VFR'ki na różnych wydechach - temat zbiorczy

Wymyśiłeś coś fajnego do Swojej VFR? To możesz się podzielić.
Awatar użytkownika
december74
pisarz
pisarz
Posty: 258
Rejestracja: sob 14 wrz 2013, 18:17
Imię: Tomek
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Okolice Koźmina Wielkopolskiego

Re: VFR'ki na różnych wydechach - temat zbiorczy

Post autor: december74 » śr 15 cze 2016, 17:35

december74 pisze:Witam.
Jakie koszty takiej przeróbki?? Możesz podać? Możesz na PW.
Sorka za post pod postem....
A więc, zmobilizowałem się i przerobiłem, sam oryginalne wydechy od Vteca na przelot... :biggrin
Zmiany to, lepszy dół, żwawszy, nie wiadomo kiedy v-tec nawet załączy, poza głośniejszym rykiem... bas na wolnych, dla mnie zadawalający. Ogólnie jestem zadowolony :mrgreen: :mrgreen:
Koszty, jeśli wyprujesz swój wydech to jak u mnie 65 zł
Jeśli zakupisz wydech do wypatroszenia dolicz 200zł
Jak?? Tniesz deliel z końca wydechu, demontujesz wnętrzności, rozwiercasz otwory w deklu na ok. fi 40, wspawujesz rurki dystansowe. Wygłuszenia nie wydłubałem.
Motór... Demontaż seta prawego pasażera, odkręcenie 4 śrub plastikowego błotnika z tablicą rejestracyjną, odkręcenie 2 śrub wydechu pod siedzeniem, odkręcenie obejmy za katem.
Czas, jakieś 1,5 godziny i kilka niecenzuralnych słów, aby lepiej szło.... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Był Romet Ogar 205 (zima nie była mi straszna - za gówniarza)
Był chińczyk (złe wspomnienia)
Była ETZ Mz 250 (mieszane uczucia)
Była VFR 750 RC36II (zakochałem się)
Była VFR 800 V-tec (straciłem rozum) - i sprzedałem :roll:
Jest Yamaha FJR 1300 (ale nadal mam 18 lat) :biggrin
:lol: :lol: :lol:

Awatar użytkownika
MarcinD
pisarz
pisarz
Posty: 421
Rejestracja: pt 28 sie 2015, 18:39
Imię: Marcin
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PTU

Re: VFR'ki na różnych wydechach - temat zbiorczy

Post autor: MarcinD » śr 15 cze 2016, 17:54

Masz jakies foty z grzebania?
hornet 600 PC36 > vfr800 vtec > vfr1200f :twisted:

Awatar użytkownika
december74
pisarz
pisarz
Posty: 258
Rejestracja: sob 14 wrz 2013, 18:17
Imię: Tomek
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Okolice Koźmina Wielkopolskiego

Re: VFR'ki na różnych wydechach - temat zbiorczy

Post autor: december74 » śr 15 cze 2016, 23:47

Nie, niestety nie mam... :/
Sprecyzuje troszke prace, bo pominąłem kilka godzin pracy...

1.5 godziny montaż na moto.
3-4 godzin prucie i spawanie na gotowo.
Był Romet Ogar 205 (zima nie była mi straszna - za gówniarza)
Był chińczyk (złe wspomnienia)
Była ETZ Mz 250 (mieszane uczucia)
Była VFR 750 RC36II (zakochałem się)
Była VFR 800 V-tec (straciłem rozum) - i sprzedałem :roll:
Jest Yamaha FJR 1300 (ale nadal mam 18 lat) :biggrin
:lol: :lol: :lol:

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Re: VFR'ki na różnych wydechach - temat zbiorczy

Post autor: Vermilion » czw 30 cze 2016, 01:04

Przeróbki tłumików typu EdHausto, pseudotłumiki Dominatora i inne... a zawory, kanały i zjawiska falowe/dynamiczne płaczą i nie wierzą.... A najlepsze i tak zawsze jest placebo "lepiej idzie". Wrzuć na hamownię a okaże się, że łzy popłyną strumieniami. Sorry za dużo tego badałem, żeby tak rujnować sobie motocykl :) Tłumiki i układy wylotowe w motocyklach dzielę na 3 kategorie: gównomakery, które w najlepszym wypadku powodują spadki mocy, momentu lub przesuwają peak w nieosiagalne dla normalnego użytkownika lub bezpieczeństwa silnika granice, rozprężają układ, w najgorszym wypalają sam tłumik, podnoszą temperaturę spalania, wietrzą komorę spalania, wypluwają świeżą niespaloną mieszankę, wypalają gniazda, kanały i zawory (jak wyżej, samoróbki + jakieś BOS, Dominator, XRAV, magia aliexpressowa itp.), neutralne, które zmieniają jedynie ew. zakresy mocy i momentu i dźwięk w stosunku do oryginału refleksyjnego (Ixil, Scorpion, Two Brothers, SC Project itp.) i premium, które jako jedyne są w stanie faktycznie zadziałać w jakikolwiek sposób pozytywnie na silnik (Akrapovic, Yoshimura, Leo Vince, niektóre modele Two Brothers, SC Project, Ixila... - dla efektu zawsze z kolektorem do kompletu)

Tu moja RC46 na Ixilu COV ze zdjętym dB Killerem.
https://drive.google.com/open?id=0Bydaa ... lRiUXp5MTg
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

andreas
teksciarz
teksciarz
Posty: 158
Rejestracja: sob 31 mar 2012, 11:30
Imię: Andrzej
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Stare Pole/DK-22

Re: VFR'ki na różnych wydechach - temat zbiorczy

Post autor: andreas » czw 30 cze 2016, 17:26

Witam. Bez urazy proszę.
Jeśli tak dużo tego badałeś to pewnie wiesz, że najdroższe kpl. zestawy Akrapa, Yoshi... itp. w dopracowanych 4-T silnikach wolnossących uzyskują max. dodatkowe 5-10% mocy. Na wykresach wygląda to jak lifcik kreseczki w porównaniu z fabrycznym wydechem.
Z tym przesunięciem peak w kosmos, to myślę że o 2-T chodziło.
Jeśli w 4-T masz gaźnik to ok, bez większych dysz i strojenia paliwo idzie w wydech. Wtrysk z sondą lambda załatwia temat bo ecu nie pozwoli na lanie paliwa w nieskończoność.
Jeśli nie dasz przelotu większej średnicy jak średnica kolektora zbiorczego to krzywdy silnikowi nie zrobisz. Na zamontowanym czujniku temperatury spalin i sondzie szerokopasmowej z przystawką do badania AFR w spalinach, widać jaka krzywda się dzieje.
Nie chcesz to nie przerabiaj, ale po co siać propagandę. Wiadomo, że każdy to robi dla dźwięku a nie liczy na jakieś odczuwalne różnice przez dodatkowych kilka procent mocy.

Pozdrawiam :bye

Awatar użytkownika
december74
pisarz
pisarz
Posty: 258
Rejestracja: sob 14 wrz 2013, 18:17
Imię: Tomek
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Okolice Koźmina Wielkopolskiego

Re: VFR'ki na różnych wydechach - temat zbiorczy

Post autor: december74 » pt 01 lip 2016, 15:03

I wszystko na temat...
A to (cyt):

..."Wiadomo, że każdy to robi dla dźwięku a nie liczy na jakieś odczuwalne różnice przez dodatkowych kilka procent mocy."....

będzie puentą tej wypowiedzi... :P

Pozdrawiam
Był Romet Ogar 205 (zima nie była mi straszna - za gówniarza)
Był chińczyk (złe wspomnienia)
Była ETZ Mz 250 (mieszane uczucia)
Była VFR 750 RC36II (zakochałem się)
Była VFR 800 V-tec (straciłem rozum) - i sprzedałem :roll:
Jest Yamaha FJR 1300 (ale nadal mam 18 lat) :biggrin
:lol: :lol: :lol:

Awatar użytkownika
WiktorVFR
klepacz
klepacz
Posty: 1452
Rejestracja: wt 05 cze 2007, 08:32
Imię: Wiktor
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ipswich, Suffolk
Kontakt:

Re: VFR'ki na różnych wydechach - temat zbiorczy

Post autor: WiktorVFR » pt 01 lip 2016, 18:33

Komin ma .q.w. i to jest najwazniejsze, jakbym chciał wiecej mocy to bym kupił eR łana :)

Maczeta
Posty: 4
Rejestracja: sob 02 lip 2016, 09:19
Imię: Robert
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Londyn,UK

Re: VFR'ki na różnych wydechach - temat zbiorczy

Post autor: Maczeta » ndz 03 lip 2016, 13:58

Dodam moje 5 zł. Wybebeszone tłumiki mają o niebo lepszy dźwięk. Efek jest taki że jak spotykam a raczej mijam kogoś na oryginalnych to się nie chce z ogona odczepić.
I tak jak kolega pisał odcinacie końcowy dekiel najlepiej na spawie ( nie tnijcie czasem w połowie ) przecinając rury w tłumika. Ukaże się wam pierwsza przegroda wypalacie ja ( ja wypalałem elektrodami bo to miałem ) a za nia głębiej druga. Podpowiedź : komory do wygłuszenia przyspawane w 3 miejscach. Rury w tłumiku do komur i do dekla końcowego nigdzie indziej.

Awatar użytkownika
MarcinD
pisarz
pisarz
Posty: 421
Rejestracja: pt 28 sie 2015, 18:39
Imię: Marcin
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PTU

Re: VFR'ki na różnych wydechach - temat zbiorczy

Post autor: MarcinD » wt 19 lip 2016, 22:12

Jestem po operacji opróżniania wydechów, jak kolega wyżej komory wypalałem elektrodami.
W deklach otwory rozwiercone na 26mm. Teraz dźwięk bajka.... to co jest na filmach na yt nie przedstawia nawet w 10% realnego efektu
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
hornet 600 PC36 > vfr800 vtec > vfr1200f :twisted:

Awatar użytkownika
december74
pisarz
pisarz
Posty: 258
Rejestracja: sob 14 wrz 2013, 18:17
Imię: Tomek
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Okolice Koźmina Wielkopolskiego

Re: VFR'ki na różnych wydechach - temat zbiorczy

Post autor: december74 » wt 19 lip 2016, 22:24

Dokładnie mam tak samo... innym sposobem wykonania. Efekt V4 i basu na wolnych, a przy powyżej 7 tys. Jakby w rzędzie chodził.... takie moje odczucia. No i po łbie nie wali na dłuższych trasach....
Był Romet Ogar 205 (zima nie była mi straszna - za gówniarza)
Był chińczyk (złe wspomnienia)
Była ETZ Mz 250 (mieszane uczucia)
Była VFR 750 RC36II (zakochałem się)
Była VFR 800 V-tec (straciłem rozum) - i sprzedałem :roll:
Jest Yamaha FJR 1300 (ale nadal mam 18 lat) :biggrin
:lol: :lol: :lol:

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4209
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: VFR'ki na różnych wydechach - temat zbiorczy

Post autor: emil » wt 19 lip 2016, 23:15

A ja znowu powiem coś o odczuciach.
W Firestormie miałem microny dedykowane z dodolatmi, efekty był taki, że moto było zajebiście nerwowe = o to chodzi, bo czuć, że oddaje co trzeba i kiedy trzeba, marchewki leciały na pół metra, ale potrafiła przy zatrzymaniu zgasnąć. Na fabrycznych nie, ale znowu była bardziej okiełznana.
Założyłem te same wydechy do Iksa z lambdą (na dorobionych dolotach). Efekt był odwrotny - moto z dołu nie szło wcale. Trzeba było dodać gazu, żeby zaczęło się zbierać, w porównaniu do fabrycznych kominów. Trochę to dziwne, bo vtr na gaźniku nie była specjalnie pod to strojona, a zachowywała się lepiej niż na serii, natomiast we wtrysku, który powinien sobie sam to przeliczać coś poszło nie tak.
Nie wspominam o efektach dźwiękowych, bo do litra w V2 na pustakach ciężko coś innego porównać :mrgreen: :mrgreen: :biggrin

Awatar użytkownika
WiktorVFR
klepacz
klepacz
Posty: 1452
Rejestracja: wt 05 cze 2007, 08:32
Imię: Wiktor
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ipswich, Suffolk
Kontakt:

Re: VFR'ki na różnych wydechach - temat zbiorczy

Post autor: WiktorVFR » sob 20 sie 2016, 10:05




Awatar użytkownika
Chrzanu
bywalec
bywalec
Posty: 26
Rejestracja: śr 28 wrz 2016, 22:24
Imię: Dawid
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: VFR'ki na różnych wydechach - temat zbiorczy

Post autor: Chrzanu » pt 30 wrz 2016, 19:28

Mam pytanko ile kosztowala przerobka tłumika do vitka w Edhauscie?

Awatar użytkownika
M4NI3K
Posty: 18
Rejestracja: pn 05 wrz 2016, 21:40
Imię: Marcin
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Piła

Re: VFR'ki na różnych wydechach - temat zbiorczy

Post autor: M4NI3K » ndz 02 paź 2016, 15:32

WiktorVFR pisze:
Tego ixil oraz dominatora racing slyszalem na zywo I jak narazie wymiataja

Maniek
GPZ500S '98 >> XJ900 DIVERSION '01

Awatar użytkownika
nierob
klepacz
klepacz
Posty: 535
Rejestracja: wt 30 sty 2007, 13:43
Imię: nierob
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Przemków

Re: VFR'ki na różnych wydechach - temat zbiorczy

Post autor: nierob » wt 04 paź 2016, 22:33

bez dwóch zdań: ixil i yoshimura brzmią w 750 i fi chyba najfajniej.
oczywiście w 750 lepiej, bo tam po drodze nie ma żadnych wynalazków.
ixil u mnie sobie leży w garażu i czeka na vfr-kę kolejną.
trzask prask i po wszystkim.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości