Stelaż pod kufry centralny i boczne VFR 750 RC 36II
-
- bywalec
- Posty: 24
- Rejestracja: wt 19 lis 2013, 11:05
- Imię: Sebastian
- województwo: podlaskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Białystok
Stelaż pod kufry centralny i boczne VFR 750 RC 36II
Witam szukałem i nic konkretnego nie znalazłem więc postanowiłem sam zbudować od podstaw stelaż pod kufry centralny i boczne. I chciałbym tutaj to udokumentować
Ktoś pewnie podsumuje że mogę kupić używkę i przerobić niby tak ale z tego co zauważyłem to:
1. Oryginalny stelaż pod kufer centralny GIVI z zapięciem monokey kosztuje 208zł + płyta
2. Nie widzę logicznego rozwiązania w przerobieniu oryginalnego stelaża centralnego pod boczne kufry (inny sposób montażu)
3. Ciężko dostać używany stelaż w niskiej cenie
4. Itd.
P.S. Pierwsze foty oraz kwoty które wydałem postaram się jeszcze dzisiaj wstawić
Ktoś pewnie podsumuje że mogę kupić używkę i przerobić niby tak ale z tego co zauważyłem to:
1. Oryginalny stelaż pod kufer centralny GIVI z zapięciem monokey kosztuje 208zł + płyta
2. Nie widzę logicznego rozwiązania w przerobieniu oryginalnego stelaża centralnego pod boczne kufry (inny sposób montażu)
3. Ciężko dostać używany stelaż w niskiej cenie
4. Itd.
P.S. Pierwsze foty oraz kwoty które wydałem postaram się jeszcze dzisiaj wstawić
-
- bywalec
- Posty: 24
- Rejestracja: wt 19 lis 2013, 11:05
- Imię: Sebastian
- województwo: podlaskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Białystok
Re: Stelaż pod kufry centralny i boczne VFR 750 RC 36II
I najważniejsze stelaż robię pod zestaw kufrów:
Centralny GIVI Maxia III Tech E55NT czarny
Boczne GIVI E360N czarny
Mały kosztorys:
Centralny - 709zł
Boczne 2szt. - 540zł
Płyta główna centralnego M5 - 130zł
Światło stopu do centralnego - 150zł (chociaż to jest do zrobienia taniej samemu)
Kupione na allegro MOTOSTACJA suma 1529zł (przesyłkę otrzymałem gratis)
Do tego już dokupiłem
- 4x profil zamknięty 2cm na 2cm długość 2m
- płaskownik 2cm długość 2m
za wszystko zapłaciłem około 80zł
Oczekuję na zestaw zaczepów monokey - cena 86zł (komplet na dwa kufry) + przesyłka ja wziąłem kurierem więc wyniosło mnie 20zł
ze sklepu http://www.moto-tour.com.pl/product-pol ... trony.html
Centralny GIVI Maxia III Tech E55NT czarny
Boczne GIVI E360N czarny
Mały kosztorys:
Centralny - 709zł
Boczne 2szt. - 540zł
Płyta główna centralnego M5 - 130zł
Światło stopu do centralnego - 150zł (chociaż to jest do zrobienia taniej samemu)
Kupione na allegro MOTOSTACJA suma 1529zł (przesyłkę otrzymałem gratis)
Do tego już dokupiłem
- 4x profil zamknięty 2cm na 2cm długość 2m
- płaskownik 2cm długość 2m
za wszystko zapłaciłem około 80zł
Oczekuję na zestaw zaczepów monokey - cena 86zł (komplet na dwa kufry) + przesyłka ja wziąłem kurierem więc wyniosło mnie 20zł
ze sklepu http://www.moto-tour.com.pl/product-pol ... trony.html
-
- bywalec
- Posty: 24
- Rejestracja: wt 19 lis 2013, 11:05
- Imię: Sebastian
- województwo: podlaskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Białystok
Re: Stelaż pod kufry centralny i boczne VFR 750 RC 36II
Puki co wyciąłem obramowanie do powieszenia kufrów bocznych i przymocowania płyty M5
Obramowanie pod płytę M5:
2x 20cm z lekko ściętymi końcami pod kątem (wymiar podany ten najdłuższy)
1x 17cm
1x 25,5cm z lekko ściętymi końcami pod kątem (wymiar podany ten najdłuższy)
Obramowanie pod kufer Givi e360N:
4x 28,5cm (cztery sztuki bo pod dwa kufry)
4x 20cm (troszkę się walnąłem bo można dać 24cm wtedy będzie do wyżłobień na kufrach i nie od środka a od zewnętrznych stron)
Jutro będę spawał więc wrzucę to jak wyglądają zespawane a pojutrze dalsze projektowanie
Liczę że komuś może się przydać
Obramowanie pod płytę M5:
2x 20cm z lekko ściętymi końcami pod kątem (wymiar podany ten najdłuższy)
1x 17cm
1x 25,5cm z lekko ściętymi końcami pod kątem (wymiar podany ten najdłuższy)
Obramowanie pod kufer Givi e360N:
4x 28,5cm (cztery sztuki bo pod dwa kufry)
4x 20cm (troszkę się walnąłem bo można dać 24cm wtedy będzie do wyżłobień na kufrach i nie od środka a od zewnętrznych stron)
Jutro będę spawał więc wrzucę to jak wyglądają zespawane a pojutrze dalsze projektowanie
Liczę że komuś może się przydać
-
- bywalec
- Posty: 24
- Rejestracja: wt 19 lis 2013, 11:05
- Imię: Sebastian
- województwo: podlaskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Białystok
Re: Stelaż pod kufry centralny i boczne VFR 750 RC 36II
Ramki pospawane
Jutro praca powinna pójść sporo do przodu bo dzień wolny od pracy i wszelkich obowiązków.
Oczywiście gdy zostanie złożona całość wszystko idzie do malowania pod kolor motoru w moim przypadku czarny mat i wciąż czekam na zaczepy monokey do kufrów bocznych.
P.S. Kwestią do obmyślenia na noc jest to czy zrobić jeden stelaż na wszystko czy na boczne odłączany.
Jutro praca powinna pójść sporo do przodu bo dzień wolny od pracy i wszelkich obowiązków.
Oczywiście gdy zostanie złożona całość wszystko idzie do malowania pod kolor motoru w moim przypadku czarny mat i wciąż czekam na zaczepy monokey do kufrów bocznych.
P.S. Kwestią do obmyślenia na noc jest to czy zrobić jeden stelaż na wszystko czy na boczne odłączany.
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4209
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: Stelaż pod kufry centralny i boczne VFR 750 RC 36II
ja bym zrobił boczne zdejmowane, zresztą tak właśnie zrobiłem
-
- bywalec
- Posty: 24
- Rejestracja: wt 19 lis 2013, 11:05
- Imię: Sebastian
- województwo: podlaskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Białystok
Re: Stelaż pod kufry centralny i boczne VFR 750 RC 36II
kufry same w sobie jak najbardziej będą tylko myślę o stelażu
-
- bywalec
- Posty: 24
- Rejestracja: wt 19 lis 2013, 11:05
- Imię: Sebastian
- województwo: podlaskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Białystok
Re: Stelaż pod kufry centralny i boczne VFR 750 RC 36II
Kolejny ETAP
Musiałem kupić śruby długości 6,5cm i 7cm po 4 sztuki (takie którymi mam skręcony motor) co prawda potrzebne tylko 2 szt. ale wolę mieć zapas
CENA 2,10zł
Co prawda pójdzie to jeszcze do przerobienia najprawdopodobniej jutro po pracy ale będzie to wyglądać mniej więcej tak jak teraz
Więc co potrzebne:
1.profil 2cm na 2 cm długość 70cm dwie sztuki (po przerobieniu będzie krótszy o kilka centymetrów)
2.tulejki długość 5cm dwie sztuki
3.płaskownik 2cm długość 12cm dwie sztuki (po przerobieniu będzie o 1-2cm krótszy)
4.dwie śruby 6,5-7cm (aby przymocować stelaż)
Zdjęcie 1
do nich przyspawam tulejki pod odpowiednim kątem oraz płaskownik też pod odpowiednim kątem
Zdjęcie 2
ja zrobiłem ze specjalnie toczonych zawiasów oczywiście uciąłem końcówki i przeciąłem tak aby były powstała rurka
Zdjęcie 3
w płaskowniku trzeba zrobić odpowiednio otwór na śrubę aby przymocować do motocykla oraz odpowiednio wygiąć
Musiałem kupić śruby długości 6,5cm i 7cm po 4 sztuki (takie którymi mam skręcony motor) co prawda potrzebne tylko 2 szt. ale wolę mieć zapas
CENA 2,10zł
Co prawda pójdzie to jeszcze do przerobienia najprawdopodobniej jutro po pracy ale będzie to wyglądać mniej więcej tak jak teraz
Więc co potrzebne:
1.profil 2cm na 2 cm długość 70cm dwie sztuki (po przerobieniu będzie krótszy o kilka centymetrów)
2.tulejki długość 5cm dwie sztuki
3.płaskownik 2cm długość 12cm dwie sztuki (po przerobieniu będzie o 1-2cm krótszy)
4.dwie śruby 6,5-7cm (aby przymocować stelaż)
Zdjęcie 1
do nich przyspawam tulejki pod odpowiednim kątem oraz płaskownik też pod odpowiednim kątem
Zdjęcie 2
ja zrobiłem ze specjalnie toczonych zawiasów oczywiście uciąłem końcówki i przeciąłem tak aby były powstała rurka
Zdjęcie 3
w płaskowniku trzeba zrobić odpowiednio otwór na śrubę aby przymocować do motocykla oraz odpowiednio wygiąć
-
- bywalec
- Posty: 24
- Rejestracja: wt 19 lis 2013, 11:05
- Imię: Sebastian
- województwo: podlaskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Białystok
Re: Stelaż pod kufry centralny i boczne VFR 750 RC 36II
tak to wygląda zespawane i założone (wspominałem że będzie przerabiane chodzi o to że wyszło o parę centymetrów za szeroko więc będzie zwężane, zmieni się tylko długość płaskownika i kąt pod jakim jest to przyspawane)
Mocowanie płaskownika:
Mocowanie tulejki:
Mocowanie płaskownika:
Mocowanie tulejki:
- wydra
- klepacz
- Posty: 517
- Rejestracja: ndz 16 gru 2012, 09:28
- Imię: Mateusz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Czeladź
Re: Stelaż pod kufry centralny i boczne VFR 750 RC 36II
dopakuje sie coś do kufra, plecak się zacznie opierać i w cholerę pęknie ten stelaż
Była CBR F2 600
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"
-
- bywalec
- Posty: 24
- Rejestracja: wt 19 lis 2013, 11:05
- Imię: Sebastian
- województwo: podlaskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Białystok
Re: Stelaż pod kufry centralny i boczne VFR 750 RC 36II
po czym to stwierdzasz ?
Będzie jeszcze dolny który będzie podparty o podnóżki a plecak ma się do mnie przytulać a nie opierać
Będzie jeszcze dolny który będzie podparty o podnóżki a plecak ma się do mnie przytulać a nie opierać
- Tomek Grudziądz
- klepacz
- Posty: 1150
- Rejestracja: sob 17 kwie 2010, 22:35
- Imię: Tomek
- województwo: kujawsko-pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Grudziądz
Re: Stelaż pod kufry centralny i boczne VFR 750 RC 36II
Gorzej jak będziesz leciał z kumplemDjMisiek58 pisze:plecak ma się do mnie przytulać
"niepuszczone bąki unoszą się do góry,stąd się biorą posrane pomysły"
- wydra
- klepacz
- Posty: 517
- Rejestracja: ndz 16 gru 2012, 09:28
- Imię: Mateusz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Czeladź
Re: Stelaż pod kufry centralny i boczne VFR 750 RC 36II
zrobisz z tym pare kilometrów będziemy rozmawiać
Była CBR F2 600
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4209
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: Stelaż pod kufry centralny i boczne VFR 750 RC 36II
zobacz jak robione są monoracki. Ten przedni uchwyt lepiej, żeby nie był naspawany na tuleję, ale żeby tuleja przez niego przechodziła.
Masz profil kwadratowy - tak samo podatny na odkształcenia pionowe i poziome. No ale kufer ciśnie w dół, do tego jest to przyspawane z góry do tulei i jak dla mnie to na dziurach właśnie przy tulei puści, albo przy płaskowniku zacznie się giąć w dół cały tył.
Lepiej jakby profil był prostokątny (albo zaorkągrolny prostokąt), ale ustawiony pionowo, wtedy wytrzymałość na obciążenia w pionie będzie większa. No i ten płaskownik też bym dospawał nie z boku, ale od spodu jak już.
Pamiętaj, że to tylko moje zdanie
Masz profil kwadratowy - tak samo podatny na odkształcenia pionowe i poziome. No ale kufer ciśnie w dół, do tego jest to przyspawane z góry do tulei i jak dla mnie to na dziurach właśnie przy tulei puści, albo przy płaskowniku zacznie się giąć w dół cały tył.
Lepiej jakby profil był prostokątny (albo zaorkągrolny prostokąt), ale ustawiony pionowo, wtedy wytrzymałość na obciążenia w pionie będzie większa. No i ten płaskownik też bym dospawał nie z boku, ale od spodu jak już.
Pamiętaj, że to tylko moje zdanie
-
- bywalec
- Posty: 24
- Rejestracja: wt 19 lis 2013, 11:05
- Imię: Sebastian
- województwo: podlaskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Białystok
Re: Stelaż pod kufry centralny i boczne VFR 750 RC 36II
Jestem z podlasia i nie wiem jak u was ale u mnie się mówi że gorsze od faceta na skuterze (a tutejsi motocykliści nie uznają skuterów nawet jak wcześniej sami jeździli) jest dwóch facetów na motorze więc bez obaw kolegów nie wożę
Codo tego że profil jest kwadratowy i podatny na wygięcia to z mojego doświadczenia wiem że ten profil ciężej wygiąć niż okrągły i składa się z 4 płaskowników więc jeżeli płaskownik wytrzymuje to on tym bardziej a spawy są naprawdę konkretne tylko na zdjęciach to tak mizernie wygląda a tulejka w środek lub pod spód może i by było lepiej ale wtedy kufer byłby zbyt nisko a zależy mi na tym aby świateł nie zasłaniał.
Wszystko wyjdzie po skończonej pracy puki co przerwa przynajmniej do poniedziałku.
Codo tego że profil jest kwadratowy i podatny na wygięcia to z mojego doświadczenia wiem że ten profil ciężej wygiąć niż okrągły i składa się z 4 płaskowników więc jeżeli płaskownik wytrzymuje to on tym bardziej a spawy są naprawdę konkretne tylko na zdjęciach to tak mizernie wygląda a tulejka w środek lub pod spód może i by było lepiej ale wtedy kufer byłby zbyt nisko a zależy mi na tym aby świateł nie zasłaniał.
Wszystko wyjdzie po skończonej pracy puki co przerwa przynajmniej do poniedziałku.
-
- bywalec
- Posty: 24
- Rejestracja: wt 19 lis 2013, 11:05
- Imię: Sebastian
- województwo: podlaskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Białystok
Re: Stelaż pod kufry centralny i boczne VFR 750 RC 36II
Sorrki poszedł by zbyt wysoko i tak ja mając 182cm wzrostu mam go na wysokości szyi ale tak jest odpowiednio względem świateł wrzucenia lub wyjęcia rzeczy bez szukania
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 51 gości