ŻARÓWKI XENONOWE - ZABRONIONE

Wymyśiłeś coś fajnego do Swojej VFR? To możesz się podzielić.
Awatar użytkownika
WiktorVFR
klepacz
klepacz
Posty: 1452
Rejestracja: wt 05 cze 2007, 08:32
Imię: Wiktor
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ipswich, Suffolk
Kontakt:

Post autor: WiktorVFR » pn 22 cze 2009, 20:44

a od kiedy nie mozna miec wersji USA?:) :roll:

Żybis
pisarz
pisarz
Posty: 460
Rejestracja: czw 11 cze 2009, 21:24
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Żybis » pn 22 cze 2009, 20:56

moskittiero pisze:[, problem dla Ciebie
raczej inni mają problem jadąc z naprzeciwka bo są oślepiani mimo wszystko :disagree

Awatar użytkownika
moskittiero
teksciarz
teksciarz
Posty: 182
Rejestracja: pt 24 paź 2008, 10:51
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Post autor: moskittiero » pn 22 cze 2009, 21:07

WiktorVFR pisze:a od kiedy nie mozna miec wersji USA?:) :roll:
od kiedy panują pewne zasady, światła z reflektora USA (pomimo zgodności kierunku ruchu) nie muszę np mieć widocznych granic oświetlanego pola (mogę się rozpływać), podejrzewam (są ku temu przesłanki) że jest tak w Twoim przypadku
Żybis pisze:raczej inni mają problem jadąc z naprzeciwka bo są oślepiani mimo wszystko :disagree
racja kolego - nie tolerujmy więc tego

Żybis
pisarz
pisarz
Posty: 460
Rejestracja: czw 11 cze 2009, 21:24
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Żybis » pn 22 cze 2009, 21:10

moskittiero pisze:światła z reflektora USA
z usa bynajmniej w samochodach nie mają załamania światła na choryzoncie czyli mają światła symetryczne a powinny mieć Asymetryczne - czyli masz złe

Awatar użytkownika
Bialy
pisarz
pisarz
Posty: 241
Rejestracja: sob 14 lut 2009, 00:57
Imię: Mateusz
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków / (Wieluń)

Post autor: Bialy » pn 22 cze 2009, 21:31

Obrazkowo to wygląda chyba tak:

_/ _/ - w Europie
\_ \_ - w UK
_ _ - w USA

Awatar użytkownika
WiktorVFR
klepacz
klepacz
Posty: 1452
Rejestracja: wt 05 cze 2007, 08:32
Imię: Wiktor
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ipswich, Suffolk
Kontakt:

Post autor: WiktorVFR » wt 23 cze 2009, 08:19

Bialy pisze:Obrazkowo to wygląda chyba tak:

_/ _/ - w Europie
\_ \_ - w UK
_ _ - w USA
pieknie, az jestem pod wrazeniem ale nie jest to przypadkiem w usa tak? :

\_ _/ ?

tak czy siak jakby to obrazkowo nie wygladało, zgodnie czy nie zgodnie z prawem nie daje po gałach i mam swietnie oswietlona droge:) jeszcze nigdy, gdy zostalem zatrzymany przez panow niebieskich, nie doczepili sie do świateł a kto ma lepiej znac PRAWO niz oni? ja jestem tylko uzytkownikiem pojazdu, jezdze nim i tyle

Żybis
pisarz
pisarz
Posty: 460
Rejestracja: czw 11 cze 2009, 21:24
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Żybis » wt 23 cze 2009, 08:59

\_ _/ ?
nie
WiktorVFR pisze:kto ma lepiej znac PRAWO niz oni
oni powinni ale nie do końca , to też ludzie
WiktorVFR pisze:ja jestem tylko uzytkownikiem pojazdu, jezdze nim i tyle
i wszystko w temacie

Awatar użytkownika
WiktorVFR
klepacz
klepacz
Posty: 1452
Rejestracja: wt 05 cze 2007, 08:32
Imię: Wiktor
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ipswich, Suffolk
Kontakt:

Post autor: WiktorVFR » wt 23 cze 2009, 09:43

Tym razem troche poczytałem wiec zapraszam do lektury

Obrazek

Oraz przytocze pare cytatów z innych for
przepis posiadania samopoziomowania i spryskiwaczy jest wytyczna dla producentow, mowi o tym co musi posiadac auto aby dostalo homologacje. poniewaz ciebie nie interesuje wprowadzanie na rynek nowego pojazdu, nie beddziesz sie staral o przyznanie homologacji bo twoje auto ja ma. nigdzie w przepisach nie jest okreslone ze auto jezdzace juz po drogach w ktorym sa ksenony ma posiadac spryskiwacze i poziomowanie.
nie ma zadnych prawnych przeciwskazan co do montazu ksenonow do auta. jest 1 warunek, swiatla musza sie dac prawidlowo wyregulowac - o to zadba pan na stacji diagnostycznej, zbada przyzadem i ..... ma obowiazek ustawic prawidlowo lampy na corocznym przegladzie.
skoro ktos twierdzi inaczej to niech przedstawi dowody !!! konkretny paragraf, a nie to co wyczytal w gazecie czy uslyszal na spocie tuningowym.
1. Ksenony wyposażone są w wysokociśnieniowe spryskiwacze i system samopoziomowania lamp (zgodnie z przepisami o ruchu drogowym nowe samochody z reflektorami ksenonowymi muszą być w to wyposażone, aby przejść proces homologacji).

2. przepisy nic nie mówią o ksenonach montowanych do aut używanych.

3. Homologacja jest przypisana do klosza lampy, do soczewki i przetwornicy jednocześnie. Te elementy otrzymują jedynie homologację na wspólną pracę. Jeśli wyjmiesz homologowane soczewki i włożysz do homologowanego klosza to tracisz homologację.Czyli jeśli lampa jest przystosowana pod xenon powiedzmy H4 ( np lampy ANGEL EYES gładkie szkło, Homologacja E) oraz posiadamy zestaw HID z homologacją E i przystosowany pod H4 to nie łamiemy prawa. w tym przypadku nie ingerujemu w lampe.


4- Czy zmieniając tradycyjne lampy na ksenonowe, narażamy się na mandat lub zatrzymanie dowodu rejestracyjnego?

- Jeżeli kierowca pojedzie do stacji diagnostycznej, która wyda zaświadczenie, że lampy są zgodne z przepisami, to nie musi obawiać się problemów z policją. Po takich przeróbkach do stacji diagnostycznej warto pojechać nie tylko po zaświadczenie, ale również po to, by w razie konieczności skorygować ustawienie świateł.

katan
teksciarz
teksciarz
Posty: 169
Rejestracja: wt 16 wrz 2008, 15:06
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: W-wa Bemowo
Kontakt:

Post autor: katan » wt 23 cze 2009, 10:55

Kolego Michal, jestes strasznie niereformowalny. Nie rozumiesz tego ze to co piszesz to sposob na ominiecie przepisow? Ustawodawca nie przewidzial ze pare lat po wprowadzeniu ustawy w zycie bedzie mozna kupic zenony za pare stowek i kazdy wiesniak bedzie chcial je miec w swoim samochodzie/motocyklu zeby lepiej wygladac pod barem. To jest DRESIARSTWO.

Pograzasz sie jeszcze bardziej piszac bzdury ze w samochodach autopoziomowanie dziala tylko podczas uruchamiania swiatel. I ze swiatla asymetryczne maja podniesiony strumien swiatla po obu stronach. Wiesz wogole po co to jest?
Zeby jedna strona oswietlac znaki a druga nie razic nadjezdzajacych z przeciwka kierowcow..

VFRa ma na tyle dobre swiatla ze nie potrzeba jej poprawiac tanimi przerobkami. Przyznaj ze chodzi Ci o lepsza prezencje na drodze, zauwazalnosc ale nie probuj wcisnac mi kitu ze lepiej Ci sie z nimi jezdzi. Jezeli ustawisz swoja podrobe swiatel w taki sposob zeby naprawde nikogo nie razic (i to tylko przy idealnie czystym kloszu) to bedziesz mial oswietlone pare metrow drogi przed soba. Nie mow mi ze standardowe oswietlenie wtedy wymieka przy Twoim...

Bredzisz kolego.

Pozdrawiam
Tomek
katan, po prostu katan..

Celem jest droga

Żybis
pisarz
pisarz
Posty: 460
Rejestracja: czw 11 cze 2009, 21:24
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Żybis » wt 23 cze 2009, 11:21

katan pisze:Jezeli ustawisz swoja podrobe swiatel w taki sposob zeby naprawde nikogo nie razic (i to tylko przy idealnie czystym kloszu)
nie ma takiej opcji bo klosz prjekcyjny nie jest przystosowany do światła z żarówki xenonowei i rozprasza światło , nie ma załamania światła takiego jakie uzyskuje się w standardzie .

Awatar użytkownika
WiktorVFR
klepacz
klepacz
Posty: 1452
Rejestracja: wt 05 cze 2007, 08:32
Imię: Wiktor
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ipswich, Suffolk
Kontakt:

Post autor: WiktorVFR » wt 23 cze 2009, 12:05

katan pisze:Kolego Michal,
Ke?
katan pisze:Nie rozumiesz tego ze to co piszesz to sposob na ominiecie przepisow?
pokaz mi osobe ktora przestrzega przepisów
katan pisze:kazdy wiesniak bedzie chcial je miec w swoim samochodzie/motocyklu
tego nie skomentuje
katan pisze:zeby lepiej wygladac pod barem. To jest DRESIARSTWO.
a pan wszystko wiedzący juz zeskanowal kazdego osobnika z zalozonym xenonem po co on go załoył tak? niezle ubrania tez umiesz tak przeswietlic?
katan pisze:Pograzasz sie jeszcze bardziej piszac bzdury ze w samochodach autopoziomowanie dziala tylko podczas uruchamiania swiatel
niech sobie dziala i prawidlowo, na naszych drogach nie ma szans zeby autopoziom dostosowal sie do kazdej dziury.
katan pisze:VFRa ma na tyle dobre swiatla ze nie potrzeba jej poprawiac tanimi przerobkami.
to prawda ma bardzo dobre swiatła ale skoro mozna je ulepszyc to czemu nie
katan pisze:Przyznaj ze chodzi Ci o lepsza prezencje na drodze, zauwazalnosc ale nie probuj wcisnac mi kitu ze lepiej Ci sie z nimi jezdzi.
1) Lepsza widocznosc drogi w nocy - o wiele wieksza niz na zwyklych zarowkach
2) Sam jestem lepiej widoczny i w dzien podczas korkow i w nocy
3) mniejsze zuzycie prądu a co za tym idzie odciązenie reglera
4) wygląd swoja droga na pewno lepiej sie motocykl prezentuje z bialymi swiatlami niz z zółtymi
katan pisze:Jezeli ustawisz swoja podrobe swiatel w taki sposob zeby naprawde nikogo nie razic (i to tylko przy idealnie czystym kloszu) to bedziesz mial oswietlone pare metrow drogi przed soba.
kolejnego pana zapraszam na nocną jazde najlepiej na rozdrozu zobaczymy te pare metrów.
katan pisze:Nie mow mi ze standardowe oswietlenie wtedy wymieka przy Twoim...
nie mam zadnych watpliwosci

Awatar użytkownika
Achmed
klepacz
klepacz
Posty: 1900
Rejestracja: śr 04 paź 2006, 22:58
Imię: Marek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Achmed » wt 23 cze 2009, 12:13

katan pisze:Ustawodawca nie przewidzial ze pare lat po wprowadzeniu ustawy w zycie bedzie mozna kupic zenony za pare stowek i kazdy wiesniak bedzie chcial je miec w swoim samochodzie/motocyklu zeby lepiej wygladac pod barem. To jest DRESIARSTWO.
:mrgreen:

i to chyba najlepsze podsumowanie :lol:
VFR 750 RC36II BYŁA
VTR 1000F BYŁA
DR 650R BYŁA
VFR 800 FI BYŁA
ZR750C CR W BUDOWIE
TT600R BYŁA
VFR 800 BYŁA
KTM EXC 250 2T BYŁ
TRIUMPH SPRINT ST 1050 BYŁ
Triumph Tiger 1050
VFR 750 RC 36II

Awatar użytkownika
ppamula
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3542
Rejestracja: czw 20 lip 2006, 08:12
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ppamula » wt 23 cze 2009, 15:04

Palnik xenonowy który jest zamiennikiem żarówki H4 lub H7 (RC46 lub VTEC) jest tak skonstruowany że łuk wyładowczy jest dokładnie w tym samym miejscu względem oprawki jak w żarówce żarnik. Za ukształtowanie strumienia światła w naszych motocyklach odpowiada lustro odbłyśnika i jego ryflowanie. Może w RC36 jeszcze soczewkowanie szkła.

Toteż prawidłowo wstawiony palnik świeci w tych samych kierunkach jak żarówka bo lustro jest niezmienne a oba źródła mają ogniska w tych samych miejscach. I jest wyraźna granica cienia i światła która wynika z ryflowania i frontowej osłonki źródła światła.

Wielokrotnie prowadząc grupę w której był VECTOR, moge z własnych obserwacji stwierdzić, że jeżeli ktoś mnie styłu (przez lusterka) oślepiał to na pewno nie był to VECTOR. Akurat brak oświetlenia w Wiktorowym motungu prawej strony jezdni nie przeszkadza nikomu innemu poza Wiktorowi (efekt USA LAMP).

Podskakiwanie strumienia światła na wybojach lub na górce jest przeszkadzające niezależnie od żarówek czy xenonów. Osobiście uważam że zbyt jasne xenony to przesada, dlatego palnik 25W lub 30W o temperaturze barwowej 4000K jest absolutnie wystarczający i jest górną granicą zastosowania, ale to IMO.

ABSOLUTNIE samopoziomowanie nie nadąża za wertepami, nierównościami czy górkami bo musiało by mieć wydajność karabinu maszynowego (proszę sobie wyobrazić przyśpieszenia na amortyzatorach i przenieść je na lampę)

Samopoziomowanie działa na różnicę obciążenia przedniego zawieszenia względem tylnego (i na odwrót) i jest WOLNOZMIENNE (silniczek z śrubką korygującą).

*Ryflowanie odbłyśnika reflektora to taki sposób pocięcia paraboli trójwymiarowej by poszczególne części strumienia światła były kierowane na drogę i prawe pobocze.

Tak zwane ZENONY (czyli żarówki z barwionym szkłem o podwyższonej mocy) to według mnie pomyłka. Każde zabarwienie szkła na żółto czy niebiesko powoduje ograniczenie strumienia światła przenikającego przez szkło. I to znacznie! Żeby to nadrobić trzeba wyemitować więcej światła a więc więcej mocy wpompować w żarówkę czyli większa temeratura żarówki i wokół niej. To się wiąże z nieprzystosowaniem reflektorów do tak dużej ilości ciepła. On się po prostu przegrzewa a w większości jest z plastyku. Oby nie spłynął. :eek

Żybis
pisarz
pisarz
Posty: 460
Rejestracja: czw 11 cze 2009, 21:24
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Żybis » wt 23 cze 2009, 23:37

ppamula pisze:Toteż prawidłowo wstawiony palnik świeci w tych samych kierunkach jak żarówka bo lustro jest niezmienne a oba źródła mają ogniska w tych samych miejscach. I jest wyraźna granica cienia i światła która wynika z ryflowania i frontowej osłonki źródła światła.
Tu się nie zgodzę jeśli chodzi o smochody , jeszcze nie widziałem tak zrobionego żarnika żeby świecił jak żarówka z załamaniem , ale może w motorkach jest ok :roll:

Awatar użytkownika
Yaco
klepacz
klepacz
Posty: 942
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Yaco » śr 24 cze 2009, 07:47

Typowa H4 ma przysłonę żarnika dla świateł mijania. Xenony także ?
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości