Yaco pisze:Sprawdzanie zawor?w? A to, ?e si? o?miel? zapyta? w jakis spos?b?
musialem sie tego domyslic, bo mojego qmpla ktory pojechal z porownaniem waku zbyli jakimis tekstami, ktorych mi nawet nie potrafil powtorzyc
a wymyslilem to tak:
mozna sprawdzic szczelnosc zaworow, orientacyjne czasy otwarcia, kondycje silnika, ale wszystko jest to zblizone do zalozmy: jest zle, jest dobrze, mogloby byc lepiej. zadne konkretne wartosci - to samo zreszta mowili mojemu qmplowi, wiec ide dobrym tropem
co potrafi elektronika w porownaniu do analoga? ma bufor pamieci. co nam to daje? mozna analizowac wartosci. czym jest drganie wskazowki? pulsacja w dolocie. w elektronicznych jestesmy w stanie zmierzyc ksztalt tej pulsacji co nam da jak sie otwieraja zawory dolotowe. jezeli podcisnienie opada zalozmy do 0 - > dlugie otwarcia zaworow. nie zdazy spasc do 0 -> krotkie otwarcia zaworow. wartosc maksymalna pulsacji (czyli poczatkowa) mowi o tym, jakie wystepowalo podcisnienie w cylindrze, czyli na ile sa szczelne zawory i w jakim stanie jest silnik.
lopatologicznie: wziac strzykawe, przylozyc palec, zassac (wytworzyc podcisnienie). szybko odjac i przylozyc palec - nadal wystepuje podcisnienie w strzykawce. zrobic otwarcie dluzsze - strzykawka bedzie miala atmosferyczne. analogia do czasow otwarcia zaworow. jezeli by byla malutka dziurka w strzykawce - straty nieszczelnosci, lub zla kondycja silnika.
chyba w miare jasno moja wizja wyszla?