napęd... i mniejsza przednia zębatka
: czw 23 cze 2011, 10:24
Hej,
Pewnie większość uzna że to banał, ale są też tacy, którzy nie kumają mechanicznej czaczy a trafiają na forum.
Dla nich też moja refleksja nt. napędu w VFR 800 VTEC ABS (rc46c).
Otóż tydzień temu wymieniłem napęd na DID hiperwzmocniony z zębatkami SUNTAR (zestaw może dla niektórych drogi - jednak wg. mnie warto).
Ponieważ VFRa jest trochę ciężkawa, toteż i moment obrotowy wydaje się nieco za mały, wiadomo że zawsze chce się więcej i więcej, ale...
jest jak jest.
A zatem postanowiłem założyć przednią zębatkę z mniejszą ilością zębów, a dokładnie o 1 ząb mniej. Niby tylko jeden, a różnica jest ogromna.
Fizycznie moment się nie zmienił, ale za to zmieniła się krzywa przebiegu momentu
co zresztą bardzo mnie cieszy.
Wrażenie jest takie, jakby było co najmniej 20 Nm więcej, a co najlepsze, że od "samego dołu". Nie wiem czemu producent nie zakłada "mniejszych" przednich zębatek?!
Zmiana zębatki w żaden sposób nie wpłynęła na zużycie paliwa, choć teraz moto więcej pali - bo jak już ciągnie to i ręka robi się cięższa, ale to oczywiście moja wina
Zatem jeśli ktoś jest przed wymianą zestawu napędowego, a brakuje mu momentu/mocy - polecam ww. rozwiązanie
Pewnie większość uzna że to banał, ale są też tacy, którzy nie kumają mechanicznej czaczy a trafiają na forum.
Dla nich też moja refleksja nt. napędu w VFR 800 VTEC ABS (rc46c).
Otóż tydzień temu wymieniłem napęd na DID hiperwzmocniony z zębatkami SUNTAR (zestaw może dla niektórych drogi - jednak wg. mnie warto).
Ponieważ VFRa jest trochę ciężkawa, toteż i moment obrotowy wydaje się nieco za mały, wiadomo że zawsze chce się więcej i więcej, ale...

A zatem postanowiłem założyć przednią zębatkę z mniejszą ilością zębów, a dokładnie o 1 ząb mniej. Niby tylko jeden, a różnica jest ogromna.
Fizycznie moment się nie zmienił, ale za to zmieniła się krzywa przebiegu momentu

Wrażenie jest takie, jakby było co najmniej 20 Nm więcej, a co najlepsze, że od "samego dołu". Nie wiem czemu producent nie zakłada "mniejszych" przednich zębatek?!
Zmiana zębatki w żaden sposób nie wpłynęła na zużycie paliwa, choć teraz moto więcej pali - bo jak już ciągnie to i ręka robi się cięższa, ale to oczywiście moja wina

Zatem jeśli ktoś jest przed wymianą zestawu napędowego, a brakuje mu momentu/mocy - polecam ww. rozwiązanie
