Strona 1 z 2

Iskra ginie gdy silnik się zagrzeje

: sob 10 kwie 2010, 08:42
autor: Buła
Witam,mam takowy problem,po odpaleniu VFR po zimie ginie mi iskra,gdy silnik jest zimny to zapala odrazu,na obroty wchodzi ładnie i nic nie przerywa,a gdy się już zagrzeje i powiedzmy wskażnik wejdzie ponad dolna kreskę moto gaśnie i nie ma iskry,świece sprawdzałem i są ok,przewody też są dobre,wszystkie kostki przepatrzone i nigdzie nie są zaśniedziałe.Gdy moto ostygnie to znowu ładnie pali i wsio jest ok.wygląda na to że coś się grzeje i odcina iskrę tylko co to może być,możliwe jest żeby moduł pad przez zime :sad: ,co jeszcze może być przyczyną.

: sob 10 kwie 2010, 13:29
autor: Vermilion
Obstawiałbym cewki lub moduł.

: sob 10 kwie 2010, 21:47
autor: ja
Ja stawiam na inpulsator. Sprawdz to bo stawiam 90% ze to właśnie to ustroństwo.

: sob 10 kwie 2010, 22:01
autor: figaro
Moduł i cewki zostawmy w spokoju.
Także obstawiam impulsator. Jako jedyny pracuje w kąpieli olejowej i nagrzewa się w trakcie jazdy /i to dość znacznie/.
Sprawdź, czy po nagrzaniu silnika i wystąpieniu opisywanych przez Ciebie objawów, pompa paliwa pracuje podczas próby uruchomienia.
To samo /praca pompy paliwa/ sprawdź na zimnym silniku.
Pozdrawiam :bye

: ndz 11 kwie 2010, 14:34
autor: Buła
Witam,także myślałem o tym że to sie popsuło,tylko dziwi mnie fakt że problem pojawił sie po zimie,jeszcze w tym roku nie jeżdziłem,tylko od czego to się mogło popsuć :?: ,a wiecie może czy jest możliwość sprawdzenia czy to właśnie to.bo nie chce zabardzo wydawać kasy niepotrzebnie.

: ndz 11 kwie 2010, 20:31
autor: Twardy161
moze to vfr-wersja na skandynawie i w naszym klimacie sie przegrzewa:]

: ndz 11 kwie 2010, 20:48
autor: Buła
figaro pisze:Moduł i cewki zostawmy w spokoju.
Także obstawiam impulsator. Jako jedyny pracuje w kąpieli olejowej i nagrzewa się w trakcie jazdy /i to dość znacznie/.
Sprawdź, czy po nagrzaniu silnika i wystąpieniu opisywanych przez Ciebie objawów, pompa paliwa pracuje podczas próby uruchomienia.
To samo /praca pompy paliwa/ sprawdź na zimnym silniku.
Pozdrawiam :bye
A to czy pompa pracuje zalerzy od impulsatora :?:

: ndz 11 kwie 2010, 22:25
autor: figaro
Naturalnie; nie ma iskry, nie ma paliwa /takie japońskie zabezpieczenie ppoż/.
Dane o tym wysyła impulsator do modułu, a ten dalej do urządzeń /cewki i pompa paliwowa/.
Na zimnym silniku złap pompę w dłoń i uruchom rozrusznik. Pompa powinna skokowo tłoczyć paliwo do filtra /nie bój się, pompa nie gryzie ;-) /.
To samo powtórz na rozgrzanym silniku. Jeżeli pompa nie będzie chodzić, trzeba sprawdzić mocowanie kostek impulsatora i ich odległość od koła. :mrgreen:
Miłej zabawy :biggrin

: pn 12 kwie 2010, 06:10
autor: Buła
Dzisiaj obadam temat.

: wt 13 kwie 2010, 06:03
autor: Buła
figaro pisze:Naturalnie; nie ma iskry, nie ma paliwa /takie japońskie zabezpieczenie ppoż/.
Dane o tym wysyła impulsator do modułu, a ten dalej do urządzeń /cewki i pompa paliwowa/.
Na zimnym silniku złap pompę w dłoń i uruchom rozrusznik. Pompa powinna skokowo tłoczyć paliwo do filtra /nie bój się, pompa nie gryzie ;-) /.
To samo powtórz na rozgrzanym silniku. Jeżeli pompa nie będzie chodzić, trzeba sprawdzić mocowanie kostek impulsatora i ich odległość od koła. :mrgreen:
Miłej zabawy :biggrin
A więc tak,silnik zimny odpalił odrazu,wszystko pięknie ładnie chodzi do momentu złapania normalnej temperatury,pompa tłoczy paliwo,to widać, słychać i czuć.natomiast gdy silnik zgasł a raczej ja go wyłączyłem celem sprawdzenia czy odpali to już nie odpalił i tak jak mówisz pompa nie załanczała się.kostki które są na zewnątrz sprawdzone i są ok,zostaje tylko zdjąć dekiel i zobaczyć w środku czy tam się coś nie stało.A czy ten impulsator może się poprostu przegrzać :?:

: wt 13 kwie 2010, 10:12
autor: figaro
Może. To tylko urządzenie mechaniczno-elektryczne. Dekiel prawy możesz zdjąć po ustawieniu moto ma podpórce bocznej /olej nie wycieknie/.
Przed zdjęciem pokrywy zaopatrz się w uszczelkę, bo ta która jest prawdopodobnie ulegnie zerwaniu. Odstęp kostek impulsatora od koła powinien wynosić ok. 0,6 do 0,9 mm. W manualu str. 260, masz wartości jakie powinien mieć impulsator /mierzone miernikiem/ i gdzie je mierzyć. Sprwdź przy okazji, czy śruby mocujące impulsator nie uległy poluzowaniu.
Problemy z zapłonem masz opisane na str. 256.
Powodzenia w poszukiwaniach. :roll:

: wt 13 kwie 2010, 16:26
autor: Buła
Witam,a mogłbyś napisać te wartości bo nie mam manuala(muszę sobie ściągnąć) i gdzie to mierzyć.

: wt 13 kwie 2010, 21:03
autor: Buła
A więc tak,odległość impulsatora od koła jest w normie,mierzyłem opór impulsatora i na zimnym silniku było 282-284 Ohm a gdy silnik się zagrzał i i go zgasiłem celem sprawdzenia opór wzrósł do 349-350 Ohm nie wiem czy to dobrze bo nie mogę znależć serwisówki do ściągniecia.A mam jeszcze jedno podejrzenie,tam są dwa impulsatory i odpowiadają chyba po jednym na parę cylindrów i musiałaby oba się odrazu uszkodzić.Co jest troche dziwne :?:

: wt 13 kwie 2010, 21:13
autor: figaro
Te dwie kostki to całość.

: wt 13 kwie 2010, 21:25
autor: Buła
Acha.czyli trzeba zobaczyć w serwisówce jak z tym oporem sprawa się ma.