solidny podnośnik monowachacza wykonanie made by...własne
: pn 28 kwie 2014, 18:17
Witam, z racji wymontowania z moto stopki centralnej, rozważałem zakup podnośnika, rozważałem do momentu sprawdzenia cen tego ustrojstwa w necie...Postanowiłem wymóżdzyć coś samodzielnie i poniżej przedstawiam efekty mojej pracy...
Materiały użyte w trakcie budowy:
- lewarek samochodowy od Mercedes W124 (20zł) - pobliskie złomowisko bądź allegro, tablica
- profil stalowy 40x20mm długość 2m (cena 33zł)
- rura`stalowa ocynkowana (stosowana w hydraulice) średnica 1,5 cala - długość 20cm
- rurka stalowa średnicy około 20mm długość - 30 cm
- dodatkowe koszta to ilość spożytego browara
Wybór padł na lewarek od w/w modelu Mercedesa z racji solidnej konstrukcji i zamocowanego na stałe trzpienia, podobną konstrukcję posiadają lewarki Poloneza, Fiata. Pomysł na takie zamocowanie lewarka wynika z tego że jest wykonany z amelinium
Profile stalowe tniemy na wymiary:
- długość podstawy 2x60cm
- szerokość 40cm (mieści się pod kołem po obu stronach opony)
- profil pionowy 20cm
- rura ocynkowana wysokość 20cm (lewarek nie musi pracować poniżej tej wysokości)
- rurka stalowa mocowana na trzpieniu lewarka (długość 30cm) stabilnie trzyma cały wachacz
- od lewarka odcinamy dookoła element jego podstawy tak aby później wszedł nam do rury ocynkowanej trzymającej go w pionie (dodatkowo zabezpieczamy lewarek przed wysunięciem z rury, śrubą na dole lewarka )
Jeżeli mamy dostęp do szlifierki kątowej, wiertarki, spawarki, czas potrzebny na poskładanie to około 3 godzin, podnośnik jest stabilny, nie wymaga użycia dużej siły do podniesienia tyłu motocykla. Proszę o ocenę pomysłu, ewentualne pytania na pw.
Materiały użyte w trakcie budowy:
- lewarek samochodowy od Mercedes W124 (20zł) - pobliskie złomowisko bądź allegro, tablica
- profil stalowy 40x20mm długość 2m (cena 33zł)
- rura`stalowa ocynkowana (stosowana w hydraulice) średnica 1,5 cala - długość 20cm
- rurka stalowa średnicy około 20mm długość - 30 cm
- dodatkowe koszta to ilość spożytego browara
Wybór padł na lewarek od w/w modelu Mercedesa z racji solidnej konstrukcji i zamocowanego na stałe trzpienia, podobną konstrukcję posiadają lewarki Poloneza, Fiata. Pomysł na takie zamocowanie lewarka wynika z tego że jest wykonany z amelinium
Profile stalowe tniemy na wymiary:
- długość podstawy 2x60cm
- szerokość 40cm (mieści się pod kołem po obu stronach opony)
- profil pionowy 20cm
- rura ocynkowana wysokość 20cm (lewarek nie musi pracować poniżej tej wysokości)
- rurka stalowa mocowana na trzpieniu lewarka (długość 30cm) stabilnie trzyma cały wachacz
- od lewarka odcinamy dookoła element jego podstawy tak aby później wszedł nam do rury ocynkowanej trzymającej go w pionie (dodatkowo zabezpieczamy lewarek przed wysunięciem z rury, śrubą na dole lewarka )
Jeżeli mamy dostęp do szlifierki kątowej, wiertarki, spawarki, czas potrzebny na poskładanie to około 3 godzin, podnośnik jest stabilny, nie wymaga użycia dużej siły do podniesienia tyłu motocykla. Proszę o ocenę pomysłu, ewentualne pytania na pw.