Iskra ginie gdy silnik się zagrzeje

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Awatar użytkownika
Buła
klepacz
klepacz
Posty: 1747
Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
Imię: Marcin
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Suchedniów
Kontakt:

Iskra ginie gdy silnik się zagrzeje

Post autor: Buła » sob 10 kwie 2010, 08:42

Witam,mam takowy problem,po odpaleniu VFR po zimie ginie mi iskra,gdy silnik jest zimny to zapala odrazu,na obroty wchodzi ładnie i nic nie przerywa,a gdy się już zagrzeje i powiedzmy wskażnik wejdzie ponad dolna kreskę moto gaśnie i nie ma iskry,świece sprawdzałem i są ok,przewody też są dobre,wszystkie kostki przepatrzone i nigdzie nie są zaśniedziałe.Gdy moto ostygnie to znowu ładnie pali i wsio jest ok.wygląda na to że coś się grzeje i odcina iskrę tylko co to może być,możliwe jest żeby moduł pad przez zime :sad: ,co jeszcze może być przyczyną.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej :)


1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Post autor: Vermilion » sob 10 kwie 2010, 13:29

Obstawiałbym cewki lub moduł.
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

ja

Post autor: ja » sob 10 kwie 2010, 21:47

Ja stawiam na inpulsator. Sprawdz to bo stawiam 90% ze to właśnie to ustroństwo.

Awatar użytkownika
figaro
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2639
Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
Imię: Tomasz
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia

Post autor: figaro » sob 10 kwie 2010, 22:01

Moduł i cewki zostawmy w spokoju.
Także obstawiam impulsator. Jako jedyny pracuje w kąpieli olejowej i nagrzewa się w trakcie jazdy /i to dość znacznie/.
Sprawdź, czy po nagrzaniu silnika i wystąpieniu opisywanych przez Ciebie objawów, pompa paliwa pracuje podczas próby uruchomienia.
To samo /praca pompy paliwa/ sprawdź na zimnym silniku.
Pozdrawiam :bye
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Awatar użytkownika
Buła
klepacz
klepacz
Posty: 1747
Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
Imię: Marcin
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Suchedniów
Kontakt:

Post autor: Buła » ndz 11 kwie 2010, 14:34

Witam,także myślałem o tym że to sie popsuło,tylko dziwi mnie fakt że problem pojawił sie po zimie,jeszcze w tym roku nie jeżdziłem,tylko od czego to się mogło popsuć :?: ,a wiecie może czy jest możliwość sprawdzenia czy to właśnie to.bo nie chce zabardzo wydawać kasy niepotrzebnie.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej :)


1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » ndz 11 kwie 2010, 20:31

moze to vfr-wersja na skandynawie i w naszym klimacie sie przegrzewa:]

Awatar użytkownika
Buła
klepacz
klepacz
Posty: 1747
Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
Imię: Marcin
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Suchedniów
Kontakt:

Post autor: Buła » ndz 11 kwie 2010, 20:48

figaro pisze:Moduł i cewki zostawmy w spokoju.
Także obstawiam impulsator. Jako jedyny pracuje w kąpieli olejowej i nagrzewa się w trakcie jazdy /i to dość znacznie/.
Sprawdź, czy po nagrzaniu silnika i wystąpieniu opisywanych przez Ciebie objawów, pompa paliwa pracuje podczas próby uruchomienia.
To samo /praca pompy paliwa/ sprawdź na zimnym silniku.
Pozdrawiam :bye
A to czy pompa pracuje zalerzy od impulsatora :?:
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej :)


1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

Awatar użytkownika
figaro
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2639
Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
Imię: Tomasz
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia

Post autor: figaro » ndz 11 kwie 2010, 22:25

Naturalnie; nie ma iskry, nie ma paliwa /takie japońskie zabezpieczenie ppoż/.
Dane o tym wysyła impulsator do modułu, a ten dalej do urządzeń /cewki i pompa paliwowa/.
Na zimnym silniku złap pompę w dłoń i uruchom rozrusznik. Pompa powinna skokowo tłoczyć paliwo do filtra /nie bój się, pompa nie gryzie ;-) /.
To samo powtórz na rozgrzanym silniku. Jeżeli pompa nie będzie chodzić, trzeba sprawdzić mocowanie kostek impulsatora i ich odległość od koła. :mrgreen:
Miłej zabawy :biggrin
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Awatar użytkownika
Buła
klepacz
klepacz
Posty: 1747
Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
Imię: Marcin
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Suchedniów
Kontakt:

Post autor: Buła » pn 12 kwie 2010, 06:10

Dzisiaj obadam temat.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej :)


1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

Awatar użytkownika
Buła
klepacz
klepacz
Posty: 1747
Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
Imię: Marcin
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Suchedniów
Kontakt:

Post autor: Buła » wt 13 kwie 2010, 06:03

figaro pisze:Naturalnie; nie ma iskry, nie ma paliwa /takie japońskie zabezpieczenie ppoż/.
Dane o tym wysyła impulsator do modułu, a ten dalej do urządzeń /cewki i pompa paliwowa/.
Na zimnym silniku złap pompę w dłoń i uruchom rozrusznik. Pompa powinna skokowo tłoczyć paliwo do filtra /nie bój się, pompa nie gryzie ;-) /.
To samo powtórz na rozgrzanym silniku. Jeżeli pompa nie będzie chodzić, trzeba sprawdzić mocowanie kostek impulsatora i ich odległość od koła. :mrgreen:
Miłej zabawy :biggrin
A więc tak,silnik zimny odpalił odrazu,wszystko pięknie ładnie chodzi do momentu złapania normalnej temperatury,pompa tłoczy paliwo,to widać, słychać i czuć.natomiast gdy silnik zgasł a raczej ja go wyłączyłem celem sprawdzenia czy odpali to już nie odpalił i tak jak mówisz pompa nie załanczała się.kostki które są na zewnątrz sprawdzone i są ok,zostaje tylko zdjąć dekiel i zobaczyć w środku czy tam się coś nie stało.A czy ten impulsator może się poprostu przegrzać :?:
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej :)


1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

Awatar użytkownika
figaro
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2639
Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
Imię: Tomasz
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia

Post autor: figaro » wt 13 kwie 2010, 10:12

Może. To tylko urządzenie mechaniczno-elektryczne. Dekiel prawy możesz zdjąć po ustawieniu moto ma podpórce bocznej /olej nie wycieknie/.
Przed zdjęciem pokrywy zaopatrz się w uszczelkę, bo ta która jest prawdopodobnie ulegnie zerwaniu. Odstęp kostek impulsatora od koła powinien wynosić ok. 0,6 do 0,9 mm. W manualu str. 260, masz wartości jakie powinien mieć impulsator /mierzone miernikiem/ i gdzie je mierzyć. Sprwdź przy okazji, czy śruby mocujące impulsator nie uległy poluzowaniu.
Problemy z zapłonem masz opisane na str. 256.
Powodzenia w poszukiwaniach. :roll:
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Awatar użytkownika
Buła
klepacz
klepacz
Posty: 1747
Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
Imię: Marcin
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Suchedniów
Kontakt:

Post autor: Buła » wt 13 kwie 2010, 16:26

Witam,a mogłbyś napisać te wartości bo nie mam manuala(muszę sobie ściągnąć) i gdzie to mierzyć.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej :)


1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

Awatar użytkownika
Buła
klepacz
klepacz
Posty: 1747
Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
Imię: Marcin
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Suchedniów
Kontakt:

Post autor: Buła » wt 13 kwie 2010, 21:03

A więc tak,odległość impulsatora od koła jest w normie,mierzyłem opór impulsatora i na zimnym silniku było 282-284 Ohm a gdy silnik się zagrzał i i go zgasiłem celem sprawdzenia opór wzrósł do 349-350 Ohm nie wiem czy to dobrze bo nie mogę znależć serwisówki do ściągniecia.A mam jeszcze jedno podejrzenie,tam są dwa impulsatory i odpowiadają chyba po jednym na parę cylindrów i musiałaby oba się odrazu uszkodzić.Co jest troche dziwne :?:
Ostatnio zmieniony wt 13 kwie 2010, 22:55 przez Buła, łącznie zmieniany 2 razy.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej :)


1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

Awatar użytkownika
figaro
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2639
Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
Imię: Tomasz
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia

Post autor: figaro » wt 13 kwie 2010, 21:13

Te dwie kostki to całość.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Awatar użytkownika
Buła
klepacz
klepacz
Posty: 1747
Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
Imię: Marcin
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Suchedniów
Kontakt:

Post autor: Buła » wt 13 kwie 2010, 21:25

Acha.czyli trzeba zobaczyć w serwisówce jak z tym oporem sprawa się ma.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej :)


1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość