Dynamiczne doładowanie

Wymyśiłeś coś fajnego do Swojej VFR? To możesz się podzielić.
Awatar użytkownika
brutoos
pisarz
pisarz
Posty: 294
Rejestracja: pn 23 lut 2009, 13:40
Imię: Jacek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: brutoos » śr 25 lis 2009, 07:25

...także mocniejsze moto wychodzi taniej :/

ten kit z aaperf jest dziełem sztuki - wygląd, jakość, co za tym idzie też cena.

Ale to nie jest jedyny sposób na kompresor bo jest jeszcze rodzime rozwiązanie: Szajba Garage - ino motur inny.

Awatar użytkownika
Panasonix82
pisarz
pisarz
Posty: 499
Rejestracja: pt 04 wrz 2009, 18:52
Imię: Marcin
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa-Wola

Post autor: Panasonix82 » śr 25 lis 2009, 07:31

Kto wie, może kiedyś ....

http://www.aaperf.com/vfrkit-gen6.html

Tylko ta cena 5500 $

Pzdr

Awatar użytkownika
Gacol
klepacz
klepacz
Posty: 1921
Rejestracja: wt 18 wrz 2007, 13:28
Imię: Jacek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Imielin

Post autor: Gacol » śr 25 lis 2009, 07:49

Myśle ze kwestia finansowa akurat nie jest aż taka zła.Powiedzmy do do rc 36 byłbym w stanie zmontować turbo(tańsze niż kompresor) w granicy 1000zł.Kompresor drożej co do 800 to problem tkwi w całej regulacji i np potrzebie(lub nie) wymiany wtrysków itd.Myśle że jak znajdzie się sponsor który zainwestuje w to to nawet mam "materiał" do którego można to zmontować.Aha i najważniejsze czego nikt nie poruszył...SPALANIE.Silnik z turbo potrafi wpier**** takie ilości paliwa że jest to niewyobrazalne
dla przykładu silnik 2.8 l 600km na wyścigach pochłania 50-60l na 10km!!!

Także jest to i tak i tak ogromny wydatek i najlepiej nie robić z moto"na codzień" czegoś takiego
VFR750 RC36 I
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)

Awatar użytkownika
brii
pisarz
pisarz
Posty: 452
Rejestracja: śr 16 gru 2009, 12:50
Imię: Maciej
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: brii » sob 19 gru 2009, 21:18

brutoos pisze:Myślałem o rozwiązaniu mimo wszystko przydatnym w praktyce i działającym na bieżąco - nitro niestety czymś takim nie jest :/ Uwagę więc skieruję w stronę kompresora..
Gacol pisze:To jst moim zdaniem troche drogi temat już poruszany na forum.A problem jest jeszcze z charakterystyką silnika.Jest bardzo"krzywe"oddawanie mocy i niebardzo przyjazne uzytkownikowi
Kompresor daje baaaardzo ładną krzywą momentu - jeśli tylko dobrze wszystko wysterujemy to można liczyć na to, że kształt krzywych mocy i momentu się w ogóle nie zmieni, a tylko krzywe na wykresie przesuną się w górę ;) Przy kompresorze nie ma mowy o jakiejkolwiek turbo-dziurze, chyba, że pasek będzie przeskakiwał ;)
brutoos pisze:...także mocniejsze moto wychodzi taniej :/
Temu się nie da zaprzeczyć a do tego nie będzie motem specjalnej troski :)
Gacol pisze:Aha i najważniejsze czego nikt nie poruszył...SPALANIE.Silnik z turbo potrafi wpier**** takie ilości paliwa że jest to niewyobrazalne
dla przykładu silnik 2.8 l 600km na wyścigach pochłania 50-60l na 10km!!!
W tak ekstremalnym przypadku nie dziwię się, że przelewają i to aż tyle - benzyną chłodzą silnik, ale woda odebrałaby więcej ciepła, tylko tyle, że instalka kłopotliwa... Przy dobrze wysterowanym silniku z rozsądnym doładowaniem spalanie wiele nie skoczy. Z turbo (o ile nie będziemy doprowadzać do wzrostu boostu) spalanie będzie podobne, ale nie o to chodzi komuś kto montuje turbo ;)
Gacol pisze:Także jest to i tak i tak ogromny wydatek i najlepiej nie robić z moto"na codzień" czegoś takiego
Zgadzam się po całości - nie ma sensu ze sprzęta codziennego robić sprzęta specjalnej troski ;)
Katarzynki to takie pierniczki
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.

Awatar użytkownika
Gacol
klepacz
klepacz
Posty: 1921
Rejestracja: wt 18 wrz 2007, 13:28
Imię: Jacek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Imielin

Post autor: Gacol » ndz 20 gru 2009, 02:41

Ko聬ego pos聴 napraw䁤e mądry쀠z tym ż䁥 turbo 䁤ziura p聲zy siln聩ku moto耠i tak w聹stąpi.T䁲oche in䁮e obrot䁹 jak w 䁳amochod聺ie i in聮a chara聫terysty聫a.Uwier聺 bo zro䁢ie to w䀠FR i be䁤zie pla쁭a żemiałem racje :grin: Nie no teraz tak na poważnie jest to odwieczny problem.chętnie jak ktoś zleci zrobie mu do VFR compresor lub turbo.Nawet bardzo chętnie
VFR750 RC36 I
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)

Awatar użytkownika
Diego
klepacz
klepacz
Posty: 1544
Rejestracja: wt 03 kwie 2007, 20:52
Imię: Mirek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Płock city

Post autor: Diego » ndz 20 gru 2009, 18:43

Gacol pisze:Ko聬ego pos聴 napraw䁤e mądry쀠z tym ż䁥 turbo 䁤ziura p聲zy siln聩ku moto耠i tak w聹stąpi.T䁲oche in䁮e obrot䁹 jak w 䁳amochod聺ie i in聮a chara聫terysty聫a.Uwier聺 bo zro䁢ie to w䀠FR i be䁤zie pla쁭a żemiałem racje :grin: Nie no teraz tak na poważnie jest to odwieczny problem.chętnie jak ktoś zleci zrobie mu do VFR compresor lub turbo.Nawet bardzo chętnie
Gacol zaczynasz pisac po chińsku.Za dużo sake. :mrgreen: :lol: :lol:

Awatar użytkownika
Gacol
klepacz
klepacz
Posty: 1921
Rejestracja: wt 18 wrz 2007, 13:28
Imię: Jacek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Imielin

Post autor: Gacol » ndz 20 gru 2009, 22:44

Właśnie problem jest w tym że miałem dobrze włane ale pisałem jak zawsze(bez sensu)Nie patrzyłem że coś sie powaliło z postem :???:
Dziwne
VFR750 RC36 I
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)

Awatar użytkownika
Kornik
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2147
Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
Imię: Marcin
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kornik » pn 21 gru 2009, 18:34

Co do podniesienia mocy to jest jeszcze coś takiego jak Big bore do VFR zwieksza kompresje do chyba 12.5:1 a pojemność do chyba 837 ccm koszt zestawu (JE PISTONS http://www.tts-performance.com/catalog/ ... a135e4dbc6) jak dobrze pamietam to bylo cos kolo 2800 plus rozwiercenie cylindrów to jakieś chyba 400 PLN myslałem nad tym kiedys i ciagle gdzies to po glowie krąży
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.

Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid

Awatar użytkownika
Gacol
klepacz
klepacz
Posty: 1921
Rejestracja: wt 18 wrz 2007, 13:28
Imię: Jacek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Imielin

Post autor: Gacol » pn 21 gru 2009, 19:02

Zgadza sie. I w zestawie kute tłoki.To jednak wiele nam nie da.Szczególnie twoim 116.5KM :grin:

Jest też tego minus jak i każdego zestawu.Zmniejszamy powierzchnie płaszcza wodnego tym samym mamy słabsze chłodzenie silnika
VFR750 RC36 I
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)

Awatar użytkownika
brii
pisarz
pisarz
Posty: 452
Rejestracja: śr 16 gru 2009, 12:50
Imię: Maciej
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: brii » pn 21 gru 2009, 21:15

Gacol pisze:I w zestawie kute tłoki.
Jak korby są solidne to przy kutych tłokach można zacząć myśleć o jakimś doładowaniu a nie pierdzeniu w silnik :D ;)
Katarzynki to takie pierniczki
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.

Awatar użytkownika
Gacol
klepacz
klepacz
Posty: 1921
Rejestracja: wt 18 wrz 2007, 13:28
Imię: Jacek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Imielin

Post autor: Gacol » pn 21 gru 2009, 23:28

Zgodze się korby to podstawa.Z resztą w razie spalania stukowego nawet kute tłoki pójdą sie walic
VFR750 RC36 I
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)

Awatar użytkownika
brii
pisarz
pisarz
Posty: 452
Rejestracja: śr 16 gru 2009, 12:50
Imię: Maciej
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: brii » wt 22 gru 2009, 08:23

No risk, no fun ;)
Katarzynki to takie pierniczki
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: MarcinMMz i 4 gości