zabrać za lekką modyfikację silnika, dodać kilka koni mechanicznych. Nie znam się na aspektach technicznych silnika RC36, ale chciałbym wymienić wydech, dolot/filtr powietrza oraz gaźniki/dyszę.
Oczywiście jest świadomy, że po takich modyfikacjach trzeba będzie wy kalibrować/synchronizować gaźniki i niezbędna będzie do tego sonda AFR.
Czy ktoś to już przerabiał? Czy możecie polecić jakiś wydech (zależy mi na jak najmniejszym, aby nie rzucał się w oczy), filtr powietrze (niekoniecznie cały airbag ze standardowym filtrem, może jakiś dolot ze stożkiem?), inne gaźniki lub inne dysze (jakie?)? Co o tym sądzicie?
O samym tuningu silnik RC36 ciężko znaleźć informację lub być może po prostu źle szukam.
Re: Tuning silnika, jak zdobyć kilka koni więcej?
: pt 12 lut 2016, 12:41
autor: śliniak290
Fajnie że masz super autko i że jesteś od 2012 roku z nami,
Ale nie znalazłem postu że byłeś w POWITALNI.

Re: Tuning silnika, jak zdobyć kilka koni więcej?
: pt 12 lut 2016, 12:43
autor: Xexull
śliniak290 pisze:Fajnie że masz super autko i że jesteś od 2012 roku z nami,
Ale nie znalazłem postu że byłeś w POWITALNI.

Nie sądziłem, że jest to wymagane. Tak czy inaczej lepiej zawsze napisać kilka słów wstępu przed rozwinięciem.

Re: Tuning silnika, jak zdobyć kilka koni więcej?
: pn 15 lut 2016, 09:22
autor: kiki
Gra nie warta świeczki - jak dostaniesz około 5KM to będzie max. Policz sobie koszt dysz, wydechu, filta/filtrów i się okaże że możesz kupic mocniejszy piec.
Re: Tuning silnika, jak zdobyć kilka koni więcej?
: pn 15 lut 2016, 11:34
autor: veeefour
Po 2-3tys sa juz do kupienia silniki z vfr1200(litrowe sporty nawet taniej)...a tu wydech, filtr i mody gaznikow wyjda pewnie z 2tys jak kolega wspomnial, raczej nie oplacalne.
Dobrym wydechem plus strojeniem mozna max uzyskac 20%, wieksze przyrosty w silniku wolnossacym to juz port glowic, walki roz., podniesienie sprezania...prosciej juz chyba silnik odprezyc i wsadzic male turbo z auta.
Re: Tuning silnika, jak zdobyć kilka koni więcej?
: wt 16 lut 2016, 08:32
autor: Xexull
Panowie!
Nie opłaca się? Nie opłacało mi się budować tak drogiego projektu, ale go zbudowałem! I jestem zadowolony, lubię go!

Nie pytam ile i jak drogo to będzie. Nie pytam o inne serducho. Jak bym chciał inny silnik to bym wstawił coś innego.
Z resztą montaż innego silnik to koszt drugiego i masa czasu.
Nawet 5 KM mnie zadowoli.
Czy ktoś może poradzić na jakie podzespoły wymienić?

Re: Tuning silnika, jak zdobyć kilka koni więcej?
: wt 16 lut 2016, 09:37
autor: veeefour
Ok, uklad wydechowy w twoim przypadku tylko custom - kazdy jeden warsztat ktory takie rzeczy spawa. Musi to byc uklad stopniowany zeby wyrownac cisnienie miedzy glowicami - silniki V4 z reguly wymagaja takiego ukladu z racji roznicy miedzy samymi glowicami. Mozesz tez przedetm sciagnoac glowice i posukac kogos z tzw. flow bench(kto tam kolo ciebie to ma to nie wiem) i wyrownac przeplyw na kazdym kanale dolotowym. Kanalow dolotowych sie nie poleruje, wylotowe mozesz poddac polerce. Mozesz prz okazji splanowac glowice w celu podniesienia o pol lub jeden stopien, sprezania.
Jak juz zlozysz wszystko do kupy to do gaznikow kup sobie taki kit:
http://www.dynojet.com/pdf/1139.pdf
Plus taki filtr
http://www.knfilters.com/search/product ... od=ha-0003
Dysze glowne 120 i 124 masz w zestawie. Czy to ci bedzie pasowac to twoich modyfikacji? Nie wie tego nikt - to pokaze hamownia i dobry majster od gaznikow.
Powinienes na hamowni uzyskac cos kolo 95 RWHP SAE ale na wiecej raczej nie licz. Chociaz nie wiem jak u ciebie wyglada naped wiec liczba moze byc mniejsza przez wieksze straty w koncowym przelozeniu.
Re: Tuning silnika, jak zdobyć kilka koni więcej?
: wt 16 lut 2016, 11:21
autor: Arnold
Re: Tuning silnika, jak zdobyć kilka koni więcej?
: śr 17 lut 2016, 15:53
autor: z900
Re: Tuning silnika, jak zdobyć kilka koni więcej?
: śr 17 lut 2016, 21:20
autor: kiki
Zobacz na cenę. Na 100% nikt tego w Pl nie montował

Re: Tuning silnika, jak zdobyć kilka koni więcej?
: śr 17 lut 2016, 23:22
autor: Xexull
Ktoś pierwszy musi być!
Podobno przy większej prędkości ok. 170 - 180Km/h z wydechu leci niebieskawy dym. Będę musiał to zweryfikować.
Jeżeli się to potwierdzi na kolejną zimę będę wymieniał cały piec, zajmę się nowy dolotem, gaźnikami i wydechem. Może też planowanie?
Może jeszcze jakieś inne sugestie?
Muszę znaleźć tylko dobrego fachowca od gaźników. Samemu raczej nie warto się zabierać za gaźniki.
Po wszystkim na pewno wrzucę wykres z hamowni.
Dzięki Panowie!

Re: Tuning silnika, jak zdobyć kilka koni więcej?
: śr 17 lut 2016, 23:32
autor: Fakir
Możesz też wsadzić piec od vtec'a i zastosować kit od A&A z kompresorem
https://www.youtube.com/watch?v=nPcFBgnSE7o
ale najprościej będzie zmienić dysze i iglice w gaźnikach, wysoko przepustowy filtr powietrza od np. K&N, pokombinować z układem wydechowym.
Ale przy takich modyfikacjach, nie obejdzie się bez hamowni z czujnikiem AFR
Pytanie, na ile ten 20letni silnik jest wyeksploatowany, i czy można jeszcze coś z niego wycisnąć.
Tak btw. dlaczego akurat od VFR'ki zaadaptowałeś silnik do napędu malucha?
Re: Tuning silnika, jak zdobyć kilka koni więcej?
: czw 18 lut 2016, 00:25
autor: z900
kiki pisze:Zobacz na cenę. Na 100% nikt tego w Pl nie montował

oj tam oj tam...co mozna kupic za ta kase?przechodzona toyote corolle ?

moze rzeczywiscie jak pisze p. Fakir vtec z turbo to niezly strzal
pozdr
Re: Tuning silnika, jak zdobyć kilka koni więcej?
: czw 18 lut 2016, 00:34
autor: Arnold
Taki sam zestaw kompresora jest do FI.

Xexull czytałeś tematy które Ci podesłałem? Rozwiert nie jest kosmicznie drogi. Tłoki pasują od CBR 929 i 954.
Ale i tak najtaniej to wsadzić turbo.
Re: Tuning silnika, jak zdobyć kilka koni więcej?
: czw 18 lut 2016, 11:19
autor: Xexull
Fakir pisze:Możesz też wsadzić piec od vtec'a i zastosować kit od A&A z kompresorem
https://www.youtube.com/watch?v=nPcFBgnSE7o
ale najprościej będzie zmienić dysze i iglice w gaźnikach, wysoko przepustowy filtr powietrza od np. K&N, pokombinować z układem wydechowym.
Ale przy takich modyfikacjach, nie obejdzie się bez hamowni z czujnikiem AFR
Pytanie, na ile ten 20letni silnik jest wyeksploatowany, i czy można jeszcze coś z niego wycisnąć.
Tak btw. dlaczego akurat od VFR'ki zaadaptowałeś silnik do napędu malucha?
Silnik Hondy VFR 800 VTEC ma takie same mocowanie do ramy jak w przypadku VFR 750? Pewnie nie.
Czemu VFR 750? Niezawodna legenda i sam fakt, że Szwagierczak czymś takim zdobywał puchary.
z900 pisze:moze rzeczywiscie jak pisze p. Fakir vtec z turbo to niezly strzal
pozdr
Obawiam się, że na trubosprężarke nie ma tam miejsca. Intercooler, dolot, blow off, sama sprężarka to wszystko wymaga miejsca. Będę jeszcze myślał nad tym.
W ogóle są jakieś dedykowane sprężarki do VFR750? Jeżeli nie to od czego?
Arnold pisze:Taki sam zestaw kompresora jest do FI.

Xexull czytałeś tematy które Ci podesłałem? Rozwiert nie jest kosmicznie drogi. Tłoki pasują od CBR 929 i 954.
Ale i tak najtaniej to wsadzić turbo.
Jeżeli sam tuning gaźników, wydechu i dolotu nie będzie mnie satysfakcjonował i dodatkowo faktycznie nie da rady włożyć turbiny to będzie trzeba pomyśleć o tym.
W sumie kompresor doładowania silnika byłby lepszym rozwiązaniem. Napędzany mógłby być z "małej zębatki" silnika, czyli z wyjścia na napęd. Samą siłę doładowania można by regulować wielkością rolki kompresora.