Tuning silnika, jak zdobyć kilka koni więcej?
Tuning silnika, jak zdobyć kilka koni więcej?
Co prawda dawno temu pisałem czym jest moja VFR'ka, ale pozwolę sobie przypomnieć.
Posiadam 126p z silnikiem Hondy VFR 750 RC36 (dla zainteresowanych: http://trojmiasto.tv/Ten-Maluch-rozpedz ... -6712.html).
Chciałbym się zabrać za lekką modyfikację silnika, dodać kilka koni mechanicznych. Nie znam się na aspektach technicznych silnika RC36, ale chciałbym wymienić wydech, dolot/filtr powietrza oraz gaźniki/dyszę.
Oczywiście jest świadomy, że po takich modyfikacjach trzeba będzie wy kalibrować/synchronizować gaźniki i niezbędna będzie do tego sonda AFR.
Czy ktoś to już przerabiał? Czy możecie polecić jakiś wydech (zależy mi na jak najmniejszym, aby nie rzucał się w oczy), filtr powietrze (niekoniecznie cały airbag ze standardowym filtrem, może jakiś dolot ze stożkiem?), inne gaźniki lub inne dysze (jakie?)? Co o tym sądzicie?
O samym tuningu silnik RC36 ciężko znaleźć informację lub być może po prostu źle szukam.
Posiadam 126p z silnikiem Hondy VFR 750 RC36 (dla zainteresowanych: http://trojmiasto.tv/Ten-Maluch-rozpedz ... -6712.html).
Chciałbym się zabrać za lekką modyfikację silnika, dodać kilka koni mechanicznych. Nie znam się na aspektach technicznych silnika RC36, ale chciałbym wymienić wydech, dolot/filtr powietrza oraz gaźniki/dyszę.
Oczywiście jest świadomy, że po takich modyfikacjach trzeba będzie wy kalibrować/synchronizować gaźniki i niezbędna będzie do tego sonda AFR.
Czy ktoś to już przerabiał? Czy możecie polecić jakiś wydech (zależy mi na jak najmniejszym, aby nie rzucał się w oczy), filtr powietrze (niekoniecznie cały airbag ze standardowym filtrem, może jakiś dolot ze stożkiem?), inne gaźniki lub inne dysze (jakie?)? Co o tym sądzicie?
O samym tuningu silnik RC36 ciężko znaleźć informację lub być może po prostu źle szukam.
Feel the power in RC36!
- śliniak290
- klepacz
- Posty: 1855
- Rejestracja: pn 07 cze 2010, 09:41
- Imię: Wojciech
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa - Jelonki
Re: Tuning silnika, jak zdobyć kilka koni więcej?
Fajnie że masz super autko i że jesteś od 2012 roku z nami,
Ale nie znalazłem postu że byłeś w POWITALNI.
Ale nie znalazłem postu że byłeś w POWITALNI.

Najpierw naucz śmiać się z siebie , a potem śmiej się z innych !!!
Re: Tuning silnika, jak zdobyć kilka koni więcej?
Nie sądziłem, że jest to wymagane. Tak czy inaczej lepiej zawsze napisać kilka słów wstępu przed rozwinięciem.śliniak290 pisze:Fajnie że masz super autko i że jesteś od 2012 roku z nami,
Ale nie znalazłem postu że byłeś w POWITALNI.

Feel the power in RC36!
- kiki
- ostry klepacz
- Posty: 2508
- Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Węgrów
- Kontakt:
Re: Tuning silnika, jak zdobyć kilka koni więcej?
Gra nie warta świeczki - jak dostaniesz około 5KM to będzie max. Policz sobie koszt dysz, wydechu, filta/filtrów i się okaże że możesz kupic mocniejszy piec.
- veeefour
- pisarz
- Posty: 258
- Rejestracja: wt 12 maja 2015, 20:47
- Imię: Przemek
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Tuning silnika, jak zdobyć kilka koni więcej?
Po 2-3tys sa juz do kupienia silniki z vfr1200(litrowe sporty nawet taniej)...a tu wydech, filtr i mody gaznikow wyjda pewnie z 2tys jak kolega wspomnial, raczej nie oplacalne.
Dobrym wydechem plus strojeniem mozna max uzyskac 20%, wieksze przyrosty w silniku wolnossacym to juz port glowic, walki roz., podniesienie sprezania...prosciej juz chyba silnik odprezyc i wsadzic male turbo z auta.
Dobrym wydechem plus strojeniem mozna max uzyskac 20%, wieksze przyrosty w silniku wolnossacym to juz port glowic, walki roz., podniesienie sprezania...prosciej juz chyba silnik odprezyc i wsadzic male turbo z auta.
Producent elektronicznych tempomatow dla VFR1200 i VFR1200X:
https://www.youtube.com/channel/UCshzgJ ... PiFdgup5IQ
http://www.bikersoracle.com/vfr/forum/s ... p?t=130536
http://www.crosstourer.com/index.php/board,31.0.html
https://www.youtube.com/channel/UCshzgJ ... PiFdgup5IQ
http://www.bikersoracle.com/vfr/forum/s ... p?t=130536
http://www.crosstourer.com/index.php/board,31.0.html
Re: Tuning silnika, jak zdobyć kilka koni więcej?
Panowie!
Nie opłaca się? Nie opłacało mi się budować tak drogiego projektu, ale go zbudowałem! I jestem zadowolony, lubię go!
Nie pytam ile i jak drogo to będzie. Nie pytam o inne serducho. Jak bym chciał inny silnik to bym wstawił coś innego.
Z resztą montaż innego silnik to koszt drugiego i masa czasu.
Nawet 5 KM mnie zadowoli.
Czy ktoś może poradzić na jakie podzespoły wymienić?

Nie opłaca się? Nie opłacało mi się budować tak drogiego projektu, ale go zbudowałem! I jestem zadowolony, lubię go!

Nie pytam ile i jak drogo to będzie. Nie pytam o inne serducho. Jak bym chciał inny silnik to bym wstawił coś innego.
Z resztą montaż innego silnik to koszt drugiego i masa czasu.
Nawet 5 KM mnie zadowoli.
Czy ktoś może poradzić na jakie podzespoły wymienić?


Feel the power in RC36!
- veeefour
- pisarz
- Posty: 258
- Rejestracja: wt 12 maja 2015, 20:47
- Imię: Przemek
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Tuning silnika, jak zdobyć kilka koni więcej?
Ok, uklad wydechowy w twoim przypadku tylko custom - kazdy jeden warsztat ktory takie rzeczy spawa. Musi to byc uklad stopniowany zeby wyrownac cisnienie miedzy glowicami - silniki V4 z reguly wymagaja takiego ukladu z racji roznicy miedzy samymi glowicami. Mozesz tez przedetm sciagnoac glowice i posukac kogos z tzw. flow bench(kto tam kolo ciebie to ma to nie wiem) i wyrownac przeplyw na kazdym kanale dolotowym. Kanalow dolotowych sie nie poleruje, wylotowe mozesz poddac polerce. Mozesz prz okazji splanowac glowice w celu podniesienia o pol lub jeden stopien, sprezania.
Jak juz zlozysz wszystko do kupy to do gaznikow kup sobie taki kit:
http://www.dynojet.com/pdf/1139.pdf
Plus taki filtr
http://www.knfilters.com/search/product ... od=ha-0003
Dysze glowne 120 i 124 masz w zestawie. Czy to ci bedzie pasowac to twoich modyfikacji? Nie wie tego nikt - to pokaze hamownia i dobry majster od gaznikow.
Powinienes na hamowni uzyskac cos kolo 95 RWHP SAE ale na wiecej raczej nie licz. Chociaz nie wiem jak u ciebie wyglada naped wiec liczba moze byc mniejsza przez wieksze straty w koncowym przelozeniu.
Jak juz zlozysz wszystko do kupy to do gaznikow kup sobie taki kit:
http://www.dynojet.com/pdf/1139.pdf
Plus taki filtr
http://www.knfilters.com/search/product ... od=ha-0003
Dysze glowne 120 i 124 masz w zestawie. Czy to ci bedzie pasowac to twoich modyfikacji? Nie wie tego nikt - to pokaze hamownia i dobry majster od gaznikow.
Powinienes na hamowni uzyskac cos kolo 95 RWHP SAE ale na wiecej raczej nie licz. Chociaz nie wiem jak u ciebie wyglada naped wiec liczba moze byc mniejsza przez wieksze straty w koncowym przelozeniu.
Producent elektronicznych tempomatow dla VFR1200 i VFR1200X:
https://www.youtube.com/channel/UCshzgJ ... PiFdgup5IQ
http://www.bikersoracle.com/vfr/forum/s ... p?t=130536
http://www.crosstourer.com/index.php/board,31.0.html
https://www.youtube.com/channel/UCshzgJ ... PiFdgup5IQ
http://www.bikersoracle.com/vfr/forum/s ... p?t=130536
http://www.crosstourer.com/index.php/board,31.0.html
- kiki
- ostry klepacz
- Posty: 2508
- Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Węgrów
- Kontakt:
Re: Tuning silnika, jak zdobyć kilka koni więcej?
Zobacz na cenę. Na 100% nikt tego w Pl nie montował 

Re: Tuning silnika, jak zdobyć kilka koni więcej?
Ktoś pierwszy musi być! 
Podobno przy większej prędkości ok. 170 - 180Km/h z wydechu leci niebieskawy dym. Będę musiał to zweryfikować.
Jeżeli się to potwierdzi na kolejną zimę będę wymieniał cały piec, zajmę się nowy dolotem, gaźnikami i wydechem. Może też planowanie? Może jeszcze jakieś inne sugestie?
Muszę znaleźć tylko dobrego fachowca od gaźników. Samemu raczej nie warto się zabierać za gaźniki.
Po wszystkim na pewno wrzucę wykres z hamowni.
Dzięki Panowie!

Podobno przy większej prędkości ok. 170 - 180Km/h z wydechu leci niebieskawy dym. Będę musiał to zweryfikować.
Jeżeli się to potwierdzi na kolejną zimę będę wymieniał cały piec, zajmę się nowy dolotem, gaźnikami i wydechem. Może też planowanie? Może jeszcze jakieś inne sugestie?

Muszę znaleźć tylko dobrego fachowca od gaźników. Samemu raczej nie warto się zabierać za gaźniki.
Po wszystkim na pewno wrzucę wykres z hamowni.
Dzięki Panowie!

Feel the power in RC36!
- Fakir
- klepacz
- Posty: 1105
- Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
- Imię: Krzysztof
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
Re: Tuning silnika, jak zdobyć kilka koni więcej?
Możesz też wsadzić piec od vtec'a i zastosować kit od A&A z kompresorem
https://www.youtube.com/watch?v=nPcFBgnSE7o
ale najprościej będzie zmienić dysze i iglice w gaźnikach, wysoko przepustowy filtr powietrza od np. K&N, pokombinować z układem wydechowym.
Ale przy takich modyfikacjach, nie obejdzie się bez hamowni z czujnikiem AFR
Pytanie, na ile ten 20letni silnik jest wyeksploatowany, i czy można jeszcze coś z niego wycisnąć.
Tak btw. dlaczego akurat od VFR'ki zaadaptowałeś silnik do napędu malucha?

https://www.youtube.com/watch?v=nPcFBgnSE7o
ale najprościej będzie zmienić dysze i iglice w gaźnikach, wysoko przepustowy filtr powietrza od np. K&N, pokombinować z układem wydechowym.
Ale przy takich modyfikacjach, nie obejdzie się bez hamowni z czujnikiem AFR
Pytanie, na ile ten 20letni silnik jest wyeksploatowany, i czy można jeszcze coś z niego wycisnąć.
Tak btw. dlaczego akurat od VFR'ki zaadaptowałeś silnik do napędu malucha?
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Re: Tuning silnika, jak zdobyć kilka koni więcej?
oj tam oj tam...co mozna kupic za ta kase?przechodzona toyote corolle ?kiki pisze:Zobacz na cenę. Na 100% nikt tego w Pl nie montował

moze rzeczywiscie jak pisze p. Fakir vtec z turbo to niezly strzal
pozdr
- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2424
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Tuning silnika, jak zdobyć kilka koni więcej?
Taki sam zestaw kompresora jest do FI.
Xexull czytałeś tematy które Ci podesłałem? Rozwiert nie jest kosmicznie drogi. Tłoki pasują od CBR 929 i 954.
Ale i tak najtaniej to wsadzić turbo.

Ale i tak najtaniej to wsadzić turbo.
Re: Tuning silnika, jak zdobyć kilka koni więcej?
Silnik Hondy VFR 800 VTEC ma takie same mocowanie do ramy jak w przypadku VFR 750? Pewnie nie.Fakir pisze:Możesz też wsadzić piec od vtec'a i zastosować kit od A&A z kompresorem![]()
https://www.youtube.com/watch?v=nPcFBgnSE7o
ale najprościej będzie zmienić dysze i iglice w gaźnikach, wysoko przepustowy filtr powietrza od np. K&N, pokombinować z układem wydechowym.
Ale przy takich modyfikacjach, nie obejdzie się bez hamowni z czujnikiem AFR
Pytanie, na ile ten 20letni silnik jest wyeksploatowany, i czy można jeszcze coś z niego wycisnąć.
Tak btw. dlaczego akurat od VFR'ki zaadaptowałeś silnik do napędu malucha?

Czemu VFR 750? Niezawodna legenda i sam fakt, że Szwagierczak czymś takim zdobywał puchary.
Obawiam się, że na trubosprężarke nie ma tam miejsca. Intercooler, dolot, blow off, sama sprężarka to wszystko wymaga miejsca. Będę jeszcze myślał nad tym. W ogóle są jakieś dedykowane sprężarki do VFR750? Jeżeli nie to od czego?z900 pisze:moze rzeczywiscie jak pisze p. Fakir vtec z turbo to niezly strzal
pozdr
Jeżeli sam tuning gaźników, wydechu i dolotu nie będzie mnie satysfakcjonował i dodatkowo faktycznie nie da rady włożyć turbiny to będzie trzeba pomyśleć o tym.Arnold pisze:Taki sam zestaw kompresora jest do FI.Xexull czytałeś tematy które Ci podesłałem? Rozwiert nie jest kosmicznie drogi. Tłoki pasują od CBR 929 i 954.
Ale i tak najtaniej to wsadzić turbo.
W sumie kompresor doładowania silnika byłby lepszym rozwiązaniem. Napędzany mógłby być z "małej zębatki" silnika, czyli z wyjścia na napęd. Samą siłę doładowania można by regulować wielkością rolki kompresora.
Feel the power in RC36!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości