Kierownica turystyczna HELI BARS
- Monsti
- teksciarz
- Posty: 127
- Rejestracja: pt 11 mar 2011, 15:59
- Imię: Tomek
- województwo: łódzkie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Łódź / Łowicz
Re: Kierownica turystyczna HELI BARS
No i takie coś pewnie też zdaje egzamin i jest o wiele tańsze Tylko orientujecie się na jakiej zasadzie się to montuje?
- kris2k
- klepacz
- Posty: 1395
- Rejestracja: pt 03 paź 2008, 12:06
- Imię: Krzysztof
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Kontakt:
Re: Kierownica turystyczna HELI BARS
Zwyczjany dystans pod oryginalne raczki kierownicy.Monsti pisze:No i takie coś pewnie też zdaje egzamin i jest o wiele tańsze Tylko orientujecie się na jakiej zasadzie się to montuje?
- Monsti
- teksciarz
- Posty: 127
- Rejestracja: pt 11 mar 2011, 15:59
- Imię: Tomek
- województwo: łódzkie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Łódź / Łowicz
Re: Kierownica turystyczna HELI BARS
Ok, ciekawe tylko na ile to jest bezpieczne bo rozumiem, że wtedy oryginalne uchwyty łapią lagi tylko końcówką. Pewnie wcześniej czy później się na coś takiego zdecyduję...
- kris2k
- klepacz
- Posty: 1395
- Rejestracja: pt 03 paź 2008, 12:06
- Imię: Krzysztof
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Kontakt:
Re: Kierownica turystyczna HELI BARS
Dokladnie, dlatego sa tam takie dodatkowe kapsle zeby uzupelnic mocowanie zeby sie to tylko nie zaciskalo na koncowce lagi.Monsti pisze:Ok, ciekawe tylko na ile to jest bezpieczne bo rozumiem, że wtedy oryginalne uchwyty łapią lagi tylko końcówką. Pewnie wcześniej czy później się na coś takiego zdecyduję...
Przynajmniej tak mi wychodzi jak sie przygladam zdjeciom.
-
- pisarz
- Posty: 287
- Rejestracja: czw 07 paź 2010, 09:22
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kierownica turystyczna HELI BARS
Hej. To teraz ja postaram się wypowiedzieć nieco na temat tych Helibars a raczej własnej konstrukcji wzorowanej nieco na powyższym producencie.
Od kiedy kupiłem moją 800 fi, wiedziałem, że będę chciał coś zrobić z kierownicą. Początkowo zdecydowałem się na wysunięcie oryginału o ok 1cm poza lagę i wypełnienie pozostałej przestrzeni dorobionymi z alu zaślepkami. Było zdecydowanie lepiej jednak nie do końca tak jak bym sobie tego życzył. Natknąłem się kiedyś na coś takiego http://www.helibars.com/product/vfr800-02-08 i pomyślałem, że pomimo nie takiego modelu (v-tec), może być jakąś bazą do wymyślenia czegoś do fistaszka.
Mocowanie zrobione według własnego pomysłu (stalowe) rurki na kierę z wysokogatunkowej stali konstrukcyjnej (nie pamiętam oznaczenia), spawane metodą tig, lakierowane proszkowo srebrny potem bezbarwny. Zrobiłem tylko nieco inny kąt pochylenia kiery (końcami nieco bardziej do dołu).
Jeżdżę dopiero trzy dni na tej kierownicy ale jest super. Pozycja podobna do Fazera czy bandita. Zero drętwiejcych czy bolących rąk nawet po jeździe w dłuugim korku czy przy bardzo małych prędkościach. Pozycja na tyle jest pochylona, że zarówno nie czuć skutków wjechania w dziurę (na kręgosłupie), jak i nie męczymy przy małych prędkościach rąk nadgarstków itd.
Na niekorzyść tej kierownicy można zaznaczyć to, że mocniej wieje (bardziej prosta pozycja) i subiektywnie nieco niższa pewność prowadzenia, niby jest ok, ale jakoś inaczej (myślę, że kwestia przyzwyczajenia po kilku latach jazdy w nieco innej pozycji)
W kwestii wytrzymałości myślę, że jest wyższa od oryginału choćby ze względu na materiały z których została zrobiona
Koszt wykonania wyniósł mnie mniej więcej 450zł + sporo własnej pracy.
Uważam, że jednak jak się chce coś zrobić i ma się wystarczającą motywację to się da.
Na foto z zamontowanymi zaślepkami (o których już pisałem) podniesiona jeszcze o ok 1cm (przy pełnym skręcie luz ok 5-8mm od czachy, z drugiej przy zbiorniku spokojnie mieści się ręka trzymająca manetkę, przewód ham. prawie na styk ale lekki luz został, sprzęgło ok.
Od kiedy kupiłem moją 800 fi, wiedziałem, że będę chciał coś zrobić z kierownicą. Początkowo zdecydowałem się na wysunięcie oryginału o ok 1cm poza lagę i wypełnienie pozostałej przestrzeni dorobionymi z alu zaślepkami. Było zdecydowanie lepiej jednak nie do końca tak jak bym sobie tego życzył. Natknąłem się kiedyś na coś takiego http://www.helibars.com/product/vfr800-02-08 i pomyślałem, że pomimo nie takiego modelu (v-tec), może być jakąś bazą do wymyślenia czegoś do fistaszka.
Mocowanie zrobione według własnego pomysłu (stalowe) rurki na kierę z wysokogatunkowej stali konstrukcyjnej (nie pamiętam oznaczenia), spawane metodą tig, lakierowane proszkowo srebrny potem bezbarwny. Zrobiłem tylko nieco inny kąt pochylenia kiery (końcami nieco bardziej do dołu).
Jeżdżę dopiero trzy dni na tej kierownicy ale jest super. Pozycja podobna do Fazera czy bandita. Zero drętwiejcych czy bolących rąk nawet po jeździe w dłuugim korku czy przy bardzo małych prędkościach. Pozycja na tyle jest pochylona, że zarówno nie czuć skutków wjechania w dziurę (na kręgosłupie), jak i nie męczymy przy małych prędkościach rąk nadgarstków itd.
Na niekorzyść tej kierownicy można zaznaczyć to, że mocniej wieje (bardziej prosta pozycja) i subiektywnie nieco niższa pewność prowadzenia, niby jest ok, ale jakoś inaczej (myślę, że kwestia przyzwyczajenia po kilku latach jazdy w nieco innej pozycji)
W kwestii wytrzymałości myślę, że jest wyższa od oryginału choćby ze względu na materiały z których została zrobiona
Koszt wykonania wyniósł mnie mniej więcej 450zł + sporo własnej pracy.
Uważam, że jednak jak się chce coś zrobić i ma się wystarczającą motywację to się da.
Na foto z zamontowanymi zaślepkami (o których już pisałem) podniesiona jeszcze o ok 1cm (przy pełnym skręcie luz ok 5-8mm od czachy, z drugiej przy zbiorniku spokojnie mieści się ręka trzymająca manetkę, przewód ham. prawie na styk ale lekki luz został, sprzęgło ok.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Monsti
- teksciarz
- Posty: 127
- Rejestracja: pt 11 mar 2011, 15:59
- Imię: Tomek
- województwo: łódzkie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Łódź / Łowicz
Re: Kierownica turystyczna HELI BARS
No super! Myślałeś o produkcji dla kolegów z forum?
-
- pisarz
- Posty: 287
- Rejestracja: czw 07 paź 2010, 09:22
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kierownica turystyczna HELI BARS
Szczerze mówiąc, to sporo zabawy z takim czymś, ale się da. Na pewno robienie pojedynczych sztuk (w przeliczeniu na czas jaki trzeba temu poświęcić), nie jest jakimś fascynującym zajęciem ale bardzo pracochłonnym. Można było by się pewnie dogadać na wykonanie całości w jednej firmie no i potem malowanie, ale pewnie pod warunkiem zamówienia chociaż z 50 kompletów. Te małe podwyższenia (zaślepki 1cm), to każdy tokarz, czy warsztat obróbki skrawaniem zrobi bez problemu.Monsti pisze:No super! Myślałeś o produkcji dla kolegów z forum?
Re: Kierownica turystyczna HELI BARS
Hej ponawiam swoje pytanie - ja mam vfr 750, helibary widze tylko na 800 ki i starsze. Nie jestem specem od mechaniki i nie wiem jak wygląda kierownica w kolejnych modelach. Pytanie czy jak kupię te rączki od 800'ki to czy jest szansa, ze do mojej przypasują, czy nie ma szans?
My life is my hobby!
Lepiej mieć fistaszka jak ptaszek niż ptaszka jak fistaszek!
Lepiej mieć fistaszka jak ptaszek niż ptaszka jak fistaszek!
- kris2k
- klepacz
- Posty: 1395
- Rejestracja: pt 03 paź 2008, 12:06
- Imię: Krzysztof
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Kontakt:
Re: Kierownica turystyczna HELI BARS
Musisz poszperac i sprawdzic srednice goleni, nie dam sobie glowy uciac ale w roznych modelach byly rozne (starsze mniejsza srednica, nowsze - wieksza srednica), kupno w ciemno takich z 800tki to raczej strzal w kolano.oloto pisze:Hej ponawiam swoje pytanie - ja mam vfr 750, helibary widze tylko na 800 ki i starsze. Nie jestem specem od mechaniki i nie wiem jak wygląda kierownica w kolejnych modelach. Pytanie czy jak kupię te rączki od 800'ki to czy jest szansa, ze do mojej przypasują, czy nie ma szans?
-
- pisarz
- Posty: 287
- Rejestracja: czw 07 paź 2010, 09:22
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kierownica turystyczna HELI BARS
średnica lagi w v-tecu to chyba 43mm., w fistaszku 41mm. w 750 nie wiem czy nie mniej.
-
- bywalec
- Posty: 28
- Rejestracja: ndz 20 mar 2011, 19:43
- Imię: Marcin
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Hrubieszow/Sheffield
Re: Kierownica turystyczna HELI BARS
a tak wyglądają kierownice na motocyklu, co do komfortu jazdy duża poprawa i co najwazniejsze odciążone plecy. Pozdro
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Stuwka
- klepacz
- Posty: 1399
- Rejestracja: ndz 04 paź 2009, 01:14
- Imię: Konrad
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kęty
- Kontakt:
Re: Kierownica turystyczna HELI BARS
Ładnie wyszło.
- Rychu
- pisarz
- Posty: 464
- Rejestracja: czw 19 lis 2009, 07:28
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gryfino ( okolice Szczecina)
Re: Kierownica turystyczna HELI BARS
planuje ktos zakup heli bars ?? mysle czy warto sie w to ladowac ? orientuje sie ktos o koszta wysylki i jakies clo ??
-
- Posty: 2
- Rejestracja: wt 24 cze 2014, 11:12
- Imię: Paweł
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Kierownica turystyczna HELI BARS
Witam,wszystkich forumowiczów.Od niedawna jestem posiadaczem Vfr-ki i ogólnie wszystko git ale trochę męczy mnie pozycja za kierownicą, więc po przejrzeniu tego postu postanowiłem dokonać modyfikacji mojej kiery. Koszt ok 150 zł i trzy popołudnia po pracy relaksującego dłubania. Efekt, dla mnie bomba.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Hefajstos
- klepacz
- Posty: 614
- Rejestracja: pt 06 lut 2009, 08:31
- Imię: Maciej
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pniewy
Re: Kierownica turystyczna HELI BARS
Czyli do orydzinalesowej poły dowierciłeś otwory i dopasowałes uchwyty kiery czy dorabiałeś?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości