Tuning silnika, jak zdobyć kilka koni więcej?

Wymyśiłeś coś fajnego do Swojej VFR? To możesz się podzielić.
Xexull
Posty: 7
Rejestracja: śr 21 lis 2012, 17:32
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna

Tuning silnika, jak zdobyć kilka koni więcej?

Post autor: Xexull » pt 12 lut 2016, 12:30

Co prawda dawno temu pisałem czym jest moja VFR'ka, ale pozwolę sobie przypomnieć.

Posiadam 126p z silnikiem Hondy VFR 750 RC36 (dla zainteresowanych: http://trojmiasto.tv/Ten-Maluch-rozpedz ... -6712.html).

Chciałbym się zabrać za lekką modyfikację silnika, dodać kilka koni mechanicznych. Nie znam się na aspektach technicznych silnika RC36, ale chciałbym wymienić wydech, dolot/filtr powietrza oraz gaźniki/dyszę.
Oczywiście jest świadomy, że po takich modyfikacjach trzeba będzie wy kalibrować/synchronizować gaźniki i niezbędna będzie do tego sonda AFR.

Czy ktoś to już przerabiał? Czy możecie polecić jakiś wydech (zależy mi na jak najmniejszym, aby nie rzucał się w oczy), filtr powietrze (niekoniecznie cały airbag ze standardowym filtrem, może jakiś dolot ze stożkiem?), inne gaźniki lub inne dysze (jakie?)? Co o tym sądzicie?

O samym tuningu silnik RC36 ciężko znaleźć informację lub być może po prostu źle szukam.
Feel the power in RC36!

Awatar użytkownika
śliniak290
klepacz
klepacz
Posty: 1842
Rejestracja: pn 07 cze 2010, 09:41
Imię: Wojciech
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa - Jelonki

Re: Tuning silnika, jak zdobyć kilka koni więcej?

Post autor: śliniak290 » pt 12 lut 2016, 12:41

Fajnie że masz super autko i że jesteś od 2012 roku z nami,
Ale nie znalazłem postu że byłeś w POWITALNI. 8)
Najpierw naucz śmiać się z siebie , a potem śmiej się z innych !!!

Xexull
Posty: 7
Rejestracja: śr 21 lis 2012, 17:32
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Tuning silnika, jak zdobyć kilka koni więcej?

Post autor: Xexull » pt 12 lut 2016, 12:43

śliniak290 pisze:Fajnie że masz super autko i że jesteś od 2012 roku z nami,
Ale nie znalazłem postu że byłeś w POWITALNI. 8)
Nie sądziłem, że jest to wymagane. Tak czy inaczej lepiej zawsze napisać kilka słów wstępu przed rozwinięciem. :)
Feel the power in RC36!

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Re: Tuning silnika, jak zdobyć kilka koni więcej?

Post autor: kiki » pn 15 lut 2016, 09:22

Gra nie warta świeczki - jak dostaniesz około 5KM to będzie max. Policz sobie koszt dysz, wydechu, filta/filtrów i się okaże że możesz kupic mocniejszy piec.

Awatar użytkownika
veeefour
pisarz
pisarz
Posty: 258
Rejestracja: wt 12 maja 2015, 20:47
Imię: Przemek
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Tuning silnika, jak zdobyć kilka koni więcej?

Post autor: veeefour » pn 15 lut 2016, 11:34

Po 2-3tys sa juz do kupienia silniki z vfr1200(litrowe sporty nawet taniej)...a tu wydech, filtr i mody gaznikow wyjda pewnie z 2tys jak kolega wspomnial, raczej nie oplacalne.

Dobrym wydechem plus strojeniem mozna max uzyskac 20%, wieksze przyrosty w silniku wolnossacym to juz port glowic, walki roz., podniesienie sprezania...prosciej juz chyba silnik odprezyc i wsadzic male turbo z auta.

Xexull
Posty: 7
Rejestracja: śr 21 lis 2012, 17:32
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Tuning silnika, jak zdobyć kilka koni więcej?

Post autor: Xexull » wt 16 lut 2016, 08:32

Panowie!

Nie opłaca się? Nie opłacało mi się budować tak drogiego projektu, ale go zbudowałem! I jestem zadowolony, lubię go! :)
Nie pytam ile i jak drogo to będzie. Nie pytam o inne serducho. Jak bym chciał inny silnik to bym wstawił coś innego.

Z resztą montaż innego silnik to koszt drugiego i masa czasu.

Nawet 5 KM mnie zadowoli.
Czy ktoś może poradzić na jakie podzespoły wymienić? :arrow: :biggrin
Feel the power in RC36!

Awatar użytkownika
veeefour
pisarz
pisarz
Posty: 258
Rejestracja: wt 12 maja 2015, 20:47
Imię: Przemek
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Tuning silnika, jak zdobyć kilka koni więcej?

Post autor: veeefour » wt 16 lut 2016, 09:37

Ok, uklad wydechowy w twoim przypadku tylko custom - kazdy jeden warsztat ktory takie rzeczy spawa. Musi to byc uklad stopniowany zeby wyrownac cisnienie miedzy glowicami - silniki V4 z reguly wymagaja takiego ukladu z racji roznicy miedzy samymi glowicami. Mozesz tez przedetm sciagnoac glowice i posukac kogos z tzw. flow bench(kto tam kolo ciebie to ma to nie wiem) i wyrownac przeplyw na kazdym kanale dolotowym. Kanalow dolotowych sie nie poleruje, wylotowe mozesz poddac polerce. Mozesz prz okazji splanowac glowice w celu podniesienia o pol lub jeden stopien, sprezania.

Jak juz zlozysz wszystko do kupy to do gaznikow kup sobie taki kit:
http://www.dynojet.com/pdf/1139.pdf
Plus taki filtr
http://www.knfilters.com/search/product ... od=ha-0003

Dysze glowne 120 i 124 masz w zestawie. Czy to ci bedzie pasowac to twoich modyfikacji? Nie wie tego nikt - to pokaze hamownia i dobry majster od gaznikow.
Powinienes na hamowni uzyskac cos kolo 95 RWHP SAE ale na wiecej raczej nie licz. Chociaz nie wiem jak u ciebie wyglada naped wiec liczba moze byc mniejsza przez wieksze straty w koncowym przelozeniu.

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Tuning silnika, jak zdobyć kilka koni więcej?

Post autor: Arnold » wt 16 lut 2016, 11:21

Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

z900
bywalec
bywalec
Posty: 25
Rejestracja: ndz 08 mar 2009, 12:09
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: szczecin

Re: Tuning silnika, jak zdobyć kilka koni więcej?

Post autor: z900 » śr 17 lut 2016, 15:53

czesc
a czy ktos cwiczyl te zestawy?
http://www.gw-racing-parts.de/index2.ph ... 997&lan=de

pozdr

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Re: Tuning silnika, jak zdobyć kilka koni więcej?

Post autor: kiki » śr 17 lut 2016, 21:20

Zobacz na cenę. Na 100% nikt tego w Pl nie montował :mrgreen:

Xexull
Posty: 7
Rejestracja: śr 21 lis 2012, 17:32
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Tuning silnika, jak zdobyć kilka koni więcej?

Post autor: Xexull » śr 17 lut 2016, 23:22

Ktoś pierwszy musi być! :)

Podobno przy większej prędkości ok. 170 - 180Km/h z wydechu leci niebieskawy dym. Będę musiał to zweryfikować.
Jeżeli się to potwierdzi na kolejną zimę będę wymieniał cały piec, zajmę się nowy dolotem, gaźnikami i wydechem. Może też planowanie? Może jeszcze jakieś inne sugestie? :-)

Muszę znaleźć tylko dobrego fachowca od gaźników. Samemu raczej nie warto się zabierać za gaźniki.

Po wszystkim na pewno wrzucę wykres z hamowni.

Dzięki Panowie! :-)
Feel the power in RC36!

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: Tuning silnika, jak zdobyć kilka koni więcej?

Post autor: Fakir » śr 17 lut 2016, 23:32

Możesz też wsadzić piec od vtec'a i zastosować kit od A&A z kompresorem 8)
https://www.youtube.com/watch?v=nPcFBgnSE7o

ale najprościej będzie zmienić dysze i iglice w gaźnikach, wysoko przepustowy filtr powietrza od np. K&N, pokombinować z układem wydechowym.
Ale przy takich modyfikacjach, nie obejdzie się bez hamowni z czujnikiem AFR

Pytanie, na ile ten 20letni silnik jest wyeksploatowany, i czy można jeszcze coś z niego wycisnąć.

Tak btw. dlaczego akurat od VFR'ki zaadaptowałeś silnik do napędu malucha?
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

z900
bywalec
bywalec
Posty: 25
Rejestracja: ndz 08 mar 2009, 12:09
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: szczecin

Re: Tuning silnika, jak zdobyć kilka koni więcej?

Post autor: z900 » czw 18 lut 2016, 00:25

kiki pisze:Zobacz na cenę. Na 100% nikt tego w Pl nie montował :mrgreen:
oj tam oj tam...co mozna kupic za ta kase?przechodzona toyote corolle ? :D
moze rzeczywiscie jak pisze p. Fakir vtec z turbo to niezly strzal

pozdr

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Tuning silnika, jak zdobyć kilka koni więcej?

Post autor: Arnold » czw 18 lut 2016, 00:34

Taki sam zestaw kompresora jest do FI. ;) Xexull czytałeś tematy które Ci podesłałem? Rozwiert nie jest kosmicznie drogi. Tłoki pasują od CBR 929 i 954.
Ale i tak najtaniej to wsadzić turbo.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Xexull
Posty: 7
Rejestracja: śr 21 lis 2012, 17:32
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Tuning silnika, jak zdobyć kilka koni więcej?

Post autor: Xexull » czw 18 lut 2016, 11:19

Fakir pisze:Możesz też wsadzić piec od vtec'a i zastosować kit od A&A z kompresorem 8)
https://www.youtube.com/watch?v=nPcFBgnSE7o

ale najprościej będzie zmienić dysze i iglice w gaźnikach, wysoko przepustowy filtr powietrza od np. K&N, pokombinować z układem wydechowym.
Ale przy takich modyfikacjach, nie obejdzie się bez hamowni z czujnikiem AFR

Pytanie, na ile ten 20letni silnik jest wyeksploatowany, i czy można jeszcze coś z niego wycisnąć.

Tak btw. dlaczego akurat od VFR'ki zaadaptowałeś silnik do napędu malucha?
Silnik Hondy VFR 800 VTEC ma takie same mocowanie do ramy jak w przypadku VFR 750? Pewnie nie. :?
Czemu VFR 750? Niezawodna legenda i sam fakt, że Szwagierczak czymś takim zdobywał puchary.

z900 pisze:moze rzeczywiscie jak pisze p. Fakir vtec z turbo to niezly strzal
pozdr
Obawiam się, że na trubosprężarke nie ma tam miejsca. Intercooler, dolot, blow off, sama sprężarka to wszystko wymaga miejsca. Będę jeszcze myślał nad tym. W ogóle są jakieś dedykowane sprężarki do VFR750? Jeżeli nie to od czego?

Arnold pisze:Taki sam zestaw kompresora jest do FI. ;) Xexull czytałeś tematy które Ci podesłałem? Rozwiert nie jest kosmicznie drogi. Tłoki pasują od CBR 929 i 954.
Ale i tak najtaniej to wsadzić turbo.
Jeżeli sam tuning gaźników, wydechu i dolotu nie będzie mnie satysfakcjonował i dodatkowo faktycznie nie da rady włożyć turbiny to będzie trzeba pomyśleć o tym.
W sumie kompresor doładowania silnika byłby lepszym rozwiązaniem. Napędzany mógłby być z "małej zębatki" silnika, czyli z wyjścia na napęd. Samą siłę doładowania można by regulować wielkością rolki kompresora.
Feel the power in RC36!

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 62 gości