Strona 1 z 3

USD do RC36I

: wt 18 lis 2014, 18:55
autor: dzi-es
Kolejne pytanie z serii szalonych pomysłów Dzi-Es'a :)
Orientuje się ktoś ile jest przeróbek w upchnięciu całego kompletnego przodu z np 929 albo 954? (koło,lagi,półki,tarcze itd wszystko komplet od jednego moto.) Zostaje wtedy kwestia łożysk i mocowań. Nie rozbieralem jeszcze nigdy przedniego zawiasu w moto ani nie zdejmowalem lag.... WIem ile kosztuje mniej wiecej taka impreza (zakup), ale ile jeszcze trzeba doliczyc za montaż tego? w sensie trzeba przetaczac jakies części i przerabiac? Nie mówmy póki co o plastikach i ew. zbyt niskich cliponach czy półce. Bo zastanawiam się czy jest sens pakować nieco ponad tysiak w taki zawias na przód... Czemu taki chce? Wizualnie, bardzo mi się podoba, dodatkowo jest sztywniejszy i chyba lepszy do sportowej jazdy? Bo na oryginale niezbyt mi sie widzi ostre dzidowanie, winklowanie i gumowanie. (tak wieem.. to sport-turystyk z naciskiem na turystyk, ale ja chce z tego zrobić coś ostrzejszego... bo nie stac mnie na nic innego z silnikiem V4 co by bylo bardziej sportowe :D o ile jest cos takiego.. rsv4 chyba hehe ?)

Re: USD do RC36I

: wt 18 lis 2014, 19:37
autor: kiki
kompletne lagi z 954/929 to około -1000-1500zł. Łożyska główki ramy są takie same jak w VFR więc nie ma problemu. Trzeba przymierzyć tylko ograniczniki ramy bo z tego co szybko zobaczyłem to chyba jest inaczej. Do tego ośka, fajnie też wsadzić koło zaciski, pompe hamulcową i tarcze. Zrobić się da - nie jest to problem -tylko pozostaje cena. Wg mnie projekt wart zainteresowania jeśli masz wolną gotówkę w kwocie około 3000zł.

Re: USD do RC36I

: wt 18 lis 2014, 20:24
autor: dzi-es
A jak się sprawa ma np z zawiechą od GSXR 750 albo 1100? Tutaj cały komplet na przód za tysiaka moge dorwać. razem z kołem,półkami,lagami,hamulcami,nawet clipony i wszystko. Też takie same przeróbki jak z 929/954 czy główka nie spasuje

Re: USD do RC36I

: wt 18 lis 2014, 21:21
autor: kiki
W gixach widac łożysko ma inne oznaczenie- czyli trzeba wycisnąć sztyce z Twojej półki w VFR i wcisnąć ją w półkę gsxr. Chyba najprostsze rozwiązanie. Tylko zawias ze starego gixa jest dosyć ciężkawy w porównaniu do tych z cbr. No ale cena czyni cuda ( 3C ) :mrgreen:

Re: USD do RC36I

: wt 18 lis 2014, 23:43
autor: dzi-es
Tego sie obawiam,że będzie troche kloc z przodu wtedy... no nic, może sie rozmyśle bo kasa spora wiadomo. Widziałem na oryginalnym na torze też dają rade. A jest jakiś w miare nie drogi patent na inne ulokowanie setów kierowcy? Chciałbym podniesc z 1 lub 2 cm bo sie boje ze mnie katapultuje w mocnym złożeniu. No i przesunąć do tyłu też troche. Ogólnie zadupek ma być pod większym kontem i sportowy, do tego chciałem clipony dać niżej. Jeśli na standardowym zawiasie to chyba z VTR kierownice kupie i albo pod półke albo na... pod półke ciut za nisko,a nad półką to prawie jak seria hyh. Trudna rozkmina.

Re: USD do RC36I

: śr 19 lis 2014, 17:47
autor: kiki
Sety najlepiej kupić dedykowane- musisz brać pod uwagę iż musza być dobrze wykonane bo jak się któryś urwie to można dobrego paciaka wyłapać.

Re: USD do RC36I

: ndz 23 lis 2014, 17:46
autor: dzi-es
Za klamke+ pompe itd 250zł... to chyba jakieś żarty hehe :D i to za samą hamulcową,a co mówić o sprzęgle. szkoda zachodu niestety...

Re: USD do RC36I

: pn 24 lis 2014, 21:47
autor: bachu
Możesz sprężyny wymienić na twardsze w oryginalnym zawieszeniu. Wiadomo, że dalej będzie brakowało "finezji" w prowadzeniu, ale za miękkie sprężyny są trochę bolączką VFR. U mnie, mając opcję regulacji napięcia, trzeba było skręcić na maksa na tor. Nawet wtedy trochę im brakowało do ideału. Wersja bardziej ambitna i dająca trochę więcej możliwości to przeszczep z VTR. Chociaż tam sprężyny chyba też są średnie. Niemniej baza do dalszego ulepszania hamulców i prowadzenia zdecydowanie lepsza.

Re: USD do RC36I

: sob 29 lis 2014, 16:36
autor: dzi-es
No właśnie.. mi za miękko nawet na ulicy heh. Jak sie przejechałem pierwszy raz przed kupnem to takie dziwne uczucie jak to jeździ. Fajne w turystyke,ale jak sie mocniej odwinie to już moze zrobic sie niepewnie. Chociaż z drugiej strony fajnie opada z lekkiej gumy. Tak miękko. Chciałbym nieco sztywniej i kierownice niżej + te zbiorniczki toporne wywalić. CHociaż pakować 2-3k to juz lepiej chyba zostawic fabryke i zrobić na igłe i cieszyc sie fajnym sprzętem. Na sporta najwyzej przyjdzie czas jeszcze. Może kiedys powstanie jakis sport z V4 w dobrej kasie...

Re: USD do RC36I

: sob 29 lis 2014, 22:14
autor: kiki
załóż progresywne sprężyny - może coś pomoże.

Re: USD do RC36I

: wt 09 gru 2014, 20:46
autor: dzi-es
zakupiłem cały przód od 929 z 2001. koło już 17 calowe. Gość pisał,że pasuje do VFR 750 plug&play aby łożyska kupić. Pytanie co i jak ztymi łożyskami... jakies materiały pomocnicze?

Re: USD do RC36I

: wt 09 gru 2014, 22:09
autor: kiki
Łożysko kup, zakładaj na półkę i montuj - nie ma tu dużej filozofii :)

Re: USD do RC36I

: wt 09 gru 2014, 22:42
autor: dzi-es
Powiem szczerze, o ile rozebrać moto z owiewek czy przełożyć kompletny silnik mi się udało, tak z przodu do tej pory zdejmowałem aby górną półke... pytanie, ile jest łożysk do zmiany ? 1 czy 2? 1 w główce ramy ? a widze na dolnej półce tego zestawu co kupiłem też coś jest.

Re: USD do RC36I

: wt 09 gru 2014, 22:48
autor: Arnold
Masz dwa łożyska. Ale da się je "rozebrać". Bieżnie zewnętrzne wchodzą do główki ramy, a bieżnie wewnętrzne na trzpień dolnej półki. Dolna jest nabijana, a górna luźno wchodzi. Pamiętaj aby uszczelnienie dać zanim nabijesz łożysko.

Re: USD do RC36I

: wt 09 gru 2014, 23:53
autor: dzi-es
Dobra, na weekendzie bede kombinował coś. Dzięki za info koledzy :)