VFR800 a VFR1000

Wymyśiłeś coś fajnego do Swojej VFR? To możesz się podzielić.
Awatar użytkownika
Roadrunner
pisarz
pisarz
Posty: 463
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 23:55
Imię: Pawelec
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: 60 sekund przed Tobą

VFR800 a VFR1000

Post autor: Roadrunner » czw 17 cze 2010, 23:53

Szukałem podobnego tematu ale nie znalazłem. Ale do rzeczy...

Bawił się ktoś w rozwiercenie silnika VFR z 800 do 1000 pojemności? Jest to w ogóle technicznie możliwe? Jeśli ktoś z was słyszał albo widział taką VFR z tak przerobionym silnikiem to prosiłbym o wypowiedzenie się na ten temat (proszę sobie odpuścić komentarze typu że jak chce więcej mocy to mam zmienić sprzęt). Oczywiście pomysł zrodził mi się tak spontanicznie i nagle i bardzo mnie to korci, ale dobrze by było nie popełnić jakiś głupich a zarazem kosztownych błędów. Jakiego wzrostu mocy i momentu należałoby się spodziewać po takiej modyfikacji?

Awatar użytkownika
abgarman
teksciarz
teksciarz
Posty: 153
Rejestracja: śr 26 maja 2010, 22:56
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: abgarman » pt 18 cze 2010, 08:48

Hmmm... zgodnie z Twoimi przewidywaniami napiszę: zmień sprzęta :D

Tak na poważnie - być może jest to wykonalne, ale głowy sobie nie dam uciąć. Po pierwsze, weź pod uwagę, że silnik masz chłodzony cieczą i rozwiercając go możesz prawdopodobnie dobić się do części z płaszczem wodnym :)

Po drugie musiałbyś zastosować: inne tłoki (i do tego prawdopodobnie kute), inne mapy wtrysku, inny układ wydechowy, inn układ dolotowy (nie wiem, czy nie byłaby konieczna modyfikacja airboxa, długości kanałów dolotowych, etc.), pewnie inne wtryskiwacze... nie wim, jak ze skrzynią biegów i sprzęgłem, żeby wytrzymały wzrost momentu, itd, itd.


Wniosek - to będzie tyle kosztować, że lepiej zostaw VFR w standardzie i dokup sobie np. Hondę CBR 1000 RR i będziesz zadowolony.

A jak już tak koniecznie - koniecznie musisz mieć odje**ną VFR i nie chcesz innego moto, to rozważ założenie turbosprężarki. Na pewno są firmy w Niemczech, które to robią, u nas nie wiem.
Meet the VFighteR
---------------------------------------

Wcześniej: Honda Deauville 650
Teraz: Honda VFR 800 '98

Marcin32
teksciarz
teksciarz
Posty: 111
Rejestracja: czw 26 lut 2009, 15:07
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Marcin32 » pt 18 cze 2010, 08:50

nawet jezeli jest to mozliwe to cenowo to Cie zabije. sam troche sobie podnioslem moc i troche sie interesowalem nad grubszymi rozwiazaniami typu rozwiercenia kompresory itp i koszty zabijaja. ja chcesz sie w to bawic to jestes jeszcze wiekszym maniakiem vfr ode mnie:P a ja pare zloty juz w swoj motor wlozylem ale juz troche ochlonolem i nie daje sie bardziej wciagnac w temat bo pewnie bym juz kombinowal z kompresorem:P

Awatar użytkownika
Wojtek86
klepacz
klepacz
Posty: 724
Rejestracja: czw 21 maja 2009, 00:13
Imię: Wojtek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ziemia Oświęcimska
Kontakt:

Post autor: Wojtek86 » pt 18 cze 2010, 09:54

Zakucie silnika po znajomości załatwisz za ok 6,5k - 8k plnów.

Jak dopasujesz jakiś gotowy zestaw (w co nie wierzę :( ) to zamkniesz się w min 4k.

Mowa o zestawie tłoki + korbowody (bez panewek i sworzni)

Awatar użytkownika
abgarman
teksciarz
teksciarz
Posty: 153
Rejestracja: śr 26 maja 2010, 22:56
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: abgarman » pt 18 cze 2010, 10:45

Tak jak mówiłem, dawaj w kompresor i będziesz zadowolony.

Zajrzyj na youtube:

http://www.youtube.com/watch?v=BQslEkcwu7o

http://www.youtube.com/watch?v=HDCgwyY4yOY&NR=1

Sam się zacząłem zastanawiać :twisted:
Meet the VFighteR
---------------------------------------

Wcześniej: Honda Deauville 650
Teraz: Honda VFR 800 '98

Awatar użytkownika
klosiewi
klepacz
klepacz
Posty: 1369
Rejestracja: pt 24 kwie 2009, 15:59
Imię: Grzegorz
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Grójec

Post autor: klosiewi » pt 18 cze 2010, 11:14

cena kompresora też jest powalająca 5495$ + wysyłka ale efekt powalający!!!!
Strona producenta: http://www.aaperf.com/vfrkit-gen5.html
1'sza generacja pompki: http://www.vfrdiscussion.com/forum/inde ... fications/ :twisted:
5'ta generacja kompresora: http://www.vfrdiscussion.com/forum/inde ... n-a-boost/ :mrgreen:

[ Dodano: 2010-06-18, 13:16 ]
Zestaw motażowy :shock: :
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony pt 18 cze 2010, 12:43 przez klosiewi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
MC_Hammer
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2124
Rejestracja: wt 05 maja 2009, 23:22
Imię: Maciej
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: MC_Hammer » pt 18 cze 2010, 12:00

Przerobiłem temat rozwiercenia silnika z 800 do litra i odpuściłem sobie :(
Wstępne, podkreślam wstępne koszty to 6k złociszy.

Kompresora pod uwagę nie brałem.

Chwilowo zdecydowałem się na bardzo pośrednie rozwiązanie, mianowicie na Power Commandera, może to nie będzie zastraszający przyrost mocy ale zawsze i za stosunkowo niewielką kasę w porównaniu do powyższych propozycji.

Awatar użytkownika
abgarman
teksciarz
teksciarz
Posty: 153
Rejestracja: śr 26 maja 2010, 22:56
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: abgarman » pt 18 cze 2010, 14:26

MC_Hammer pisze:Chwilowo zdecydowałem się na bardzo pośrednie rozwiązanie, mianowicie na Power Commandera
To pierwszy krok do kompresora, bo po zamontowaniu sprężarki i tak jest potrzebny Power Commander :D
Meet the VFighteR
---------------------------------------

Wcześniej: Honda Deauville 650
Teraz: Honda VFR 800 '98

Marcin32
teksciarz
teksciarz
Posty: 111
Rejestracja: czw 26 lut 2009, 15:07
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Marcin32 » pt 18 cze 2010, 20:11

ja mam power comandera i powiem ci tak. zeby to mialo sens to musi byc caly zestaw. przelot najlepiej jakis markowy dedykowany. sportowy filrt mapa strojenie na hamowni. mi wyszlo 117,8 na wale 107 na kole. na ulicy najprzyjemniejsze odczucie jak reaguje na manetke . cala reszta porownywalna do serii.pisze porownywalna co nie znaczy ze to samo. do trojki szedlem z bladym 954 prawie leb w leb. mowie prawie bo mi sie biegi szybciej skonczyly. dla jednych te pare metrow to malo dla innych bardzo duzo. koszty. jak kupilem wszystko nowe + strojenie na hamowni w granicach 3k. czy to sie oplaca....i tak i nie. temat jak to zwykle bywa wysoce dyskusyjny.

Awatar użytkownika
scibor
pisarz
pisarz
Posty: 359
Rejestracja: ndz 29 lis 2009, 14:25
Imię: Patryk
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gorowo Ilaweckie

Post autor: scibor » pt 18 cze 2010, 21:00

hmmm, a wstawienie do VFR innego silnika? tak sobie gdybam... zeby sie zmiescil bez horrendalnych przerobek ramy/mocowania i zeby mial wiecej mocy/momentu...

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » pt 18 cze 2010, 21:54

np od vf 1000-zeby klimat pozostal:]

Awatar użytkownika
Rychu
pisarz
pisarz
Posty: 464
Rejestracja: czw 19 lis 2009, 07:28
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gryfino ( okolice Szczecina)

Post autor: Rychu » pt 18 cze 2010, 22:40

to juz lepiej zmienic na vtr

Awatar użytkownika
Roadrunner
pisarz
pisarz
Posty: 463
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 23:55
Imię: Pawelec
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: 60 sekund przed Tobą

Post autor: Roadrunner » pt 18 cze 2010, 23:22

dziękuje za odpowiedzi. Odrazu mowie, że temat kompresora, dołożenie power commandera i innych gadzetów już rozważałem i przyszedł czas żeby się zastanowić nad rozwierceniem. W sumie najbardziej mnie ciekawi, czy w vfr ścianki cylindrów są na tyle grube że da się je porozwiercać do litra bez jakichkolwiek konsekwencji. Prosiłbym żeby skupić się na rozwierceniu silnika, a nie na podrasowaniu go w inny sposób. I żeby nie było wątpliwości, nie trzeba mnie w jakikolwiek sposób przekonywać czy to sie opłaca robić czy nie.
MC_Hammer pisze:Wstępne, podkreślam wstępne koszty to 6k złociszy.
Mógłbyś wypisać co tak naprawde wchodzi w te koszta?
Zapewne cały zestaw kutych tłoków, pierścieni, kutych korbowodów, ale to jest tylko część potrzebna do przeróbki.

Temat bardzo mnie interesuje i stąd te pytania. Poza tym chciałbym rozwiać moje wątpliwości co do takich przeróbek i zlikwidować wszechobecne mity, o dużo większej mocy którą taki silnik ponoć osiąga, czy o opłacalności całego przedsięwzięcia.

J43
pisarz
pisarz
Posty: 413
Rejestracja: wt 03 mar 2009, 11:32
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: xxx

Post autor: J43 » sob 19 cze 2010, 00:27

Rychu pisze:to juz lepiej zmienic na vtr
Dokladnie.
Wszelkie przerobki maja to do siebie,ze sa:

1.Cholernie kosztowne,
2.Nie ma zadnej gwarancji,ze beda dzialac,
3.Pochlaniaja czas.


Sporo ludzi juz cwiczylo takie i inne przerobki.
I wiesz do jakich dochodzili wnioskow?

NIE OPLACALO SIE.
Nie tylko w/s moto.
Tez np. swap silnika albo rozwiercanie silnika samochodowego.
Ogrom pracy,zwiazany z wymiana calego zespolu napedowego - nie tylko sam silnik - plus osprzetu powodowal tak duze koszty i tyle pracy,ze o wiele prosciej bylo sprzedac pojazd i kupic inny,o żądanych parametrach.

Dlatego na pytanie o tego typu przerobki zawsze odpowiadam:
NIE OPLACA SIE.
Sprzedaj pojazd i kup inny.
Przecwiczone,sprawdzone i zalatwione.
NA PEWNO.

Awatar użytkownika
MC_Hammer
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2124
Rejestracja: wt 05 maja 2009, 23:22
Imię: Maciej
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: MC_Hammer » sob 19 cze 2010, 00:32

Roadrunner pisze:Mógłbyś wypisać co tak naprawde wchodzi w te koszta?
Zapewne cały zestaw kutych tłoków, pierścieni, kutych korbowodów, ale to jest tylko część potrzebna do przeróbki.
Właściwie to sam sobie odpowiedziałeś :)
Można dodać jeszcze - kpl. uszczelek, nowy komp i jego strojenie, wtryski, robocizna, etc. (koszty tkwią w szczegółach, których nie sposób policzyć przed zaczęciem przeróbki)

I pytanie jedno z końcowych jakie mi się nasuneło to czy skrzynia wytrzyma a odwrotu właściwie nie ma.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości