Strona 1 z 2
Mocy przybywaj !
: pt 24 cze 2011, 17:16
autor: Fakir
Witajcie, tytuł tematu może trochę nie właściwy, ponieważ jak na razie mocy mam pod dostatkiem
mianowicie przeczytałem pewien art. dotyczący VFR'ki ->
http://www.scigacz.pl/Honda,VFR,750,800 ... ,1648.html
piszą tam:
Prawdziwy potencjał tych jednostek napędowych wydobywany był dopiero na torze wyścigowym. Wyczynowe wcielenia VFR bez trudu osiągały moce rzędu 160-170 KM, co przy pojemności 750 ccm było w owym czasie powodem do dumy.
i tu rodzi się moje pytanie, czysto teoretyczne - czym różniły się wyczynowe wersje, od tych "cywilnych" ?
domyślam się z kontekstu że, autor ma na myśli wyczynowe wcielenia RC36A - czyli wersji którą ja dosiadam z lat 94-97.
czy ktoś wie jakie zmiany wprowadzono w wyczynowych modelach, że wyciśnięto z nich aż taki potencjał?
pozdr

Re: Mocy przybywaj !
: sob 25 cze 2011, 02:00
autor: ppamula
Wysoki stopień kompresji, odpowiednie materiały nie stosowane w produkcji masowej i wyjątkowo dokładne wyważenie wszelkich obrotowych elementów co pozwala się silnikowi wyżej kręcić.
Re: Mocy przybywaj !
: sob 25 cze 2011, 16:58
autor: orzyl
ppamula pisze:Wysoki stopień kompresji, odpowiednie materiały nie stosowane w produkcji masowej i wyjątkowo dokładne wyważenie wszelkich obrotowych elementów co pozwala się silnikowi wyżej kręcić.
wiesz czy przypuszczasz? jakieś konkrety?
również mnie to interesuje... a najbardziej wszelkie modyfikacje rc36/46 bez turbo/kompresora
Re: Mocy przybywaj !
: sob 25 cze 2011, 17:40
autor: ppamula
Wiem to z pierwszej ręki osoby zaangażowanej wprawdzie w sporcie samochodowym ale przypuszczam, że niewiele się to różni od motocyklowego.
Jest jeszcze wiele innych czynników, które potrafią podnieśc moc ale są one równie trudno osiągalne jak ww.
Wszystko zamyka sie w słowie - KASA.
Re: Mocy przybywaj !
: sob 25 cze 2011, 18:01
autor: kiki
Re: Mocy przybywaj !
: pn 04 lip 2011, 20:29
autor: Kornik
Pisałem kiedyś o zestawie big bore do VFR 750 / 800 wieksza pojemność do 836 ccm i podnosi stopien kompresji według producenta dawało to około 30% przyrostu mocy, operacja polegała na wymianie tłoków i roziwerceniu cylindrów o 2 lub 4 mm (nie pamietam dokładnie i założeniu specjalnej uszczelki pod głowicę, co podnosiło stopień sprężenia do poziomu 12,5:1 lub 12,8:1
Re: Mocy przybywaj !
: wt 05 lip 2011, 03:54
autor: Arnold
Re: Mocy przybywaj !
: pt 27 lip 2012, 03:52
autor: Stuwka
Fakir dałeś radę z tym tematem bo aż jestem ciekaw.
Re: Mocy przybywaj !
: ndz 31 mar 2013, 08:06
autor: pitervfr
najważniejszą zmianą były głowice i cały rozrząd w wałkami.
Re: Mocy przybywaj !
: ndz 31 mar 2013, 12:09
autor: Gacol
Zmiana wałków na "ostre" Kute korby i tłoki które są lżejsze.Inny układ dolotowy.W fi wiadomo wydfajniejsza pompa i większe wtryski dały by napewno sporo.Nie wiem też na ile w
power kommanderze jest to ustawialne ale napewno urządzenie tego typu.(w samochodach często komp megasquirt)
Ja sam myślałem nad odelżeniem koła masowego w VTR.Wiem że np do ducati da sie coś takiego kupic.Jednak zostało puki co tylko na planach.
Zciekawości kiedyś interesowałem się cenami wałków do motocykli.Przt zamówieniu 10szt cena 2ch wałków do silnika r4 wynosi ok 1500zł...A gdzie reszta
Re: Mocy przybywaj !
: ndz 31 mar 2013, 12:18
autor: Arnold
Do VFRek i 750 i 800 pasują tłoki z CBR chyba 954.W porównaniu do VFR tłoki są takie same oprócz średnicy która jest większa o 2 mm w 800, a w 750 o 4 mm. Chciałem coś takiego zmotać ale rozwiert cylindrów jest na razie dla mnie za drogi. Nawet na studiach się pytałem ludzi o to i są problemy.

Do tego poler głowic. Ciekawe ile kucyków byłoby więcej?
Re: Mocy przybywaj !
: ndz 31 mar 2013, 13:07
autor: Gacol
Chętnie podjołbym sie roboty takiego silnika dla kogoś

ale niestety kasa jest ogromna.
Arnold określenie "pasują" mnie rozwaliło

Re: Mocy przybywaj !
: wt 16 kwie 2013, 17:15
autor: Arnold
Kto mi powie z jakiego materiału wykonane są cylindry w VFR 800 FI? Chodzi za mną rozwiert. Może udałoby mi się gdzieś po znajomości takie coś przeprowadzić. Natomiast wszędzie gdzie idę to mówią że mam przynieść blok i się zobaczy. Poratowałaby by mnie taka informacja. Poczytałem tez serwisówki od CBRek i tłoki od 929 są większe o 2 mm a od 954 o 3 mm. Przyrost pojemności dla tłoków z 929 +44 ccm a dla 954 +66 ccm. I robi nam się VFR 850.

Re: Mocy przybywaj !
: wt 16 kwie 2013, 23:31
autor: andreas
Jak już rozwiercisz to czym to utwardzisz?Z tego co kiedyś się interesowałem to blok jest ze stopu aluminium-gładzie pokryte spiekiem ceramicznym.Nicasil to się chyba nazywało.Niech mnie ktoś poprawi jak się mylę.
P.S.Pewnie taniej wyjdzie kompresor dołożyć niż "rozwierty" robić.
Re: Mocy przybywaj !
: wt 16 kwie 2013, 23:35
autor: PETER
średnica to nie wszystko warto sprawdzić jeszcze odległość denka tłoka od sworznia
