Gniazdo prądu, Hot Grips, Tester Akumulatora itp itd

Wymyśiłeś coś fajnego do Swojej VFR? To możesz się podzielić.
Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2508
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » pn 16 lis 2009, 19:22

a jak taki przekaznik podłączyć? Bo ja chce zainstalowac sobie gniazdo zapalniczki i chciałbym przez przekaznik puscic ale nie wiem jak :/ :???:

Awatar użytkownika
Gregory
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2089
Rejestracja: pn 07 lip 2008, 11:58
Imię: Grzesiek
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kęty
Kontakt:

Post autor: Gregory » pn 16 lis 2009, 20:21

kiki pisze:a jak taki przekaznik podłączyć? Bo ja chce zainstalowac sobie gniazdo zapalniczki i chciałbym przez przekaznik puscic ale nie wiem jak :/ :???:
Ja mam bez przekaźnika i jest oki - zależy co chcesz później tam podłączać :mrgreen:
Motocykl jest jak media markt -nie dla idiotów

Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.

CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » wt 17 lis 2009, 08:38

kiki pisze:a jak taki przekaznik podłączyć?
O tak.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2508
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » wt 17 lis 2009, 11:35

Szatan dziękuje bardzo za instrukcje- bardzo czytelnie przedstawiony schemat 8) .
A mam jeszcze jedno pytanie, spotkałem się jeszcze z oipiniami iż palą się ładowarki od gps w takich gniazdach poniewaz jest tam skok napiecia- np przy odpalaniu itp. Podobno ratunkiem jest każdorazowe wyciągniecie ładowarki z gniazda przy odpalaniu motka albo wstawienie jakiegoś opornika czy czegoś przed gniazdem. Wiecie o co mi biega ???

Awatar użytkownika
Kornik
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2147
Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
Imię: Marcin
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kornik » wt 17 lis 2009, 11:47

Myślę że dodatkowy układ stabilizatora napięcia (np. mostek gretza) pomógłby
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.

Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » wt 17 lis 2009, 11:48

Mozna zrobic tak jak jest w amerykanskich wersjach motungów , podczas odpalania przekaznik odcina swiatła zeby aku miał siłe ruszyc rozrusznikiem.

Jesli nie czujesz sie na siłach lepiej wyciagac ładowarke nic zjarac moto ;-)
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

Awatar użytkownika
ppamula
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3542
Rejestracja: czw 20 lip 2006, 08:12
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ppamula » śr 18 lis 2009, 15:21

Kornik pisze:Myślę że dodatkowy układ stabilizatora napięcia (np. mostek gretza) pomógłby
Kornik co ma mostek Gretza do stabilizacji napięcia! Nic. Co po pierwotnej to i po wtórnej. W dodatku połowa mostka będzie zawsze bezużyteczna.

Co do ładowarek sprzętu elektronicznego to przecież one są do pojazdów i są do tego przystosowane, a każda redukuje napięcie z 12 na mniejsze V. Każdy taki zasilacz/stabilizator musi być obliczony z odpowiednim marginesem bezpieczeństwa.

A poza tym głownym ograniczeniem wzrostu napięcia jest regler i akumulator. No chyba że regler padnie a aku wyschnie totalnie i w układzie pojawi sie napięcie rzędu 90 do 120 V a to już zasilaczyk nie jest zmartwieniem ale komputer zapłonu bo to znacznie większa kasa.

Inaczej mówiąc dbać o aku, klemy i nie przejmować się.

Awatar użytkownika
perwicbr
Posty: 17
Rejestracja: czw 03 wrz 2009, 17:09
Imię: Perwi
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łomża

Post autor: perwicbr » czw 19 lis 2009, 08:55

jesli chodzi o ladowarki to w mojej CBR 1000f ladowarka dziala jak nalezy a moja cebra potrafi dac solidny prad na obrotach :D natomiast na wyjsciu czyli juz samo zasilanie GPS'a napięcie wachalo sie nieznacznie w granicach 5,0-5,3V ladowarka zyje i ma sie swietnie, gniazdo zapalniczki nie ma przekaznika bo gdy sie zatrzymasz poroznic wacka, przy okazji posiedzisz sobie i cos zjesz- GPS lub tel caly czas sie laduje, grzane manetki natomiast mam podłączone pod światła a ze jest to wersja USA to nie musze sie martwic o zapalanie i gaszenie owych swiatel i analogicznie matetek.

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » czw 19 lis 2009, 09:03

perwicbr ale własnie o to chodzi ze ładowarka daje tyle ile ma dawac , takie jest jej zasada działania.
Kiki mowił o wachaniach przy odpalaniu .Chociaz teorie ktorą wygłosił pierwszy raz słysze
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

Awatar użytkownika
orzyl
klepacz
klepacz
Posty: 1665
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: orzyl » czw 19 lis 2009, 10:17

jeździcie czasami samochodami ? tam przecież jest identycznie. dlaczego przy moto każdy się doszukuje takich problemów a przy samochodzie wtyka, zapala i jedzie ?
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...

Awatar użytkownika
perwicbr
Posty: 17
Rejestracja: czw 03 wrz 2009, 17:09
Imię: Perwi
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łomża

Post autor: perwicbr » czw 19 lis 2009, 11:51

hehe, dokladnie!!! moim zdaniem chyba nie powinnismy sie przejmowac "delikatnymi" skokami napiecia przy odpalaniu, ba wiekszym problemem teraz jest jesien a potem ta paskudna zima :/

Awatar użytkownika
Kornik
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2147
Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
Imię: Marcin
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kornik » czw 19 lis 2009, 13:40

A ja tylko napisałem że manety oxforda trzeba jednak pod przekaźnik bo one ciągle wpierdaczają prąd :P
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.

Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid

Awatar użytkownika
orzyl
klepacz
klepacz
Posty: 1665
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: orzyl » czw 19 lis 2009, 14:59

Kornik pisze:A ja tylko napisałem że manety oxforda trzeba jednak pod przekaźnik bo one ciągle wpierdaczają prąd :P
więc można i pod światła... kwestia pomyślunku a nie konieczności :)
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...

Awatar użytkownika
skybogus
bywalec
bywalec
Posty: 44
Rejestracja: wt 19 maja 2009, 21:21
Imię: Boguslaw
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Krakow PMK-GT

Post autor: skybogus » czw 19 lis 2009, 19:52

Witam ,
jesli chodzi o skoki napiecia przy rozruchu i zwiazane z tym problemy
z ladowarkami i GPS - kolega handluje tym sprzetem
i opowiadal ze pewne modele ( nie pamietam ktore)
padaly w trakcie rozruchu - to znaczy skok napiecia w instalacji
"przechodzil" przez ladowarke i powodowal uszkodzenia w urzadzeniu GPS
-ladowarka w czasie testow byla ok , a gwarancyjnie wymieniano GPS!!
- ja wlaczam ladowarke jak silnik pracuje .
tel 0601 49 49 00

Awatar użytkownika
MC_Hammer
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2124
Rejestracja: wt 05 maja 2009, 23:22
Imię: Maciej
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: MC_Hammer » pt 20 lis 2009, 01:43

Mam podpięte przez przekaźnik zasilanie :

- podgrzewanych manetek
- drugi obwód kierunków ( w vitku żarówki kierunkowskazów są dwuwłuknowe)
- ładowarkę do telefonu
- ładowarkę GPSa

Przelatałem w tym sezonie z taką instalacją coś koło 11k w różnych warunkach i różnej długości były to traski lub kręcenie się w koło komina ;), i tak się zastanawiam bo po przeczytaniu powyższych postów wychodzi na to, że mam zajebi*te szczęście bo nic się nie spaliło, aku nie padł, wszystko działa.

Albo wysunę tezę, że jak orzyl napisał jeżdzicie samochodami i nikt się nad tym nie zastanawia a tu raptem wielki problem się zrobił.

Teraz posypią się pewnie posty, że po prostu miałem mnóstwo szczęścia i tyle, ale dodam, że nie ja jedyny tak strasznie obciążam alternator, regulator itd... i jakoś ze znanych mi ludzi nikt problemu nie miał i nie ma.

Reasumując wychodzi na to, że jesteśmy farciażami :)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości