Dodatkowe LED - poprawa bezpieczeństwa czy wiejski tunning?
- Monsti
- teksciarz
- Posty: 127
- Rejestracja: pt 11 mar 2011, 15:59
- Imię: Tomek
- województwo: łódzkie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Łódź / Łowicz
Dodatkowe LED - poprawa bezpieczeństwa czy wiejski tunning?
Cześć!
Ostatnio czytając trochę o jeździe na długich w czasie dnia natknąłem się na teorie, że w gąszczu wszystkich świateł jakie widzimy podczas jazdy w dzień najbardziej z tłumu wyróżniają się te ledowe (jak kto woli "światła do jazdy dziennej").
Pomyślałem, że może warto założyć coś takiego do swojej vfr-ki jak w linku: http://allegro.pl/motojapan-lampa-diodo ... 32566.html
Co to tym myślicie? Nie będzie odbierane jako wiejski tunning? Myślę, o zamontowaniu czegoś takiego pod przednią lampą na środku czachy wewnątrz (nad błotnikiem). Ewentualnie dwie takie lampy po bokach czachy też wewnątrz.
Jeśli chodzi o kwestie bezpieczeństwa to na pewno trochę się to z tłumu innych żarówek wyróżnia, a dla mnie każdy punkt więcej do bezpieczeństwa/widoczności odgrywa dużą rolę.
I jeszcze dodatkowe pytanie, czy homologacja, która pewnie jest na jakimś papierku wystarczy czy policja/stacja kontroli może się czepiać?
Ostatnio czytając trochę o jeździe na długich w czasie dnia natknąłem się na teorie, że w gąszczu wszystkich świateł jakie widzimy podczas jazdy w dzień najbardziej z tłumu wyróżniają się te ledowe (jak kto woli "światła do jazdy dziennej").
Pomyślałem, że może warto założyć coś takiego do swojej vfr-ki jak w linku: http://allegro.pl/motojapan-lampa-diodo ... 32566.html
Co to tym myślicie? Nie będzie odbierane jako wiejski tunning? Myślę, o zamontowaniu czegoś takiego pod przednią lampą na środku czachy wewnątrz (nad błotnikiem). Ewentualnie dwie takie lampy po bokach czachy też wewnątrz.
Jeśli chodzi o kwestie bezpieczeństwa to na pewno trochę się to z tłumu innych żarówek wyróżnia, a dla mnie każdy punkt więcej do bezpieczeństwa/widoczności odgrywa dużą rolę.
I jeszcze dodatkowe pytanie, czy homologacja, która pewnie jest na jakimś papierku wystarczy czy policja/stacja kontroli może się czepiać?
- Tomek Grudziądz
- klepacz
- Posty: 1155
- Rejestracja: sob 17 kwie 2010, 22:35
- Imię: Tomek
- województwo: kujawsko-pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Grudziądz
Re: Dodatkowe LED - poprawa bezpieczeństwa czy wiejski tunni
http://www.scigacz.pl/Przerobki,motocyk ... ,8144.html
tu jest trochę napisane o dodatkowym oswietleniu
tu jest trochę napisane o dodatkowym oswietleniu
"niepuszczone bąki unoszą się do góry,stąd się biorą posrane pomysły"
- Monsti
- teksciarz
- Posty: 127
- Rejestracja: pt 11 mar 2011, 15:59
- Imię: Tomek
- województwo: łódzkie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Łódź / Łowicz
Re: Dodatkowe LED - poprawa bezpieczeństwa czy wiejski tunni
No tak, czyli szeroko rozumiane pojęcie "świateł do jazdy dziennej" dotyczy tylko pojazdów samochodowych, czyli znając życie policja się do czegoś takiego w motocyklu przyczepi.
- Tomek Grudziądz
- klepacz
- Posty: 1155
- Rejestracja: sob 17 kwie 2010, 22:35
- Imię: Tomek
- województwo: kujawsko-pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Grudziądz
Re: Dodatkowe LED - poprawa bezpieczeństwa czy wiejski tunni
Mają prawo ale znając życie to pewnie zależeć dużo będzie na jakiego policjanta trafisz.Monsti pisze:znając życie policja się do czegoś takiego w motocyklu przyczepi.
"niepuszczone bąki unoszą się do góry,stąd się biorą posrane pomysły"
- str6
- teksciarz
- Posty: 137
- Rejestracja: wt 24 sie 2010, 18:40
- Imię: TOMEK
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Radziwiłłów Mazowiecki
Re: Dodatkowe LED - poprawa bezpieczeństwa czy wiejski tunni
Mam takie założone w samochodzie też zastanawiałem się nad założeniem czegoś takiego w moto, ogólnie fajna sprawa mniejsze zużycie energii i nie musisz pamiętać o włączeniu w dzień świateł i tylko tyle bo prawo mówi że światła do jazdy dziennej powinny się wyłączać przy włączeniu świateł mijania czyli nie można jeździć równocześnie na światłach do jazdy dziennej i mijania czyli na światłach do jazdy dziennej nie masz np. oświetlonego tyłu tylko świeci się światło diodowe.No i następna sprawa dla bardziej upierdliwych policjantów to taka że w samochodach masz podane jakie odległości powinny być między światłami do jazdy dziennej , na jakich powinny być wysokościach by np. nie oślepiały nadjeżdzających z przeciwka i jest podana odległość na jakiej powinny być zamontowane od obrysu karoserii a w motocyklu już byłby z tym problem tym bardziej że muszą one być zamontowane dość nisko, już nie pamiętam ale przy montażu w samochodzie trzymałem się tych parametrów i trochę zagłębiłem się w ten temat.Mam nadzieję że wymyślą też takie prawo że będzie można montować coś takiego w moto, chyba że już to prawo stworzono.
Strażak
- Lukaszny
- pisarz
- Posty: 365
- Rejestracja: pt 07 wrz 2007, 12:58
- Imię: Łukasz
- województwo: warmińsko-mazurskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Mrągowo
Re: Dodatkowe LED - poprawa bezpieczeństwa czy wiejski tunni
A motocykl to co? Nie pojazd samochodowy?Monsti pisze:No tak, czyli szeroko rozumiane pojęcie "świateł do jazdy dziennej" dotyczy tylko pojazdów samochodowych, czyli znając życie policja się do czegoś takiego w motocyklu przyczepi.
W wolnych chwilach spamuje sobie na Blogu prawniczym - http://forumprawnicze.info/blog/2-blog- ... -nysztala/
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4215
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: Dodatkowe LED - poprawa bezpieczeństwa czy wiejski tunni
z KRD wynika że też
chyba że komuś padaka powyżej 25km/h nie jedzie
i to udowodni gliniarzowi 
ale na końcu jest załącznik, z którego wynika że w motocyklu światła do jazdy dziennej nie występują.
http://www.abc.com.pl/du-akt/-/akt/dz-u-03-32-262



ale na końcu jest załącznik, z którego wynika że w motocyklu światła do jazdy dziennej nie występują.
http://www.abc.com.pl/du-akt/-/akt/dz-u-03-32-262
- armen1pl
- pisarz
- Posty: 354
- Rejestracja: sob 10 gru 2011, 18:32
- Imię: Arek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wyszków
Re: Dodatkowe LED - poprawa bezpieczeństwa czy wiejski tunni
Napewno by poprawiły widoczność chociażby dlatego, że zwykłe światła świecą w dół a te do dziennych na wprost.
Najpiękniejsza muzyka to ryk silnika.
- Monsti
- teksciarz
- Posty: 127
- Rejestracja: pt 11 mar 2011, 15:59
- Imię: Tomek
- województwo: łódzkie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Łódź / Łowicz
Re: Dodatkowe LED - poprawa bezpieczeństwa czy wiejski tunni
No właśnie. Na razie temat odpuszczam, ale dzięki za zainteresowanie.
- Hefajstos
- klepacz
- Posty: 623
- Rejestracja: pt 06 lut 2009, 08:31
- Imię: Maciej
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pniewy
Re: Dodatkowe LED - poprawa bezpieczeństwa czy wiejski tunni
Z tymi ledami to bywa różnie, dlatego że trafiaja się misterne "ledy", których jasność swiecenia jest tak mocna, że tych świateł z przeciwka wogóle nie widać. Za takie badziewia powinni od razu dowody zabierać, takie jest moje zdanie w tej kwestii.
- Stuwka
- klepacz
- Posty: 1399
- Rejestracja: ndz 04 paź 2009, 01:14
- Imię: Konrad
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kęty
- Kontakt:
Re: Dodatkowe LED - poprawa bezpieczeństwa czy wiejski tunni
Emil ma takie na lusterkach diody czy coś. Z kilometra widać że jedzie jakieś ufo 

- Monsti
- teksciarz
- Posty: 127
- Rejestracja: pt 11 mar 2011, 15:59
- Imię: Tomek
- województwo: łódzkie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Łódź / Łowicz
Re: Dodatkowe LED - poprawa bezpieczeństwa czy wiejski tunni
A to muszę podpytać żeby jakąś fotkę wstawił 

- Stuwka
- klepacz
- Posty: 1399
- Rejestracja: ndz 04 paź 2009, 01:14
- Imię: Konrad
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kęty
- Kontakt:
Re: Dodatkowe LED - poprawa bezpieczeństwa czy wiejski tunni
Ale Emil jaką ci reklamę zrobiłem 

- sensi
- klepacz
- Posty: 584
- Rejestracja: sob 12 sty 2008, 16:12
- Imię: pawel
- województwo: poza granicą Polski
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: londyn
Re: Dodatkowe LED - poprawa bezpieczeństwa czy wiejski tunni
odswieze temat- myslalem o zalozeniu swiatel pozycyjnych w obudowie lusterek zeby byc bardziej widoczny na drodze. z tego co sie orientuje to do rocznikow 2000-2001 podchodza lustra z gsxr ale trzeba zostawic oryginalnego ramie przekladajac sama gore- jak na foto. ma ktos jakis pomysl jak zamaskowac przewody? probowalem nawiercac wspornik (wiertlo weszlo na jakies 6-7cm) zeby puscic przewod w srodku ale to chyba jest odlew na calej dlugosci. macie jakies inne pomysly? naciac tarcza i szpachlowac???
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości