Strona 1 z 1

doładowanie silnika-jeszcze jeden raz

: wt 05 lis 2013, 21:33
autor: VietnaM
witam. piszę ten temat świadomie, pomimo tego, że nieraz był omawiany. jest to temat czysto teoretyczny (jak na razie). po przeczytaniu większości tematów związanych z doładowaniem silnika (turbosprężarką albo kompresorem) zauważyłem, że są zestawy do montażu (bystre spostrzeżenie, na świecie wszystko jest), ale cena odstrasza. w dalszej przyszłości planowałbym sam taką przeróbkę, ale przy pracy, jaką będę wykonywał to do końca życia nie zarobię na taki zestaw, a mam jeszcze za swoje motocykl kupić. ale na temat. głównie kompresory były montowane w VFR 800, gdzie zastosowany jest już wtrysk oraz V-tec, ale niestety w 750 nie ma tych bajerów. powiększając wiedzę o doładowaniach zauważyłem, że można założyć turbosprężarkę w gaźnikowcach (jak w każdym silniku), ale to trochę zachodu jest (zamontowanie gaźników podciśnieniowych, jeżeli są seryjnie to przepraszam za gafę, odprężenie jednostki, przerobienie kolektora wydechowego i układu dolotowego, zakupienie kutych tłoków i korbowodów, nawęglenie wału korbowego itd, itp). w którymś temacie (o pomarańczowej 800) widziałem, że turbosprężarka została przerobiona na sprężarkę (nie chciałbym poprawiać, ale ktoś błędnie użył nazwy turbiny, która jest częścią napędzającą). niestety, ale napęd takiej sprężarki to wyzwanie, bo turbo średnio kręci się do 100.000 obrotów, co mechanicznie jest troche ciężkie do uzyskania. tak więc co lepsze by było do VFR 750? sprężarka czy turbosprężarka? biorąc pod uwagę, że to jest silnik V4 bardziej preferowałbym sprężarkę :) wiem, że to temat-rzeka, ale dla powiększenia wiedzy chyba warto poświęcić jeden temat :) a nóż widelec może się czegoś nauczę

Re: doładowanie silnika-jeszcze jeden raz

: śr 06 lis 2013, 08:37
autor: belkot
Czysto teoretycznie rozwazajac nalezy sie zastanowic jak działa sprezarka. Otoz daje wiecej powietrza przez to ze jest sprezone do komory spalania. Wiec zalozenie samej sprezarki nie wystarczy tylko zalozyc turbine. Nalezy tez zmienic dawke paliwa dajac jej wiecej tak aby stosunek ilosci paliwa to powietrza zostal zachowany 1:14 o ile pamietam. Dlatego latwiej to zrobic to silnika zasilanego wtryskiem no wystarczy zmienic mapy (jezeli wtryski maja wystarczajaca wydajnosc).Druga sprawa to zalozenie intercoolera ktory bedzie schładzal gorace powietrze ze sprezarki. Co do kutych tłokow to chyb dodatkowo zeby silnik wytrzymal wieksza moc ale nie sa niezbedne do pracy silnika. Moim zdaniem niezbedne do pracy takiego silnika jest sprezarka, intercooler, wiekszy gaznik (lub dysze) i no i chyba zmienione walki rozrzadu.

Latwiej oczywiscie zamontowac turbine niz kompresor.

Re: doładowanie silnika-jeszcze jeden raz

: sob 09 lis 2013, 15:12
autor: VietnaM
wspomniałem o kutych tłokach, bo pomyślałem o większej mocy niż 20 dodatkowych koni. z tego co się orientuję to przyrost mocy w granicach 40% nie szkodzi silnikowi i nie trzeba go wzmacniać. jeśli z busy wycisnęli spokojnie 500 koni, to czemu w VFR 250 kucyków miałoby być nierealne? jak każdy z nas wie (czy z opinii, czy z własnego doświadczenia) 750 jest na prawdę trwałym silnikiem, więc po tuningu też może by zachował swoją żywotność przy odpowiednich zmianach i modyfikacjach? a tak wgl to kombinował coś ktoś z forum z doładowaniem tego silnika, ewentualnie z podniesieniem mocy bez doładowania (trudna sprawa, ale jakoś możliwa)?

Re: doładowanie silnika-jeszcze jeden raz

: sob 09 lis 2013, 18:44
autor: kiki
Trzeba też pomyśleć o odprężeniu silnika- chyba że turbina nie będzie sporo ładowała :).

Na stuntpoland jest temat jak koleś ładował suszare do gixa

Re: doładowanie silnika-jeszcze jeden raz

: ndz 10 lis 2013, 10:54
autor: VietnaM
właśnie, dzięki że mi przypomniałeś o odprężeniu :) w sumie jakby poszukać to może na zagranicznych forach ktoś kombinował coś na ten temat... trzeba przesłuchać wujka Google :D korzystając z tego, że temat to czysta teoria, można pomyśleć również nad zmianą gaźników na wtrysk. wiem, że to gra nie warta świeczki, ale pomyśleć można :) co sądzicie na ten temat? jakby to mogło się sprawować w 750?

Re: doładowanie silnika-jeszcze jeden raz

: pn 11 lis 2013, 11:01
autor: VietnaM
nie mogłem znaleźć opcji "edytuj" tak więc piszę w kolejnym poście :P znalazłem coś na temat bi-turbo w vfr, ale po niemiecku, a ja orłem nie jestem w tym języku xD tutaj zapodaję link: http://improvelife.info/v65/tests/image ... iTurbo.jpg . to mi wygląda na ściemę na stopkach albo kole w górze: http://www.myvideo.de/watch/7481507/Hon ... er_1_7_bar . więcej nie znalazłem tematów związanych z turbo w vfr 750

Re: doładowanie silnika-jeszcze jeden raz

: pn 11 lis 2013, 18:30
autor: Dejw
VietnaM pisze:nie mogłem znaleźć opcji "edytuj" tak więc piszę w kolejnym poście :P znalazłem coś na temat bi-turbo w vfr, ale po niemiecku, a ja orłem nie jestem w tym języku xD tutaj zapodaję link: http://improvelife.info/v65/tests/image ... iTurbo.jpg .
przykro mi ale to nie jest niemiecki, prędzej jakis duński czy coś czy jeszcze bardziej północny..

Re: doładowanie silnika-jeszcze jeden raz

: pn 11 lis 2013, 19:36
autor: VietnaM
dobra, sory za gafę, ale przynajmniej szukałem.