Awaryjne - VFR 800Fi tylko roczniki '00-'01
- kris2k
- klepacz
- Posty: 1395
- Rejestracja: pt 03 paź 2008, 12:06
- Imię: Krzysztof
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Kontakt:
Awaryjne - VFR 800Fi tylko roczniki '00-'01
Zainspirowany tematem emila
viewtopic.php?f=19&t=14964
o zalozeniu przelacznikow z opcja swiatel awaryjnych do jego VFR 750 RC36II postanowilem zrobic to samo do swojej RC46.
Dla zainteresowanych... DA SIE TO ZROBIC (ale nie jest to takie banalne jak w przypadku RC36).
A teraz po kolei co i jak:
TEMAT DOTYCZY TYLKO RC46 bez dzwigienki ssania, czyli roczniki 2000 i 2001
Potrzebne nam do szczescia sa lewe perzelaczniki z VFR (chyba ze ktos lubi psuc swoje) oraz lewe przelaczniki z yamahy R6 model 2007-2010 (bodajrze te z 05-06 sa identyczne) czyli takie ktore maja wbudowany pstryczek ze swiatlami awaryjnymi.
Jak juz mamy oba przelaczniki to zaczynaja sie schody.
R6 ma 10 przewodow a VFR 11, co oznacza ze mamy o jeden za malo i trzeba go dosztukowac
Skad roznica? Zdaje sie ze to dlatego, iz wszystkie nowe motocykle maja elektryke ze swiatlami rozwiazana w taki sposob ze swiatla swieca sie od razu po przekreceniu stacyjki a VFR jeszcze tak nie ma.
Spoko, mozna obejsc.
Generalnie cala zabawa polega na przelutowaniu wszystkich odpowiadajacych sobie przewodow:
- klakson
- migacze
- mruganie dlugimi
ale
- swiatla dlugie/krotkie, trzy przewody w VFR a tylko dwa w R6.
Na szczescie okazuje sie ze przelaczniki z R6 sa przystosowane do wlutowania 3 przewodow, ale fabrycznie lutuja tylko dwa, ale zostaje przygotowane puste miejsce na 3ci przewod.
Paradoksalnie to ze mamy przelaczniki ze swiatlami awaryjnymi nie ma zadnego wplywu na ilosc przewodow biegnacych do wtyczek. Pstryczek od awaryjnych zwiera tylko przewody z kierunkowskazow i dzieje sie to wewnatrz obudowy, zadne dodatkowe przewody ztego tytulu nie sa wyprowadzane na zewnatrz do wtyczki.
Roznica jest tylko przy wewnetrznych polaczeniach z guzika swiatel dlugie/krotkie.
Teraz najwazniejsze
Zeby wszystko sie udalo wspomniane 2 przewody z przelacznika od R6 dlugie/krotkie trzeba przelutowac zmieniajac miejscami oraz wlutowac trzeci brakujacy przewod laczac go z tym jedenstym do tej pory nie polaczonym przewodem z wtyczki od VFR.
Zdjecia z podpisami co i jak ponizej:
https://picasaweb.google.com/zyzik.krzy ... eWVFR800Fi
emil oczywiscie browar dla Ciebie za pomoc
viewtopic.php?f=19&t=14964
o zalozeniu przelacznikow z opcja swiatel awaryjnych do jego VFR 750 RC36II postanowilem zrobic to samo do swojej RC46.
Dla zainteresowanych... DA SIE TO ZROBIC (ale nie jest to takie banalne jak w przypadku RC36).
A teraz po kolei co i jak:
TEMAT DOTYCZY TYLKO RC46 bez dzwigienki ssania, czyli roczniki 2000 i 2001
Potrzebne nam do szczescia sa lewe perzelaczniki z VFR (chyba ze ktos lubi psuc swoje) oraz lewe przelaczniki z yamahy R6 model 2007-2010 (bodajrze te z 05-06 sa identyczne) czyli takie ktore maja wbudowany pstryczek ze swiatlami awaryjnymi.
Jak juz mamy oba przelaczniki to zaczynaja sie schody.
R6 ma 10 przewodow a VFR 11, co oznacza ze mamy o jeden za malo i trzeba go dosztukowac
Skad roznica? Zdaje sie ze to dlatego, iz wszystkie nowe motocykle maja elektryke ze swiatlami rozwiazana w taki sposob ze swiatla swieca sie od razu po przekreceniu stacyjki a VFR jeszcze tak nie ma.
Spoko, mozna obejsc.
Generalnie cala zabawa polega na przelutowaniu wszystkich odpowiadajacych sobie przewodow:
- klakson
- migacze
- mruganie dlugimi
ale
- swiatla dlugie/krotkie, trzy przewody w VFR a tylko dwa w R6.
Na szczescie okazuje sie ze przelaczniki z R6 sa przystosowane do wlutowania 3 przewodow, ale fabrycznie lutuja tylko dwa, ale zostaje przygotowane puste miejsce na 3ci przewod.
Paradoksalnie to ze mamy przelaczniki ze swiatlami awaryjnymi nie ma zadnego wplywu na ilosc przewodow biegnacych do wtyczek. Pstryczek od awaryjnych zwiera tylko przewody z kierunkowskazow i dzieje sie to wewnatrz obudowy, zadne dodatkowe przewody ztego tytulu nie sa wyprowadzane na zewnatrz do wtyczki.
Roznica jest tylko przy wewnetrznych polaczeniach z guzika swiatel dlugie/krotkie.
Teraz najwazniejsze
Zeby wszystko sie udalo wspomniane 2 przewody z przelacznika od R6 dlugie/krotkie trzeba przelutowac zmieniajac miejscami oraz wlutowac trzeci brakujacy przewod laczac go z tym jedenstym do tej pory nie polaczonym przewodem z wtyczki od VFR.
Zdjecia z podpisami co i jak ponizej:
https://picasaweb.google.com/zyzik.krzy ... eWVFR800Fi
emil oczywiscie browar dla Ciebie za pomoc
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4209
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: Awaryjne - VFR 800Fi tylko roczniki '00-'01
noo i pięknie Kris gratulacje! Ja nie chciałem zdejmować czachy, więc połączyłem to w innym miejscu, ważne, by luty były pewne i dobrze zaizolowane, całość również musi mieć dobrą izolację
wszystko sie da
Pozdro! a na browar zawsze możesz wpaść, masz jakie 30 km
hmmm, ale vtec, który nie ma seryjnie awaryjnych też w taki sposób da się przerobić
pozdro!
wszystko sie da
Pozdro! a na browar zawsze możesz wpaść, masz jakie 30 km
hmmm, ale vtec, który nie ma seryjnie awaryjnych też w taki sposób da się przerobić
pozdro!
- kris2k
- klepacz
- Posty: 1395
- Rejestracja: pt 03 paź 2008, 12:06
- Imię: Krzysztof
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Kontakt:
Re: Awaryjne - VFR 800Fi tylko roczniki '00-'01
V-Tec ma seryjnie awaryjne
Wlasnie tam juz jest ta zasada ze swiatla swieca po przekreceniu kluczyka w stacyjce i tam pozostal im zbedny przelacznik ze swiatel na prawej manetce.
I wlasnie w V-Tecku tam, na prawej manetce w miejscu gdzie ja i Ty mamy pstryczek ze swiatel, V-Tec ma pstryczek z awaryjnych
Wlasnie tam juz jest ta zasada ze swiatla swieca po przekreceniu kluczyka w stacyjce i tam pozostal im zbedny przelacznik ze swiatel na prawej manetce.
I wlasnie w V-Tecku tam, na prawej manetce w miejscu gdzie ja i Ty mamy pstryczek ze swiatel, V-Tec ma pstryczek z awaryjnych
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4209
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: Awaryjne - VFR 800Fi tylko roczniki '00-'01
nie wszystkie Kris, nie wszystkie
- kris2k
- klepacz
- Posty: 1395
- Rejestracja: pt 03 paź 2008, 12:06
- Imię: Krzysztof
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Kontakt:
Re: Awaryjne - VFR 800Fi tylko roczniki '00-'01
A to nie wiedzialem ze nie wszystkie.
Choc fakt, jak szukalem tych przelacznikow z R6 to byly jedne z 2006 ale bez awaryjnych bo motocykl byl z USA, zatem moze i VFR'y z USA awaryjnych nie mialy.
To w takim ukladzie temat tez bedzie przydatny dla nich, sluszna uwaga
Choc fakt, jak szukalem tych przelacznikow z R6 to byly jedne z 2006 ale bez awaryjnych bo motocykl byl z USA, zatem moze i VFR'y z USA awaryjnych nie mialy.
To w takim ukladzie temat tez bedzie przydatny dla nich, sluszna uwaga
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4209
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: Awaryjne - VFR 800Fi tylko roczniki '00-'01
viewtopic.php?p=187310#p187310
te, które mają automatycznie włączane światła mijania, w prawej manecie mają awaryjne zamiast właśnie włacznika świateł pozycyjnych/lewej_manety.
Ale starsze roczniki mają tak jak Twoja
te, które mają automatycznie włączane światła mijania, w prawej manecie mają awaryjne zamiast właśnie włacznika świateł pozycyjnych/lewej_manety.
Ale starsze roczniki mają tak jak Twoja
- kris2k
- klepacz
- Posty: 1395
- Rejestracja: pt 03 paź 2008, 12:06
- Imię: Krzysztof
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Kontakt:
Re: Awaryjne - VFR 800Fi tylko roczniki '00-'01
Przekombinowali z tymi awaryjnymi w V-Tecku
Jak widac z kazdego bagna da sie wyjsc
(A ja do tej pory tylko V-Tecki z awaryjnymi widzialem stad moje przekonanie ze tylko takie sa )
Jak widac z kazdego bagna da sie wyjsc
(A ja do tej pory tylko V-Tecki z awaryjnymi widzialem stad moje przekonanie ze tylko takie sa )
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4209
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: Awaryjne - VFR 800Fi tylko roczniki '00-'01
wszystkie nowsze hondy mają to samo rozwiązanie, xx, hornet, vfr, podejrzewam że f4i też czy co to tam teraz produkują. Od 2003 w górę chyba, ale tego pewien nie jestem, hornet 2005 ma np.
- KolczyK
- stary wyjadacz
- Posty: 4199
- Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
- Imię: Przemysław
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
- Kontakt:
Re: Awaryjne - VFR 800Fi tylko roczniki '00-'01
Czy czasami z CBR 1000RR nie pasują do Nas? wolałbym przełączniki Hondy.
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4209
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: Awaryjne - VFR 800Fi tylko roczniki '00-'01
a jak to wygląda?
generalnie wszystko, co ma zabudowane w jednej obudowie przełącznik długie/krótkie, flash, horn, kierunki i awaryjne się nadaje.
generalnie wszystko, co ma zabudowane w jednej obudowie przełącznik długie/krótkie, flash, horn, kierunki i awaryjne się nadaje.
- RALF
- klepacz
- Posty: 678
- Rejestracja: pn 03 lis 2008, 23:27
- Imię: Rafał
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa/Marki
Re: Awaryjne - VFR 800Fi tylko roczniki '00-'01
patrzyłem na aledrogo 200 pln za przełączniki z r6- troche drogo
Ale pomysł wspaniały.
Ale pomysł wspaniały.
Radio Kolor 103 FM
K&N - Exhaust Delkewic - White Lamp - White Indicators - Polished wheel rims -Carbon Mudguard - Bagster
K&N - Exhaust Delkewic - White Lamp - White Indicators - Polished wheel rims -Carbon Mudguard - Bagster
- kris2k
- klepacz
- Posty: 1395
- Rejestracja: pt 03 paź 2008, 12:06
- Imię: Krzysztof
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Kontakt:
Re: Awaryjne - VFR 800Fi tylko roczniki '00-'01
Wlasnie, apropo kosztow.RALF pisze:patrzyłem na aledrogo 200 pln za przełączniki z r6- troche drogo
Ale pomysł wspaniały.
Przelacznik 100pln (+ przesylka) - wystarczy dogadac sie ze sprzedajacym, ja nie wiem czemu oni za tyle to wystawiaja, ale za 200pln to na pewno nikt nie kupi kawalka plastiku i przewodow.
Jeszcze pare dni temu byl jeden za 95pln wysatwiony.
Kawalek przewodu 0,5mm2 + koszulka termozgrzewalna to ze 4pln.
Tak wiec w 120pln i kilku godzinach pracy mozna to zrobic.
No chyba ze ktos chce jeszcze dokupic dodatkowe przelaczniki z VFR zeby swoich nie niszczyc, to jeszcze jakies 80pln (ja na przyklad nie chcialem ).
Swoja droga, najprawdopodobniej dzieki tej modyfikacji zniknie tez problem VFR'ek z brakiem lub slabo dzialajacymi kierunkowskazami przy niskich temperaturach.
- Revolut
- pisarz
- Posty: 206
- Rejestracja: sob 15 paź 2011, 13:42
- Imię: Grzegorz
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Awaryjne - VFR 800Fi tylko roczniki '00-'01
Mam takie pytanko... Czy nie ma możliwości po prostu dodania jakoś w inne miejsce guzika, podpiąć go pod oryginalną instalację? Konieczna jest wymiana wszystkich przełączników?
- PETER
- stary wyjadacz
- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
Re: Awaryjne - VFR 800Fi tylko roczniki '00-'01
chyba NIE DOKŁADNIE czytałeś porady jak to zrobić ,może jeszcze raz pozytaj
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
- Stuwka
- klepacz
- Posty: 1399
- Rejestracja: ndz 04 paź 2009, 01:14
- Imię: Konrad
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kęty
- Kontakt:
Re: Awaryjne - VFR 800Fi tylko roczniki '00-'01
Ładnie wyszło.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 53 gości