VFR800 a VFR1000
- Roadrunner
- pisarz
- Posty: 463
- Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 23:55
- Imię: Pawelec
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: 60 sekund przed Tobą
VFR800 a VFR1000
Szukałem podobnego tematu ale nie znalazłem. Ale do rzeczy...
Bawił się ktoś w rozwiercenie silnika VFR z 800 do 1000 pojemności? Jest to w ogóle technicznie możliwe? Jeśli ktoś z was słyszał albo widział taką VFR z tak przerobionym silnikiem to prosiłbym o wypowiedzenie się na ten temat (proszę sobie odpuścić komentarze typu że jak chce więcej mocy to mam zmienić sprzęt). Oczywiście pomysł zrodził mi się tak spontanicznie i nagle i bardzo mnie to korci, ale dobrze by było nie popełnić jakiś głupich a zarazem kosztownych błędów. Jakiego wzrostu mocy i momentu należałoby się spodziewać po takiej modyfikacji?
Bawił się ktoś w rozwiercenie silnika VFR z 800 do 1000 pojemności? Jest to w ogóle technicznie możliwe? Jeśli ktoś z was słyszał albo widział taką VFR z tak przerobionym silnikiem to prosiłbym o wypowiedzenie się na ten temat (proszę sobie odpuścić komentarze typu że jak chce więcej mocy to mam zmienić sprzęt). Oczywiście pomysł zrodził mi się tak spontanicznie i nagle i bardzo mnie to korci, ale dobrze by było nie popełnić jakiś głupich a zarazem kosztownych błędów. Jakiego wzrostu mocy i momentu należałoby się spodziewać po takiej modyfikacji?
- abgarman
- teksciarz
- Posty: 153
- Rejestracja: śr 26 maja 2010, 22:56
- Imię: Łukasz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Hmmm... zgodnie z Twoimi przewidywaniami napiszę: zmień sprzęta 
Tak na poważnie - być może jest to wykonalne, ale głowy sobie nie dam uciąć. Po pierwsze, weź pod uwagę, że silnik masz chłodzony cieczą i rozwiercając go możesz prawdopodobnie dobić się do części z płaszczem wodnym
Po drugie musiałbyś zastosować: inne tłoki (i do tego prawdopodobnie kute), inne mapy wtrysku, inny układ wydechowy, inn układ dolotowy (nie wiem, czy nie byłaby konieczna modyfikacja airboxa, długości kanałów dolotowych, etc.), pewnie inne wtryskiwacze... nie wim, jak ze skrzynią biegów i sprzęgłem, żeby wytrzymały wzrost momentu, itd, itd.
Wniosek - to będzie tyle kosztować, że lepiej zostaw VFR w standardzie i dokup sobie np. Hondę CBR 1000 RR i będziesz zadowolony.
A jak już tak koniecznie - koniecznie musisz mieć odje**ną VFR i nie chcesz innego moto, to rozważ założenie turbosprężarki. Na pewno są firmy w Niemczech, które to robią, u nas nie wiem.

Tak na poważnie - być może jest to wykonalne, ale głowy sobie nie dam uciąć. Po pierwsze, weź pod uwagę, że silnik masz chłodzony cieczą i rozwiercając go możesz prawdopodobnie dobić się do części z płaszczem wodnym

Po drugie musiałbyś zastosować: inne tłoki (i do tego prawdopodobnie kute), inne mapy wtrysku, inny układ wydechowy, inn układ dolotowy (nie wiem, czy nie byłaby konieczna modyfikacja airboxa, długości kanałów dolotowych, etc.), pewnie inne wtryskiwacze... nie wim, jak ze skrzynią biegów i sprzęgłem, żeby wytrzymały wzrost momentu, itd, itd.
Wniosek - to będzie tyle kosztować, że lepiej zostaw VFR w standardzie i dokup sobie np. Hondę CBR 1000 RR i będziesz zadowolony.
A jak już tak koniecznie - koniecznie musisz mieć odje**ną VFR i nie chcesz innego moto, to rozważ założenie turbosprężarki. Na pewno są firmy w Niemczech, które to robią, u nas nie wiem.
Meet the VFighteR
---------------------------------------
Wcześniej: Honda Deauville 650
Teraz: Honda VFR 800 '98
---------------------------------------
Wcześniej: Honda Deauville 650
Teraz: Honda VFR 800 '98
-
- teksciarz
- Posty: 111
- Rejestracja: czw 26 lut 2009, 15:07
- Imię: Marcin
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
nawet jezeli jest to mozliwe to cenowo to Cie zabije. sam troche sobie podnioslem moc i troche sie interesowalem nad grubszymi rozwiazaniami typu rozwiercenia kompresory itp i koszty zabijaja. ja chcesz sie w to bawic to jestes jeszcze wiekszym maniakiem vfr ode mnie:P a ja pare zloty juz w swoj motor wlozylem ale juz troche ochlonolem i nie daje sie bardziej wciagnac w temat bo pewnie bym juz kombinowal z kompresorem:P
- abgarman
- teksciarz
- Posty: 153
- Rejestracja: śr 26 maja 2010, 22:56
- Imię: Łukasz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Tak jak mówiłem, dawaj w kompresor i będziesz zadowolony.
Zajrzyj na youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=BQslEkcwu7o
http://www.youtube.com/watch?v=HDCgwyY4yOY&NR=1
Sam się zacząłem zastanawiać
Zajrzyj na youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=BQslEkcwu7o
http://www.youtube.com/watch?v=HDCgwyY4yOY&NR=1
Sam się zacząłem zastanawiać

Meet the VFighteR
---------------------------------------
Wcześniej: Honda Deauville 650
Teraz: Honda VFR 800 '98
---------------------------------------
Wcześniej: Honda Deauville 650
Teraz: Honda VFR 800 '98
- klosiewi
- klepacz
- Posty: 1369
- Rejestracja: pt 24 kwie 2009, 15:59
- Imię: Grzegorz
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Grójec
cena kompresora też jest powalająca 5495$ + wysyłka ale efekt powalający!!!!
Strona producenta: http://www.aaperf.com/vfrkit-gen5.html
1'sza generacja pompki: http://www.vfrdiscussion.com/forum/inde ... fications/
5'ta generacja kompresora: http://www.vfrdiscussion.com/forum/inde ... n-a-boost/
[ Dodano: 2010-06-18, 13:16 ]
Zestaw motażowy
:
Strona producenta: http://www.aaperf.com/vfrkit-gen5.html
1'sza generacja pompki: http://www.vfrdiscussion.com/forum/inde ... fications/

5'ta generacja kompresora: http://www.vfrdiscussion.com/forum/inde ... n-a-boost/

[ Dodano: 2010-06-18, 13:16 ]
Zestaw motażowy

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony pt 18 cze 2010, 12:43 przez klosiewi, łącznie zmieniany 1 raz.
- MC_Hammer
- ostry klepacz
- Posty: 2124
- Rejestracja: wt 05 maja 2009, 23:22
- Imię: Maciej
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pruszków
Przerobiłem temat rozwiercenia silnika z 800 do litra i odpuściłem sobie 
Wstępne, podkreślam wstępne koszty to 6k złociszy.
Kompresora pod uwagę nie brałem.
Chwilowo zdecydowałem się na bardzo pośrednie rozwiązanie, mianowicie na Power Commandera, może to nie będzie zastraszający przyrost mocy ale zawsze i za stosunkowo niewielką kasę w porównaniu do powyższych propozycji.

Wstępne, podkreślam wstępne koszty to 6k złociszy.
Kompresora pod uwagę nie brałem.
Chwilowo zdecydowałem się na bardzo pośrednie rozwiązanie, mianowicie na Power Commandera, może to nie będzie zastraszający przyrost mocy ale zawsze i za stosunkowo niewielką kasę w porównaniu do powyższych propozycji.
- abgarman
- teksciarz
- Posty: 153
- Rejestracja: śr 26 maja 2010, 22:56
- Imię: Łukasz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
To pierwszy krok do kompresora, bo po zamontowaniu sprężarki i tak jest potrzebny Power CommanderMC_Hammer pisze:Chwilowo zdecydowałem się na bardzo pośrednie rozwiązanie, mianowicie na Power Commandera

Meet the VFighteR
---------------------------------------
Wcześniej: Honda Deauville 650
Teraz: Honda VFR 800 '98
---------------------------------------
Wcześniej: Honda Deauville 650
Teraz: Honda VFR 800 '98
-
- teksciarz
- Posty: 111
- Rejestracja: czw 26 lut 2009, 15:07
- Imię: Marcin
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
ja mam power comandera i powiem ci tak. zeby to mialo sens to musi byc caly zestaw. przelot najlepiej jakis markowy dedykowany. sportowy filrt mapa strojenie na hamowni. mi wyszlo 117,8 na wale 107 na kole. na ulicy najprzyjemniejsze odczucie jak reaguje na manetke . cala reszta porownywalna do serii.pisze porownywalna co nie znaczy ze to samo. do trojki szedlem z bladym 954 prawie leb w leb. mowie prawie bo mi sie biegi szybciej skonczyly. dla jednych te pare metrow to malo dla innych bardzo duzo. koszty. jak kupilem wszystko nowe + strojenie na hamowni w granicach 3k. czy to sie oplaca....i tak i nie. temat jak to zwykle bywa wysoce dyskusyjny.
- Roadrunner
- pisarz
- Posty: 463
- Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 23:55
- Imię: Pawelec
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: 60 sekund przed Tobą
dziękuje za odpowiedzi. Odrazu mowie, że temat kompresora, dołożenie power commandera i innych gadzetów już rozważałem i przyszedł czas żeby się zastanowić nad rozwierceniem. W sumie najbardziej mnie ciekawi, czy w vfr ścianki cylindrów są na tyle grube że da się je porozwiercać do litra bez jakichkolwiek konsekwencji. Prosiłbym żeby skupić się na rozwierceniu silnika, a nie na podrasowaniu go w inny sposób. I żeby nie było wątpliwości, nie trzeba mnie w jakikolwiek sposób przekonywać czy to sie opłaca robić czy nie.
Zapewne cały zestaw kutych tłoków, pierścieni, kutych korbowodów, ale to jest tylko część potrzebna do przeróbki.
Temat bardzo mnie interesuje i stąd te pytania. Poza tym chciałbym rozwiać moje wątpliwości co do takich przeróbek i zlikwidować wszechobecne mity, o dużo większej mocy którą taki silnik ponoć osiąga, czy o opłacalności całego przedsięwzięcia.
Mógłbyś wypisać co tak naprawde wchodzi w te koszta?MC_Hammer pisze:Wstępne, podkreślam wstępne koszty to 6k złociszy.
Zapewne cały zestaw kutych tłoków, pierścieni, kutych korbowodów, ale to jest tylko część potrzebna do przeróbki.
Temat bardzo mnie interesuje i stąd te pytania. Poza tym chciałbym rozwiać moje wątpliwości co do takich przeróbek i zlikwidować wszechobecne mity, o dużo większej mocy którą taki silnik ponoć osiąga, czy o opłacalności całego przedsięwzięcia.
http://fb.com/House-of-Customs-647011255358927
PS: naklejki klubowe -> viewtopic.php?f=79&t=19837&p=311709#p311709
PS: naklejki klubowe -> viewtopic.php?f=79&t=19837&p=311709#p311709
Dokladnie.Rychu pisze:to juz lepiej zmienic na vtr
Wszelkie przerobki maja to do siebie,ze sa:
1.Cholernie kosztowne,
2.Nie ma zadnej gwarancji,ze beda dzialac,
3.Pochlaniaja czas.
Sporo ludzi juz cwiczylo takie i inne przerobki.
I wiesz do jakich dochodzili wnioskow?
NIE OPLACALO SIE.
Nie tylko w/s moto.
Tez np. swap silnika albo rozwiercanie silnika samochodowego.
Ogrom pracy,zwiazany z wymiana calego zespolu napedowego - nie tylko sam silnik - plus osprzetu powodowal tak duze koszty i tyle pracy,ze o wiele prosciej bylo sprzedac pojazd i kupic inny,o żądanych parametrach.
Dlatego na pytanie o tego typu przerobki zawsze odpowiadam:
NIE OPLACA SIE.
Sprzedaj pojazd i kup inny.
Przecwiczone,sprawdzone i zalatwione.
NA PEWNO.
- MC_Hammer
- ostry klepacz
- Posty: 2124
- Rejestracja: wt 05 maja 2009, 23:22
- Imię: Maciej
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pruszków
Właściwie to sam sobie odpowiedziałeśRoadrunner pisze:Mógłbyś wypisać co tak naprawde wchodzi w te koszta?
Zapewne cały zestaw kutych tłoków, pierścieni, kutych korbowodów, ale to jest tylko część potrzebna do przeróbki.

Można dodać jeszcze - kpl. uszczelek, nowy komp i jego strojenie, wtryski, robocizna, etc. (koszty tkwią w szczegółach, których nie sposób policzyć przed zaczęciem przeróbki)
I pytanie jedno z końcowych jakie mi się nasuneło to czy skrzynia wytrzyma a odwrotu właściwie nie ma.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości