Dodatkowa Chlodnica i nr koloru

Wymyśiłeś coś fajnego do Swojej VFR? To możesz się podzielić.
Awatar użytkownika
MC_Hammer
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2124
Rejestracja: wt 05 maja 2009, 23:22
Imię: Maciej
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: MC_Hammer » ndz 27 cze 2010, 00:32

A'rtino pisze:Czerwony kolor 'Ferrari Rosso' też jest zastrzeżony i możesz sobie co najwyżej namieszać podobny.
Przed chwilą sprawdziłem i mieszalnia lakierów STANDOX ma go w swojej ofercie :P
A'rtino pisze:W Opolu przelazłem przez wszystkie sklepy z lakierami i lakiernie i nigdzie nie dorwałem tego lakieru. Na "fiszkach" też nie było tego koloru.
A u nas w promieniu 15 km są dwie jedną wymieniłem wcześniej a druga to DuPont, co prawda ich katalogu nie mam ale założe się, że też mają bo są lepsi :P
A'rtino pisze:A widzisz, jest takie małe urządzonko które sprawdza co za lakier jest położony.
Pierwsze słyszę, zgłębie temat to coś konstruktywnego napiszę.
A'rtino pisze:Ja nie widzę róznicy między starym a nowym lakierem

To Ci podpowiem, niech kolega umyje samochód, stań około 5-7 metrów od samochodu w "dobrym" świetle najlepiej jeszcze nie na wprost powierzchni malowanych tylko pod kątem a zobaczysz różnicę :twisted:
PS. Czekać będę na info w tej sprawie

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Arnold » ndz 27 cze 2010, 00:45

MC_Hammer pisze:Przed chwilą sprawdziłem i mieszalnia lakierów STANDOX ma go w swojej ofercie
O kurde, fucktycznie. xD :D W sumie wyczytałem z tym kolorem zastrzeżonym z 7 lat temu gdy zacząłem się interesować motoryzacją. Bo to tak było w szóstej klasie podstawówki bodajże. :D :D
Oddaję chonor.
MC_Hammer pisze:To Ci podpowiem, niech kolega umyje samochód, stań około 5-7 metrów od samochodu w "dobrym" świetle najlepiej jeszcze nie na wprost powierzchni malowanych tylko pod kątem a zobaczysz różnicę
No sam jestem ciekaw. :D :D
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

daro1980
pisarz
pisarz
Posty: 203
Rejestracja: wt 09 mar 2010, 10:33
Imię: Dariusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ostrow Wlkp
Kontakt:

Post autor: daro1980 » ndz 27 cze 2010, 17:28

czyli nr koloru juz mam ...teraz jeszcze tylko rozmier a wlasciwie srednca krucca chlodnicy lub wewnetrzna srednica weza ...i bedzie komplecik ....
DragStar 650-> CBR600RR-> VFR800FI->XL1000V-> TE 510 SM -> WR250F ->R1150R

Awatar użytkownika
orzyl
klepacz
klepacz
Posty: 1665
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: orzyl » pn 28 cze 2010, 11:00

obyś tylko nie uzyskał efektu odwrotnego. mianowicie obie boczne chłodnice podgrzejesz przewianym powietrzem przez centralną :) przeszkadza Ci wentylator włączony? jest gorąco to działa - od tego jest. Proponuję wymienę płynu w układzie, oraz zwrócenie uwagi na ilość obrotów biegu jałowego i styl jazdy :) that's all.
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Arnold » pn 28 cze 2010, 11:15

orzyl pisze:przeszkadza Ci wentylator włączony? jest gorąco to działa - od tego jest. Proponuję wymienę płynu w układzie, oraz zwrócenie uwagi na ilość obrotów biegu jałowego i styl jazdy that's all.
Popieram obiema rękami i nogami. :) Jeszcze bym dorzucił przy wymienie płynu specjalny płukacz do chłodnic firmy Prestone w Realu kosztuje 12 - 13 zł. W sumie wystarcza na dwa motorki/wymiany.
Jak już tak naprawdę chcesz być pewny to możesz jeszcze przesmarować łożyska w wentylatorze. :P
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

tomekrvf
bywalec
bywalec
Posty: 37
Rejestracja: pn 10 lip 2006, 09:33
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tomekrvf » wt 29 cze 2010, 00:11

daro1980, mnie też denerwowało cykliczne uderzenie żaru z silnika jak włączał sie wentylator chłodnicy. Temat rozwiązałem prosto. Na lewą chłodnicę (ta bez wentylatora)założyłem wentylator komputerowy 120mm z jakimś mega wydatkiem. Wentylator jest bardzo głośny ale po odpaleniu moto juz go nie słychać. Chodzi nonstop ale że pobiera 0.56A nie stanowi to obciążenia dla instalacji eketrycznej. Praktycznie już zapomniałem o czymś takim jak włączanie wentylatora oryginalnego jadąc w korku. Musi być 30+ żeby patent z wentylem od kompa nie wyrabiał.
O taki wentyl zakupiłem http://www.cooling.pl/scythe-slip-strea ... gory=30_67
Mniejszy nie działa.
PS Oczywiście układ chłodzenia sprawny w 100%, zalany BASF G30

daro1980
pisarz
pisarz
Posty: 203
Rejestracja: wt 09 mar 2010, 10:33
Imię: Dariusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ostrow Wlkp
Kontakt:

Post autor: daro1980 » wt 29 cze 2010, 07:31

no to teraz pojechales ;) ... pokazw takim razie jak zamocowales ten wentylator bo temat jest do podjecia i to bardzo :) .... juz sie nad tym zastanawiam ....
DragStar 650-> CBR600RR-> VFR800FI->XL1000V-> TE 510 SM -> WR250F ->R1150R

Awatar użytkownika
brutoos
pisarz
pisarz
Posty: 294
Rejestracja: pn 23 lut 2009, 13:40
Imię: Jacek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: brutoos » wt 29 cze 2010, 14:26

tomekrvf pisze: Na lewą chłodnicę (ta bez wentylatora)założyłem wentylator komputerowy 120mm z jakimś mega wydatkiem.

W którą stronę ten wiatrak się kręci? Wypycha powietrze na zewnątrz, czy wciąga do środka?

Awatar użytkownika
Radarro
klepacz
klepacz
Posty: 557
Rejestracja: śr 23 kwie 2008, 13:55
Imię: Radek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SGL

Post autor: Radarro » wt 29 cze 2010, 21:50

Odnośnie chłodzenia - gadałem z gościami z VFR klubu z Portugalii. Oni w ich południowycjh warunkach nie stosują dodatkowej chłodnicy, ale w 46 i Vitkach dają po prostu dodatkowy wiatrak na chłodnice na której go nie ma. I tylko tyle. Jak na południu EUR działa, to u nas tez powinno. Pomyśl o tym.

Może chłodniej dużo w jajca nie bedzie, ale na pewno moto bedzie miał niższą temp w korkach.
Pozdr!
V4 + R6 Brotherhood :-D
TS 350 -> 800Fi -> VTR SP1 -> RSV Tuono '03 -> VFR 400

Awatar użytkownika
Damo 88
klepacz
klepacz
Posty: 1101
Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocek

Post autor: Damo 88 » wt 29 cze 2010, 22:21

Dawaj Fotkę . A co powiecie na zastosowanie rurki aluminiowej ,(Ożebrowanej) na dole pod rurkami i na górze 10cm. pod ramą . :idea:

Awatar użytkownika
mick63
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 72
Rejestracja: pt 05 cze 2009, 00:11
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: mick63 » czw 01 lip 2010, 22:34

Ja, podobnie jak inni koledzy zastanawiam się co zrobić z temp. silnika, generalnie to mało jeżdze po mieście wieć problem z temp zdarzą się dosyc rzadko ale w ostatni weekend odprowadzalismy znajomego w korowodzie weselnym .Jechalismy ok 50 km/h i generalnie przez większośc trasy, ok 5 km miałem ponad 100 stopni i wentylator nie dał rady zejśc do 98, momentem było nawet 106 (wiem że nie jest to rekord ponieważ niektórzy potrafią zagotować :mrgreen: ).tak sobie wymyśliłem zeby zalozyć drugi wiatrak ale chyba pomysł z wentylatorem od kompa bedzie lepszy bo znając życie cena uzywanego jest pewnie powalająca.

tomekrvf
bywalec
bywalec
Posty: 37
Rejestracja: pn 10 lip 2006, 09:33
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tomekrvf » ndz 04 lip 2010, 21:46

brutoos pisze:W którą stronę ten wiatrak się kręci? Wypycha powietrze na zewnątrz, czy wciąga do środka?
Wiatrak wypycha powietrze na zewnątrz.

Awatar użytkownika
Damo 88
klepacz
klepacz
Posty: 1101
Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocek

Post autor: Damo 88 » pt 10 gru 2010, 21:01

Zamiast chłodnicy i wiatraka postanowiłem rozwiązać temat w ten sposób , wiem że w korkach za wiele to nie da ale zawsze ;-)

Obrazek
Jeżeli Rozwiązałeś problem nie Zapomnij Odpisać .

Awatar użytkownika
scibor
pisarz
pisarz
Posty: 359
Rejestracja: ndz 29 lis 2009, 14:25
Imię: Patryk
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gorowo Ilaweckie

Post autor: scibor » sob 11 gru 2010, 08:11

tomekrvf pisze:Na lewą chłodnicę (ta bez wentylatora)założyłem wentylator komputerowy
Czyli od komputerowego dobierania lakieru doszlo do komputerowego usprawnienia ukladu chlodzenia :mrgreen:
Tak mi sie przypomnialo jak kiedys zepsul mi sie traktor i przeprowadzilem komputerowa diagnostyke - siadlem do kompa i wyszukalem w okolicy fachowca, ktory przyjechal, odkrecil 4 sruby i zdiagnozowal wypadniecie gniazda zaworowego....

Wracajac do temperatury pracy VFR - bywalo ze w warszawskich korkach wentylator mi sie nie wylaczal od Wislostrady do Rembertowa, ale nie niepokoilo mnie to. Jak mialem H-D to w katalogu widzialem takie fajne chromowane wentylatory, ale Kwilman mnie z nich wyleczyl - "A jakie pan ma przeslanki ze silnik sie przegrzewa?" No i dowiedzialem sie, ze gdybym non stop jezdzil w miescie przy temperaturze powietrza powyzej 35*, to mozna by zaczac o tym myslec, ale ponizej 30 to Twin-Cam moze stac caly dzien na swiatlach i nic mu nie bedzie. Mimo, ze chlodzony powietrzem. Wot technika....

Jarecki2102
pisarz
pisarz
Posty: 287
Rejestracja: czw 07 paź 2010, 09:22
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jarecki2102 » sob 11 gru 2010, 08:44

Nie przesadzajmy z tym przegrzewaniem. Konstruktorzy Hondy nie tylko opracowali te modele na polskie, nie za ciepłe warunki.

To, że temperatura dochodzi do 104 - 106 stopni jest przecież normalną rzeczą, szczególnie, że włącznik wentylatora (ten na chłodnicy) zwiera i załącza wiatrak przy takiej właśnie temperaturze. Jak chcecie obniżyć tą temperaturę to najprędzej na logikę wymienić ten czujnik, włącznik co jest na chłodnicy na taki który się załącza w niższej temperaturze - tylko po co skoro konstruktorzy tak obliczyli tą temperaturę?

Zamontowanie drugiego wiatraka nie obniży tej temperatury, co najwyżej pomoże szybciej schłodzić, ale jeżeli temperatura po załączeniu wentylatora chłodnicy spada to znaczy że wszystko jest oki i ten jeden wiatrak wystarczy.

W kwestii gotowania się silnika to mogę jedynie powiedzieć, że temperatura wrzenia płynu jest sporo wyższa niż wody i te 106 stopni to jeszcze nie gotowanie.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości