napęd... i mniejsza przednia zębatka
- espresso
- bywalec
- Posty: 29
- Rejestracja: sob 04 cze 2011, 01:50
- Imię: Robert
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
napęd... i mniejsza przednia zębatka
Hej,
Pewnie większość uzna że to banał, ale są też tacy, którzy nie kumają mechanicznej czaczy a trafiają na forum.
Dla nich też moja refleksja nt. napędu w VFR 800 VTEC ABS (rc46c).
Otóż tydzień temu wymieniłem napęd na DID hiperwzmocniony z zębatkami SUNTAR (zestaw może dla niektórych drogi - jednak wg. mnie warto).
Ponieważ VFRa jest trochę ciężkawa, toteż i moment obrotowy wydaje się nieco za mały, wiadomo że zawsze chce się więcej i więcej, ale... jest jak jest.
A zatem postanowiłem założyć przednią zębatkę z mniejszą ilością zębów, a dokładnie o 1 ząb mniej. Niby tylko jeden, a różnica jest ogromna.
Fizycznie moment się nie zmienił, ale za to zmieniła się krzywa przebiegu momentu co zresztą bardzo mnie cieszy.
Wrażenie jest takie, jakby było co najmniej 20 Nm więcej, a co najlepsze, że od "samego dołu". Nie wiem czemu producent nie zakłada "mniejszych" przednich zębatek?!
Zmiana zębatki w żaden sposób nie wpłynęła na zużycie paliwa, choć teraz moto więcej pali - bo jak już ciągnie to i ręka robi się cięższa, ale to oczywiście moja wina
Zatem jeśli ktoś jest przed wymianą zestawu napędowego, a brakuje mu momentu/mocy - polecam ww. rozwiązanie
Pewnie większość uzna że to banał, ale są też tacy, którzy nie kumają mechanicznej czaczy a trafiają na forum.
Dla nich też moja refleksja nt. napędu w VFR 800 VTEC ABS (rc46c).
Otóż tydzień temu wymieniłem napęd na DID hiperwzmocniony z zębatkami SUNTAR (zestaw może dla niektórych drogi - jednak wg. mnie warto).
Ponieważ VFRa jest trochę ciężkawa, toteż i moment obrotowy wydaje się nieco za mały, wiadomo że zawsze chce się więcej i więcej, ale... jest jak jest.
A zatem postanowiłem założyć przednią zębatkę z mniejszą ilością zębów, a dokładnie o 1 ząb mniej. Niby tylko jeden, a różnica jest ogromna.
Fizycznie moment się nie zmienił, ale za to zmieniła się krzywa przebiegu momentu co zresztą bardzo mnie cieszy.
Wrażenie jest takie, jakby było co najmniej 20 Nm więcej, a co najlepsze, że od "samego dołu". Nie wiem czemu producent nie zakłada "mniejszych" przednich zębatek?!
Zmiana zębatki w żaden sposób nie wpłynęła na zużycie paliwa, choć teraz moto więcej pali - bo jak już ciągnie to i ręka robi się cięższa, ale to oczywiście moja wina
Zatem jeśli ktoś jest przed wymianą zestawu napędowego, a brakuje mu momentu/mocy - polecam ww. rozwiązanie
/espresso
- KolczyK
- stary wyjadacz
- Posty: 4199
- Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
- Imię: Przemysław
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
- Kontakt:
Re: napęd... i mniejsza przednia zębatka
zmierz prędkość maksymalną, jestem ciekaw jak wpłynelo na maxa
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
- PETER
- stary wyjadacz
- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
Re: napęd... i mniejsza przednia zębatka
kiedyś wkleiłem ale mogło zaginać dla tych co chcą pobawić sie z przełożeniami końcowymi:
http://www.gearingcommander.com/
http://www.gearingcommander.com/
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
- espresso
- bywalec
- Posty: 29
- Rejestracja: sob 04 cze 2011, 01:50
- Imię: Robert
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
Re: napęd... i mniejsza przednia zębatka
Vmax na pewno będzie mniejsza, ale to w przypadku tego moto nie jest jakiś wielki problem gdyż nie jest on dedykowany do wyścigów na torze.KolczyK pisze:zmierz prędkość maksymalną, jestem ciekaw jak wpłynelo na maxa
Póki co nie bardzo mam gdzie sprawdzić Vmax, bo ostatnio służby mundurowe obdarzyły mnie 10 pkt karnymi , zatem muszę uważać
/espresso
- ppamula
- stary wyjadacz
- Posty: 3539
- Rejestracja: czw 20 lip 2006, 08:12
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Re: napęd... i mniejsza przednia zębatka
przeliczenie jest proste:
1 ząb zmniejszasz z 16 to masz o 1/16 wiekszy moment i o 1/16 mniejszą prędkośc maksymalną mierzoną GPSem,
czyli jakieś 6,5%.
oczywiście mówimy o memencie na kole bo moment silnika się nie zmieni.
1 ząb zmniejszasz z 16 to masz o 1/16 wiekszy moment i o 1/16 mniejszą prędkośc maksymalną mierzoną GPSem,
czyli jakieś 6,5%.
oczywiście mówimy o memencie na kole bo moment silnika się nie zmieni.
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4209
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: napęd... i mniejsza przednia zębatka
nie do końca koledzy... przede wszystkim na tej zębatce jest czujnik prędkości, więc pomiar licznikiem odpada
po drugie, na szóstce mało który sprzęt poniżej litra, potrafi dojść do odcięcia, za to zmniejszając zębatkę zdawczą o 1 ząbek, umożliwiasz silnikowi dojście do czerwonego więc powinien osiągnąć większą prędkość niż na standardzie.
Sprawdź, napisz
po drugie, na szóstce mało który sprzęt poniżej litra, potrafi dojść do odcięcia, za to zmniejszając zębatkę zdawczą o 1 ząbek, umożliwiasz silnikowi dojście do czerwonego więc powinien osiągnąć większą prędkość niż na standardzie.
Sprawdź, napisz
- MC_Hammer
- ostry klepacz
- Posty: 2124
- Rejestracja: wt 05 maja 2009, 23:22
- Imię: Maciej
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pruszków
Re: napęd... i mniejsza przednia zębatka
eminl z całym szacunkiem , ale zastanów się raz jeszcze nad tym stwierdzeniememil pisze:więc powinien osiągnąć większą prędkość niż na standardzie.
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4209
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: napęd... i mniejsza przednia zębatka
Maciek, nagraj filmik proszę, jak na szóstce jedziesz vfrą do odcięcia na seryjnej 17-stce.
to nie jest R1, że odetnie na ostatnim biegu, no chyba że się mylę, dlatego czekam na film
Co ciekawe, taki zabieg powoduje podniesienie obrotów przy danej prędkości o zaledwie 200-300/min, ale daje rade, zrobiłem tak w TDM
to nie jest R1, że odetnie na ostatnim biegu, no chyba że się mylę, dlatego czekam na film
Co ciekawe, taki zabieg powoduje podniesienie obrotów przy danej prędkości o zaledwie 200-300/min, ale daje rade, zrobiłem tak w TDM
- MC_Hammer
- ostry klepacz
- Posty: 2124
- Rejestracja: wt 05 maja 2009, 23:22
- Imię: Maciej
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pruszków
Re: napęd... i mniejsza przednia zębatka
Nie ja oczywiście, bo ja to tylko przepisowo, ale Emilu na mojej obecnej CeBeRce na zmienionych zębatkach na 6 biegu doszedł "kolega" do odcinki a wskaźnik pokazał 2,8
Ten sam "plac" ten sam kierownik tylko zębatki zmienione na seryjne i owszem więcej miejsca trzeba aby się rozpędzić ale przy 10k obr/min szafa znów pokazała 2,8
Wniosek :
W pierwszej wersji jest wypiard, ale obroty kończą się przy prędkości około 2,50
W drugim przypadku, troszkę gorzej z przyśpieszeniem ale można szybciej
Oczywiście podkreślam, że to nie ja ale źródło baaaardzo pewne
PS. Nie trzeba testować tych przełożeń na motungu, spróbuj na rowerze, ciekaw jestem jak szybko jesteś w stanie nogami pedałować hehe
Ten sam "plac" ten sam kierownik tylko zębatki zmienione na seryjne i owszem więcej miejsca trzeba aby się rozpędzić ale przy 10k obr/min szafa znów pokazała 2,8
Wniosek :
W pierwszej wersji jest wypiard, ale obroty kończą się przy prędkości około 2,50
W drugim przypadku, troszkę gorzej z przyśpieszeniem ale można szybciej
Oczywiście podkreślam, że to nie ja ale źródło baaaardzo pewne
PS. Nie trzeba testować tych przełożeń na motungu, spróbuj na rowerze, ciekaw jestem jak szybko jesteś w stanie nogami pedałować hehe
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4209
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: napęd... i mniejsza przednia zębatka
hmmm nono, a jaką masz tą cbr?? :>
- espresso
- bywalec
- Posty: 29
- Rejestracja: sob 04 cze 2011, 01:50
- Imię: Robert
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
Re: napęd... i mniejsza przednia zębatka
Odnośnie prędkości,
Vmax - jeszcze nie sprawdzona, natomiast od do 140 km/h - przekłamanie jest ok. 12% (v niższa na gpsie)
Vmax - jeszcze nie sprawdzona, natomiast od do 140 km/h - przekłamanie jest ok. 12% (v niższa na gpsie)
/espresso
-
- Posty: 19
- Rejestracja: sob 02 lut 2008, 22:06
- Imię: Marek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Sochaczew
Re: napęd... i mniejsza przednia zębatka
Prędkość maksymalna w moim przypadku spadła o 10 km - odczyt z licznika 240 wcześniej maksymalnie 250
obroty podskoczyły o +- 0,5 tysiąca
przy stałych prędkościach - z tego co pamiętam wczesniej przy 120 km/h miałem 5000 obr teraz przy tej samej prędkości jest jakieś 5500 obr.
oczywiście wzrosło spalanie - ale tu jest jeszcze kilka czynników.
znacznie większa frajda z jazdy
i tyle
obroty podskoczyły o +- 0,5 tysiąca
przy stałych prędkościach - z tego co pamiętam wczesniej przy 120 km/h miałem 5000 obr teraz przy tej samej prędkości jest jakieś 5500 obr.
oczywiście wzrosło spalanie - ale tu jest jeszcze kilka czynników.
znacznie większa frajda z jazdy
i tyle
ŚCISK
- galki210
- bywalec
- Posty: 40
- Rejestracja: sob 12 mar 2011, 19:42
- Imię: Jan
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: ZĄBKI
Re: napęd... i mniejsza przednia zębatka
a jaką konkretnie zębatkę trzeba zakupić ? Zestawy występują tylko z 16 ....
Re: napęd... i mniejsza przednia zębatka
Chciałbym tylko wtrącić minus takiej zmiany ...
Mniejsza zębatka skraca żywotność łańcucha.
Może się ktoś domyśli dlaczego ?
Dlatego lepiej dołożyć ząb z przodu wiecej a pobawić się tyłem i tam dodać.
Mniejsza zębatka skraca żywotność łańcucha.
Może się ktoś domyśli dlaczego ?
Dlatego lepiej dołożyć ząb z przodu wiecej a pobawić się tyłem i tam dodać.
- Art
- klepacz
- Posty: 768
- Rejestracja: sob 19 lip 2008, 10:06
- Imię: Artur
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: napęd... i mniejsza przednia zębatka
Jakiś czas juz minął ale może podziele się swoimi spostrzeżeniami:
-z mniejszą zębatka osiagałem licznikowe ...280 km/h...
- wkręcałem się na obroty ok 500 większe
- znacznie czuć szybkość przyspieszenia
na większej :
- spadło spalanie o ok ,05 l
- słabiej przyspiesza
- osiagam ok 250 licznikowe
Osobiście nie mam potrzeby śmigac tak szybko- więc pozostałem przy większej
pozdro
-z mniejszą zębatka osiagałem licznikowe ...280 km/h...
- wkręcałem się na obroty ok 500 większe
- znacznie czuć szybkość przyspieszenia
na większej :
- spadło spalanie o ok ,05 l
- słabiej przyspiesza
- osiagam ok 250 licznikowe
Osobiście nie mam potrzeby śmigac tak szybko- więc pozostałem przy większej
pozdro
Beyond the Grabówek sky
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości