Przewody w stalowym oplocie

Wymyśiłeś coś fajnego do Swojej VFR? To możesz się podzielić.
Awatar użytkownika
igor
klepacz
klepacz
Posty: 1051
Rejestracja: śr 17 paź 2007, 17:02
Imię: Igor
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Post autor: igor » pt 29 paź 2010, 23:36

C_L_K, bujaj się... przez Ciebie szykują mi się nowe wydatki.... :evil:

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » pt 29 paź 2010, 23:50

igor to nie Nas dwoje, ale najpierw muszę kombi ;) i kask :) nowy a potem oplot. :twisted: :roll:
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Awatar użytkownika
poscig
klepacz
klepacz
Posty: 1361
Rejestracja: czw 17 sty 2008, 19:43
Imię: Marek
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: 3-CITY
Kontakt:

Post autor: poscig » pt 29 paź 2010, 23:50

Patrzałem w LARSSON MAJĄ KOMPLET HEL (3 SZT) PRZÓD I TYŁ W CENIE 295 PLN,OCZYWIŚCIE KOLOR OPLOTU I SAMEJ KOŃCÓWKI DO WYBORU

Awatar użytkownika
Janusz B.
klepacz
klepacz
Posty: 1131
Rejestracja: wt 13 lut 2007, 22:33
Imię: Dżony
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Janusz B. » sob 30 paź 2010, 03:43

Jarecki2102 pisze: Różnica jest natomiast taka, że przewody seryjne się starzeją i wraz z wiekiem coraz bardziej pęcznieją podczas hamowania, co pochłania pewną część skuteczności i wyczuwalności hamulców. Przewody teflonowe w oplocie nie pęcznieją i cała siła z pompy idzie na zaciski.
Jarecki, dziękuję za wypowiedź, ale...
To co napisałeś w powyższym cytacie jest oczywiste. Nie pytałem o to, jaka jest różnica między przewodami w stalowym oplocie, a seryjnymi, lecz o to, czy:
a) między produktami Hela, a Goodridgea są jakieś istotne różnice (wpływ na siłę hamowania, jakość, trwałość),
b) czy te ze skręcanymi końcówkami różnią się od tych z zaciskanymi, jeśli tak to czym (poza sposobem montażu) i czy warto za nie bulić 160 zł więcej.

Wnioski, które nasuwają mi się po Waszych wypowiedziach są takie:

1. Kupuj w oplocie - będzie lepiej (oczywiste);
2. Hel, czy Goodridge - jeden chooy,
3. Zacisk, czy gwint - różnicy raczej nie ma, ale nawet jeśli jest, to i tak nieodczuwalna dla amatorów. Wszystko pod warunkiem, że oplot nie pochodzi z prysznica i nie zaciskał Pan Miszczunio monter z podwórka, co robi rowery, a skoro je robi, to i na motórach się zna.

Dzięki wielkie, dobrej nocki!
Spytaj milicjanta, on Ci prawdę powie.
Spytaj milicjanta, on Ci wskaże drogę...
http://www.bezwiny.pl

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2424
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Arnold » sob 30 paź 2010, 10:24

Ja powiem tak. Ja bym brał zaciskane. Bo po co zmieniać końcówkę? No chyba żeby sobie kolorki pozmieniać. Jak raz się założy oplot to już śmiga. Według mnie nie ma sensu kupować przewodów ze zmiennymi końcówkami. No i w sumie jeden punkt mniej gdzie mogłoby nam coś pociec. A różnica w działaniu. Myślę że żadna.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
grzegrzol
pisarz
pisarz
Posty: 405
Rejestracja: czw 28 maja 2009, 13:30
Imię: grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: londyn

Post autor: grzegrzol » sob 30 paź 2010, 11:13

Tak se myślę, że jak kupisz te z zakręcanymi końcówkami to mógłbyś później zmienić końcówki i wstawić do innego moto(jeżeli końcówki: zacisk/pompa są pod innym kątem). Ale czy to warte 160zł? I jeszcze trzeba by dokupić inne końcówki. Ja bym kupił tańsze.
RZEŹNIK ZE SHROPSHIRE

Jarecki2102
pisarz
pisarz
Posty: 287
Rejestracja: czw 07 paź 2010, 09:22
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jarecki2102 » ndz 31 paź 2010, 00:51

Faktycznie nie dokończyłem mojej myśli. Chodziło mi konkretnie, że najważniejsza sprawa jest przewód w oplocie. To czy on jest skręcany czy zaprasowany w mojej opinii mało istotna sprawa i jedno i drugie połączenie jest stałe i nie ma na nim strat. Ani zapraska ani skręcenie nie ma fizycznej możliwości spuchnięcia i przekazują dokładnie to samo ciśnienie. Przewody skręcane są zapewne lepsze dla samego producenta takich przewodów, bo może sobie pozwolić na zastosowanie tego samego w różnych motocyklach z ewentualnie innymi końcówkami.

Zdecydowanie nie warto przepłacać bo to i tak w sumie działa identycznie. To tak jak byś porównywa,ł który wydech jest lepszy czy ten przykręcany bezpośrednio do wylotu z kolektorów czy ten co ma mocowanie przy samej końcówce wydechu.

Awatar użytkownika
Lucek
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3481
Rejestracja: ndz 02 kwie 2006, 13:03
Imię: LUCYna/fer
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: EP

Post autor: Lucek » ndz 31 paź 2010, 07:14

ebay i goodridge ja plecam
ja mam lucas'a a wolalbym te wyzej :)

ja chces zakupy na ebay to dawaj
Nie ma boga, jest Mmmmotór!

Awatar użytkownika
Janusz B.
klepacz
klepacz
Posty: 1131
Rejestracja: wt 13 lut 2007, 22:33
Imię: Dżony
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Janusz B. » ndz 31 paź 2010, 17:03

emil pisze: Ja mam z tej firmy na przodzie założone i bardzo dobrze się sprawują.
http://www.przewodywoplocie.pl/
http://www.przewodywoplocie.pl/download ... st_www.xls - tu masz cały katalog do pobrania, znajdujesz swój model, wybierasz konfigurację i widzisz cenę ;)
goodridge ma chyba skręcane końcówki z przewodami, ale ja wole mieć to jednorazowo a dobrze złożone ;)
grzegrzol pisze:Miałem przewody obu firm i w obu wersjach i powiem, że osobiście nie czułem żadnej różnicy.
A'rtino pisze:No i w sumie jeden punkt mniej gdzie mogłoby nam coś pociec. A różnica w działaniu. Myślę że żadna.
Jarecki2102 pisze:To czy on jest skręcany czy zaprasowany w mojej opinii mało istotna sprawa i jedno i drugie połączenie jest stałe i nie ma na nim strat. Ani zapraska ani skręcenie nie ma fizycznej możliwości spuchnięcia i przekazują dokładnie to samo ciśnienie.
i o to mi chłopcy chodziło :grin:

Dodam, że podpowiedzi z cyklu "gdzie szukać" i deklaracje pomocy w ściągnięciu z zagramanicy również są w cenie ;-)

Takie też lubię:
goman pisze:taniej załatwie :)
:mrgreen:
Spytaj milicjanta, on Ci prawdę powie.
Spytaj milicjanta, on Ci wskaże drogę...
http://www.bezwiny.pl

Awatar użytkownika
Damo 88
klepacz
klepacz
Posty: 1101
Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocek

Post autor: Damo 88 » ndz 31 paź 2010, 18:13

Mam przewód Hel-a Sprzęgła Zakupiony w gdańsku zdecydowałem się na nie ponieważ większość osób tam kupuje i nie narzekała na jakość , Zdecydowałem się na zaciskane Prasowo moim zdaniem trwalsze połączenie a gwintowane hmmm... Wiadomo jak to z gwintami A linka W stalowym oplocie jest twardsza niż seryjna gumowa przez co bardziej pracuje przy skręcaniu kierownicą :idea:

Co do firm Prawdopodobnie nie ma większej różnicy ponieważ obie firmy wiedzą jeżeli zawiodą kupca to będą tracić renomę i kupców ..

Obrazek
Jeżeli Rozwiązałeś problem nie Zapomnij Odpisać .

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Fakir » śr 02 lut 2011, 22:02

Witajcie, mam pytanie co do przewodów w stalowym oplocie, jako że uważam iż powinna to być pozycja obowiązkowa w każdym moto :grin: , a mianowicie co sądzicie o firmie "LML"

http://moto.allegro.pl/lml-przewod-hamu ... 89164.html

warto to kupić? czy może dołożyć siana i zainwestować w "HEL" ?

oraz jaki typ układu przewodów wybrać? taki w którym przewody łączą się przy pompie, czy taki gdzie łączenie przewodów jest przy zacisku? oczywiście chciałbym pominąć trójnik.

PS. do sprzęgła też warto założyć stalowy oplot? czy będzie to w pewnym sensie "przerost formy nad treścią" ? :smile:
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Jarecki2102
pisarz
pisarz
Posty: 287
Rejestracja: czw 07 paź 2010, 09:22
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jarecki2102 » śr 02 lut 2011, 22:27

Dolicz do ceny jeszcze koszt końcówek. Po za tym, przewód jest przewodem i każdy w oplocie jest powiedzmy taki sam. W środku teflon, na zewnątrz oplot i działać też będą tak samo. O ile nie jest gdzieś w imadle zakuwany tylko nabyty w sklepie to na pewno ma wszystkie normy bezpieczeństwa itd.
Przy okazji. Myślę, że taniej kupisz w www.owiewki24.pl Tam mniej więcej cenę mają w przeliczeniu 1zł za 1cm przewodu, możesz kupić i skręcane i gotowe zakute.

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Fakir » czw 03 lut 2011, 07:27

Jarecki2102 pisze:Dolicz do ceny jeszcze koszt końcówek. Po za tym, przewód jest przewodem i każdy w oplocie jest powiedzmy taki sam. W środku teflon, na zewnątrz oplot i działać też będą tak samo. O ile nie jest gdzieś w imadle zakuwany tylko nabyty w sklepie to na pewno ma wszystkie normy bezpieczeństwa itd.
Przy okazji. Myślę, że taniej kupisz w www.owiewki24.pl Tam mniej więcej cenę mają w przeliczeniu 1zł za 1cm przewodu, możesz kupić i skręcane i gotowe zakute.
rzeczywiście wychodzi taniej niż "LML" w przypadku już zakutych przewodów.
pozostaje mi tylko pomierzyć jakie długości potrzebuje i jakie powinny być końcówki :mrgreen:

powiedzcie jeszcze jaki typ układu wybrać?
- dwa przewody które łączą się przy pompie?
- czy jeden dłuższy, drugi krótszy które łączą się przy zacisku?

pozdrawiam :bye
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Jarecki2102
pisarz
pisarz
Posty: 287
Rejestracja: czw 07 paź 2010, 09:22
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jarecki2102 » czw 03 lut 2011, 14:43

Moim skromnym zdaniem teoretycznie dwa długie dadzą większą przepustowość ponieważ płyn idzie do każdego zacisku oddzielnym przewodem o jakimś przekroju . Jak zrobisz jednym długim i potem krótkim to płyn najpierw będzie pompowany jednym przewodem do dwóch zacisków, czyli w sumie połowa przekroju. To, że dasz dwa długie, to wcale nie znaczy, że będziesz hamował dwa razy lepiej, chociaż może minimalnie lepiej się uda. Z drugiej strony seryjne hamulce są zazwyczaj prowadzone jednym przewodem z zacisku i później rozdzielane.

To są tylko moje przemyślenia i nie testowałem w praktyce, który układ będzie lepszy na danym motocyklu, ale wybrał bym chyba dwa długie od pompy do zacisków.

Jeśli chodzi o przewody w oplocie to mam doświadczenia tylko z motocyklami z układem oddzielnym dla każdego zacisku i działanie było zawsze super. Najbardziej pozytywnie jednak byłem zaskoczony w przypadku kawy z750 gdzie jeszcze była torowa pompa brembo. Efekt był taki, że praktycznie z każdej prędkości jak chciałeś to bez większego wysiłku stawiałeś na przednie koło.

Polecam jeszcze jak chcesz zmieniać przewody rozebrać sobie zaciski, wyjąć tłoczki, wyczyścić wszystko i złożyć na pastę do zacisków hamulcowych (osobiście preferuję pastę firmy ATE)

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4215
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Post autor: emil » czw 03 lut 2011, 18:06

Fakir, ja mam hela i jest ok, bez żadnych trójników, dostajesz cały komplet z uszczelkami, mozesz sobie wybrac kolor i takie tam, natomiast musisz pokombinować ze starym uchwytem na przewód na dolnej półce, ja go wogóle wydupiłem, bo mnie drażnił :D obadać zaciski, poczyścić, poskładać z odpowiednią siłą, nowy płyn i zaczyna powiedzmy hamować babcia :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 59 gości