nie,nie robilem.a co ma naped wspolnego z zegarami?ze moglem puknac w tdk?PETER pisze:ale ja napisałem o napędzie -łańcuch zębatka a nie o liczniku
Chłodzenie Regulatora napięcia
- kamil grudziadz
- klepacz
- Posty: 764
- Rejestracja: sob 11 paź 2008, 15:32
- Imię: Kamil
- województwo: kujawsko-pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: GRUDZIADZ
- Kontakt:
Re: Chłodzenie Regulatora napięcia

1: Suzuki VX 800
2: Honda VFR 750 RC 36/II
3: Honda VFR 800 FI
- kiki
- ostry klepacz
- Posty: 2508
- Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Węgrów
- Kontakt:
Re: Chłodzenie Regulatora napięcia
kamil grudziadz sprawdź ładowanie i mase 

- kamil grudziadz
- klepacz
- Posty: 764
- Rejestracja: sob 11 paź 2008, 15:32
- Imię: Kamil
- województwo: kujawsko-pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: GRUDZIADZ
- Kontakt:
Re: Chłodzenie Regulatora napięcia
a czytales moje wczesniejsze posty?kiki pisze:kamil grudziadz sprawdź ładowanie i mase

1: Suzuki VX 800
2: Honda VFR 750 RC 36/II
3: Honda VFR 800 FI
- PETER
- stary wyjadacz
- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
Re: Chłodzenie Regulatora napięcia
jeśli nie grzebałeś to ok szukaj w elektryce 

"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2424
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Chłodzenie Regulatora napięcia
A co jakby tak w Fistazku ten wlot z boku zadupka obrócić o 180 stopni? Wtedy powietrze byłoby kierowane prosto na regulator.




- Lukaszny
- pisarz
- Posty: 365
- Rejestracja: pt 07 wrz 2007, 12:58
- Imię: Łukasz
- województwo: warmińsko-mazurskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Mrągowo
Re: Chłodzenie Regulatora napięcia
Albo jak spadochron 

W wolnych chwilach spamuje sobie na Blogu prawniczym - http://forumprawnicze.info/blog/2-blog- ... -nysztala/
- kamil grudziadz
- klepacz
- Posty: 764
- Rejestracja: sob 11 paź 2008, 15:32
- Imię: Kamil
- województwo: kujawsko-pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: GRUDZIADZ
- Kontakt:
Re: Chłodzenie Regulatora napięcia
dzisiaj dostalem od rafael46 uzywany regulator TOURMAX,podlaczylem i dziala super> najnizsze ladowanie pod pelnym obciazeniem jakie zaobserwowalem to 12,5V,ale zastanawiam sie czy wszystko jest oki bo po 2>3 minutach od uruchomienia moto regulator byl mocno cieply,jak motocykl porzadnie sie rozgrzal to byl bardzo goracy,a jak zalaczylo mi wiatrak sprawdzilem i o malo sie nie poparzylem taki byl goracy.czy u Was tez tak sie nagrzewa? ladowanie mam w zakresie 12,5 do 14,9V

1: Suzuki VX 800
2: Honda VFR 750 RC 36/II
3: Honda VFR 800 FI
- zajcow
- Posty: 13
- Rejestracja: pt 29 cze 2012, 22:22
- Imię: Mariusz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Żarki
Re: Chłodzenie Regulatora napięcia
Mam pytanie , czytając temat wnioskuje że problem dotyczy modeli starszych niż vtec , czyli w moim Vitku mogę sie nie obawiać takiej przypadłości (pytam bo wybieram sie nad nasze morze i nie chciałbym stać gdzies po drodze i drapac sie po głowie )
- PETER
- stary wyjadacz
- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
Re: Chłodzenie Regulatora napięcia
niestety problem dotyczy w większym lub mniejszym stopniu wszystkich motków w twoim przypadku małe prawdopodobieństwo ale istnieje 

"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
- Stuwka
- klepacz
- Posty: 1399
- Rejestracja: ndz 04 paź 2009, 01:14
- Imię: Konrad
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kęty
- Kontakt:
Re: Chłodzenie Regulatora napięcia
Mam wentylator z komputera za jakieś 5 zł i regulator już chodzi 3 rok.
- andrut78
- Posty: 3
- Rejestracja: śr 25 wrz 2013, 22:13
- Imię: Andrzej
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Chłodzenie Regulatora napięcia
Czy ktoś wie jak bardzo obciążony jest alternator w VFR'kach? A w szczególności chodzi o to czy wytrzyma podłączenie kolejnych 60W?
Zastanawiam się nad zastosowaniem chłodzenia regulatora opartego na ogniwach Peltiera (http://www.peltier.pl/budowa.html) i potrzebne do tego było by około 60W.
W ostateczności zamontuję dwa dodatkowe ogniwa po drugiej stronie ramy w celu generowania prądu do zasilania ogniwa chłodzącego regulator napięcia.

Zastanawiam się nad zastosowaniem chłodzenia regulatora opartego na ogniwach Peltiera (http://www.peltier.pl/budowa.html) i potrzebne do tego było by około 60W.
W ostateczności zamontuję dwa dodatkowe ogniwa po drugiej stronie ramy w celu generowania prądu do zasilania ogniwa chłodzącego regulator napięcia.

Honda NTV '93
Junak M10 '64
Junak M10 '64
- Lukaszny
- pisarz
- Posty: 365
- Rejestracja: pt 07 wrz 2007, 12:58
- Imię: Łukasz
- województwo: warmińsko-mazurskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Mrągowo
Re: Chłodzenie Regulatora napięcia
Równie dobrze możnaby tam całą chłodnicę od ruskiego reaktora wstawić - tylko zasadnicze pytanie po co?
Więcej z takich przeróbek problemów niż koszt wymiany na Touringa, który wystarcza na dłuuuugo.
Co do Vitków: czy ktoś z klubowiczów doznał w tym modelu problemu uszkodzonego regulatora? Przyznam się, że z ostrożności przed ostatnim wyjazdem w Bieszczady z ostrożności sprawdziłem ładowanie i pomiar był wzorowy. Kilka lat temu - jeszcze na Fistaszku - wracając właśnie z Bieszczad usmażyło akumulator i popaliło żarówki. Skończyliśmy na 30km przed domem na lawecie... Po tej wpadce Fistaszek od razu poszedł na sprzedaż. Wyszedł Vitek - z nadzieją właśnie, że tu regler akumulatora i jajek nie ugotuje
.
No ale w planach na przyszły sezon K 1600 GTL - ale to już dyskusja na inny temat.
Więcej z takich przeróbek problemów niż koszt wymiany na Touringa, który wystarcza na dłuuuugo.
Co do Vitków: czy ktoś z klubowiczów doznał w tym modelu problemu uszkodzonego regulatora? Przyznam się, że z ostrożności przed ostatnim wyjazdem w Bieszczady z ostrożności sprawdziłem ładowanie i pomiar był wzorowy. Kilka lat temu - jeszcze na Fistaszku - wracając właśnie z Bieszczad usmażyło akumulator i popaliło żarówki. Skończyliśmy na 30km przed domem na lawecie... Po tej wpadce Fistaszek od razu poszedł na sprzedaż. Wyszedł Vitek - z nadzieją właśnie, że tu regler akumulatora i jajek nie ugotuje

No ale w planach na przyszły sezon K 1600 GTL - ale to już dyskusja na inny temat.
W wolnych chwilach spamuje sobie na Blogu prawniczym - http://forumprawnicze.info/blog/2-blog- ... -nysztala/
- kubatron2
- klepacz
- Posty: 1164
- Rejestracja: czw 23 gru 2010, 17:40
- Imię: jakub
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: rajsko/oświęcim
Re: Chłodzenie Regulatora napięcia
v tec na odmiane padaja alternatory
- andrut78
- Posty: 3
- Rejestracja: śr 25 wrz 2013, 22:13
- Imię: Andrzej
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Chłodzenie Regulatora napięcia
W odpowiedzi na post Łukasznego:
Po pierwsze po to, żeby Ci "jajek i akumulatora nie usmażyło" a po drugie po to żebyś nie musiał na lewecie moto do domu zwozić. Przyznam że nie rozumiem Twego toku rozumowania, ponieważ piszesz, że sam miałeś takie właśnie kłopoty. No ale Ty wolałeś sprzedać moto niż coś przy nim pomajstrować.
A po drugie w nawiązaniu do chłodnicy od ruskiego reaktora i do kosztów z tym związanych to informuję, że 60W ogniwo możesz nabyć za 15 - 20 zł i ma ono wymiary 40mm x 40mm x 3,8mm, więc nie wiele to to kosztuje i jest małe. Ogniwa te znajdują się na powszechnym użyciu w lodówkach turystycznych, oczywiście nie 60W tylko słabsze. Wobec czego Twoje porównanie jest nie trafione.
Ogniwa te mają tą własność, że po podgrzaniu generują prąd, a po przyłożeniu napięcia jedną stronę chłodzą a druga grzeją. To właśnie zjawisko chciałbym wykorzystać, tzn. aby dwa ogniwa generowały napięcie, które będzie zasilało trzecie ogniwo, które chłodzić będzie regulator.
Ogniwo 60W po zamocowaniu radiatora 15cm na 15 cm i przyłożeniu 12V schładza chłodną stronę do temperatury nawet -20 stopni. Koszt takiego ustrojstwa (trzy ogniwa, radiatory, diody i trochę przewodów) wyniósłby jakieś 60,- PLN.
Po pierwsze po to, żeby Ci "jajek i akumulatora nie usmażyło" a po drugie po to żebyś nie musiał na lewecie moto do domu zwozić. Przyznam że nie rozumiem Twego toku rozumowania, ponieważ piszesz, że sam miałeś takie właśnie kłopoty. No ale Ty wolałeś sprzedać moto niż coś przy nim pomajstrować.
A po drugie w nawiązaniu do chłodnicy od ruskiego reaktora i do kosztów z tym związanych to informuję, że 60W ogniwo możesz nabyć za 15 - 20 zł i ma ono wymiary 40mm x 40mm x 3,8mm, więc nie wiele to to kosztuje i jest małe. Ogniwa te znajdują się na powszechnym użyciu w lodówkach turystycznych, oczywiście nie 60W tylko słabsze. Wobec czego Twoje porównanie jest nie trafione.
Ogniwa te mają tą własność, że po podgrzaniu generują prąd, a po przyłożeniu napięcia jedną stronę chłodzą a druga grzeją. To właśnie zjawisko chciałbym wykorzystać, tzn. aby dwa ogniwa generowały napięcie, które będzie zasilało trzecie ogniwo, które chłodzić będzie regulator.
Ogniwo 60W po zamocowaniu radiatora 15cm na 15 cm i przyłożeniu 12V schładza chłodną stronę do temperatury nawet -20 stopni. Koszt takiego ustrojstwa (trzy ogniwa, radiatory, diody i trochę przewodów) wyniósłby jakieś 60,- PLN.
Honda NTV '93
Junak M10 '64
Junak M10 '64
- vicctor
- zadomowiony
- Posty: 50
- Rejestracja: ndz 13 sty 2013, 22:00
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wielkopolskie
Re: Chłodzenie Regulatora napięcia
1. 60W/12V=5A
2. Prąd z ogniwa dostajesz że tak powiem z różnicy temperatur, czyli ogniwo prądotwórcze z jednej strony trzba grzać a zdrugiej.... chłodzić - może ogniwem peltira?
Dobra to mała złośliwość. Możesz chłodzić wodą, powietrzem... wszystko jedno. To co chcesz zrobić to po prostu zdalne chłodzenie.
3. To czy te 12V*5A uda się wytworzyć to zależy od sprawności ogniw. Jaka jest sprawność tego ustrojstwa?
2. Prąd z ogniwa dostajesz że tak powiem z różnicy temperatur, czyli ogniwo prądotwórcze z jednej strony trzba grzać a zdrugiej.... chłodzić - może ogniwem peltira?
Dobra to mała złośliwość. Możesz chłodzić wodą, powietrzem... wszystko jedno. To co chcesz zrobić to po prostu zdalne chłodzenie.
3. To czy te 12V*5A uda się wytworzyć to zależy od sprawności ogniw. Jaka jest sprawność tego ustrojstwa?
Brak mi koncepcji na fajną stopkę. Ale pracuję nad tym zagadnieniem.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości