VFR800 a VFR1000

Wymyśiłeś coś fajnego do Swojej VFR? To możesz się podzielić.
Awatar użytkownika
C_L_K
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2010
Rejestracja: wt 16 paź 2007, 16:07
Imię: Rafał
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kosewko

Post autor: C_L_K » sob 19 cze 2010, 07:29

MC_Hammer pisze:a odwrotu właściwie nie ma
Odwrót jest. I to dosyć prosty. I kosztuje tylko ok. 1500zł http://www.allegro.pl/item1083737437_ho ... ilnik.html
J43 pisze:o wiele prosciej bylo sprzedac pojazd i kupic inny,o żądanych parametrach.
Czy widzieliście foty (a może na żywo) fawierki Roadrunner-a? Czy taki wóz można kupić? A czy nie wygląda zajebiście? I uważacie, że te przeróbki nie kosztowały wiecej niż kupno jakiegoś gotowego streeta? Po tym co zrobił ze swoją sztuką doskonale widać, że Roadrunner wie co robi, także teksty typu: nie opłaca się, kup se coś mocniejszego itp. raczej nie trafią na podatny grunt ;)

Roadrunner, jeśli sie zdecydujesz na to wiercenie, to trzymam kciuki :mrgreen:
Ostatnio zmieniony sob 19 cze 2010, 08:12 przez C_L_K, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
scibor
pisarz
pisarz
Posty: 359
Rejestracja: ndz 29 lis 2009, 14:25
Imię: Patryk
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gorowo Ilaweckie

Post autor: scibor » sob 19 cze 2010, 07:33

J43 pisze:NIE OPLACA SIE.
pytanie bylo "czy sie da" a nie "czy sie oplaca"

Awatar użytkownika
ppamula
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3542
Rejestracja: czw 20 lip 2006, 08:12
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ppamula » sob 19 cze 2010, 08:34

To ja tylko tak teoretycznie porozważam
Wzrost pojemności z 800 do 1000 to wzrost 0 25%. Ponieważ mamy niezmienny jeden wymiar (skok tłoka) to zmieniamy tylko powierzchnie przekroju cylindra. Co oznacza że zmiana średnicy to pierwiastek zmiany pojemności:
nowe fi = sqrt (1000/800) * stare fi
co daje 1.118 w uproszczeniu poprzedniej średnicy.
Nie pamiętam jaka jest średnica cylindra ale przyjmijmy 75 mm. Dla takiego założenia nowa średnica to 83.85 mm. różnica 8.85 mm czyli ścianki usiały by być uszczuplone po 4.425 mm.
Wniosek?
Nie wydaje mi się żeby ze ścianek tulei cylindra coś pozostało. Nawet jeżeli pozostanie to jak bardzo osłabiony materiał?
6mm ścianki cylindra (tulei) to chyba max co tam jest.

O skrzynię bym się nie martwił, wzrost mocy do 140 km jej nie zabije. W końcu tak często na takiej mocy się nie jeździ (max odkręcona maneta).

Czy dobrze to zanalizowałem? Może mnie ktoś skoryguje

[ Dodano: 2010-06-19, 08:38 ]
Co do momentu to będzie on proporcjonalnie większy do wzrostu pojemności bo przecież nie zmieniamy korbowodu i rozmiar wykorbienia pozostaje taki sam (wykorbienie to promień we wzorze na moment obrotowy).

Awatar użytkownika
Wojtek86
klepacz
klepacz
Posty: 724
Rejestracja: czw 21 maja 2009, 00:13
Imię: Wojtek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ziemia Oświęcimska
Kontakt:

Post autor: Wojtek86 » sob 19 cze 2010, 13:13

Moim zdaniem dobre efekty można uzyskać bawiąc się rozrządem, sprężaniem i elektroniką. Uzyskanie mocy rzędu 150KM z 750ccm nie jest przecież wielkim wyzwaniem w obecnych czasach.

Awatar użytkownika
brutoos
pisarz
pisarz
Posty: 294
Rejestracja: pn 23 lut 2009, 13:40
Imię: Jacek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: VFR800 a VFR1000

Post autor: brutoos » sob 19 cze 2010, 18:33

Roadrunner pisze:Szukałem podobnego tematu ale nie znalazłem. Ale do rzeczy...

Bawił się ktoś w rozwiercenie silnika VFR z 800 do 1000 pojemności? Jest to w ogóle technicznie możliwe? Jeśli ktoś z was słyszał albo widział taką VFR z tak przerobionym silnikiem to prosiłbym o wypowiedzenie się na ten temat (proszę sobie odpuścić komentarze typu że jak chce więcej mocy to mam zmienić sprzęt). Oczywiście pomysł zrodził mi się tak spontanicznie i nagle i bardzo mnie to korci, ale dobrze by było nie popełnić jakiś głupich a zarazem kosztownych błędów. Jakiego wzrostu mocy i momentu należałoby się spodziewać po takiej modyfikacji?
A ja Ci powiem tak:

Zagłębiam się od pewnego czasu w mody do RC51 na stronie tego helmuta: http://www.honda-rc51.de/

I powiem Ci, że jest tam sporo przeróbek które możnaby zastosować w VFR, a w Twojej to już wogóle :)

Z ciekawszych to tak:
- zbiornik pod siedzeniem
- większy airbox (konsekwencja ww)
- subframe z carbonu

itd..

Awatar użytkownika
brii
pisarz
pisarz
Posty: 452
Rejestracja: śr 16 gru 2009, 12:50
Imię: Maciej
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: brii » pn 21 cze 2010, 16:05

ppamula pisze:O skrzynię bym się nie martwił, wzrost mocy do 140 km jej nie zabije. W końcu tak często na takiej mocy się nie jeździ (max odkręcona maneta).

Czy dobrze to zanalizowałem? Może mnie ktoś skoryguje

[ Dodano: 2010-06-19, 08:38 ]
Co do momentu to będzie on proporcjonalnie większy do wzrostu pojemności bo przecież nie zmieniamy korbowodu i rozmiar wykorbienia pozostaje taki sam (wykorbienie to promień we wzorze na moment obrotowy).
To nie moc niszczy skrzynię a moment ;)
Co do momentu obrotowego - niekoniecznie wzrośnie proporcjonalnie do pojemności bo w głównej mierze wynika on z napełnienia cylindra. Modyfikacja objętości cylindra bez modyfikacji dolotu razem z głowicami, zaworami (średnica) i wydechem na 100% zaowocuje spadkiem procentu napełnienia przez co moment nie wzrośnie o tyle o ile się można tego spodziewać po wzroście pojemności...
Katarzynki to takie pierniczki
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.

Awatar użytkownika
Roadrunner
pisarz
pisarz
Posty: 463
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 23:55
Imię: Pawelec
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: 60 sekund przed Tobą

Post autor: Roadrunner » śr 23 cze 2010, 23:46

Dziękuję za zainteresowanie tematem. Właśnie o to chodziło żeby rozwiać pewne wątpliwości co do słuszności tego pomysłu. W sumie to muszę przyznać rację, że najlepszą opcją będzie jednak dołożenie sprężarki mechanicznej, takiej jak była prezentowana w jednym z linków powyżej. Jakby nie patrzeć i tak kosztowna impreza (choć prawdziwi faceci o pieniądzach nie rozmawiają :lol: ).

brutoos, dzięki za linka do strony z przeróbkami VTRy, istnieje szansa że pewne elementy znajdą miejsce w moim sprzęcie (ale nie zdradzam które)

Awatar użytkownika
Kornik
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2147
Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
Imię: Marcin
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kornik » pn 07 mar 2011, 14:30

Temat o zmianie pojemności już porusząłem kiedyś, jedyne co znalazłem z dostępnych zestawów to http://www.tts-performance.com/catalog/ ... cts_id=472 zwiększa pojemność z 781 ccm (bo tyle realnie ma RC46) do 837 ccm. Z tego co czytałem na różnych forach jest to jeszcze bezpieczny rozwiert cylindrów dla VFRki bo na średnicy zdejmuje sie 4mm, zwiększa to tez wspólczynnik kompresji. Producent twierdzi ze daje przyrost mocy rzedu 20 - 30 % mocy. 1Ltr. raczej jest gruba modyfikacją i tu ja bym predzej zrobił 837 ccm i kompresor :) Ciekawe ile taki zestaw by wycisnał z serducha mocy :twisted:

A tu zestaw big bore w realu http://www.vfrdiscussion.com/forum/inde ... -bore-kit/
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.

Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 86 gości