Ograniczyć spalanie

Wymyśiłeś coś fajnego do Swojej VFR? To możesz się podzielić.
Awatar użytkownika
pawels
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 98
Rejestracja: pt 25 lis 2011, 19:10
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Brodnica

Re: Ograniczyć spalanie

Post autor: pawels » czw 21 cze 2012, 15:57

Moim zdaniem dużo zależy od temperatury otoczenia im chłodniej tym apetyt jest większy - tak zauważyłem na swoim przykładzie. Druga rzecz to ilość odpalania na zimnym. Myślę, że te 8-9 l można uzyskać właśnie w ten sposób.
Ja podczas swojego wyjazdu na wschód nie spieszyłem się nigdzie. Bardziej skupiałem się na widokach. Dodatkowo niektóre odcinki drogi zmuszały do redukowania prędkości - stąd pewnie ten wynik mimo sporego obciążenia.
Muszę stwierdzić, że moto zjadło więcej opony jak paliwa :D

Awatar użytkownika
poscig
klepacz
klepacz
Posty: 1361
Rejestracja: czw 17 sty 2008, 19:43
Imię: Marek
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: 3-CITY
Kontakt:

Re: Ograniczyć spalanie

Post autor: poscig » czw 21 cze 2012, 19:02

Panowie VFR nie pali wcale dużo,więm z doświadczenia.Warunek nie przekraczać 6tyś obr.
CBR 600 z 2009 roku z Piaseczna wypaliła mi dwa zbiorniki po 18 l....380km...to jest dużo.
Owszem jechałem sprintowo w dwie osoby(plecak dał rade,ale ostatkiem sił) :biggrin

Awatar użytkownika
zalew
pisarz
pisarz
Posty: 253
Rejestracja: pn 22 sie 2011, 22:21
Imię: Andrzej
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Złocieniec

Re: Ograniczyć spalanie

Post autor: zalew » czw 21 cze 2012, 23:55

Zgadza się ze spalaniem w VFR tragedii nie ma,ja generalnie narzekam na tą cholerną cenę paliwa.
Moto daje dużo frajdy z jazdy,a ta frajda nie może być okupiona spalaniem na poziomie 4-5/100km.Takie moje zdanie.Jak pamiętam WSK paliła bardzo mało,jednak najmilej to mi się nią nie jeżdziło :wink: -Z całym szacunkiem dla świdnickich wyrobów lecz czarna wdowa nigdy nie była moja faworytką,ani myślę sie przesiadać hehe.

Jednak w poniższy cytat,wybaczcie ale trudno mi uwierzyć :shock: No chyba że to tzw.czeski błąd przy pisaniu postu :wink:
topol pisze:Mi najmniej wyszło 4,8 ale to było pod pełnym obciążeniem (3kufry, tankbag, 2 osoby).
Wracając do tematu,jedyna metoda to oszczędne kręcenie silnika,i ekonomiczny styl jazdy (filtr powietrza etc.pominę-wiadomo).Ale to już jak każdy lubi,lub też jak kogo stać.Ja póki co jeżdze jak jeżdziłem,choć klnę jak rasowy szewc przy dystrybutorze :evil: Ale cóż..coś za coś

Awatar użytkownika
pawels
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 98
Rejestracja: pt 25 lis 2011, 19:10
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Brodnica

Re: Ograniczyć spalanie

Post autor: pawels » pt 22 cze 2012, 10:18

Dodam coś od siebie.
Jadąc na wakacje i tak wyprzedam wszystkie samochody po drodze - wcale nie zapierdzielam, ale mam frajdę z jazdy. A że na stacji pobieram 5l za każde 100km to tylko miła niespodzianka.

Kręcenie wokół komina, aż tak mnie nie kręci więc nie odczuwam większego spalania "na mieście".

Myślę, że dla każdego motocykla można znaleźć odpowiednie otoczenie, gdzie można czerpać maksymalna przyjemność. WSK, MZK - super do jeżdżenia leśnymi ścieżkami. Tu nawet powiedziałbym, że lepiej spisują się od VFR.

Awatar użytkownika
zalew
pisarz
pisarz
Posty: 253
Rejestracja: pn 22 sie 2011, 22:21
Imię: Andrzej
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Złocieniec

Re: Ograniczyć spalanie

Post autor: zalew » pt 22 cze 2012, 13:06

Z tego co widzę masz nowszą wersję od mojej,więc róznice w średnim spalaniu mogą wynikać też z tego faktu 8)
Chciałbym pobierać przy swoim stylu jazdy te 5l/100km,niemniej jednak jakoś tak wyjśc nie chce,i marudzić nie zamierzam.
Wybierając sprzęta w głównej mierze nie sugeruję się spalaniem na jakimś tam poziomie lecz innymi przesłankami.W dalszym ciągu jednak uważam że te moje 7-7,5l/100km w przypadku VFR nie jest dużym spalaniem.Gdybym chciał próbowac dojść do 5 na stówę to chyba musiałbym sobie jakiś ekonomizer zamontować z brzęczykiem ostrzegawczym :) No i jazda chyba nie wygladałaby najdynamiczniej..
Także...fajnie masz z tą 5 na stówę,mi fajnie nawet i z 7,5 na 100 więc jedna i druga strona szczęsliwa hehe.
Co do
pawels pisze: Myślę, że dla każdego motocykla można znaleźć odpowiednie otoczenie, gdzie można czerpać maksymalna przyjemność. WSK, MZK - super do jeżdżenia leśnymi ścieżkami. Tu nawet powiedziałbym, że lepiej spisują się od VFR.
Chyba w obecnych czasach na las znajdą sie lepsze sprzęty? :wink: Nawet ETZ,nie wspominając już o WSK wchodzi już powoli w etap motocykla zabytkowego.Raczej wypada z użytkowania po leśnych i polnych duktach bez prawka-jak to bywało jeszcze całkiem niedawno.W tym przypadku chodziło mi o symboliczne spalanie :wink: Do WSK nie pałam jakimś specjalnym sentymentem z racji skojarzeń i upodobań.Na dwuramówkę jeszcze spoglądam przychylniejszym okiem,bezapelacyjnie inaczej patrząc na WFM 8) .No ale to już nie na temat hyhy

Awatar użytkownika
Revolut
pisarz
pisarz
Posty: 206
Rejestracja: sob 15 paź 2011, 13:42
Imię: Grzegorz
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna

Re: Ograniczyć spalanie

Post autor: Revolut » pt 22 cze 2012, 13:09

Wcześniej jeździłem na CB 500, średnie spalanie wychodziło tak około 4.6l/100km, max miałem 5.5, min 4.1, ale głównie to wlewałem właśnie jakieś 4.5l/100km... Ale... Teraz wychodzi 1l więcej, bak ma 3l większą pojemność, więc robię taką samą liczbę kilometrów na baku :D

Ale jeśli mam do wyboru na 100km zapłacić te 6zł więcej za jazdę na VFR... To bez zastanowienia wyciągam portfel :D
Każdy chce oksytocyny i endorfin... :P Ale jak nie można... To pozostaje adrenalina :D
Obrazek - VFR 800Fi '00 "Caerulentis somnium" :D

Awatar użytkownika
pawels
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 98
Rejestracja: pt 25 lis 2011, 19:10
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Brodnica

Re: Ograniczyć spalanie

Post autor: pawels » sob 23 cze 2012, 10:09

Co by nie było i tak mamy fajne motorki :mrgreen:

Awatar użytkownika
zalew
pisarz
pisarz
Posty: 253
Rejestracja: pn 22 sie 2011, 22:21
Imię: Andrzej
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Złocieniec

Re: Ograniczyć spalanie

Post autor: zalew » sob 23 cze 2012, 14:46

Nie inaczej 8)
Sprawdziłem wczoraj jak to wygląda u mnie z obrotomierzem.Na szóstce przy 5tys.jadę ok 120km/h.Może moja jakaś wolniejsza czy coś...?
Nie zwracałem zbytnio uwagi na obrotomierz,teraz jednak mnie podkusiło :twisted: .Na trasie lecisz głównie taką prędkością?

Awatar użytkownika
Lukaszny
pisarz
pisarz
Posty: 365
Rejestracja: pt 07 wrz 2007, 12:58
Imię: Łukasz
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Mrągowo

Re: Ograniczyć spalanie

Post autor: Lukaszny » sob 23 cze 2012, 16:09

zalew pisze:Na szóstce przy 5tys.jadę ok 120km/h.Może moja jakaś wolniejsza czy coś...?
Nie jest wolniejsza - to wynik prawidłowy.
W wolnych chwilach spamuje sobie na Blogu prawniczym - http://forumprawnicze.info/blog/2-blog- ... -nysztala/

Awatar użytkownika
pawels
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 98
Rejestracja: pt 25 lis 2011, 19:10
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Brodnica

Re: Ograniczyć spalanie

Post autor: pawels » ndz 24 cze 2012, 11:07

Na trasie lecisz głównie taką prędkością?
Nie :D - zaraz powiesz, że emeryt znalazł się na forum. Spalanie, które opisałem dotyczyło mojego wyjazdu na podlasie. Wybierałem drogi mniej uczęszczane, aby podziwiać tamte rejony. Stan nawierzchni, koleiny, oraz widoki sprawiały, że bardzo rzadko przekraczałem 120 km. Jednocześnie byłem ciekaw ile da się na maksa zejść ze spalaniem, bo jakoś wyniki podawane na forum rzędu 4,5 były dla mnie niewiarygodne. Teraz wiem, że da się. Na co dzień oscyluję wokół 6l.

Zauważyłem pewną prawidłowość, że średnia prędkość obrotowa silnika informuje o średnim spalaniu na trasie. Gdy na trasie utrzymujesz prędkość obrotową silnika:
- 4500obr/min - spalanie 4,5l/100km
- 5000obr/min - spalanie 5l/100km
- 6000obr/min - spalanie 6l/100km

Średnią prędkość 6000obr/min można uzyskać w prosty sposób. Stała jazda na trasie 140 na 6 biegu. Parę wejść pod czerwone pole zrekompensowane paroma przyduszeniami silnika np. 90 na 6 biegu.

nie sprawdzałem ale ciekawe czy idąc tą teorią można powiedzieć, że np. przy - 9000obr/min - spalanie 9l/100km

Awatar użytkownika
kubatron2
klepacz
klepacz
Posty: 1164
Rejestracja: czw 23 gru 2010, 17:40
Imię: jakub
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: rajsko/oświęcim

Re: Ograniczyć spalanie

Post autor: kubatron2 » ndz 24 cze 2012, 11:15

4500obr/min -to juz przesada dla tego silnika. to nie ,,esiok,,wolnoobrotowy zebym do 4500 nim ,,latał,,

Awatar użytkownika
kris2k
klepacz
klepacz
Posty: 1395
Rejestracja: pt 03 paź 2008, 12:06
Imię: Krzysztof
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontakt:

Re: Ograniczyć spalanie

Post autor: kris2k » pn 25 cze 2012, 17:47

kubatron2 pisze:4500obr/min -to juz przesada dla tego silnika. to nie ,,esiok,,wolnoobrotowy zebym do 4500 nim ,,latał,,
Co kto lubi, ja wlasnie tak pyrkam i jest piknie. Niejednokrotnie miewam w trasie spalanie mniejsze niz 4.5... pod tym wzgledem roczniki 00-01 sa najdoskonalej zestrojone z wszystkich VFR.
A jak ktos po raz kolejny zapyta, po co mi VFR... to po raz kolejny powiem... BO LUBIE :!: 8)

Awatar użytkownika
Rychu
pisarz
pisarz
Posty: 464
Rejestracja: czw 19 lis 2009, 07:28
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gryfino ( okolice Szczecina)

Re: Ograniczyć spalanie

Post autor: Rychu » pn 25 cze 2012, 20:22

a co takiego zmieniono w roczniku 00 - 01 ?

ja min spalanie 5 do 100 km/h , max ok 9 przy 200 km/h pelnym obciazeniu motocykla sakwami i gazie do konca :D

srednio przy normalnej jezdzie do 140 km/h miesci sie w 6 , bak wystarcza na ok 350 km. Nie ma co mulic sprzeta bo wcale mniej nie wezmie , musi pracowac od 4 tys obr , a najlepiej czuje sie przy ok 5 - 6.

Awatar użytkownika
emils
pisarz
pisarz
Posty: 400
Rejestracja: śr 01 cze 2011, 12:20
Imię: Emil
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Ograniczyć spalanie

Post autor: emils » pn 25 cze 2012, 20:26

Rychu pisze:a co takiego zmieniono w roczniku 00 - 01 ?
Z tego co wyczytałem jest to sonda lambda, która zmniejsza spalanie. A co do tego ile obrotów musi trzymać to powinno być czuć. U mnie na twinie jest czuć, jak obroty są za małe bo szarpie, więc sądzę, że tutaj szarpnięcia są większe ;) W kazdym razie jeśli ktoś lubi jechać przy 4,5tys i czuje się dobrze to nie można mu tego odmawiać.
"Bóg stworzył Hondę, bo wie co dobre. A inne motocykle? Bo ma poczucie humoru!"

Idiotów na świecie jest mało. Ale są tak sprytnie rozstawieni, że spotyka się ich na każdym kroku...

Awatar użytkownika
kris2k
klepacz
klepacz
Posty: 1395
Rejestracja: pt 03 paź 2008, 12:06
Imię: Krzysztof
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontakt:

Re: Ograniczyć spalanie

Post autor: kris2k » pn 25 cze 2012, 20:42

W 00-01 jest inny komputer pokladowy z innymi mapami zaplonu.
Sonda lambda byla tez w 98-99 (Niemieckich dla przykladu) ale wtedy te egzemplarze mialy 98KM.
Od 2000 wszystkie mialy juz nowe mapy zaplonowe i sondy przy zachowaniu mocy 106KM, stad roznice w spalaniu na kozysc tych nowszych rocznikow.
No a jak zrobili V-Tec'a to znowu to "popsuli".

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości