Czy ktoś od nas robi w DOMINATORZE

Wymyśiłeś coś fajnego do Swojej VFR? To możesz się podzielić.
rafal223
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 95
Rejestracja: ndz 01 wrz 2013, 10:55
Imię: Rafał
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Dolnośląskie

Re: Czy ktoś od nas robi w DOMINATORZE

Post autor: rafal223 » pt 11 kwie 2014, 22:49

Myślę, że tak, ale nie jest to jakaś potwierdzona informacja. I zdaje się, że też zalezy kto Cię zatrzyma do kontroli, nie ma dużo tych wozów technicznych, a jeśli juz, to zobacz jakie są zasady pomiaru glosnosci ukl. Wydechowego :) pod katem* prawa - nie mam pojęcia.

Mówimy tylko o polskich warunkach, tak?

Awatar użytkownika
kamil grudziadz
klepacz
klepacz
Posty: 764
Rejestracja: sob 11 paź 2008, 15:32
Imię: Kamil
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: GRUDZIADZ
Kontakt:

Re: Czy ktoś od nas robi w DOMINATORZE

Post autor: kamil grudziadz » pt 11 kwie 2014, 23:44

mam kolega policjanta-dowiem sie,bo w sumie powinno działać na zasadzie żarówki czy folii-mogę usunąć usterkę na miejscu to jest oki :bye
Obrazek

1: Suzuki VX 800
2: Honda VFR 750 RC 36/II
3: Honda VFR 800 FI

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Re: Czy ktoś od nas robi w DOMINATORZE

Post autor: Vermilion » sob 12 kwie 2014, 11:04

Mam takie ciekawe pytanie apropo Dominatorów. Te tłumiki są w ogóle liczone pod silniki w motocyklach czy wszystko jest robione na zasadzie "byle to grało i rury pasowały" ? Mnie ciekawią przebiegi mocy i momentu na tych tłumikach względem oryginału bo komór komepnsacyjnych, itd. w nich nie widać jak oglądałem takowy tłumik na żywo.

Ja z zasady eliminuję wszystkie tłumiki, które są a) nitowane (jak Dominator), b) spawane MIG'iem (jak większość tanich gówienek). Tłumik z nierdzewki musi być spawany TIG'iem jeśli ma być długowieczny, szczelny wiecznie i piękny aż do końca.
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
brylek22
klepacz
klepacz
Posty: 551
Rejestracja: pt 31 gru 2010, 20:28
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: WBR/TSA/było kiedyś LU

Re: Czy ktoś od nas robi w DOMINATORZE

Post autor: brylek22 » sob 12 kwie 2014, 12:50

a czym się rożni spaw TIGiem od MIGiem patrząc o długowieczność i szczelność? Czy spawanie metodą MIG nie daje spawy szczelnego i mocnego?

Awatar użytkownika
Kamilek
teksciarz
teksciarz
Posty: 165
Rejestracja: ndz 20 sty 2013, 10:17
Imię: Kamil
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Oświęcim

Re: Czy ktoś od nas robi w DOMINATORZE

Post autor: Kamilek » sob 12 kwie 2014, 13:54

kamil grudziadz pisze:mam kolega policjanta-dowiem sie,bo w sumie powinno działać na zasadzie żarówki czy folii-mogę usunąć usterkę na miejscu to jest oki :bye

Jakbys sie cos dowiedzial to daj znac.

A metota MIG jest moim zdaniej najlabsza pod wzgledem wytrzymalosciowym.

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Re: Czy ktoś od nas robi w DOMINATORZE

Post autor: Vermilion » sob 12 kwie 2014, 18:40

Spawy MIG po pierwsze - są nieestetyczne, po drugie - trudniej u nich o szczelność (inny całkowicie przebieg spawania niż przy TIGu, który zalewa materiałem), po trzecie zdecydowanie bardziej odznacza się strefa wpływu ciepła w czasie spawania MIG'iem powodując częściowo odchoromowanie blachy nierdzewnej co może z dużym prawdopodobieństwem skutkować po upływie czasu korozją i znacznym osłabieniem elementów spawanych (korozja międzykrystaliczna), a po czwarte - spoina MIG dużo gorzej znosi obciążenia cieplne spowodowane zmianami temperatury, tłumiki wylotowe nagrzewają się i ochładzają przy prawie każdym odpaleniu motocykla (z biegiem czasu wychodzi wszystko na wierzch). Spawanie MIG'iem nierdzewki jest powszechnie stosowane bo: uprawnienia są znacznie tańsze więc i spawacz takowy jest tańszy, sama metoda jest prostsza, szybsza i tańsza niż TIG.

Największym mitem na temat MIG jest to, że gwarantuje większą wytrzymałość tłumika niż TIG. MIG sprawdza się przy grubych blachach, przy takich cienkich jak te w tłumiku jest krótko mówiąc półśrodkiem.
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości