Chłodzenie Regulatora napięcia

Wymyśiłeś coś fajnego do Swojej VFR? To możesz się podzielić.
Awatar użytkownika
kamil grudziadz
klepacz
klepacz
Posty: 764
Rejestracja: sob 11 paź 2008, 15:32
Imię: Kamil
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: GRUDZIADZ
Kontakt:

Re: Chłodzenie Regulatora napięcia

Post autor: kamil grudziadz » śr 04 lip 2012, 18:29

PETER pisze:ale ja napisałem o napędzie -łańcuch zębatka a nie o liczniku
nie,nie robilem.a co ma naped wspolnego z zegarami?ze moglem puknac w tdk?
Obrazek

1: Suzuki VX 800
2: Honda VFR 750 RC 36/II
3: Honda VFR 800 FI

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2508
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Re: Chłodzenie Regulatora napięcia

Post autor: kiki » śr 04 lip 2012, 21:05

kamil grudziadz sprawdź ładowanie i mase :)

Awatar użytkownika
kamil grudziadz
klepacz
klepacz
Posty: 764
Rejestracja: sob 11 paź 2008, 15:32
Imię: Kamil
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: GRUDZIADZ
Kontakt:

Re: Chłodzenie Regulatora napięcia

Post autor: kamil grudziadz » śr 04 lip 2012, 22:26

kiki pisze:kamil grudziadz sprawdź ładowanie i mase :)
a czytales moje wczesniejsze posty?
Obrazek

1: Suzuki VX 800
2: Honda VFR 750 RC 36/II
3: Honda VFR 800 FI

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Re: Chłodzenie Regulatora napięcia

Post autor: PETER » śr 04 lip 2012, 23:32

jeśli nie grzebałeś to ok szukaj w elektryce :mrgreen:
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2424
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Chłodzenie Regulatora napięcia

Post autor: Arnold » czw 05 lip 2012, 00:57

A co jakby tak w Fistazku ten wlot z boku zadupka obrócić o 180 stopni? Wtedy powietrze byłoby kierowane prosto na regulator. :lol: :P :P
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
Lukaszny
pisarz
pisarz
Posty: 365
Rejestracja: pt 07 wrz 2007, 12:58
Imię: Łukasz
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Mrągowo

Re: Chłodzenie Regulatora napięcia

Post autor: Lukaszny » pt 06 lip 2012, 21:40

Albo jak spadochron :biggrin
W wolnych chwilach spamuje sobie na Blogu prawniczym - http://forumprawnicze.info/blog/2-blog- ... -nysztala/

Awatar użytkownika
kamil grudziadz
klepacz
klepacz
Posty: 764
Rejestracja: sob 11 paź 2008, 15:32
Imię: Kamil
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: GRUDZIADZ
Kontakt:

Re: Chłodzenie Regulatora napięcia

Post autor: kamil grudziadz » pt 06 lip 2012, 22:22

dzisiaj dostalem od rafael46 uzywany regulator TOURMAX,podlaczylem i dziala super> najnizsze ladowanie pod pelnym obciazeniem jakie zaobserwowalem to 12,5V,ale zastanawiam sie czy wszystko jest oki bo po 2>3 minutach od uruchomienia moto regulator byl mocno cieply,jak motocykl porzadnie sie rozgrzal to byl bardzo goracy,a jak zalaczylo mi wiatrak sprawdzilem i o malo sie nie poparzylem taki byl goracy.czy u Was tez tak sie nagrzewa? ladowanie mam w zakresie 12,5 do 14,9V
Obrazek

1: Suzuki VX 800
2: Honda VFR 750 RC 36/II
3: Honda VFR 800 FI

Awatar użytkownika
zajcow
Posty: 13
Rejestracja: pt 29 cze 2012, 22:22
Imię: Mariusz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Żarki

Re: Chłodzenie Regulatora napięcia

Post autor: zajcow » wt 10 lip 2012, 23:07

Mam pytanie , czytając temat wnioskuje że problem dotyczy modeli starszych niż vtec , czyli w moim Vitku mogę sie nie obawiać takiej przypadłości (pytam bo wybieram sie nad nasze morze i nie chciałbym stać gdzies po drodze i drapac sie po głowie )

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Re: Chłodzenie Regulatora napięcia

Post autor: PETER » śr 11 lip 2012, 00:04

niestety problem dotyczy w większym lub mniejszym stopniu wszystkich motków w twoim przypadku małe prawdopodobieństwo ale istnieje :biggrin
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
Stuwka
klepacz
klepacz
Posty: 1399
Rejestracja: ndz 04 paź 2009, 01:14
Imię: Konrad
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kęty
Kontakt:

Re: Chłodzenie Regulatora napięcia

Post autor: Stuwka » pt 27 lip 2012, 03:04

Mam wentylator z komputera za jakieś 5 zł i regulator już chodzi 3 rok.
RC 36 II 96r.

Obrazek

Żyje się po to, by latać na moto i czasami dla śmiechu postrzelać z wydechu : )

Co mogę powiedzieć o użytkownikach forum ?
yes we can!!

Głośno mówie i Głośny mam wydech, krótko mówiąc jestem z Południa czyli Góral nisko pienny :)

Awatar użytkownika
andrut78
Posty: 3
Rejestracja: śr 25 wrz 2013, 22:13
Imię: Andrzej
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Chłodzenie Regulatora napięcia

Post autor: andrut78 » pn 30 wrz 2013, 18:48

Czy ktoś wie jak bardzo obciążony jest alternator w VFR'kach? A w szczególności chodzi o to czy wytrzyma podłączenie kolejnych 60W?
Zastanawiam się nad zastosowaniem chłodzenia regulatora opartego na ogniwach Peltiera (http://www.peltier.pl/budowa.html) i potrzebne do tego było by około 60W.

W ostateczności zamontuję dwa dodatkowe ogniwa po drugiej stronie ramy w celu generowania prądu do zasilania ogniwa chłodzącego regulator napięcia.
Obrazek
Honda NTV '93
Junak M10 '64

Awatar użytkownika
Lukaszny
pisarz
pisarz
Posty: 365
Rejestracja: pt 07 wrz 2007, 12:58
Imię: Łukasz
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Mrągowo

Re: Chłodzenie Regulatora napięcia

Post autor: Lukaszny » czw 10 paź 2013, 20:44

Równie dobrze możnaby tam całą chłodnicę od ruskiego reaktora wstawić - tylko zasadnicze pytanie po co?
Więcej z takich przeróbek problemów niż koszt wymiany na Touringa, który wystarcza na dłuuuugo.

Co do Vitków: czy ktoś z klubowiczów doznał w tym modelu problemu uszkodzonego regulatora? Przyznam się, że z ostrożności przed ostatnim wyjazdem w Bieszczady z ostrożności sprawdziłem ładowanie i pomiar był wzorowy. Kilka lat temu - jeszcze na Fistaszku - wracając właśnie z Bieszczad usmażyło akumulator i popaliło żarówki. Skończyliśmy na 30km przed domem na lawecie... Po tej wpadce Fistaszek od razu poszedł na sprzedaż. Wyszedł Vitek - z nadzieją właśnie, że tu regler akumulatora i jajek nie ugotuje :mrgreen: .
No ale w planach na przyszły sezon K 1600 GTL - ale to już dyskusja na inny temat.
W wolnych chwilach spamuje sobie na Blogu prawniczym - http://forumprawnicze.info/blog/2-blog- ... -nysztala/

Awatar użytkownika
kubatron2
klepacz
klepacz
Posty: 1164
Rejestracja: czw 23 gru 2010, 17:40
Imię: jakub
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: rajsko/oświęcim

Re: Chłodzenie Regulatora napięcia

Post autor: kubatron2 » czw 10 paź 2013, 20:46

v tec na odmiane padaja alternatory

Awatar użytkownika
andrut78
Posty: 3
Rejestracja: śr 25 wrz 2013, 22:13
Imię: Andrzej
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Chłodzenie Regulatora napięcia

Post autor: andrut78 » czw 10 paź 2013, 21:51

W odpowiedzi na post Łukasznego:
Po pierwsze po to, żeby Ci "jajek i akumulatora nie usmażyło" a po drugie po to żebyś nie musiał na lewecie moto do domu zwozić. Przyznam że nie rozumiem Twego toku rozumowania, ponieważ piszesz, że sam miałeś takie właśnie kłopoty. No ale Ty wolałeś sprzedać moto niż coś przy nim pomajstrować.

A po drugie w nawiązaniu do chłodnicy od ruskiego reaktora i do kosztów z tym związanych to informuję, że 60W ogniwo możesz nabyć za 15 - 20 zł i ma ono wymiary 40mm x 40mm x 3,8mm, więc nie wiele to to kosztuje i jest małe. Ogniwa te znajdują się na powszechnym użyciu w lodówkach turystycznych, oczywiście nie 60W tylko słabsze. Wobec czego Twoje porównanie jest nie trafione.

Ogniwa te mają tą własność, że po podgrzaniu generują prąd, a po przyłożeniu napięcia jedną stronę chłodzą a druga grzeją. To właśnie zjawisko chciałbym wykorzystać, tzn. aby dwa ogniwa generowały napięcie, które będzie zasilało trzecie ogniwo, które chłodzić będzie regulator.
Ogniwo 60W po zamocowaniu radiatora 15cm na 15 cm i przyłożeniu 12V schładza chłodną stronę do temperatury nawet -20 stopni. Koszt takiego ustrojstwa (trzy ogniwa, radiatory, diody i trochę przewodów) wyniósłby jakieś 60,- PLN.
Honda NTV '93
Junak M10 '64

Awatar użytkownika
vicctor
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 50
Rejestracja: ndz 13 sty 2013, 22:00
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wielkopolskie

Re: Chłodzenie Regulatora napięcia

Post autor: vicctor » czw 10 paź 2013, 22:42

1. 60W/12V=5A
2. Prąd z ogniwa dostajesz że tak powiem z różnicy temperatur, czyli ogniwo prądotwórcze z jednej strony trzba grzać a zdrugiej.... chłodzić - może ogniwem peltira?
Dobra to mała złośliwość. Możesz chłodzić wodą, powietrzem... wszystko jedno. To co chcesz zrobić to po prostu zdalne chłodzenie.
3. To czy te 12V*5A uda się wytworzyć to zależy od sprawności ogniw. Jaka jest sprawność tego ustrojstwa?
Brak mi koncepcji na fajną stopkę. Ale pracuję nad tym zagadnieniem.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości