Strona 1 z 1

vboost w vfr:)

: pt 12 paź 2007, 12:49
autor: Gacol
HEJ!
Moze ktos z was mial juz do czynienia z yamaha v-max1200.wiadomo ze jest to silnik v4.w modelach z rynku USA montowano tzw vboost.czyli to ze gazniki byly polaczone.dokladnie wygladalo to tak ze przt 4500obr. otwierala sie przepustnica laczaca dwa gaznikico dodawalo naprawde nieziemskiego kopa.wlasnie moj sasiad ma maxa.jezdzilem nim w wersj europejskiej(KASTRAT :grin: ) jaka posiada.tera dokupil vboosta i....jest taki kop ze brak slow.mozna go wylaczac itd.co myslicie nad takim patentem do vfr??:)

: pt 12 paź 2007, 13:53
autor: Pepe VFR
ja mam wtryski :cry

: pt 12 paź 2007, 15:04
autor: Lucek
i wzrosnie zuzycie paliwa do 10 i wiecej i bedziecie plakac wtedy ze za duzo pali

: pt 12 paź 2007, 15:26
autor: olo
zna ktoś dokładną zasadę działania boost'a? chętnie poczytam...
z tego co mi wiadomo to żeby zwiększyc moc silnika trzeba odseparować od siebie poszczególne kanały dolotowe i każdy z nich wyposażyć w oddzielne zasilanie paliwem a tu jest mowa o czymś zupełnie odwrotnym (łączeniu tychże). Nic z tego nie rozumiem...

: pt 12 paź 2007, 15:44
autor: musieli
Generalnie - upraszczając - V-boost jest to system opatentowany przez Yamahę. Składa się - w dużym uproszczeniu - z dwóch zaworów w kanałach dolotowych, sterowanych serwem. W okolicach 6 tysięcy zawory te (podobne do przepustnic) otwierają się łącząc 4 kanały dolotowe w dwie pary. Od tej chwili wzrasta podciśnienie, które "wysysa" więcej paliwa z każdej pary gaźników. Czyli - w dużym uproszczeniu: 2 gaźniki zasilają 2 cylindry jednym dolotem. W efekcie mamy 145KM i dużo większe spalanie. Można dokupić sobie modulik (żyjemy w XXI wieku :mrgreen: ) który sprawi, ze zawory V-boostu zaczną się otwierać w okolicach 3 tys RPMów, co powoduje duży przyrost momentu i oczywiście jeszcze bardziej podnosi spalanie - ale kto by na to zwracał uwagę w V-maxsie - przecież i tak nie skręca i nie hamuje :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

: sob 13 paź 2007, 08:46
autor: mack72
Gacol,
polecam ostatni "Motocykl"jest tam artykuł właśnie o "kultowym"wytworze Yamahy tzn Vmax.....znam lepsze sprzęty do dzidowania od świateł do świateł :biggrin

: sob 13 paź 2007, 10:44
autor: Gacol
musieli masz racje.ten modul to v-boost controler.mozesz wtedy ustaswic otwarcie nawet przy 2tys.obr:) a normalnie chodzi od 5tys.spalanie...hmm..jemu max z dynojet stage1 i boostem pali 14litrow.przy czym jest to silnik pojemnosci 1200ccm