
Przewody w stalowym oplocie
- KolczyK
- stary wyjadacz
- Posty: 4199
- Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
- Imię: Przemysław
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
- Kontakt:
igor to nie Nas dwoje, ale najpierw muszę kombi
i kask
nowy a potem oplot.





VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
- Janusz B.
- klepacz
- Posty: 1131
- Rejestracja: wt 13 lut 2007, 22:33
- Imię: Dżony
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Jarecki, dziękuję za wypowiedź, ale...Jarecki2102 pisze: Różnica jest natomiast taka, że przewody seryjne się starzeją i wraz z wiekiem coraz bardziej pęcznieją podczas hamowania, co pochłania pewną część skuteczności i wyczuwalności hamulców. Przewody teflonowe w oplocie nie pęcznieją i cała siła z pompy idzie na zaciski.
To co napisałeś w powyższym cytacie jest oczywiste. Nie pytałem o to, jaka jest różnica między przewodami w stalowym oplocie, a seryjnymi, lecz o to, czy:
a) między produktami Hela, a Goodridgea są jakieś istotne różnice (wpływ na siłę hamowania, jakość, trwałość),
b) czy te ze skręcanymi końcówkami różnią się od tych z zaciskanymi, jeśli tak to czym (poza sposobem montażu) i czy warto za nie bulić 160 zł więcej.
Wnioski, które nasuwają mi się po Waszych wypowiedziach są takie:
1. Kupuj w oplocie - będzie lepiej (oczywiste);
2. Hel, czy Goodridge - jeden chooy,
3. Zacisk, czy gwint - różnicy raczej nie ma, ale nawet jeśli jest, to i tak nieodczuwalna dla amatorów. Wszystko pod warunkiem, że oplot nie pochodzi z prysznica i nie zaciskał Pan Miszczunio monter z podwórka, co robi rowery, a skoro je robi, to i na motórach się zna.
Dzięki wielkie, dobrej nocki!
Spytaj milicjanta, on Ci prawdę powie.
Spytaj milicjanta, on Ci wskaże drogę...
http://www.bezwiny.pl
Spytaj milicjanta, on Ci wskaże drogę...
http://www.bezwiny.pl
- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2424
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Ja powiem tak. Ja bym brał zaciskane. Bo po co zmieniać końcówkę? No chyba żeby sobie kolorki pozmieniać. Jak raz się założy oplot to już śmiga. Według mnie nie ma sensu kupować przewodów ze zmiennymi końcówkami. No i w sumie jeden punkt mniej gdzie mogłoby nam coś pociec. A różnica w działaniu. Myślę że żadna.
-
- pisarz
- Posty: 287
- Rejestracja: czw 07 paź 2010, 09:22
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Faktycznie nie dokończyłem mojej myśli. Chodziło mi konkretnie, że najważniejsza sprawa jest przewód w oplocie. To czy on jest skręcany czy zaprasowany w mojej opinii mało istotna sprawa i jedno i drugie połączenie jest stałe i nie ma na nim strat. Ani zapraska ani skręcenie nie ma fizycznej możliwości spuchnięcia i przekazują dokładnie to samo ciśnienie. Przewody skręcane są zapewne lepsze dla samego producenta takich przewodów, bo może sobie pozwolić na zastosowanie tego samego w różnych motocyklach z ewentualnie innymi końcówkami.
Zdecydowanie nie warto przepłacać bo to i tak w sumie działa identycznie. To tak jak byś porównywa,ł który wydech jest lepszy czy ten przykręcany bezpośrednio do wylotu z kolektorów czy ten co ma mocowanie przy samej końcówce wydechu.
Zdecydowanie nie warto przepłacać bo to i tak w sumie działa identycznie. To tak jak byś porównywa,ł który wydech jest lepszy czy ten przykręcany bezpośrednio do wylotu z kolektorów czy ten co ma mocowanie przy samej końcówce wydechu.
- Janusz B.
- klepacz
- Posty: 1131
- Rejestracja: wt 13 lut 2007, 22:33
- Imię: Dżony
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
emil pisze: Ja mam z tej firmy na przodzie założone i bardzo dobrze się sprawują.
http://www.przewodywoplocie.pl/
http://www.przewodywoplocie.pl/download ... st_www.xls - tu masz cały katalog do pobrania, znajdujesz swój model, wybierasz konfigurację i widzisz cenę
goodridge ma chyba skręcane końcówki z przewodami, ale ja wole mieć to jednorazowo a dobrze złożone![]()
grzegrzol pisze:Miałem przewody obu firm i w obu wersjach i powiem, że osobiście nie czułem żadnej różnicy.
A'rtino pisze:No i w sumie jeden punkt mniej gdzie mogłoby nam coś pociec. A różnica w działaniu. Myślę że żadna.
i o to mi chłopcy chodziłoJarecki2102 pisze:To czy on jest skręcany czy zaprasowany w mojej opinii mało istotna sprawa i jedno i drugie połączenie jest stałe i nie ma na nim strat. Ani zapraska ani skręcenie nie ma fizycznej możliwości spuchnięcia i przekazują dokładnie to samo ciśnienie.

Dodam, że podpowiedzi z cyklu "gdzie szukać" i deklaracje pomocy w ściągnięciu z zagramanicy również są w cenie

Takie też lubię:
goman pisze:taniej załatwie

Spytaj milicjanta, on Ci prawdę powie.
Spytaj milicjanta, on Ci wskaże drogę...
http://www.bezwiny.pl
Spytaj milicjanta, on Ci wskaże drogę...
http://www.bezwiny.pl
- Damo 88
- klepacz
- Posty: 1101
- Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wrocek
Mam przewód Hel-a Sprzęgła Zakupiony w gdańsku zdecydowałem się na nie ponieważ większość osób tam kupuje i nie narzekała na jakość , Zdecydowałem się na zaciskane Prasowo moim zdaniem trwalsze połączenie a gwintowane hmmm... Wiadomo jak to z gwintami A linka W stalowym oplocie jest twardsza niż seryjna gumowa przez co bardziej pracuje przy skręcaniu kierownicą
Co do firm Prawdopodobnie nie ma większej różnicy ponieważ obie firmy wiedzą jeżeli zawiodą kupca to będą tracić renomę i kupców ..


Co do firm Prawdopodobnie nie ma większej różnicy ponieważ obie firmy wiedzą jeżeli zawiodą kupca to będą tracić renomę i kupców ..

Jeżeli Rozwiązałeś problem nie Zapomnij Odpisać .
- Fakir
- klepacz
- Posty: 1105
- Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
- Imię: Krzysztof
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
Witajcie, mam pytanie co do przewodów w stalowym oplocie, jako że uważam iż powinna to być pozycja obowiązkowa w każdym moto
, a mianowicie co sądzicie o firmie "LML"
http://moto.allegro.pl/lml-przewod-hamu ... 89164.html
warto to kupić? czy może dołożyć siana i zainwestować w "HEL" ?
oraz jaki typ układu przewodów wybrać? taki w którym przewody łączą się przy pompie, czy taki gdzie łączenie przewodów jest przy zacisku? oczywiście chciałbym pominąć trójnik.
PS. do sprzęgła też warto założyć stalowy oplot? czy będzie to w pewnym sensie "przerost formy nad treścią" ?

http://moto.allegro.pl/lml-przewod-hamu ... 89164.html
warto to kupić? czy może dołożyć siana i zainwestować w "HEL" ?
oraz jaki typ układu przewodów wybrać? taki w którym przewody łączą się przy pompie, czy taki gdzie łączenie przewodów jest przy zacisku? oczywiście chciałbym pominąć trójnik.
PS. do sprzęgła też warto założyć stalowy oplot? czy będzie to w pewnym sensie "przerost formy nad treścią" ?

Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
-
- pisarz
- Posty: 287
- Rejestracja: czw 07 paź 2010, 09:22
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Dolicz do ceny jeszcze koszt końcówek. Po za tym, przewód jest przewodem i każdy w oplocie jest powiedzmy taki sam. W środku teflon, na zewnątrz oplot i działać też będą tak samo. O ile nie jest gdzieś w imadle zakuwany tylko nabyty w sklepie to na pewno ma wszystkie normy bezpieczeństwa itd.
Przy okazji. Myślę, że taniej kupisz w www.owiewki24.pl Tam mniej więcej cenę mają w przeliczeniu 1zł za 1cm przewodu, możesz kupić i skręcane i gotowe zakute.
Przy okazji. Myślę, że taniej kupisz w www.owiewki24.pl Tam mniej więcej cenę mają w przeliczeniu 1zł za 1cm przewodu, możesz kupić i skręcane i gotowe zakute.
- Fakir
- klepacz
- Posty: 1105
- Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
- Imię: Krzysztof
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
rzeczywiście wychodzi taniej niż "LML" w przypadku już zakutych przewodów.Jarecki2102 pisze:Dolicz do ceny jeszcze koszt końcówek. Po za tym, przewód jest przewodem i każdy w oplocie jest powiedzmy taki sam. W środku teflon, na zewnątrz oplot i działać też będą tak samo. O ile nie jest gdzieś w imadle zakuwany tylko nabyty w sklepie to na pewno ma wszystkie normy bezpieczeństwa itd.
Przy okazji. Myślę, że taniej kupisz w www.owiewki24.pl Tam mniej więcej cenę mają w przeliczeniu 1zł za 1cm przewodu, możesz kupić i skręcane i gotowe zakute.
pozostaje mi tylko pomierzyć jakie długości potrzebuje i jakie powinny być końcówki

powiedzcie jeszcze jaki typ układu wybrać?
- dwa przewody które łączą się przy pompie?
- czy jeden dłuższy, drugi krótszy które łączą się przy zacisku?
pozdrawiam

Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
-
- pisarz
- Posty: 287
- Rejestracja: czw 07 paź 2010, 09:22
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Moim skromnym zdaniem teoretycznie dwa długie dadzą większą przepustowość ponieważ płyn idzie do każdego zacisku oddzielnym przewodem o jakimś przekroju . Jak zrobisz jednym długim i potem krótkim to płyn najpierw będzie pompowany jednym przewodem do dwóch zacisków, czyli w sumie połowa przekroju. To, że dasz dwa długie, to wcale nie znaczy, że będziesz hamował dwa razy lepiej, chociaż może minimalnie lepiej się uda. Z drugiej strony seryjne hamulce są zazwyczaj prowadzone jednym przewodem z zacisku i później rozdzielane.
To są tylko moje przemyślenia i nie testowałem w praktyce, który układ będzie lepszy na danym motocyklu, ale wybrał bym chyba dwa długie od pompy do zacisków.
Jeśli chodzi o przewody w oplocie to mam doświadczenia tylko z motocyklami z układem oddzielnym dla każdego zacisku i działanie było zawsze super. Najbardziej pozytywnie jednak byłem zaskoczony w przypadku kawy z750 gdzie jeszcze była torowa pompa brembo. Efekt był taki, że praktycznie z każdej prędkości jak chciałeś to bez większego wysiłku stawiałeś na przednie koło.
Polecam jeszcze jak chcesz zmieniać przewody rozebrać sobie zaciski, wyjąć tłoczki, wyczyścić wszystko i złożyć na pastę do zacisków hamulcowych (osobiście preferuję pastę firmy ATE)
To są tylko moje przemyślenia i nie testowałem w praktyce, który układ będzie lepszy na danym motocyklu, ale wybrał bym chyba dwa długie od pompy do zacisków.
Jeśli chodzi o przewody w oplocie to mam doświadczenia tylko z motocyklami z układem oddzielnym dla każdego zacisku i działanie było zawsze super. Najbardziej pozytywnie jednak byłem zaskoczony w przypadku kawy z750 gdzie jeszcze była torowa pompa brembo. Efekt był taki, że praktycznie z każdej prędkości jak chciałeś to bez większego wysiłku stawiałeś na przednie koło.
Polecam jeszcze jak chcesz zmieniać przewody rozebrać sobie zaciski, wyjąć tłoczki, wyczyścić wszystko i złożyć na pastę do zacisków hamulcowych (osobiście preferuję pastę firmy ATE)
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4215
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Fakir, ja mam hela i jest ok, bez żadnych trójników, dostajesz cały komplet z uszczelkami, mozesz sobie wybrac kolor i takie tam, natomiast musisz pokombinować ze starym uchwytem na przewód na dolnej półce, ja go wogóle wydupiłem, bo mnie drażnił
obadać zaciski, poczyścić, poskładać z odpowiednią siłą, nowy płyn i zaczyna powiedzmy hamować babcia 


Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 59 gości