Synchro gaźników

Wymyśiłeś coś fajnego do Swojej VFR? To możesz się podzielić.
Awatar użytkownika
Yaco
klepacz
klepacz
Posty: 942
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Yaco » wt 11 kwie 2006, 14:22

M?ody pisze:ja mam zegarowe, kupione przez gielde motocyklowa za 250 zeta. u qmpla z bardziej profesjonalnym sprzetem (elektroniczne + pomiar skladu mieszanki + wykresy + sprawdzenie zaworow) zrobilismy porownanie i wskazuja super. zreszta, jak sa watpliowsci mozna zamienic 2 dowolne wezyki i porownac, czy pojawia sie odchylka.

Sprawdzanie zawor?w? A to, ?e si? o?miel? zapyta? w jakis spos?b?
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka

Awatar użytkownika
Vlaad
klepacz
klepacz
Posty: 956
Rejestracja: pt 18 lis 2005, 08:27
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Vlaad » wt 11 kwie 2006, 14:47

Yaco pisze:czterech pionowych rurek po??czonych na dole ze sob? i zalanych ciecz?. Podobno takiego typu wakuometry ?wietnie si? sprawdzaj?, tyle ?e s? stosunkowo niepor?czne (du?e).
Jest jeszcze jeden problem... wydaje mi si?, ?e t? ciecz? jest rt??. W razie czego aptek jest wiele i sprzedaj? jeszcze termometry rt?ciowe :mrgreen: . (Dzie? dobry Pani magister.... . Poprosz? sto termometr?w :D :mrgreen: :mrgreen: )

Awatar użytkownika
Yaco
klepacz
klepacz
Posty: 942
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Yaco » wt 11 kwie 2006, 20:08

Vlaad pisze:
Yaco pisze:czterech pionowych rurek po??czonych na dole ze sob? i zalanych ciecz?. Podobno takiego typu wakuometry ?wietnie si? sprawdzaj?, tyle ?e s? stosunkowo niepor?czne (du?e).
Jest jeszcze jeden problem... wydaje mi si?, ?e t? ciecz? jest rt??. W razie czego aptek jest wiele i sprzedaj? jeszcze termometry rt?ciowe :mrgreen: . (Dzie? dobry Pani magister.... . Poprosz? sto termometr?w :D :mrgreen: :mrgreen: )
Co? mnie sie nie wydaje... ;) :P Taki rurkowy wakuometr z zasady dzia?ania nie mo?e by? hermetyczny wi?c zastosowanie rt?ci nie wchodzi w gr?. Gdzie? widzia?em opis konstrukcji ale nie mog? go nigdzie znale?? :/
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka

Awatar użytkownika
Vlaad
klepacz
klepacz
Posty: 956
Rejestracja: pt 18 lis 2005, 08:27
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Vlaad » wt 11 kwie 2006, 20:29

Kiedy? Ry?y nawija? o takim patencie. Musisz go zapyta?. Wydaje mi si?, ?e m?wi? o rt?ci, ale mo?e co? mi si? pokr?ci?o.

Awatar użytkownika
olo
klepacz
klepacz
Posty: 1519
Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
Imię: Olek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: olo » wt 11 kwie 2006, 20:34

Panowie ! tak si? sk?ada ?e u?ywam w?a?nie wakuometr?w grawitacyjnych, wybra?em taki typ g??wnie z tego powodu ?e kupione wcze?niej zegarowe (w?a?nie takie niedrogie z "GM") szybko sta?y si? nieprecyzyjne, do?? powiedzie? ?e w stanie spoczynku jeden wska?nik jest nieznacznie wychylony... Te kt?rych u?ywam teraz s? wystarczaj?co precyzyjne a jesli tylko s? dok?adnie wykonane - a s? - prostota konstrukcji w zasadzie wyklucza b??d pomiaru. Jest tylko jedno ale - urz?dzenie jest dosy? k?opotliwe w u?ytkowaniu, gdy? s? to szklane rurki s?abo zabezpieczone przed mechanicznym uszkodzeniem a w dodatku zawarto?? (tak - rt??) nie jest w stu procentach zabezpieczona przed wylaniem, wi?c trzeba uwa?a? ?eby maszyneria ca?y czas sta?a w pionie. Do serwisowania swojego motocykla i od czasu do czasu kumplowego - w zupe?no?ci wystarczy ale przyznam ?e na konkretnym warsztacie nie wyobra?am sobie tego - tutaj tylko elektroniczne.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
VFR-OC Poland, South Park section, MTZ sub-section :-)

Awatar użytkownika
Yaco
klepacz
klepacz
Posty: 942
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Yaco » wt 11 kwie 2006, 20:38

No to kibel, bo szkodliwe s? opary rt?ci, a w tym przypadku motocykl prawdopodobnie rewelacyjnie je rozpyla poprzez wydech...
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka

Awatar użytkownika
Vlaad
klepacz
klepacz
Posty: 956
Rejestracja: pt 18 lis 2005, 08:27
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Vlaad » wt 11 kwie 2006, 20:44

olo pisze:urz?dzenie jest dosy? k?opotliwe w u?ytkowaniu, gdy? s? to szklane rurki s?abo zabezpieczone przed mechanicznym uszkodzeniem a w dodatku zawarto?? (tak - rt??) nie jest w stu procentach zabezpieczona przed wylaniem, wi?c trzeba uwa?a? .
No Yaco, to dygasz do apteki po menzurki i termometry :mrgreen: :D

Awatar użytkownika
Yaco
klepacz
klepacz
Posty: 942
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Yaco » śr 12 kwie 2006, 10:55

Vlaad pisze:
olo pisze:urz?dzenie jest dosy? k?opotliwe w u?ytkowaniu, gdy? s? to szklane rurki s?abo zabezpieczone przed mechanicznym uszkodzeniem a w dodatku zawarto?? (tak - rt??) nie jest w stu procentach zabezpieczona przed wylaniem, wi?c trzeba uwa?a? .
No Yaco, to dygasz do apteki po menzurki i termometry :mrgreen: :D
Ju? mi si? odechcia?o :P
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka

Awatar użytkownika
Młody
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 72
Rejestracja: pt 10 mar 2006, 14:07
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Młody » czw 13 kwie 2006, 22:05

Yaco pisze:Sprawdzanie zawor?w? A to, ?e si? o?miel? zapyta? w jakis spos?b?
musialem sie tego domyslic, bo mojego qmpla ktory pojechal z porownaniem waku zbyli jakimis tekstami, ktorych mi nawet nie potrafil powtorzyc ;) a wymyslilem to tak:
mozna sprawdzic szczelnosc zaworow, orientacyjne czasy otwarcia, kondycje silnika, ale wszystko jest to zblizone do zalozmy: jest zle, jest dobrze, mogloby byc lepiej. zadne konkretne wartosci - to samo zreszta mowili mojemu qmplowi, wiec ide dobrym tropem ;) co potrafi elektronika w porownaniu do analoga? ma bufor pamieci. co nam to daje? mozna analizowac wartosci. czym jest drganie wskazowki? pulsacja w dolocie. w elektronicznych jestesmy w stanie zmierzyc ksztalt tej pulsacji co nam da jak sie otwieraja zawory dolotowe. jezeli podcisnienie opada zalozmy do 0 - > dlugie otwarcia zaworow. nie zdazy spasc do 0 -> krotkie otwarcia zaworow. wartosc maksymalna pulsacji (czyli poczatkowa) mowi o tym, jakie wystepowalo podcisnienie w cylindrze, czyli na ile sa szczelne zawory i w jakim stanie jest silnik.

lopatologicznie: wziac strzykawe, przylozyc palec, zassac (wytworzyc podcisnienie). szybko odjac i przylozyc palec - nadal wystepuje podcisnienie w strzykawce. zrobic otwarcie dluzsze - strzykawka bedzie miala atmosferyczne. analogia do czasow otwarcia zaworow. jezeli by byla malutka dziurka w strzykawce - straty nieszczelnosci, lub zla kondycja silnika.

chyba w miare jasno moja wizja wyszla? ;)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości