Bar Riser - VFR800Fi

Wymyśiłeś coś fajnego do Swojej VFR? To możesz się podzielić.
Awatar użytkownika
Falcon
pisarz
pisarz
Posty: 307
Rejestracja: wt 11 wrz 2012, 21:39
Imię: Artur
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Piaseczno

Re: Bar Riser - VFR800Fi

Post autor: Falcon » czw 18 lip 2013, 16:48

Ja mam u siebie i super sprawa- pozycja bardziej wyprostowana - mniej leżę na kierownicy , do tego szyba turystyczna i deflektor i przy 140 km/h jak w goldwingu
Fiu,fiu zaszczekał kot Filemon

Awatar użytkownika
kris2k
klepacz
klepacz
Posty: 1395
Rejestracja: pt 03 paź 2008, 12:06
Imię: Krzysztof
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontakt:

Re: Bar Riser - VFR800Fi

Post autor: kris2k » pt 19 lip 2013, 17:08

ppamula pisze:Zastanawiam się jak Wam to poprawia pozycję bo według mnie jest to bez znaczenia. W zasadzie kierownica podnosi się o około 1 cm. A efekt się gubi na zmianie geometrii układu kierowniczego.

Dla wytłumaczenia :
Wyobraź sobie że siedzisz na motocyklu a ręce masz oparte na końcach rur zawieszenia przedniego. Ktoś drugi odkręca półki i obniża główkę ramy. Przód się obniża ale twoje ręce dalej są na końcach rur. Rury nie zmieniają swojej długości. W dodatku obniżenie przodu przy takiej samej wysokości tyłu oznacza że kąt "poziomy" motocykla się też zmniejsza. O taki sam kąt "pionuje się" zawieszenie przednie. Przeanalizujcie skrajne dolne położenie główki ramy. Jednocześnie górne końce rur odsuwają się do przodu. Może nawet niewiele ale jednak. (1)
Bardziej pionowe ustawienie lag to większa podatność na shimy.
Niech mnie ktoś przekona że to ma sens.

(1)Takie małe zmiany geometrii wbrew pozorom mają znaczenie. Dlatego na ostrych zakrętach pracuje się przednim hamulcem "kładąc szczęki na tarczy" jednocześnie dodając gazu co w efekcie zmniejsza odległość między osiami motocykla oraz unosi środek ciężkości. Niby milimetry a ma znaczenie.
Chyba cos sie rozpedziles... te podkladki nie zmieniaja w zaden sposob geometrii.
Lagi, gorna polka sa bez zmian! Po prostu same clip-ony z manetkami wedruja do gory i do tylu.
Do gory o dana grubosc podkladek, do tylu tyle ile wynika z odleglosci podniesienia (grubosci) i kata glowki ramy.
Jest zauwazalnie wygodniej, szczegolnie w dlugich trasach.

Awatar użytkownika
ppamula
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3540
Rejestracja: czw 20 lip 2006, 08:12
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: Bar Riser - VFR800Fi

Post autor: ppamula » sob 20 lip 2013, 12:59

kris2k pisze:Po prostu same clip-ony z manetkami wedruja do gory i do tylu.
Krisk, to o ile idą clip-ony ? Rozumiem że o grubość podkładki. Tak ze zdjęcia to 10 mm.
Ile to jest procent grubości obejmy clip-onu? 40% ? Czyli o tyle procent jest mniejsza pewność uchwytu rury przez clip-on.
Nie boisz się ze po ostrym hamowaniu clip-on zostanie ci w ręce?

Awatar użytkownika
kris2k
klepacz
klepacz
Posty: 1395
Rejestracja: pt 03 paź 2008, 12:06
Imię: Krzysztof
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontakt:

Re: Bar Riser - VFR800Fi

Post autor: kris2k » sob 20 lip 2013, 13:09

ppamula pisze:
kris2k pisze:Po prostu same clip-ony z manetkami wedruja do gory i do tylu.
Krisk, to o ile idą clip-ony ? Rozumiem że o grubość podkładki. Tak ze zdjęcia to 10 mm.
Ile to jest procent grubości obejmy clip-onu? 40% ? Czyli o tyle procent jest mniejsza pewność uchwytu rury przez clip-on.
Nie boisz się ze po ostrym hamowaniu clip-on zostanie ci w ręce?
Tak, clip-ony idow w gore dokladnie o grubosc podkladki.

Te podkladki co zdjecia wstawia PTR to bedzie 10mm, w tych moich zakupionych na eba'u jest wiecej (1 post i galeria na picasie), bo 19mm ale tez u mnie sa takie dodatkowe kapsle zwiekszajace powierzchnie zacisku clip-ona.
PTR tych kapsli juz nie ma.

Awatar użytkownika
ppamula
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3540
Rejestracja: czw 20 lip 2006, 08:12
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: Bar Riser - VFR800Fi

Post autor: ppamula » sob 20 lip 2013, 13:17

kris2k pisze:PTR tych kapsli juz nie ma.
te nakładki są BARDZO WAŻNE!!! bo jeżeli oś śruby zaciskowej clip-onu jest powyżej górnej krawędzi rury, a niema nakładki (kapsla) o idealnie dobranej średnicy, to przy zaciskaniu śruby obejma clip-onu tworzy stożek i chwyta się rury tylko na jej krawędzi. To już nie jest pozostałe kilkadziesiąt % uchwytu tylko kilka. No tak mi się przekładają prawa fizyki. Nawet jak clip-on ulegnie tylko minimalnemu odkształceniu na poziomie 50 mikronów to już rurę trzyma tylko na krawędzi :(

Awatar użytkownika
PTR
bywalec
bywalec
Posty: 46
Rejestracja: wt 26 cze 2012, 17:52
Imię: Piotr
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Bar Riser - VFR800Fi

Post autor: PTR » sob 20 lip 2013, 15:46

Tych kapsli jeszcze nie ma, są za to zamówione u tokarza. Poza tym nie 10, a 15mm w górę. W kwestii wytrzymałości, sam na razie ostrożnie podchodzę do układu, chociaż już przeżyłem awaryjne hamowanie - bez najmniejszych problemów.

Awatar użytkownika
kris2k
klepacz
klepacz
Posty: 1395
Rejestracja: pt 03 paź 2008, 12:06
Imię: Krzysztof
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontakt:

Re: Bar Riser - VFR800Fi

Post autor: kris2k » ndz 21 lip 2013, 23:17

PTR pisze:Tych kapsli jeszcze nie ma, są za to zamówione u tokarza. Poza tym nie 10, a 15mm w górę. W kwestii wytrzymałości, sam na razie ostrożnie podchodzę do układu, chociaż już przeżyłem awaryjne hamowanie - bez najmniejszych problemów.
No to bedzie GIT.
Ja tez juz mialem pare roznych sytuacji i nie widze zadznego pogorszenia w kwestii pewnosci trzymania sie kierownicy.
Na prawde, banalny mod motocykla a sporo poprawia.

adam.ada
pisarz
pisarz
Posty: 494
Rejestracja: sob 17 paź 2009, 23:24
Imię: Adam
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Re: Bar Riser - VFR800Fi

Post autor: adam.ada » śr 14 sie 2013, 23:25

coś słychać dalej w temacie ?
Adam

Awatar użytkownika
PTR
bywalec
bywalec
Posty: 46
Rejestracja: wt 26 cze 2012, 17:52
Imię: Piotr
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Bar Riser - VFR800Fi

Post autor: PTR » ndz 18 sie 2013, 18:55

Jest 99%. Mam już wycięte prototypy do Vteca, jutro (w końcu) odbieram pierścienie pod kierownicę. Na tygodniu mogę wysłać do testu:D

Awatar użytkownika
PTR
bywalec
bywalec
Posty: 46
Rejestracja: wt 26 cze 2012, 17:52
Imię: Piotr
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Bar Riser - VFR800Fi

Post autor: PTR » pt 23 sie 2013, 18:38

Jest. U mnie prezentuje się tak:
Obraz 057.jpg
- jeszcze tylko pomalować, ale to już w zimie. Teraz wolę pośmigać :biggrin

Mam też testery do Vitka, gdyby ktoś chciał podobne - PW.
Obraz 061.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
siwyR6
teksciarz
teksciarz
Posty: 173
Rejestracja: pn 22 lip 2013, 13:45
Imię: Sławomir
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jastrzębie -Zdrój

Re: Bar Riser - VFR800Fi

Post autor: siwyR6 » czw 29 sie 2013, 17:37

Ciekawy patent,chyba też będę myślał o tym.W razie chęci zakupienia , czy jesteś w stanie załatwić i wysłać ???
Nie każde zwy­cięstwo pro­wadzi do ce­lu, lecz każda po­rażka do niego zbliża.

Awatar użytkownika
PTR
bywalec
bywalec
Posty: 46
Rejestracja: wt 26 cze 2012, 17:52
Imię: Piotr
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Bar Riser - VFR800Fi

Post autor: PTR » sob 31 sie 2013, 19:23

Oczywiście, na razie mam do roczników 00-01 (nie wiem tylko czy pasują też do 98-99) oraz do Vteca. W sumie można dorobić chyba do każdego motocykla... Teraz pracuję nad mocowaniem prostej kierownicy (też w cenie pełnego baku gasoliny) :)

Awatar użytkownika
siwyR6
teksciarz
teksciarz
Posty: 173
Rejestracja: pn 22 lip 2013, 13:45
Imię: Sławomir
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jastrzębie -Zdrój

Re: Bar Riser - VFR800Fi

Post autor: siwyR6 » pn 02 wrz 2013, 14:04

znalazłem coś takiego , może jest tu jakiś magik co potrafił by wyczarować coś takiego..?? o 10 cm pozycja w pion to musi być komfort w trasie :biggrin

http://www.polo-motorrad.de/de/variobar ... ilber.html

a tu jak ktoś lubi złoto :P

http://www.polo-motorrad.de/de/variobar ... -2001.html
Nie każde zwy­cięstwo pro­wadzi do ce­lu, lecz każda po­rażka do niego zbliża.

reflex 525
Posty: 11
Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 19:26
Imię: wojtek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Bar Riser - VFR800Fi

Post autor: reflex 525 » śr 04 wrz 2013, 16:30

Jestem zainteresowany do V-teca :) ile kosztuje komplet z tulejami?

Awatar użytkownika
Ben10
Posty: 16
Rejestracja: ndz 04 sie 2013, 23:29
Imię: Adrian
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: GNIEZNO

Re: Bar Riser - VFR800Fi

Post autor: Ben10 » pn 09 wrz 2013, 22:12

Ja też chętnie bym przytulił coś takiego, tym bardziej że na Ebeju chodzą "ciut" drożej

http://www.ebay.pl/itm/251300801775?ssP ... 1423.l2649

ale idą też jak ciepłe bułeczki. Także PTR jakbyś już coś konkretnego ukręcił do V-teca to daj znać.
Wszystko jest trudne, nim stanie się proste.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 53 gości