Bar Riser - VFR800Fi

Wymyśiłeś coś fajnego do Swojej VFR? To możesz się podzielić.
adam.ada
pisarz
pisarz
Posty: 494
Rejestracja: sob 17 paź 2009, 23:24
Imię: Adam
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Re: Bar Riser - VFR800Fi

Post autor: adam.ada » śr 10 lip 2013, 00:12

kris2k i jak dalej w tym temacie bo plecy i ręce bolą a lat nie ubywa ?
Adam

Awatar użytkownika
kris2k
klepacz
klepacz
Posty: 1395
Rejestracja: pt 03 paź 2008, 12:06
Imię: Krzysztof
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontakt:

Re: Bar Riser - VFR800Fi

Post autor: kris2k » śr 10 lip 2013, 08:53

Wstyd sie przyznac... ale nie mam czasu zeby sie za to zabrac :/
Skoro pytasz to przynajmniej czuje sie nieco zmobilizowany ;)

Awatar użytkownika
PTR
bywalec
bywalec
Posty: 46
Rejestracja: wt 26 cze 2012, 17:52
Imię: Piotr
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Bar Riser - VFR800Fi

Post autor: PTR » czw 11 lip 2013, 16:33

Sam od dawna się z tym nosiłem. W końcu narysowałem rzeczone bar rajzery, wysłałem do wycinania, dzisiaj odebrałem. Wyszło pięknie, a co najważniejsze solidnie. Lift na 15mm chyba w zupełności wystarcza. Gdyby ktoś chciał takowe - proszę pisać. Zdjęcia wrzucę wkrótce.

adam.ada
pisarz
pisarz
Posty: 494
Rejestracja: sob 17 paź 2009, 23:24
Imię: Adam
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Re: Bar Riser - VFR800Fi

Post autor: adam.ada » czw 11 lip 2013, 22:56

PTR napisz jakie to koszty i wrażenia z jazdy , czy dużo odciąża ręce ?
no i czekamy na fotki
Adam

Awatar użytkownika
PTR
bywalec
bywalec
Posty: 46
Rejestracja: wt 26 cze 2012, 17:52
Imię: Piotr
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Bar Riser - VFR800Fi

Post autor: PTR » pt 12 lip 2013, 17:34

Właśnie zamontowałem i muszę przyznać, że jest zdecydowana poprawa pozycji. Podkładki wymagają jeszcze nieco szlifu i dopasowania, ale kierownica już siedzi bardzo sztywno. Czekam teraz na trochę lepszą pogodę i przeprowadzę porządny test:D Gdy jeszcze dorobię pierścienie pod kierownicę, będę mógł wypowiedzieć się o całkowitych kosztach takiej imprezy. Wstępnie: stal węglowa ok. 120zł, nierdzewka ok. 160zł, a możliwe jeszcze aluminium... Reasumując - warto!!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

adam.ada
pisarz
pisarz
Posty: 494
Rejestracja: sob 17 paź 2009, 23:24
Imię: Adam
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Re: Bar Riser - VFR800Fi

Post autor: adam.ada » ndz 14 lip 2013, 22:52

zastanawiam się czy aluminium nie byłoby najlepsze i chyba najtańsze , ale proszę o wypowiedź osoby znające się na tych materiałach bo ja w szkole wykres "żelazo-węgiel" musiałem ściągnąć na klasówce
Adam

reflex 525
Posty: 11
Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 19:26
Imię: wojtek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Bar Riser - VFR800Fi

Post autor: reflex 525 » pn 15 lip 2013, 20:46

Mam pytanie,czy pasuje do Vfr800 Vteka 02, jeśli tak to też jestem zainterowany :-)

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Bar Riser - VFR800Fi

Post autor: Arnold » pn 15 lip 2013, 20:58

V-Tec ma większą o 1 mm średnicę lag. Więc niestety trzeba dorobić na zamówienie. :P
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

reflex 525
Posty: 11
Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 19:26
Imię: wojtek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Bar Riser - VFR800Fi

Post autor: reflex 525 » wt 16 lip 2013, 16:40

PTR - czy można złożyć zamówienie na V-Teca . jestem zainteresowany :)

Awatar użytkownika
PTR
bywalec
bywalec
Posty: 46
Rejestracja: wt 26 cze 2012, 17:52
Imię: Piotr
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Bar Riser - VFR800Fi

Post autor: PTR » wt 16 lip 2013, 19:04

No pewnie, jest tylko jeden problem. Nie mam Vitka z którego mógłbym wziąć miarę... Najlepiej gdyby ktoś podjechał do mnie takowym. Ewentualnie, proszę o podanie: :biggrin
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
harylog
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 61
Rejestracja: pn 17 wrz 2012, 23:39
Imię: Tomek
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków

Re: Bar Riser - VFR800Fi

Post autor: harylog » wt 16 lip 2013, 23:34

Czekamy na całkowite koszty łącznie z pierścieniami :-)
[XJ600S '95] > [VFR RC46 '98] / Skradziona 16.07.2013 :-(

reflex 525
Posty: 11
Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 19:26
Imię: wojtek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Bar Riser - VFR800Fi

Post autor: reflex 525 » śr 17 lip 2013, 14:01

podaje wymiary dla V-tca A-12,8mm B -5mm C-43mm ,oczywiście z pierścieniami :D

Awatar użytkownika
Monsti
teksciarz
teksciarz
Posty: 127
Rejestracja: pt 11 mar 2011, 15:59
Imię: Tomek
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łódź / Łowicz

Re: Bar Riser - VFR800Fi

Post autor: Monsti » śr 17 lip 2013, 17:33

Ach, narysowałem już jakiś czas temu tylko nie miałem kiedy podjechać do firmy, która by mi to wykonała :( Kto pierwszy ten lepszy :)

Awatar użytkownika
ppamula
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3540
Rejestracja: czw 20 lip 2006, 08:12
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: Bar Riser - VFR800Fi

Post autor: ppamula » czw 18 lip 2013, 09:02

Zastanawiam się jak Wam to poprawia pozycję bo według mnie jest to bez znaczenia. W zasadzie kierownica podnosi się o około 1 cm. A efekt się gubi na zmianie geometrii układu kierowniczego.

Dla wytłumaczenia :
Wyobraź sobie że siedzisz na motocyklu a ręce masz oparte na końcach rur zawieszenia przedniego. Ktoś drugi odkręca półki i obniża główkę ramy. Przód się obniża ale twoje ręce dalej są na końcach rur. Rury nie zmieniają swojej długości. W dodatku obniżenie przodu przy takiej samej wysokości tyłu oznacza że kąt "poziomy" motocykla się też zmniejsza. O taki sam kąt "pionuje się" zawieszenie przednie. Przeanalizujcie skrajne dolne położenie główki ramy. Jednocześnie górne końce rur odsuwają się do przodu. Może nawet niewiele ale jednak. (1)
Bardziej pionowe ustawienie lag to większa podatność na shimy.
Niech mnie ktoś przekona że to ma sens.

(1)Takie małe zmiany geometrii wbrew pozorom mają znaczenie. Dlatego na ostrych zakrętach pracuje się przednim hamulcem "kładąc szczęki na tarczy" jednocześnie dodając gazu co w efekcie zmniejsza odległość między osiami motocykla oraz unosi środek ciężkości. Niby milimetry a ma znaczenie.

Awatar użytkownika
PTR
bywalec
bywalec
Posty: 46
Rejestracja: wt 26 cze 2012, 17:52
Imię: Piotr
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Bar Riser - VFR800Fi

Post autor: PTR » czw 18 lip 2013, 15:51

Ja tam nie wiem, filozofii nie studiowałem. Po swojej pierwszej dłuższej przejażdżce fistachem byłem "mocno zaniepokojony" pozycją, mój plecaczek (dodatkowo po uwzględnieniu oryginalnej kanapy) chyba jeszcze gorzej. Teraz siedzę sobie wygodnie - może niewiele wyżej ale chyba o to niewiele właśnie chodzi, prowadzenie jest identyczne, mogę spokojnie śmigać po mieście. Nawet pasażerka nie wiedząc o tym patencie dopytywała się czy coś zmieniałem, bo dużo lepiej się jechało. Każdego zapraszam na testy - do Niedrzwicy :D

P.S. Do Vitka już poszło pod laser, zobaczymy co wyjdzie. Ewentualne poprawki biorę na siebie. Cena tak jak przewidywałem.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 57 gości