
Iskra ginie gdy silnik się zagrzeje
- Buła
- klepacz
- Posty: 1747
- Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
- Imię: Marcin
- województwo: świętokrzyskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Suchedniów
- Kontakt:
Iskra ginie gdy silnik się zagrzeje
Witam,mam takowy problem,po odpaleniu VFR po zimie ginie mi iskra,gdy silnik jest zimny to zapala odrazu,na obroty wchodzi ładnie i nic nie przerywa,a gdy się już zagrzeje i powiedzmy wskażnik wejdzie ponad dolna kreskę moto gaśnie i nie ma iskry,świece sprawdzałem i są ok,przewody też są dobre,wszystkie kostki przepatrzone i nigdzie nie są zaśniedziałe.Gdy moto ostygnie to znowu ładnie pali i wsio jest ok.wygląda na to że coś się grzeje i odcina iskrę tylko co to może być,możliwe jest żeby moduł pad przez zime
,co jeszcze może być przyczyną.

Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej 
1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006
- Vermilion
- klepacz
- Posty: 814
- Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
- Imię: Adam
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wałcz/Piła
Obstawiałbym cewki lub moduł.
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila
- figaro
- ostry klepacz
- Posty: 2639
- Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
- Imię: Tomasz
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia
Moduł i cewki zostawmy w spokoju.
Także obstawiam impulsator. Jako jedyny pracuje w kąpieli olejowej i nagrzewa się w trakcie jazdy /i to dość znacznie/.
Sprawdź, czy po nagrzaniu silnika i wystąpieniu opisywanych przez Ciebie objawów, pompa paliwa pracuje podczas próby uruchomienia.
To samo /praca pompy paliwa/ sprawdź na zimnym silniku.
Pozdrawiam
Także obstawiam impulsator. Jako jedyny pracuje w kąpieli olejowej i nagrzewa się w trakcie jazdy /i to dość znacznie/.
Sprawdź, czy po nagrzaniu silnika i wystąpieniu opisywanych przez Ciebie objawów, pompa paliwa pracuje podczas próby uruchomienia.
To samo /praca pompy paliwa/ sprawdź na zimnym silniku.
Pozdrawiam

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
- Buła
- klepacz
- Posty: 1747
- Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
- Imię: Marcin
- województwo: świętokrzyskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Suchedniów
- Kontakt:
Witam,także myślałem o tym że to sie popsuło,tylko dziwi mnie fakt że problem pojawił sie po zimie,jeszcze w tym roku nie jeżdziłem,tylko od czego to się mogło popsuć
,a wiecie może czy jest możliwość sprawdzenia czy to właśnie to.bo nie chce zabardzo wydawać kasy niepotrzebnie.

Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej 
1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006
- Buła
- klepacz
- Posty: 1747
- Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
- Imię: Marcin
- województwo: świętokrzyskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Suchedniów
- Kontakt:
A to czy pompa pracuje zalerzy od impulsatorafigaro pisze:Moduł i cewki zostawmy w spokoju.
Także obstawiam impulsator. Jako jedyny pracuje w kąpieli olejowej i nagrzewa się w trakcie jazdy /i to dość znacznie/.
Sprawdź, czy po nagrzaniu silnika i wystąpieniu opisywanych przez Ciebie objawów, pompa paliwa pracuje podczas próby uruchomienia.
To samo /praca pompy paliwa/ sprawdź na zimnym silniku.
Pozdrawiam

Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej 
1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006
- figaro
- ostry klepacz
- Posty: 2639
- Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
- Imię: Tomasz
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia
Naturalnie; nie ma iskry, nie ma paliwa /takie japońskie zabezpieczenie ppoż/.
Dane o tym wysyła impulsator do modułu, a ten dalej do urządzeń /cewki i pompa paliwowa/.
Na zimnym silniku złap pompę w dłoń i uruchom rozrusznik. Pompa powinna skokowo tłoczyć paliwo do filtra /nie bój się, pompa nie gryzie
/.
To samo powtórz na rozgrzanym silniku. Jeżeli pompa nie będzie chodzić, trzeba sprawdzić mocowanie kostek impulsatora i ich odległość od koła.
Miłej zabawy
Dane o tym wysyła impulsator do modułu, a ten dalej do urządzeń /cewki i pompa paliwowa/.
Na zimnym silniku złap pompę w dłoń i uruchom rozrusznik. Pompa powinna skokowo tłoczyć paliwo do filtra /nie bój się, pompa nie gryzie

To samo powtórz na rozgrzanym silniku. Jeżeli pompa nie będzie chodzić, trzeba sprawdzić mocowanie kostek impulsatora i ich odległość od koła.

Miłej zabawy

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
- Buła
- klepacz
- Posty: 1747
- Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
- Imię: Marcin
- województwo: świętokrzyskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Suchedniów
- Kontakt:
A więc tak,silnik zimny odpalił odrazu,wszystko pięknie ładnie chodzi do momentu złapania normalnej temperatury,pompa tłoczy paliwo,to widać, słychać i czuć.natomiast gdy silnik zgasł a raczej ja go wyłączyłem celem sprawdzenia czy odpali to już nie odpalił i tak jak mówisz pompa nie załanczała się.kostki które są na zewnątrz sprawdzone i są ok,zostaje tylko zdjąć dekiel i zobaczyć w środku czy tam się coś nie stało.A czy ten impulsator może się poprostu przegrzaćfigaro pisze:Naturalnie; nie ma iskry, nie ma paliwa /takie japońskie zabezpieczenie ppoż/.
Dane o tym wysyła impulsator do modułu, a ten dalej do urządzeń /cewki i pompa paliwowa/.
Na zimnym silniku złap pompę w dłoń i uruchom rozrusznik. Pompa powinna skokowo tłoczyć paliwo do filtra /nie bój się, pompa nie gryzie/.
To samo powtórz na rozgrzanym silniku. Jeżeli pompa nie będzie chodzić, trzeba sprawdzić mocowanie kostek impulsatora i ich odległość od koła.![]()
Miłej zabawy

Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej 
1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006
- figaro
- ostry klepacz
- Posty: 2639
- Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
- Imię: Tomasz
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia
Może. To tylko urządzenie mechaniczno-elektryczne. Dekiel prawy możesz zdjąć po ustawieniu moto ma podpórce bocznej /olej nie wycieknie/.
Przed zdjęciem pokrywy zaopatrz się w uszczelkę, bo ta która jest prawdopodobnie ulegnie zerwaniu. Odstęp kostek impulsatora od koła powinien wynosić ok. 0,6 do 0,9 mm. W manualu str. 260, masz wartości jakie powinien mieć impulsator /mierzone miernikiem/ i gdzie je mierzyć. Sprwdź przy okazji, czy śruby mocujące impulsator nie uległy poluzowaniu.
Problemy z zapłonem masz opisane na str. 256.
Powodzenia w poszukiwaniach.
Przed zdjęciem pokrywy zaopatrz się w uszczelkę, bo ta która jest prawdopodobnie ulegnie zerwaniu. Odstęp kostek impulsatora od koła powinien wynosić ok. 0,6 do 0,9 mm. W manualu str. 260, masz wartości jakie powinien mieć impulsator /mierzone miernikiem/ i gdzie je mierzyć. Sprwdź przy okazji, czy śruby mocujące impulsator nie uległy poluzowaniu.
Problemy z zapłonem masz opisane na str. 256.
Powodzenia w poszukiwaniach.

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
- Buła
- klepacz
- Posty: 1747
- Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
- Imię: Marcin
- województwo: świętokrzyskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Suchedniów
- Kontakt:
A więc tak,odległość impulsatora od koła jest w normie,mierzyłem opór impulsatora i na zimnym silniku było 282-284 Ohm a gdy silnik się zagrzał i i go zgasiłem celem sprawdzenia opór wzrósł do 349-350 Ohm nie wiem czy to dobrze bo nie mogę znależć serwisówki do ściągniecia.A mam jeszcze jedno podejrzenie,tam są dwa impulsatory i odpowiadają chyba po jednym na parę cylindrów i musiałaby oba się odrazu uszkodzić.Co jest troche dziwne 

Ostatnio zmieniony wt 13 kwie 2010, 22:55 przez Buła, łącznie zmieniany 2 razy.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej 
1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość