Honda VFR Racing Replika - Projekt

Wymyśiłeś coś fajnego do Swojej VFR? To możesz się podzielić.
Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Re: Honda VFR Racing Replika - Projekt

Post autor: Vermilion » czw 03 kwie 2014, 21:16

Znalazłem chyba dawcę do mojego projektu. Częśc części pójdzie na sprzedaż to trochę kasy się zwróci, najważniejsza rama główna, silnik i wahacz tył :)

http://otomoto.pl/honda-vfr-800-fi-uszk ... 03502.html

Muszę tylko znaleźć czas i auto z hakiem żeby to przywieźć :)
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
kubatron2
klepacz
klepacz
Posty: 1164
Rejestracja: czw 23 gru 2010, 17:40
Imię: jakub
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: rajsko/oświęcim
Kontakt:

Re: Honda VFR Racing Replika - Projekt

Post autor: kubatron2 » czw 03 kwie 2014, 21:22

Vermilion pisze:Znalazłem chyba dawcę do mojego projektu. Częśc części pójdzie na sprzedaż to trochę kasy się zwróci, najważniejsza rama główna, silnik i wahacz tył :)

http://otomoto.pl/honda-vfr-800-fi-uszk ... 03502.html

Muszę tylko znaleźć czas i auto z hakiem żeby to przywieźć :)
a jak kupisz sprzedasz koledze z forum dolot do tłumika???no co ci zalerzy se uspawasz nowy :bye

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Re: Honda VFR Racing Replika - Projekt

Post autor: Vermilion » czw 03 kwie 2014, 21:55

Jak będę to miał i opierdzielał to na pewno strzelę odpowiedni post :D
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Re: Honda VFR Racing Replika - Projekt

Post autor: Vermilion » pn 21 kwie 2014, 19:39

Jestem na etapie poszukiwania bazy. Oglądałem już kilka rozbitków w różnym przedziale cenowym i wszystkie są albo za drogie jak na "stan" albo są w stanie tak koszmarnym, że nie ma co zbierać, bo np. rama ma naderwane mocowania. Skończy się chyba na tym, że kupię jakąś tanią VFR'e 800Fi w całości i przystąpię do jej przebudowy pozbywając się po prostu zbędnych dla mnie części :)

Tutaj bardzo fajna ciekawostka. Ktoś wpadł już kiedyś na identyczny pomysł jak ja :) http://www.motorcycle-usa.com/115/6599/ ... blade.aspx

Jest skąd czerpać inspirację. Chociaż nie koniecznie moja VFR'a musi jeździć na E85 :D
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
magik
klepacz
klepacz
Posty: 501
Rejestracja: wt 13 kwie 2010, 17:55
Imię: Mathias
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SG

Re: Honda VFR Racing Replika - Projekt

Post autor: magik » pn 21 kwie 2014, 22:09

Tak przeczytałem to i podziwiam zamiar, acz odnoszę wrażenie ze porywasz się trochę z motyką na słońce. Jednoosobowo przeanalizować cały układ silnika i poprawić...... Mało wykonalne chyba że masz sporo lat do tego. Chodzi mi choćby o sferę obliczeniową.

Powiedzmy na czym się koncentrujesz? Jakie punkty pomiarowe przyjmujesz. Jak się bawisz w modyfikowanie dolotu.... liczysz to w jakimś fluencie? Czy idziesz na żywioł.

Powiem ambitna sprawa, i będę śledził postępy.
Tak ode mnie powiem, że zamiast skupiać się na motocyklu skupił bym się na silniku i zabudował go czymś w rodzaju hamowni. Wiadomo że pomierzenie "ram-air" czy podobnych będzie trudne, ale na spokojnie będziesz mógł pogrzebać w silniku. Można by spróbować też programowania jednostki pod siebie, ale to zależy jak stoisz z tymi zagadnieniami.

Co do kanałów, jak planujesz nowe to przewidz najlepiej izolację dla nich odrazu. Po za tym uważaj na zwiększenie dawki bo moze być potrzebne odebranie większej ilości ciepła.
Ciekawa opcja było by wymienienie skrzyni, skrucenie przełożeni dodanie biegu Jeśli faktycznie sportowo ma być. Dobrze bybylo jalbys chociaż stworzył sobie uproszczony model matematyczny w jakimś programie Nie wiem czy są jakieś typowo do silników ale jeśli chodzi o stechiometrie to Aspen mógłby pomoc bo to chemiczny program.

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Re: Honda VFR Racing Replika - Projekt

Post autor: Vermilion » pn 21 kwie 2014, 22:24

To żeś wydumkę z tego tematu pociągnął. Co chwila ktoś odnosi się tutaj do moich słów, których nie wypowiedziałem (napisałem).

1. Cała analiza układu wylotowego robiona w Autodesk CFD Simulator i SolidEdge ST.
2. Sama pucha dolotu pozostaje bez zmian, tzn. (filtr powietrza typu Pipercross lub K&N) + chodzi o przesunięcie kierunku z którego zasysane będzie powietrze na przód motocykla, zmiana samych wlotów powietrza tak, żeby nie wytwarzało się w nich podciśnienie (coś ala doloty typu Ram Air jak pisałeś). Mówiąc szczerze nie widziałem na oczy jak to jest rozwiązane w VFR 800Fi na którą teraz się nastawiłem. Projekty wstępne robione były pod RC36II.
3. Jeszcze raz powtarzam, nie zmieniam w silniku cylindrów na większe, zaworów na mocniejsze, itd. bo to własnie jest porywanie się z motyką na słońce i zajmie xx lat. Ja mam na ten projekt czas do marca 2015 :)
4. Operacje na silniku mają polegać jedynie na przywróceniu mi świetności z czasu kiedy wyjeżdżał z fabryki :) Tzn. wymiana uszczelniaczy, ew. pierścieni, panewek, polerowanie kanałów dolotowych, wylotowych, usuwanie nagarów. Zostaną usunięte jedynie "eco" systemy typu dopalania spalin, wtórny obieg odmy, itd. Wszystkie operacje jakie zostaną przeprowadzone są zależne od pomiarów jakich dokonam konkretnemu silnikowi jaki zdobędę :) Posiadam przyrządy metrologiczne do badań tego typu.
5. To nie ma być potwór, nie będę mu robił z 84kW nagle 120kW !! NIE PORYWAM SIĘ Z MOTYKĄ NA SŁOŃCE, NIE WYGRAŁEM W TOTKA.
6. Projektowany układ wylotowy i dolotowy ma zapewnić temu motocyklowi pożądany przebieg mocy i momentu (wzrost przy wysokich obrotach bez wyraźnego spadku na niskich).
7. Jeżeli chodzi o sam aspekt Racing Replica to powtarzam tez jeszcze raz - chodzi przede wszystkim o pozycję za kierownicę, zmniejszenie masy i zawieszenie.
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Honda VFR Racing Replika - Projekt

Post autor: Arnold » pn 21 kwie 2014, 22:42

Do wysterowania tego wszystkiego jest fajny komputerek polskiej marki Ecumaster EMU. http://ecumaster.com/produkty/ecumaster-emu
Koszt 2000 zł.
Czekam na informacje z progresu.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
magik
klepacz
klepacz
Posty: 501
Rejestracja: wt 13 kwie 2010, 17:55
Imię: Mathias
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SG

Re: Honda VFR Racing Replika - Projekt

Post autor: magik » pn 21 kwie 2014, 23:13

Vermi spokojnie to nie był żaden atak.... Nie podejzewam Cię o wygrana w lotka jedynie chciałbym bardziej szczegulowo widzieć cel pracy. Wiesz jak masz dostęp do aparatury pomiarowej to było by super stworzyć algorytmy pracy tak nietypowego silnika jak V4. Wtedy by można obliczyć sobie wpływ modyfikacji poszczególnych elementów na efekt końcowy....... Ta wiem rozpedzilem się, cóż szkoda, że nie mam czasu na takie zabawy (nikt mi za to nie zapłaci).

Wracając.... Zaizolowanie strugi powietrza, aby się nie grzała powinien dać około 3%sprawności przy maksymalnych obrotach, ale to było na rzędóce robione. Natomiast jeśli chodzi o zmniejszenie masy to pomyśl nad monowahaczem od ducati, albo jakiś zwykły alu. Mniejsza masa nieresorowana poprawi jednocześnie trakcje.
Z tym dopalaniem to nie takie hop siup chyba ze sprzęta będziesz sporadycznie używał.

Nic nie będę się więcej wcinał, ale kibicuje i trzymam kciuki bo pomysł fajny oraz rozwojowy ;)

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Re: Honda VFR Racing Replika - Projekt

Post autor: Vermilion » wt 22 kwie 2014, 09:08

Magik spoko, ja się nie obruszam w żaden sposób :D

Co masz na myśli pisząc "zaizolowanie strugi powietrza" ? Mówisz o, tzw. "zimnym dolocie" z przodu? Ram Air? Z tym przyrostem mocy to też przy tym rozwiązaniu różnie bywa :) Robiliśmy pomiary na samochodzie różnych rozwiązań dolotu i okazało się, że największy wpływ na efekty miała temperatura, ciśnienie i wilgotność powietrza w środowisku :) Ew. może mówisz o izolacji termicznej airboxa od ciepła silnika?
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
magik
klepacz
klepacz
Posty: 501
Rejestracja: wt 13 kwie 2010, 17:55
Imię: Mathias
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SG

Re: Honda VFR Racing Replika - Projekt

Post autor: magik » wt 22 kwie 2014, 11:37

Patrząc na przepływ to struga powietrza najdłużej przebywa w Airboxie, do tego dochodzi opór filtra.... przy dużych prędkościach przepływu strugi tarcie cząsteczkowe też ja podgrzewa. dodatkowo ciepło od silnika. W VFR airbox jest trochę nieszczęśliwie umieszczony patrząc ze względów grawitacyjnych (ciepłe pow do góry zimne na dół). Więc airbox jak najbardziej zaizolować i wszystkie kanały w rejonie silnika. No wiadomo że z tym przyrostem rożnie bywa, ale jest to rzecz którą bez większej ingerencji w silnik możesz spróbować zrobić, żeby co nieco poprawić

PS ciekawe czy w chłodnicach szło by zastosować amoniak?
PS 2 te parametry na wlocie szło by regulować tylko czy jest to opłacalna zabawa? Skoro mierzyłeś to możesz to ocenić.
PS 3 myślałeś nad dołożeniem turbo... w sumie teraz te samochodowe są malutkie, taka np od 1.1 albo 1.4 TSI czy jak to tam zwał. Dużo miejsca to nie zajmuje, a wydechy i tak chcesz prowadzić pod siedzeniem. Jeśli nie turbo to można by spróbować jakąś zwężkę/dysze zastosować w dolocie co by poprawiała doładowanie przy wolniejszej jeździe, bo zmienne długości kanałów to już trudniejsza bajka.

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Re: Honda VFR Racing Replika - Projekt

Post autor: Vermilion » wt 22 kwie 2014, 21:41

1. Nie mam pojęcia czy szło by zastosować w chłodnicach amoniak (pewnie mówisz o wersji z mieszanką amoniak / CO2). Jeśli już by kombinować to lepiej z bezpośrednio CO2, ale znowu przy seryjnym silniku - po co? :)
2. Co do regulacji tych parametrów to trzeba by poszukać złotego środka, żeby możliwie małym kosztem poprawić je. Tak jak piszesz poprzez np. izolację cieplną od temperatury silnika. To jest akurat do ogarnięcia.
3. Turbo nie chcę. Po pierwsze kwestie doboru turbiny to nie jest taka prosta sprawa ze względu na zjawiska pomparzu. Gotowe zestawy do VFR 800Fi są strasznie drogie. Poza tym zwiększa to gabaryty jednak motocykla i ogranicza jego praktyczność, no i jakoś nie mam przekonania do doładowanego motocykla. Co prawda nie miałem okazji jeździć takim sprzętem, ale oglądałem i czytałem trochę materiałów na ten temat i wniosek nasuwa się jeden: na wyścigi na prostej tak, na tor nie. Ze względu na średnią przewidywalność motocykla i powtarzalność takiego układu podczas oddawania mocy, w winklach precyzja dozowania mocy jest szczególnie ważna, a motocykle są znacznie bardziej wrażliwe na takie zjawiska niż auta ze względu na masę i charakterystykę zawieszeń.

PS. Adaptacja turbin ze współczesnych aut może być trudna - zmienna geometria łopatek. Dostosowanie tego do silnika, pod który turbina nie była projektowana to wyższa szkoła jazdy. Trzeba by celować w odkurzacze z zaworem wastegate starszego typu zamiast zmiennej geometrii.
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
magik
klepacz
klepacz
Posty: 501
Rejestracja: wt 13 kwie 2010, 17:55
Imię: Mathias
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SG

Re: Honda VFR Racing Replika - Projekt

Post autor: magik » wt 22 kwie 2014, 23:09

z samym CO2 ze względu na ściśliwość musiał byś mocniejszą sprężarkę/pompę założyć co się mija z celem, raczej myślałem o "wodzie amoniakalnej" albo dla bezpieczeństwa R134a. Zwiększyłoby to wydajność ukł chłodzenia.
Można by wtedy pomyśleć o podniesieniu ciśnienia na wtryskach wkładając do baku jakąś mocniejsza pompę paliwa (z innego większego moto).
To co jeszcze możesz zrobić tanio mając sprzęt to spróbować pobawić się z wyprzedzeniem zapłonu i ewentualnie zredukować masy wirujące, ale to już w chodzimy w grubsza zabawę.

Nie wiem czy tez nie szło by prościej zredukować masy silnika modyfikując układ olejowy, ale to Arnolda musiał byś zaczepić bo, aż tak się do V-ki nie dobierałem.

PS zmiana czynnika chłodzącego może zmniejszyć masę bo wytniesz np jedna chłodnice Fistaszek ma 2 :P po za tym lepsza charakterystyka płynu to jego mniejsza ilość w układzie.
PS 2 Co do turbiny.... mnie bardziej chodziło, pisząc o współczesnych autach, ich niewielki gabaryt. Wiadomo, że zmienna geometria łopatek itd..... Nie chodziło mi raczej właśnie o typowy niewielki "odkurzacz". Co do reakcji to powiem tak nie musi być tak źle jeśli nie zwiększysz mocy silnika o 50% tylko wykorzystasz to w stronę bardziej równego, niewielkiego doładowania silnika. Przecież cały układ można w prosty sposób posterować przepustnicą/ami. Skoro masz aparaturę możesz ustawić reakcje na gaz. Wiadomo czas, koszta, ale pomyśl.

Czoż kończe te teoretyczne wywody bo nie mam czasu nad tym głębiej pomyśleć mam swoją robotę niestety :(

Awatar użytkownika
Gacol
klepacz
klepacz
Posty: 1921
Rejestracja: wt 18 wrz 2007, 13:28
Imię: Jacek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Imielin

Re: Honda VFR Racing Replika - Projekt

Post autor: Gacol » ndz 11 maja 2014, 21:04

magik pisze:Można by wtedy pomyśleć o podniesieniu ciśnienia na wtryskach wkładając do baku jakąś mocniejsza pompę paliwa (z innego większego moto).
Pompa podaje większe cisnienie. Na listwie jest regulator cisnienia paliwa .
VFR750 RC36 I
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Re: Honda VFR Racing Replika - Projekt

Post autor: Vermilion » ndz 11 maja 2014, 21:23

Jest już baza do projektu. Porozbitkowa RC46 z 99'. Naprawiona i zrobiona na SF przez poprzedniego właściciela (3 lata ją miał w tej formie). Co do rocznika to pewności nie mam (ssanie ręczne jest więc 98-99'), bo rama raczej nie pochodzi od tego samego motocykla co cała reszta :P Ale papiery są czyste, motocykl jeździ prosto, silnik chodzi dobrze (chociaż przez ostatnie 3 lata widział tylko zmianę oleju), oleju nie pali, nie kopci, jedzie równo i zapieprza :)

Kupiony z licznikiem Koso RX1N i prawie nowymi oponkami Michelin Pilot Power 1 :)

Link do albumu ze zdjęciami: http://www.fotosik.pl/u/Vermilion255/album/1619420
Zdjęcia słabej jakości, bo mój telefon nie mógł ogarnąć ostrości w garażu podziemnym :P

Na początek zajmuję się mechaniką motocykla więc chwilowo zostaje w formie Streetfightera, owiewki pójdą na sam koniec. Szkoda marnować energię i pieniądze na ten element na tym etapie. A do ogarnięcia trochę na początku jest :) Np. poprawne ustawienie tego licznika i wymiana wszystkich płynów ustrojowych.
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Re: Honda VFR Racing Replika - Projekt

Post autor: Vermilion » pn 26 maja 2014, 23:35

Postanowiłem zająć się w pierwszej kolejności nowym kompletem sprzęgła w mojej 800Fi, bo to nie daje mi już takiej pewności jak powinno, jest na wykończeniu. W następnej kolejności zajmuję się pozycją, na warsztat idzie tyłek moto i podnóżki.

Zamiast zmieniać sety podnóżków kierowcy, kombinować i robić jakieś zawirowania postanowiłem, że zakupię taki patent: https://www.louis.de/_4020a6e34a7035aa6 ... FW&lang=en , podnieść i przesunąć odrobinkę podnóżki do tyłu. Da mi to więcej miejsca na stopę do dźwigni zmiany biegów i hamulca (obecnie mam problem ze zmianą biegów, dźwignia jest dla mnie zbyt blisko...) i mam nadzieję, że zwiększy trochę prześwit w złożeniach.

Jeżeli chodzi o tyłek motka. Miałem adaptować coś od CBR RR i robić to na 1 osobówkę. Jak zwykle w takich sytuacjach bywa... :) Po 1000km ustaliłem, że nie obejdę się bez możliwości zamontowania sakw z tyłu w motku... Poza przeznaczniem na tor motocykl ma mi służyć też na dojazdy do kobiety i rodziny... Myślałem, że nie będzie mi ten problem tak doskwierał, ale ja ledwo się pakuję w tankbag i sakwy :P A do tyłka z 600RR, np. może być problem z założeniem... Przemyślę jeszcze ten temat, nie wiem czy nie skuszę się na przerabianie zadupka zgodnie z zaleceniami Roadrunnera w innym temacie :) Na pewno trzeba coś zrobić z siedzikiem i kątem jego ustawienia, bo ciągle zjeżdżam na bak i kosztuje mnie to zbyt dużo energii :)
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 53 gości