Strona 1 z 2
Obniżenie VFR?
: pt 17 sie 2012, 15:57
autor: zurugula
Jako że Bozia skąpo obdzielił mnie wzrostem nie ukrywam że w 99% motocykli nie będących chopperem/crusierem mam problem z komfortowym podparciem obiema nogami na Matce Ziemi. Po doświadczeniach z XX gdzie radośnie sobie merdałem obiema nogami w powietrzu kiedy motocykl trzymał pion naszła mnie refleksja. Przymierzałem się ostatnio do Vtec'a i niestety moje krótkie kończyny zapewniają mi podparcie w stylu baletnicy (ledwo palcami do ziemi).
I tutaj pojawia się zapytanie. Czy ktokolwiek ma jakiś patent na obniżenie maszyny i "pidżinem" ile to daje.
Z ogólnie wiadomych to wymiana siedzenia (mniej tapicerki= mniej komfortu), ale to i tak nie do końca załatwi sprawę.
Czy próbował ktokolwiek wypuszczać lagi w półkach? To pociąga za sobą zmianę geometrii całej maszyny i wypadało by wtedy też coś z dupskiem motocykla zrobić...
Będę wdzięczny za informacje na ten temat.
Re: Obniżenie VFR?
: pt 17 sie 2012, 16:12
autor: Arnold
Tylny amortyzator jest przykręcony do takich trójkątów, a te do wahacza. Zmiana kształtu tych trójkątów spowoduje obniżenie motocykla.
Re: Obniżenie VFR?
: pt 17 sie 2012, 16:48
autor: zurugula
Trzeba samemu takie cuda tworzyć? Czy może gdzieś idzie takie cudo nabyć?
Re: Obniżenie VFR?
: pt 17 sie 2012, 17:57
autor: Kolega_PL
zurugula pisze:Trzeba samemu takie cuda tworzyć? Czy może gdzieś idzie takie cudo nabyć?
Można "zanabyć" w sklepie

Re: Obniżenie VFR?
: pt 17 sie 2012, 18:00
autor: Stuwka
I do tego można jeszcze wyciągnąć trochę gąbki z siedzenia.
Re: Obniżenie VFR?
: pt 17 sie 2012, 18:27
autor: Fakir
wypuść lagi z półek o 1-2cm, to na prawdę dużo daje

Re: Obniżenie VFR?
: pt 17 sie 2012, 23:25
autor: kiki
Fakir pisze:wypuść lagi z półek o 1-2cm, to na prawdę dużo daje

i przy okazji łatwiej łapie shime- sprawdzone osobiście

Re: Obniżenie VFR?
: sob 18 sie 2012, 09:31
autor: zurugula
Dlatego muszę pokombinować. Opuszczenie przodu o 1-2cm to na ludzki rozum tyłek też trzeba by opuścić o 1-2cm... jak tak dalej pójdzie to na VFR nawet krasnal pojedzie

Re: Obniżenie VFR?
: sob 18 sie 2012, 15:38
autor: Hubu
Re: Obniżenie VFR?
: sob 18 sie 2012, 15:43
autor: PBWroc
http://www.moto-akcesoria.pl/obnizenie- ... bs,p,24256
albo takie coś, gdziekolwiek się to montuje.
I trakcja przy tym się nie wali ??? jak po zmianie w przodzie ( łapie shime -wpis kiki)
Re: Obniżenie VFR?
: sob 18 sie 2012, 15:54
autor: zurugula
No tak to wygląda jak low rider

ale przy moich witkach nie mam chyba wyjścia. Zamawiam, czekam na moto, montuje i się chwalę jak się pojawi

Re: Obniżenie VFR?
: sob 18 sie 2012, 16:05
autor: Arnold
kiki pisze:i przy okazji łatwiej łapie shime
Kiki, a co jeśli tył tez będzie obniżony? Geometria powinna być wtedy podobna. Tak mi się wydaje i mogę się mylić.
Re: Obniżenie VFR?
: wt 21 sie 2012, 08:45
autor: kiki
Arnold pisze:Kiki, a co jeśli tył tez będzie obniżony? Geometria powinna być wtedy podobna. Tak mi się wydaje i mogę się mylić.
wtedy powinno byc ok, bo cały motek jest obniżony.
zurugula pisze:No tak to wygląda jak low rider

ale przy moich witkach nie mam chyba wyjścia. Zamawiam, czekam na moto, montuje i się chwalę jak się pojawi
a jak będzie z zakrętami? żeby nie było akcji że co drugi zakręt powoduje tarcie podnózkami o asfalt...
Re: Obniżenie VFR?
: wt 21 sie 2012, 20:34
autor: kris2k
zurugula pisze:
Z ogólnie wiadomych to wymiana siedzenia (mniej tapicerki= mniej komfortu), ale to i tak nie do końca załatwi sprawę.
Nie powoduje pod 1 warunkiem, jak jestes niski to jest tez szansa ze malo wazysz, tym samym mniej gabki pod tylkiem nie robi zadnej roznicy.
Ja mam 2cm mniej na siedzeniu i jest idealnie bez uszczerbku na komforcie.
Re: Obniżenie VFR?
: wt 21 sie 2012, 21:08
autor: Fakir
kiki pisze:a jak będzie z zakrętami? żeby nie było akcji że co drugi zakręt powoduje tarcie podnózkami o asfalt...
na seryjnych ustawieniach najpierw szurają podnóżki, dopiero później dochodzisz do granicznego momentu opon, to na obniżonej będziesz przycierać podnóżki na każdym głębszym winklu
