Lampa przednia

Wymyśiłeś coś fajnego do Swojej VFR? To możesz się podzielić.
SOWA
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3000
Rejestracja: pt 27 paź 2006, 21:31
Płeć: Mężczyzna

Post autor: SOWA » sob 19 sty 2008, 22:16

WiktorVFR pisze:kwestia razenia to po prostu kwestia ustawienia lamp co mozna zrobic samemu
Od lat ustawiam światła na ścianie, drodze itd. a nigdy na cudownych przyrządach i nikt mi nie miga z przeciwka, a widzę tyle ile mi trzeba. Ale Problem, który tu omawiamy tkwi gdzie indziej, a mianowicie chodzi o oślepienie chwilowe lub olśnienie (chyba tak sie to nazywa, albo jakoś tak). W chwili gdy w warunkach mocno ograniczonej widoczności i braku doświetlenia (noc) szeroko rozwarte źrenice nagle dostają potężną dawkę fotonów z nadjeżdżajacego reflektora, króry akurat np. bujnął się na leżącym policjancie. To właśnie jest ten krytyczny moment, a nie gdy xenony świecą na jezdnię. Ten kłopot załatwia żyroskop. Oczywiście mowa o właściwie ustawionych światłach. Załatwi jeśli jest, a gdy go nie ma może dochodzić i pewnie właśnie dochodzi do oślepiania "przciwnych" kierowców, mających pecha, że znaleźli się akurat w tym czasie i tym miejscu. Wszystko jest kwestią mania lub nie mania szczęścia. Ale my Polacy możemy np. zacząć jeździć nocą w okularach p/słoneczych, dodatkowo z filtrem UV i na xenony bez regulacji poziomu też znajdziemy sposób, idąc za przykładem mieszkańców Wąchocka, którzy zaczeli chodzić do kościoła w kaskach, gdy kościelny urwał sznur od dzwonu i zaczął rzucać w niego kamieniami.

Yaco pisze:Między innymi różna jest dla tych dwóch typów odległość żarnika od ogniskowej reflektora.
Właśnie o to mi chodziło. Ale to nie jest problem odbłyśnika, tylko żarnika, czyli żarówki.

Awatar użytkownika
Yaco
klepacz
klepacz
Posty: 942
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Yaco » ndz 20 sty 2008, 00:02

SOWA pisze:
Yaco pisze:Między innymi różna jest dla tych dwóch typów odległość żarnika od ogniskowej reflektora.
Właśnie o to mi chodziło. Ale to nie jest problem odbłyśnika, tylko żarnika, czyli żarówki.
Dalej sobie popolemizujemy, ale od tego tu jesteśmy. Załóżmy, że znaleźliśmy palnik ksenonowy, który będzie świecił dokładnie tam gdzie zwykła żarówka. Jak podaje większość źródeł intensywność świecenia ksenonu jest 2-3 razy większa niż typowej żarówki halogenowej. To widać (oczywista oczywistość). Kontrola poprawności ustawienia świateł mijania zawiera m.in. pomiar natężenia światła w określonym punkcie powyżej linii cienia (mniej więcej tam, gdzie znajduje się twarz kierowcy jadącego przeciwnym pasem ruchu) . Jego wartość nie powinna przekraczać 1lux (o ile dobrze pamiętam). Takie wymogi spełnia reflektor wyposażony w żarówkę halogenową. Co się stanie po włożeniu żarówki ksenonowej? Nie trzeba chyba tłumaczyć. Dołóżmy do tego nieprawidłowe zogniskowanie i kłopot gotowy. Odbłyśniki w lampach ksenonowych mają zupełnie inną konstrukcję, zapewniająca większą różnicę oświetlenia poniżej i powyżej linii cienia. Tak aby spełniały one wymagane normy.
Rzeczywistość jaka jest wszyscy wiemy. Policja na to leje i każdy kto chce jeździ na akcesoryjnych zestawach. Ja nie zamierzam...

PS. Do poziomowania nie stosuje się żyroskopów tylko półprzewodnikowe czujniki grawitacyjne. Są takie cuda i to bardzo dokładne.

[ Dodano: 2008-01-20, 00:08 ]
Jeśli komuś się bardzo nudzi... http://www.zkue.ime.pw.edu.pl/~jarek/Di ... wiatla.pdf
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka

SOWA
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3000
Rejestracja: pt 27 paź 2006, 21:31
Płeć: Mężczyzna

Post autor: SOWA » ndz 20 sty 2008, 01:24

Polemiki ciąg dalszy:
Yaco pisze:Kontrola poprawności ustawienia świateł mijania zawiera m.in. pomiar natężenia światła w określonym punkcie powyżej linii cienia
Kiedyś miałem sposobność nawiedzać pewną niemałą fabrykę systemów oświetlenia Staff w Niemczech i między innymi widziałem wydział doświadczalny wraz pracownią projektową. Tam były najprzeróżniejsze przyrządy do symulacji i pomiaru wszelakich parametrów projektowanych i testowanych lamp, reflektorów i wszelakiego świecidła. Tam tak, ale już dziesiatki lat odwiedzam stacje kontroli pojazdów i wielu widziałem testerów świateł samochodowych, jednak nigdy nie mierzono mi natężenia światła powyżej granicy światłocienia. Może to i jest gdzieś tam zapisane, ale ja nie znaju.
Yaco pisze:Jego wartość nie powinna przekraczać 1lux (o ile dobrze pamiętam). Takie wymogi spełnia reflektor wyposażony w żarówkę halogenową.
Pod warunkiem, że akurat nie padał deszcz.
Yaco pisze:Do poziomowania nie stosuje się żyroskopów tylko półprzewodnikowe czujniki grawitacyjne. Są takie cuda i to bardzo dokładne.
I tu jak zwykle potwierdza się, że na Yaco można liczyć. Ale kto zaprzeczy, że żyroskop jest stosowany w autopilotach, lub całkiem od niedawna na łodziach do eliminowania efektów kołysania jednostki na niezaspokojonej wodzie?

Awatar użytkownika
Yaco
klepacz
klepacz
Posty: 942
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Yaco » ndz 20 sty 2008, 09:19

SOWA pisze:...Tam tak, ale już dziesiatki lat odwiedzam stacje kontroli pojazdów i wielu widziałem testerów świateł samochodowych, jednak nigdy nie mierzono mi natężenia światła powyżej granicy światłocienia.
Diagnoście wystarczy, że pojazd jest wyposażony w oryginalne (homologowane) reflektory z odpowiednimi żarówkami. Wtedy ma pewność, że natężenie światła powyżej linii cienia jest w normie. Jedyne co pozostaje sprawdzić to kąt świecenia.
SOWA pisze:l...Pod warunkiem, że akurat nie padał deszcz.
Po to w deszczu są spryskiwacze. Płyn między innymi zmniejsza napięcie powierzchniowe i umożliwia sprawniejsze spływanie deszczu z klosza.
SOWA pisze:...na łodziach do eliminowania efektów kołysania jednostki na niezaspokojonej wodzie?
A tu żeś mnie zaintrygował :mrgreen: Można coś dokładniej? Jakiś link? Jak wielka musiałaby być masa takiego żyroskopu aby ustabilizować niezbyt lekką skorupę... Btw. w awionice nadal stosuje się żyroskopy?
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka

SOWA
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3000
Rejestracja: pt 27 paź 2006, 21:31
Płeć: Mężczyzna

Post autor: SOWA » ndz 20 sty 2008, 10:49

Yaco pisze:SOWA napisał/a:
l...Pod warunkiem, że akurat nie padał deszcz.


Po to w deszczu są spryskiwacze. Płyn między innymi zmniejsza napięcie powierzchniowe i umożliwia sprawniejsze spływanie deszczu z klosza.
Nie o to mi chodzi. Krople wody na kloszu to ryba. Przytłaczająco większy problem kierowcom sprawia woda leżąca leniwie na jezdni. Światło od niej odbite zawsze rzuca sie kierowcom do oczu. Agresywne jest.
Yaco pisze:A tu żeś mnie zaintrygował :mrgreen: Można coś dokładniej?
Niestety nie podam źródła, bo zazdrośnie go strzegę. :grin: A tak na prawdę to jest to wiedza, którą pobrałem z jakiegoś filmu naukowego. Niestety brak namiarów. Mały konkrecikt to to, że aby wystabilizować łódź o masie ok. 1 tony styknie walec o masie jakieś 80kg, wirujący o ile sie nie mylę z zaskakująco małą prędkością cirka/koma/ebałt 200obr/min.
Yaco pisze:Btw. w awionice nadal stosuje się żyroskopy?
W świetle tego programu , na którym opieram swoja wiedzą - tak. Ale może Vlaad coś podszepnie?

Awatar użytkownika
Achmed
klepacz
klepacz
Posty: 1900
Rejestracja: śr 04 paź 2006, 22:58
Imię: Marek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Achmed » ndz 20 sty 2008, 14:57

[ Dodano: 2008-01-19, 20:54 ]
WiktorVFR - tak, ale pod warunkiem, że przed każdym ruszeniem regulujesz wysokość świateł. Kto tak robi? Przyznać się! Samopoziomowanie nie ma na celu niwelowania dziur w drogach tylko kompensowanie obciążenia pojazdu. Wszystkie europejskie fabrycznie wyposażone w ksenony samochody mają system poziomowania i spryskiwacze - taka jest norma.
YACO

i moje 3 grosze: a w jakim celu przed każdym wyjazdem, nie wystarczy raz ustawić uwzględniając maxymalne obciążenie moto?
VFR 750 RC36II BYŁA
VTR 1000F BYŁA
DR 650R BYŁA
VFR 800 FI BYŁA
ZR750C CR W BUDOWIE
TT600R BYŁA
VFR 800 BYŁA
KTM EXC 250 2T BYŁ
TRIUMPH SPRINT ST 1050 BYŁ
Triumph Tiger 1050
VFR 750 RC 36II

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » ndz 20 sty 2008, 15:49

A Ruda jakoś mnie nie oślepia..........to tyle odemnie :lol

jeśli się mogę wtrącić, chciałbym zarzucić żarówki PHILIPS BLUE VISION H4 ( koszt = 60zł więc nie mało za 2 żarówki ) bo mam zdjęte wszystkie detale, zrobiłbym to odrazu, tylko nasuwa się pytanie, bo juz różne słyszałem na ich temat dyskusje.

- dlaczego wytrzymują miesiąc, 3, 5 ? a nie np.....rok.....średnio zużywają się czy tam przepalają w szybszym czasie niż żarówki standardowe (mniemam że ich wartość światła to 4000 ) słysząłem, że są to objawy wstrząsów w motocyklu, ale śmigając na zapalonej żarówce ( a w moto tak jest ) niby jest mniejsze zagrożenie jej szybkiego zużycia YACO lub inny szanowni, wytłumaczcie mi to ....... byłą mowa o żarniku ?? chodzi mi o tą część, która wytwarza światło.....tą jak to nazywam "sprężynkę" ,że niby gdy jest rozgrzana jest bardziej giętka i podczas wstrząsu pracuje, a nie np rozrywa :roll:

nie narzekam na światła w 800ce ale jak śmigam na winklu to musze długimi podratować się nieraz......bo albo szybko jadę.....albo winkiel ciasny....dohamowując schodzą światłą.....i tak to wygląda.....a światło chciałbym mieć białe lub trochę blue
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Awatar użytkownika
Ruda i Piotr
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3596
Rejestracja: wt 26 cze 2007, 10:23
Imię: Kasia
województwo: pomorskie
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Ruda i Piotr » ndz 20 sty 2008, 16:58

KolczyK pisze:A Ruda jakoś mnie nie oślepia..........
Kolczyk jak chcesz to Cię moge oslepić, mówisz masz wiesz jak to jest :mrgreen: :mrgreen:

A tak na poważnie, to jak swiatła są dobrze ustawione to xsenony nie oślepiają, a widzimy lepiej my i jesteśmy lepiej widoczni. A co się z tym wiąże poprawiamy swoje bezpieczestwo, a to jest najważniejsze.

R
Mamy dwie miłości- :rodzina i :motolove
VFR Viking SeXszyn North Roads

Awatar użytkownika
Mariano
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 93
Rejestracja: sob 07 kwie 2007, 18:55
Imię: Mariusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Mariano » wt 22 sty 2008, 22:48

Witam. Ja mam zarówki BLUE VISION i jestem zadowolony. Mam je od początku zeszłego sezonu i zrobiłem na nich jakies 10 tys km. Jeszcze sie żadna nie spaliła a z światła jakie dają jestem bardzo zadowolony. Jak komuś brakuje jasności to niech zapoda sobie żarówki 100-ki ;-)

david117
pisarz
pisarz
Posty: 304
Rejestracja: ndz 20 sty 2008, 19:19
Imię: Dawid
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Stargard
Kontakt:

Post autor: david117 » sob 26 sty 2008, 19:28

Tak wiec :razz: Kolczyku polece Tobie zarowki Extreme power H4 Philips. Blue Vision tez sa calkiem w pipke, z tym ze extreme daja wiecej swiatla :biggrin . Jezeli sie Tobie nie spieszy, to moge Tobie sprzedac np. Blue Vision H4 za 30 a nie za 60zl:) nowki sztuki ladnie zapakowane. Cena jest stad, ze pracuje w hurtowni motoryzacyjnej i moge miec cene ciut ciut nizsza niz normalnie w sklepach :biggrin :evil , ale wybor nalezy do Ciebie :razz: heh. W sumie jakby ktos potrzebowal jakiejs czesci do : Stara, Jelcza, Lublina, Żuka, itp :evil to zglaszac sie do mnie. Pozdraiwam :bye

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » sob 26 sty 2008, 22:35

o to złożymy gokarta z Żuka :mrgreen: a tak poważnie, to stary już do Ciebie pisze na pw :shock: :mrgreen: :mrgreen:

słysząłem i widziałem efekt tych Extrem Vision i się zastanawiam, pod gościu pokazał mi to i to i faktycznie, Extreme są białe i mają piękne białe światło, zatem warto się zastanowić, czy mieć ala xenon czy mocniejsze światło, a możesz mi powiedziec jaką mają moc ?? te Extreme ? tam jest napisane że dają niby 80% więcej światła niż normalne, zatem 4000 stopni Kelvina to normlane światło...jak jest to z Extreme ? i Blue ? czy 4000 czy wiecej i bede oślepiał ??
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Awatar użytkownika
Piotras
klepacz
klepacz
Posty: 859
Rejestracja: ndz 09 gru 2007, 20:31
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Piotras » pn 28 sty 2008, 20:53

david117 pisze:Tak wiec :razz: Kolczyku polece Tobie zarowki Extreme power H4 Philips. Blue Vision tez sa calkiem w pipke, z tym ze extreme daja wiecej swiatla :biggrin . Jezeli sie Tobie nie spieszy, to moge Tobie sprzedac np. Blue Vision H4 za 30 a nie za 60zl:) nowki sztuki ladnie zapakowane. Cena jest stad, ze pracuje w hurtowni motoryzacyjnej i moge miec cene ciut ciut nizsza niz normalnie w sklepach :biggrin :evil , ale wybor nalezy do Ciebie :razz: heh. W sumie jakby ktos potrzebowal jakiejs czesci do : Stara, Jelcza, Lublina, Żuka, itp :evil to zglaszac sie do mnie. Pozdraiwam :bye
David, a za ile zalatwilbys te X-trm Power pod H7, chetnie bym je sprawdzil w puszce.
BikePics_____________________________________Picasa

david117
pisarz
pisarz
Posty: 304
Rejestracja: ndz 20 sty 2008, 19:19
Imię: Dawid
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Stargard
Kontakt:

Post autor: david117 » wt 29 sty 2008, 08:24

"David, a za ile zalatwilbys te X-trm Power pod H7, chetnie bym je sprawdzil w puszce."

Niestety zarowki H7 to najgorsze gowno, bo drogie :biggrin . Mam za 95zl :confused + przesylka. Mysle, ze cena nie jest jakas ogromna, ale mala tez wcale heh. Wybor nalezy do Ciebie. Pozdrawiam :bye

P.S.
Na pewno w puszce bedzie efekt zajebisty

[ Dodano: 2008-01-29, 08:29 ]
KolczyK pisze:o to złożymy gokarta z Żuka :mrgreen: a tak poważnie, to stary już do Ciebie pisze na pw :shock: :mrgreen: :mrgreen:

słysząłem i widziałem efekt tych Extrem Vision i się zastanawiam, pod gościu pokazał mi to i to i faktycznie, Extreme są białe i mają piękne białe światło, zatem warto się zastanowić, czy mieć ala xenon czy mocniejsze światło, a możesz mi powiedziec jaką mają moc ?? te Extreme ? tam jest napisane że dają niby 80% więcej światła niż normalne, zatem 4000 stopni Kelvina to normlane światło...jak jest to z Extreme ? i Blue ? czy 4000 czy wiecej i bede oślepiał ??
Kolczyk jesli chodzi o moc tych zarowek to nie ma zadnej roznicy, czyli 60/55W. Natomiast temp 4000` Kelvina to wyzsza temp zarzenia, automatycznie daje to mocniejsze swiatlo. Nikogo nie bedziesz oslepial o ile nie bedziesz za wiele na kole popierd.... :biggrin hehe. Pozdrawiam :bye

Awatar użytkownika
Piotras
klepacz
klepacz
Posty: 859
Rejestracja: ndz 09 gru 2007, 20:31
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Piotras » wt 29 sty 2008, 18:45

david117 pisze:Niestety zarowki H7 to najgorsze gowno, bo drogie :biggrin . Mam za 95zl :confused + przesylka. Mysle, ze cena nie jest jakas ogromna, ale mala tez wcale heh. Wybor nalezy do Ciebie. Pozdrawiam :bye
Co tak drogawo :razz: na aledrogo po 80 sprzedają :mrgreen:

Co poradzę że take "gówna" mam w puszce i to podwójne bo długie też na osobnej h7, więc żeby osiągnąć pełny efekt musze dwa komplety zakupić. Ciekawe ile wytrzymają takie żarówy.

Ps Przy takich żarówkach trzeba często przecierać lampki co by się nie usmarzyły w środku.
BikePics_____________________________________Picasa

david117
pisarz
pisarz
Posty: 304
Rejestracja: ndz 20 sty 2008, 19:19
Imię: Dawid
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Stargard
Kontakt:

Post autor: david117 » śr 30 sty 2008, 11:54

Spoko Piotras. Jezeli maja w duzo lepszej cenie, to nie ma sie co zastanawiac tylko brac. Kwestia jescze co to za allegrowicz, czy jakis konkretny. Cena, ktora podalem jest taka jaka mam ja u dostawcy mojego, wiec nic nie zarabiam... Czego sie nie robi dla ziomkow z ta sama pasja... :biggrin Pozdrawiam :bye

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości