Strona 1 z 2
					
				Usunięcie Katalizatotra
				: śr 28 paź 2015, 09:14
				autor: Samson1983
				Witam,
Na początek powiem - nie krzyczcie  
 
  
Przegrzebałem forum i coś niby znalazłem w tym temacie, ale jednak mam wątpliwości jak to ogarnąć żeby było lepiej. 
FIstaszek od germańców 99' dwie sondy lamba przed katalizatorem - już ma założonego 
przelotowego Sebringa Twister  
 
Co chcę osiągnąć wywalając bebechy - nie moc  

  ale 
pełnia dźwięku V4  
  ot całe zamieszanie.
Oczywiście swojego kolektora nie mam zamiaru kroić, kupie używkę coś.
Wiec takie mamy opcje w zasadzie dwie:
1. Montuje kolektory w których nie było katalizatora i wejść na sondy. A w kostki w instalacji wpinam SondaKiler 
2. Montuje kolektory z wyciętym katalizatorem i zostawiam sondy.
Co ma większy sens, żeby jednostka napędowa dobrze pracowała, bo że spalanie wzrośnie to wiem  
 
 
Proszę o opinie kto z tym walczył i z jakimi efektami/wnioskami.
Pozdrawiam
 
			
					
				Re: Usunięcie Katalizatotra
				: śr 28 paź 2015, 17:14
				autor: andreas
				Siema,
nie walczyłem z tym w vfr. Mam doświadczenie z benzyniakami autach.
Jak masz możliwość to idź w stronę kolektora z sondami. Zawsze to sterownik ma jakiś wgląd na ilość tlenu w spalinach i wie kiedy ma podlać, a kiedy zmniejszyć paliwa. Jeśli miałbym sprawne sondy i walczył tylko o akustykę to tak właśnie bym zrobił.
Powodzenia  

 
			
					
				Re: Usunięcie Katalizatotra
				: śr 28 paź 2015, 17:18
				autor: Arnold
				Też bym wspawał do kolektora bez sond mocowanie pod nie.
			 
			
					
				Re: Usunięcie Katalizatotra
				: śr 28 paź 2015, 22:41
				autor: belkot
				kupujesz kolektor z sondami i wywalasz kata. DLa sondy nie ma znaczenia czy jest kat czy nie jesli jest przed nim. Natomiast dla silnika jest roznica miec sonde a nie miec
			 
			
					
				Re: Usunięcie Katalizatotra
				: czw 29 paź 2015, 22:08
				autor: Samson1983
				No i super Panowie  

  teraz juz wiem co i jak, zostało zatem nabyć drogą kupna kolektory, trochę stuningować 

  i cieszyć się nadal cudownym dźwiękiem V4  

 
			
					
				Re: Usunięcie Katalizatotra
				: pt 30 paź 2015, 11:40
				autor: Samson1983
				Cóż przespałem się z tym tematem i w zasadzie jestem zdecydowany podjąć kroki uzyskania pełni dźwięku V4, mam tylko pytanie czy ktoś tak ma zrobione ? i czy takie rozwiązanie nie sprawia problemów ?? 
Czyli wywalamy(wycinamy) katalizator, zostawiamy sondy -  nie wariuje ECU(sondy) przy pełnym przelocie ??
			 
			
					
				Re: Usunięcie Katalizatotra
				: pt 30 paź 2015, 21:28
				autor: tomcat
				Ale jak niby chcesz uwolnić ten dźwięk? Mam kolektor z katem i sondami, przelot, jakoś nie słyszę aby czegoś brakowało w dźwięku w stosunku do vfr kolegów którzy mają vfr bez kata  

 
			
					
				Re: Usunięcie Katalizatotra
				: pt 30 paź 2015, 22:35
				autor: Arnold
				Jakiś super rewolucji nie będzie ale trochę się podgłośni. A wiem bo mam ten sam tłumik i na kolektorze z katem i miałem na kolektorze bez kata.
			 
			
					
				Re: Usunięcie Katalizatotra
				: sob 31 paź 2015, 09:52
				autor: nierob
				wystarczy porównać jak na tym samym tłumiku brzmi 750 i 800. 
750 bije na głowę 800 z tymi katalizatorami, sondami itd.
			 
			
					
				Re: Usunięcie Katalizatotra
				: sob 31 paź 2015, 10:51
				autor: veeefour
				Katalizator ma duzy wplyw na dzwiek. Tak samo jak filt/dolot a nawet gaznik/wtrysk...kata zawsze mozna wywalic bo to samo zuo a jak bedzie za glosno to mozna to zalatwic wkladka do tlumika/ow.
Poki co to tak to by wygladalo w VFR1200:
Uklad awansowal z 80% nierdzewnego na 100% nierdzewny i zgubil z 3-4kg... 
 https://drive.google.com/open?id=0ByPYc ... zk0dVE1YWc
https://drive.google.com/open?id=0ByPYc ... EJ1VVY4VXc
https://drive.google.com/open?id=0ByPYc ... 2JMdFNGWlE
 
https://drive.google.com/open?id=0ByPYc ... zk0dVE1YWc
https://drive.google.com/open?id=0ByPYc ... EJ1VVY4VXc
https://drive.google.com/open?id=0ByPYc ... 2JMdFNGWlE 
			
					
				Re: Usunięcie Katalizatotra
				: wt 26 sty 2016, 14:55
				autor: cicik
				wiem ze temat stary a do tego  nie do konca  wiem jak to w świecie moto wygląda ale w autach można kupić kata o "sportowej" charakterystyce przepływu spalin (firm np. magnaflow czy flowmaster - jezdze amerykańcem wiec firmy z usa sąmi znane)
i mamy 2 pieczenie na jednym ogniu - lepszy dźwięk + poprawna emisja spalin  

 
			
					
				Re: Usunięcie Katalizatotra
				: wt 12 mar 2019, 00:28
				autor: KKamileQ
				I jak wyszło z wycięciem kata? Bo sam się zastanawiam czy warto. Sondy chcę zostawić, a zależy mi tylko na dźwięku.
			 
			
					
				Re: Usunięcie Katalizatotra
				: pn 01 kwie 2019, 19:33
				autor: Roadrunner
				Ja u siebie w customie miałem jeszcze inaczej zrobione. Puszka katalizatora została wybebeszona i przebudowana na tłumik przelotowy z tłumieniem. Efekt duzooo lepszy niż kolektory fabrycznie bez kata. Co prawda sporo z tym roboty. Najpierw były normalnie sondy podlaczone i tak jeździłem. Niby w sumie było ok poza lekkimi strzałami przy schodzeniu z obrotów. Dopiero po wstawieniu Power omandera i pozbyciu się sond udało się wszystko ładnie zgrać. Brak strzałów lepsze wkręcanie na obroty i vfr żwawsza się zrobiła na dole i na samej końcówce obrotów.
			 
			
					
				Re: Usunięcie Katalizatotra
				: pn 27 cze 2022, 19:17
				autor: lebek89
				Odkopie trochę kotleta, czy możliwe że to jest katalizator czy zwykły układ?
 
Wysłane z mojego Mi 9T przy użyciu Tapatalka
 
			
					
				Re: Usunięcie Katalizatotra
				: czw 30 cze 2022, 19:29
				autor: Arnold
				To są kolektory bez katalizatora.