Strona 2 z 2

Re: Czy ktoś od nas robi w DOMINATORZE

: pt 11 kwie 2014, 22:49
autor: rafal223
Myślę, że tak, ale nie jest to jakaś potwierdzona informacja. I zdaje się, że też zalezy kto Cię zatrzyma do kontroli, nie ma dużo tych wozów technicznych, a jeśli juz, to zobacz jakie są zasady pomiaru glosnosci ukl. Wydechowego :) pod katem* prawa - nie mam pojęcia.

Mówimy tylko o polskich warunkach, tak?

Re: Czy ktoś od nas robi w DOMINATORZE

: pt 11 kwie 2014, 23:44
autor: kamil grudziadz
mam kolega policjanta-dowiem sie,bo w sumie powinno działać na zasadzie żarówki czy folii-mogę usunąć usterkę na miejscu to jest oki :bye

Re: Czy ktoś od nas robi w DOMINATORZE

: sob 12 kwie 2014, 11:04
autor: Vermilion
Mam takie ciekawe pytanie apropo Dominatorów. Te tłumiki są w ogóle liczone pod silniki w motocyklach czy wszystko jest robione na zasadzie "byle to grało i rury pasowały" ? Mnie ciekawią przebiegi mocy i momentu na tych tłumikach względem oryginału bo komór komepnsacyjnych, itd. w nich nie widać jak oglądałem takowy tłumik na żywo.

Ja z zasady eliminuję wszystkie tłumiki, które są a) nitowane (jak Dominator), b) spawane MIG'iem (jak większość tanich gówienek). Tłumik z nierdzewki musi być spawany TIG'iem jeśli ma być długowieczny, szczelny wiecznie i piękny aż do końca.

Re: Czy ktoś od nas robi w DOMINATORZE

: sob 12 kwie 2014, 12:50
autor: brylek22
a czym się rożni spaw TIGiem od MIGiem patrząc o długowieczność i szczelność? Czy spawanie metodą MIG nie daje spawy szczelnego i mocnego?

Re: Czy ktoś od nas robi w DOMINATORZE

: sob 12 kwie 2014, 13:54
autor: Kamilek
kamil grudziadz pisze:mam kolega policjanta-dowiem sie,bo w sumie powinno działać na zasadzie żarówki czy folii-mogę usunąć usterkę na miejscu to jest oki :bye

Jakbys sie cos dowiedzial to daj znac.

A metota MIG jest moim zdaniej najlabsza pod wzgledem wytrzymalosciowym.

Re: Czy ktoś od nas robi w DOMINATORZE

: sob 12 kwie 2014, 18:40
autor: Vermilion
Spawy MIG po pierwsze - są nieestetyczne, po drugie - trudniej u nich o szczelność (inny całkowicie przebieg spawania niż przy TIGu, który zalewa materiałem), po trzecie zdecydowanie bardziej odznacza się strefa wpływu ciepła w czasie spawania MIG'iem powodując częściowo odchoromowanie blachy nierdzewnej co może z dużym prawdopodobieństwem skutkować po upływie czasu korozją i znacznym osłabieniem elementów spawanych (korozja międzykrystaliczna), a po czwarte - spoina MIG dużo gorzej znosi obciążenia cieplne spowodowane zmianami temperatury, tłumiki wylotowe nagrzewają się i ochładzają przy prawie każdym odpaleniu motocykla (z biegiem czasu wychodzi wszystko na wierzch). Spawanie MIG'iem nierdzewki jest powszechnie stosowane bo: uprawnienia są znacznie tańsze więc i spawacz takowy jest tańszy, sama metoda jest prostsza, szybsza i tańsza niż TIG.

Największym mitem na temat MIG jest to, że gwarantuje większą wytrzymałość tłumika niż TIG. MIG sprawdza się przy grubych blachach, przy takich cienkich jak te w tłumiku jest krótko mówiąc półśrodkiem.