Re: grzane manetki
: pt 08 gru 2017, 18:00
dokładnie tak jest jak piszesz, a nadmiar prądu który nie zostaje zużyty "zwierany" jest przez regulator do masy. Lecz jak by nie kombinować prądu zawsze mało zwłaszcza jak włącza się wentylator . Policz wszystkie żarówki, prąd jaki bierze sam motek (pompa paliwa,układ wtryskowy itp) i już powoli robi się lipa:) a tu śmigasz po mieście i co chwila włącza się wentyl podjeżdżasz, hamujesz dodatkowo światło stop i ładowania brakuje. Zwłaszcza na niskich obrotach gdzie jest najbardziej potrzebne, przy małych prędkościach moto się mocno grzeje. Pełna moc altka jest dopiero przy ok 5000-5500 obr ponieważ jakoś tak podaję manual przy pomiarze napięć.Obi dwa pisze: ↑czw 07 gru 2017, 22:21Panowie, najprawdopodobniej się mylę, ale chcę się upewnić. Czy to nie jest tak, że w vitkach alternator zawsze chodzi na 100%, bo nie ma żadnego układu wzbudzania lub odłączania uzwojenia? W takim wypadku czy jest dla niego różnica jak duże występuje obciążenie (póki nie przekroczymy jego ładowania referencyjnego)? W temacie elektryki zawsze byłem mierny, więc to tylko takie moje rozumowanie na logikę, ale czy w przypadku ograniczania zużycia energii wytarzanej przez alternator jedynym efektem jaki uzyskamy nie będzie większe obciążenie regulatora napięcia, który ma za zadanie poradzić sobie z nadwyżką?