Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
-
kiki
- ostry klepacz
- Posty: 2502
- Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Węgrów
-
Kontakt:
Post
autor: kiki » sob 20 sty 2007, 15:55
Sprawa wygląda tak- juz w sezonie czujnik mi wariował tzn. wentylator załaczał sie kiedy chciał (na dołkach, po kilku minutach pracy silnika, czasami po przekreceniu stacyjki)
. Dziś chciałem go sprawdzic i podłaczyłem pod niego zarówke i zrobilem tak jakby przejscie- i zauwazyłem ze zaróweczka swieci sie cały czas
. Na mój chłopski rozum to powinna sie zapalic dopiero gdy bym czujniczek wsadzil do gorącej wody
. Czyli co- musze kupic nowy czujnik???
Pozdrawiam
-
SOWA
- stary wyjadacz
- Posty: 3000
- Rejestracja: pt 27 paź 2006, 21:31
- Płeć: Mężczyzna
Post
autor: SOWA » sob 20 sty 2007, 18:08
Twój opis na to wskazuje. Jeśli czujnik przewodzi poniżej temperatury załączenia to albo się z ciebie śmieje i włącza kiedy chce, albo jest zwarty. Ale jest też taka możliwiść, że masz przetarty przewód od czujnika i przywiera ci gdzieś na masę. Wtedy również będziesz miał efekty takie jak opisujesz. Czujnik należy sprawdzić odłączając go od obwodów el. Jeśli jest zwarty to ad kosz, a jeśli nie, to go wymontuj i czujnik + kabelki + ohmomierz + garnek + woda + termometr + kuchenka = diagnoza
-
kiki
- ostry klepacz
- Posty: 2502
- Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Węgrów
-
Kontakt:
Post
autor: kiki » sob 20 sty 2007, 20:29
czujnik jest wyjety
-sprawdzalem go na stole kuchennym
(pomimo głośnego krzyku matuli która uważa że do majsterkowania jest garaż
)
-
Ketchup
- klepacz
- Posty: 571
- Rejestracja: śr 25 paź 2006, 20:05
- województwo: lubuskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Chocicz
Post
autor: Ketchup » sob 20 sty 2007, 23:35
Czujnik "podaje" masę na wentylator 93-97 i stopnii nie ma gadania, jeżeli szaleje wentylator sprwdź instalację
pees: i nie daj sobie wkręcić wizyty w jakimś tam warsztacie, dasz radę to sam sprwdzić, a kase zoaszczedzoną przelej na browary
pzdr
Jak do baku to tylko nitroglicerynometanol
-
mucha
- pisarz
- Posty: 201
- Rejestracja: czw 14 wrz 2006, 10:01
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: tpb
Post
autor: mucha » sob 20 sty 2007, 23:44
Nic dodać nic ująć, tylko robić jak chłopaki piszą
VFR wszystko przetrzyma.
-
kiki
- ostry klepacz
- Posty: 2502
- Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Węgrów
-
Kontakt:
Post
autor: kiki » śr 24 sty 2007, 13:53
Wiec czujnik jest do d**y
. Moge dobrac jakis od autka (ten sam gwint i te same temperaturki dzialania) czy jednak musi byc łorginał Hondy ?
-
Ketchup
- klepacz
- Posty: 571
- Rejestracja: śr 25 paź 2006, 20:05
- województwo: lubuskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Chocicz
Post
autor: Ketchup » śr 24 sty 2007, 14:11
proponował bym orginalny, przecież mają kolesie rozbite maszyny
to jest zabezpieczenie silnika przed przegrzaniem, to tak jakbyś zamiast bezpiecznika 10A wstawił jakiś inny bo niby też pasuje
pzdr
Jak do baku to tylko nitroglicerynometanol
-
SOWA
- stary wyjadacz
- Posty: 3000
- Rejestracja: pt 27 paź 2006, 21:31
- Płeć: Mężczyzna
Post
autor: SOWA » śr 24 sty 2007, 21:05
Ketchup, A ja jestem innego zdania. Bezpiecznik 10A to 10A, bez względu na producenta.
kiki, jeśli masz czujnik temp. innego producenta, ale odpowiadający przedziałem pracy i gwintem tzn. bliźniaczy to wtykaj i obserwuj wskaźnik temperatury. Ale to przecież robisz i przy oryginalnym czujniku, który choć od Hondy to jednak zszedł był. No chyba, że cenka jest taka sama to wtedy już sentyment decyduje.
-
Ketchup
- klepacz
- Posty: 571
- Rejestracja: śr 25 paź 2006, 20:05
- województwo: lubuskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Chocicz
Post
autor: Ketchup » śr 24 sty 2007, 22:54
SOWA pisze:kiki, jeśli masz czujnik temp. innego producenta, ale odpowiadający przedziałem pracy i gwintem tzn. bliźniaczy to wtykaj i obserwuj wskaźnik temperatury. Ale to przecież robisz i przy oryginalnym czujniku, który choć od Hondy to jednak zszedł był. No chyba, że cenka jest taka sama to wtedy już sentyment decyduje.
jasne, a wskaźnik temperatury jest tak prawie dokłądny jak paliwa
Jak do baku to tylko nitroglicerynometanol
-
kiki
- ostry klepacz
- Posty: 2502
- Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Węgrów
-
Kontakt:
Post
autor: kiki » czw 25 sty 2007, 09:02
No dobra a gdzie moge taki czujniczek kupić, bo szczerze to uzywki nie chce (nie mam pewnosći ze bedzie dobry i pochodzi jakiś czas). Szukałem na larssonie i za cholere nie moge znaleźć- chyba pierdoła jestem
-
SOWA
- stary wyjadacz
- Posty: 3000
- Rejestracja: pt 27 paź 2006, 21:31
- Płeć: Mężczyzna
Post
autor: SOWA » czw 25 sty 2007, 18:35
Ja myślałem że ty wiesz gdzie kupić , a jak nie wiesz to słuchaj Kethupa i gnaj do Hondy.
-
kiki
- ostry klepacz
- Posty: 2502
- Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Węgrów
-
Kontakt:
Post
autor: kiki » pt 26 sty 2007, 08:38
i tak zrobie
bo po głębszym namysle- na mojej laleczce nie bede oszczędzał
. Pozdro
-
DIDI
- klepacz
- Posty: 1575
- Rejestracja: pt 01 gru 2006, 23:11
- Imię: Daniel
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Bartoszyce
-
Kontakt:
Post
autor: DIDI » pn 04 cze 2007, 20:25
ja się pod temacik podłącze, zeby nie zakładac nowego Panowie. Czy za duża ilośc płynu w układzie chłodniczym moze spowodować zagotowanie płynu i nie włączenie wiatraka??? Ewentualnie jaka mozę być przyczyna jego nie załączenia sie?? Gdzie jest bezpiecznik od wiatraka, bo mozę to, albo czyknik do dpupy??
Panie władzo jechałem szybko, bo ja kocham zapier...lać
DIDI
-
SOWA
- stary wyjadacz
- Posty: 3000
- Rejestracja: pt 27 paź 2006, 21:31
- Płeć: Mężczyzna
Post
autor: SOWA » pn 04 cze 2007, 21:14
Daniel VTS pisze:Czy za duża ilośc płynu w układzie chłodniczym moze spowodować zagotowanie płynu i nie włączenie wiatraka???
Nie. Zbyt duża ilość płynu zostanie wyrzucona na zewnątrz samoczynnie. Jeśli gotuję ci się woda i nie włącza wentylator, to albo czujnik jest trafiony, albo wiatrak.
-
MadziX
- stary wyjadacz
- Posty: 3123
- Rejestracja: pn 01 maja 2006, 22:08
- Imię: Magdalena
- Płeć: Kobieta
- Lokalizacja: GDAŃSK
-
Kontakt:
Post
autor: MadziX » wt 05 cze 2007, 00:24
zanim zepsuł mi się poprzedni czujnik wentylator włączał się jak wskazówka temp była mniej więcej na 4/5 pola, po wymianie na nowy załącza się wcześniej - na 3/4 . ma to jakieś znaczenie?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości