grzane manetki

Wymyśiłeś coś fajnego do Swojej VFR? To możesz się podzielić.
Kolega_PL
pisarz
pisarz
Posty: 466
Rejestracja: ndz 22 lis 2009, 09:45
Model VFR: CB 1100
Imię: Adam
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kartuzy

grzane manetki

Post autor: Kolega_PL » sob 26 cze 2010, 11:57

kilka ?:
1. Jaką średnicę zewn. mają oxfordy? Daytony wyczytałem że 34 mm.
2. Czy można bezpośrednio podłączyć manetki pod światła, tak aby napięcie było podawane tylko gdy włączymy światła?
3. Czy takie oxfordy są pozbawione wadliwego sterownika, czy szukać innej wersji?

Dzięki za odpowiedź.
Adam

Awatar użytkownika
C_L_K
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2010
Rejestracja: wt 16 paź 2007, 16:07
Model VFR: K1300S & EXC250F
Imię: Rafał
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kosewko
Kontakt:

Post autor: C_L_K » sob 26 cze 2010, 12:08

Kolega_PL pisze:2. Czy można bezpośrednio podłączyć manetki pod światła, tak aby napięcie było podawane tylko gdy włączymy światła?
Można, ale nie powinno się :mrgreen:
Manetki pobierają sporo prądu, a instalacja świateł liczona jest na odpowiedni (i tak już spory) pobór prądu. Możesz pod światła podpiąć przekaźnik, który będzie zamykał obwód zasilania manetek prosto z akumulatora. Taki przekaźnik kupisz w każdym sklepie motoryzacyjnym za kilka, może kilkanaście zł.
Podpinając się bezpośrednio pod światła narażasz się na przegrzanie, a w efekcie spalenie instalacji.

Awatar użytkownika
Diego
klepacz
klepacz
Posty: 1544
Rejestracja: wt 03 kwie 2007, 20:52
Imię: Mirek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Płock city

Post autor: Diego » sob 26 cze 2010, 23:11

Od ponad roku mam takie Oxfordy i jestem zadowolony.Podłączone są bezpośrednio pod aku.Jak są włączone to sygnalizują świecąc niebieską diodą.Trzeba pamiętać ,żeby nie zostawić bo rozładuje aku ale nie do zera ponieważ ma jakiś "system"zapobiegający zniszczeniu baterii.

Kolega_PL
pisarz
pisarz
Posty: 466
Rejestracja: ndz 22 lis 2009, 09:45
Model VFR: CB 1100
Imię: Adam
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kartuzy

Post autor: Kolega_PL » sob 26 cze 2010, 23:14

Diego pisze:Od ponad roku mam takie Oxfordy i jestem zadowolony.Podłączone są bezpośrednio pod aku.Jak są włączone to sygnalizują świecąc niebieską diodą.Trzeba pamiętać ,żeby nie zostawić bo rozładuje aku ale nie do zera ponieważ ma jakiś "system"zapobiegający zniszczeniu baterii.
a jaką mają średnicę zewn? ciekawy jestem, które są grubsze.
Adam

Awatar użytkownika
MC_Hammer
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2124
Rejestracja: wt 05 maja 2009, 23:22
Imię: Maciej
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: MC_Hammer » sob 26 cze 2010, 23:42

Co prawda ja mam grzane manetki SAITO ale nie o tym chciałem tylko o podłączeniu.

Na początku miałem podłączone bezpośrednio pod aku tak jak napisał Diego, jednak zdarzyło się, że nie zauwazyłem i zostawiłem je włączone, aku się rozładował i dostał zwarcia, skończyło się na jego wymianie :(

Świetnym rozwiązaniem jest podłączenie manetek pod przekażnik jak proponował C_L_K, po tamtej przygodzie podłączyłem sobie nie co prawda pod włącznik świateł a pod stacyjke jednak efekt jest taki, że od tamtej pory żadnego zonka nie miałem :lol:

Kolega_PL
pisarz
pisarz
Posty: 466
Rejestracja: ndz 22 lis 2009, 09:45
Model VFR: CB 1100
Imię: Adam
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kartuzy

Post autor: Kolega_PL » sob 26 cze 2010, 23:50

MC_Hammer pisze:Co prawda ja mam grzane manetki SAITO ale nie o tym chciałem tylko o podłączeniu.

Na początku miałem podłączone bezpośrednio pod aku tak jak napisał Diego, jednak zdarzyło się, że nie zauwazyłem i zostawiłem je włączone, aku się rozładował i dostał zwarcia, skończyło się na jego wymianie :(

Świetnym rozwiązaniem jest podłączenie manetek pod przekażnik jak proponował C_L_K, po tamtej przygodzie podłączyłem sobie nie co prawda pod włącznik świateł a pod stacyjke jednak efekt jest taki, że od tamtej pory żadnego zonka nie miałem :lol:
Dzięki za podpowiedzi.
Jakoś wykombinuje z tym przekaźnikiem tylko powiedzcie jaki kupić.
Adam

Awatar użytkownika
MC_Hammer
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2124
Rejestracja: wt 05 maja 2009, 23:22
Imię: Maciej
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: MC_Hammer » sob 26 cze 2010, 23:57

Ja mam zwykły zwyczajny, najtańszy :)
o taki:
http://www.allegro.pl/item1086256029_pr ... fv_ss.html

I wydaje mi się, że nie tylko ja :P
Spokojnie da radę.

PS. kupisz go w każdym sklepie motoryzacyjnym, więc odchodzą koszty wysyłki :mrgreen:

Awatar użytkownika
orzyl
klepacz
klepacz
Posty: 1665
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
Model VFR: 800 Fi '98
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: orzyl » pn 28 cze 2010, 11:02

Podpinając się bezpośrednio pod światła narażasz się na przegrzanie, a w efekcie spalenie instalacji.
no bez przesady.... jest jeszcze bezpiecznik :)
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...

Awatar użytkownika
Cycek
teksciarz
teksciarz
Posty: 133
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:07
Model VFR: VFR 750 RC 36
Imię: Piotr
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: Cycek » sob 12 lut 2011, 15:13

Witam ja też ostatnio zaopatrzyłem się w takowe manetki podgrzewane (Oxforda) i też chciał bym sobie je podłączyć gdzieś tak że dopiero po przekręceniu kluczyka one by się włączały, znalazłem kostkę z lewej strony akumulatora i tam jest jeden kabel na którym jest zasilanie po przekręceniu kluczyka.Tylko nie wiem gdzie ten kabel idzie i nie chce czegoś sobie spalić.
Może ktoś by mi doradził gdzie najlepiej to podłączyć

Awatar użytkownika
niedźwiedź
bywalec
bywalec
Posty: 40
Rejestracja: wt 12 paź 2010, 22:09
Model VFR: CBF 600SA
Imię: Mariusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Grójec
Kontakt:

Post autor: niedźwiedź » sob 12 lut 2011, 16:28

Ja mam zamiar swoje podłączyć pod kabel zasilający tylną lampę.
Pomocny opis znalazłem na stronce: http://zbyhu1.republika.pl/moto/manetki.htm

Awatar użytkownika
Wilk
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 65
Rejestracja: czw 20 sty 2011, 21:58
Model VFR: VFR 800 FI RC 46
Imię: Stachuuu
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Wilk » sob 12 lut 2011, 21:21

W RC46 mam podłączone bezpośrednio do aku.
Tak wydaje mnie się bezpiecznie bo pobór prądu nie jest mały, więc pod jakiekolwiek inne zasilanie to trochę ryzykowne moim zdaniem.

Awatar użytkownika
MC_Hammer
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2124
Rejestracja: wt 05 maja 2009, 23:22
Imię: Maciej
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: MC_Hammer » sob 12 lut 2011, 21:32

Cycek pisze:Może ktoś by mi doradził gdzie najlepiej to podłączyć
A wyżej posty przeczyta kolega to się wszystkiego dowie.
niedźwiedź pisze:Ja mam zamiar swoje podłączyć pod kabel zasilający tylną lampę.
Dodaj, że przez przekaźnik, bo inaczej te przewody zgrzejesz.
Wilk pisze:W RC46 mam podłączone bezpośrednio do aku.
Rozwiązanie dobre ale jak zapomnisz ich wyłączyć to moto nie odpalisz po nocce.

Bardzo obszernie o reszcie jest tutaj:
viewtopic.php?t=11268&highlight=manetki

Awatar użytkownika
Wilk
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 65
Rejestracja: czw 20 sty 2011, 21:58
Model VFR: VFR 800 FI RC 46
Imię: Stachuuu
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Wilk » sob 12 lut 2011, 21:56

Pierwsze co sprawdziłem . Firmy nie pamiętam, ale jak zgaszę moto to manetki przestają działać po chwili. Więc obawy o rozładowany akumulator niema .

Awatar użytkownika
Cycek
teksciarz
teksciarz
Posty: 133
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:07
Model VFR: VFR 750 RC 36
Imię: Piotr
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: Cycek » sob 12 lut 2011, 23:25

dzięki koledzy w poniedziałek kupie ten przekaźnik i to podłącze i myślę :lol: że będzie gites

Awatar użytkownika
MC_Hammer
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2124
Rejestracja: wt 05 maja 2009, 23:22
Imię: Maciej
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: MC_Hammer » ndz 13 lut 2011, 09:17

Wilk pisze:Pierwsze co sprawdziłem . Firmy nie pamiętam, ale jak zgaszę moto to manetki przestają działać po chwili. Więc obawy o rozładowany akumulator niema .
To na bank nie masz podłączonych manetek jak pisałeś wcześniej bezpośrednio pod aku, chyba że w sterowniku manetek masz układ, który przy spadku napięcia poniżej 11,5 V sam je rozłącza tak jak jest w niektórych modelach oxforda.
W drugim przypadku to igranie z losem odpali czy nie :roll:

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości