Strona 1 z 1

zegary vfr 750

: pn 20 sty 2014, 21:30
autor: kubatron2

Re: zegary vfr 750

: pn 01 sie 2016, 19:59
autor: orzeł
Witam hemana od elektroniki. Potrzebuje malej pomocy.
Chciałabym zalozyc licznik od 929 . Impulsator wymienie na elektryczny bo to raczej nie jest tak zaawansowane by elektroniką to zwac. Otóż impulsator Rc36II zamontowany w mojej RC36I moglby pogonić licznik od cbr 929 lub podobny? Przewody i co od czego to łatwizna. Największym problemem jest to czy impulsator rc36II zapodaje te impulsy podobnie jak cbr929 mógłbym się pobawić w eksperymenty ale koszt trafienia w 10 moglby zagrac va bank, czyli kupowanie i trafianie. A te liczniki nie są aż tak tanie.
Grzebalem trochę na elektrodzie i pytania typu jaki to kolor i co to i od czego raczej mnie nie uszczęśliwiają. Ten z licznikiem vfr to odlot. Postanowilem zmęczyć przyjaciela żeby coś podpowiedział. Mógłbym zapłacić za info żeby tylko pozbyć się tych gownianych linek.

Re: zegary vfr 750

: pn 01 sie 2016, 23:08
autor: Roadrunner
Może kup po prostu impulsator od 929 i zamontuj go w miejsce starego. Problem z głowy.

Re: zegary vfr 750

: wt 02 sie 2016, 08:30
autor: orzeł
Ten poysł wpadł mi jako pierwszy do głowy. Nie mogę znaleźć w necie jak to jest w CBR 929. Jezeli chodzi o rozwiazania linkowe to jadąc 180 czy 100 czy 60 licznik ktory napedzany jest z innego typu slimaka nie lata jak trzeba. W glebokiej desperacji kupię licznik od rcII i dokonam przeszczepu na zegar ktory juz posiadam, od nsr.
W każdym razie impulsator musi być napedzany z zebatki :(

Re: zegary vfr 750

: czw 15 gru 2016, 04:35
autor: orzeł
Witam wszystkich.
Czy ktoś dobierał się do licznika rc36II?
Mylac bieguny, raczej nie powinno być jaj...
Czuję że będzie dawcą :nausea :nausea

Re: zegary vfr 750

: sob 17 gru 2016, 20:00
autor: orzeł
Jest prawdopodobieństwo znalezionej usterki, dokonywałem zabiegu wszystkich diod i ten zielony, nie wiem czy to opornik czy rezystor czy jaki uj złamany ale nie dawał znać za nic w świecie. W poniedziałek zakupie i zobaczę. Ogólnie usterka zaczęła się przeskakiwaniem prędkości jazdy, zaczął pokazywać 40na prędkości 3razy większej do tego pomyślałem sobie ze może bieguny są pomylone. To właśnie go dobiło:( i już nawet nie chciał okłamywać. Zamilkł na okres zimowy.

Re: zegary vfr 750

: sob 17 gru 2016, 20:56
autor: kiki
Jak zmiana zegarów to walić do Gacola- on wsadzał zegar KOSO, wie co i jak podłączyć :)

Re: zegary vfr 750

: sob 17 gru 2016, 21:04
autor: orzeł
Powiem ci Kiki że zbawienne info. Mam też zegar koso. Hehe gitara.
Płytka jest natomiast od rc36Evolution 2
Ale z tym koso to muszę go zmęczyć koniecznie. Hehe:D
Dziękuję bardzo.

Re: zegary vfr 750

: śr 04 sty 2017, 20:01
autor: orzeł
Ostatnio podjąłem walkę z licznikiem uniwersalnym firmy "no name" Postanowiłem wyskoczyć nieco wyżej jak Wifry3. W każdym z takich śmietników mamy zestaw magnesow i odniornika. Technika troszkę jak rowerowa, wiec padł pomysł użycia oryginalnego impulsatora vfr750rc36II. Właśnie to zagadnienie zatrzymało moje plany. Na elektrotechnice spałem niestety ponieważ była to 8lekcja. Zachodziłem w łeb ile impulsów to produkuje itp. Jeszcze trochę i nowe prawo Halla mogło by się narodzić. Maniakalny upór i wreszcie "może" ElektrodaPl i student który ogarnia takie sprawy. Korespondencja trochę trwa ale nie chcę być maniakalny bo spalę na panewie. Jeżeli zrobi ten licznik postaram się o wykupienie znaczka R i opiszę taką przeróbkę. Nie widziałem tego na necie jeszcze.
Wracając do impulsatora ponieważ ten wpis tyczy się jego. Mając dwa na stanie, postanowiłem jednego włożyć w narzędzie tortur i rozczłonkować. Na potrzeby filmu i potrzeby nauki.
Myślę że jak coś się chrzani z zegarami to kupno, wymiana impulsatora jest ostatnią rzeczą w tym całym układzie. Nie bardzo wiem czy w 800 jest taki sam sposób przeniesienia napedu impulsatora, poprzez srube zebatki przedniej. Ale zasada jest taka sama, z tym ze impuls może być przekazany z koła zebatego w skrzynudo impulsatoranp w skrzyni. Coś jak w.w. Wigry3 i sposób z magnesami.
Wracając do vfr750rc36II i

Re: zegary vfr 750

: śr 04 sty 2017, 20:05
autor: orzeł
W impulsatorze sa dwa pierscienie z ktoryvch kazdy posiada 4wystajace tryby. Kiedy popatrzymy na to z boku mamy 8trybikow. Czyli 8wykorbien nie wiem jak to nazwac. 8impulsow na jeden obrót zebatki. Trzeba by teraz jakiegos matematyka ktory przeliczy ile to =na obrót tylnej zebatki=tylnego kola

Re: zegary vfr 750

: śr 04 sty 2017, 20:26
autor: orzeł
Tyle się nabazgralem i bec odseiez stronę:-D

Re: zegary vfr 750

: śr 04 sty 2017, 20:30
autor: orzeł
Jedyna obsługa to wyciagniecie uszczelniacza i nafta żeby wyczyścić wypłukać wnętrzności, nastepnie smar, ale pewnie nie kazdy się nadaje, trzeba pamiętać że w srodku ma impulsować:D:D uszczelniacz nie wystąpił na ekranie ponieważ wpadł do kosza i już mi się nie chciało....

Re: zegary vfr 750

: pt 06 sty 2017, 20:22
autor: orzeł
Dziś w końcu odkrylem że na obrót kola impulsator daje 24sygnaly, u mnie 22 ponieważ zębatkę mam większą.
Może komuś taka niepraktyczna wiedza się przyda. :)

Re: zegary vfr 750

: czw 13 sie 2020, 01:40
autor: mexulak
Cześć, trochę odświeżę ale moja vfr rc36II daje w zaokrągleniu 11 impulsów ( w zaokrągleniu ponieważ na 10 obrotów koła było 108 impulsów ). Kupiłem licznik Daytona Velona który nie potrzebuje instalowania przy kole żadnych magnesów tak jak to się ma w przypadku wybajerzonych KOSO tylko sczytuje z oryginalnego czujnika.
Taka ciekawostka jeśli masz standardową oponę tylna 170/60/17 oraz standardowe zębatki i chcesz założyć licznik Daytona Velona bo uznasz że klasyczne okrągłe zegary są przepiękne to wartość impulsów na 1 kilometr jakie musisz wprowadzić wynoszą 5445.
Pozdrawiam