VFR - kręci ale nie odpala

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Awatar użytkownika
7jaro7
Posty: 13
Rejestracja: ndz 28 mar 2010, 21:45
Model VFR: 800
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: kraków

VFR - kręci ale nie odpala

Post autor: 7jaro7 » ndz 28 mar 2010, 21:55

Witam!
Dopiero zaczynam stawiać pierwsze kroki na dwóch kółkach... moim pierwszym motorem okazała się Honda VFR z 2002 roku... kupiłem go jakiś miesiąc temu.. wszystko było fajnie do dziś... podczas jazdy motor zgasł (zupełnie jakby brakło paliwa) rezerwa mi mrugała ale w zbiorniku było jeszcze paliwo... doturlałem się do stacji benzynowej.. zalałem go do pełna i nic..

po tym gdy już załamałem ręce, zacząłem próbować zdiagnozować problem i zauważyłem, że po przekręceniu stacyjki i włączeniu zapłonu nie włącza się (tak jak zazwyczaj) pompa paliwowa...

zdemontowałem zbiornik paliwa i podpiąłem pompę "na krótko" - działa!

ale mimo to.. motor nadal nie zapala


Motor stoi teraz w garażu i czeka na Wasze instrukcje - od sprawdzenia czego zacząć?

Pozdrawiam

mlody55
pisarz
pisarz
Posty: 202
Rejestracja: śr 23 maja 2007, 00:19
Model VFR: vfr800fI
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: podlaskie/london
Kontakt:

Post autor: mlody55 » ndz 28 mar 2010, 22:02

przejżyj złacza w intstalacji, porozpinaj, poczyśc, pozapinaj. Miałem identyczny problem po zimowej przerwie

Awatar użytkownika
Klepak23
pisarz
pisarz
Posty: 312
Rejestracja: czw 09 kwie 2009, 22:24
Model VFR: Triumph ST 1050
Imię: Jacek
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Klepak23 » ndz 28 mar 2010, 22:05

Ja miałem podobną sytuację, problemem był padnięty akumulator po długim postoju i też nie było słychać załączenia pompy. Po naładowaniu aku wszytko wróciło do normy. Mam nadzieję że twój problem będzie równie prozaiczny ;)
Głupota na stałe zawładnęła częścią mojego umysłu...

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Model VFR: 800 FI '01
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Arnold » ndz 28 mar 2010, 22:05

A jak Ci zaczął gasnąć to zresetowały Ci się zegary?
mlody55 pisze:przejżyj złacza w intstalacji, porozpinaj, poczyśc, pozapinaj.
To co wyżej i do tego naładuj akumulator. Sprawdź regulator napięcia.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

jankovich
teksciarz
teksciarz
Posty: 107
Rejestracja: czw 21 maja 2009, 13:41
Model VFR: V-TEC
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jankovich » ndz 28 mar 2010, 22:13

A zapłon na prawej rączce:)

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » ndz 28 mar 2010, 23:16

jankovich pisze:A zapłon na prawej rączce:)

warto zaczynać od tych najprostszych przyczyn zanim rozbieżne się połowę moto główny bezpiecznik przy aku ,bezpieczniki w skrzynce???????????
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
.:BACA:.
bywalec
bywalec
Posty: 49
Rejestracja: ndz 29 mar 2009, 12:59
Model VFR: RC 36II
Imię: Rafał
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jankowice
Kontakt:

Post autor: .:BACA:. » pn 29 mar 2010, 08:42

główny bezpiecznik przy aku raczej nie bo by wogóle nie kręciła, u mnie jak wkładam aku to często się zdarza że nie kręci wogóle, wyciągnę główny bezpiecznik wsadzam spowrotem i kręci :)

Awatar użytkownika
7jaro7
Posty: 13
Rejestracja: ndz 28 mar 2010, 21:45
Model VFR: 800
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: kraków

Post autor: 7jaro7 » pn 29 mar 2010, 17:16

Akumulator raczej był dobry - bo kręciłem nim później jeszcze dość długo...
zapłon;-) też był...
zanim odkręciłem bak i dobrałem się do pompy paliwowej.. sprawdziłem bezpiecznik główny...
reszty jeszcze nie sprawdziłem zajmę się tym bliżej weekendu...

Awatar użytkownika
Gacol
klepacz
klepacz
Posty: 1921
Rejestracja: wt 18 wrz 2007, 13:28
Model VFR: 800fi
Imię: Jacek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Imielin

Post autor: Gacol » pn 29 mar 2010, 18:20

7jaro7, I zajrzyj tutaj viewforum.php?f=33
VFR750 RC36 I
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Model VFR: rc24
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » pn 29 mar 2010, 21:54

nie mam wtryskowca ale we wtryskowcach zdaje sie, ze norma jest zaworek zamykajacy i otwierajacy doplyw paliwa-dzialajacy po zaplonie,
przypuszczam, ze nie tylko napiecie nie dochodzi do pompy ale i wlasnie tam czyli "cos" odpowiadajacego za zaplon nie daje odpowiednich sygnalow,
nie wiem jak jest w 800-to jest prawdopodobnie modul zaplonowy, centralka wtryskowa albo komputer,
ale fakt, ja bym zaczal od rzeczy prostych, mozesz szukac "co" nie podaje napiecia na pompe-najlepiej ze schamatem instalacji

7jaro7

Post autor: 7jaro7 » pn 29 mar 2010, 22:18

Drogo brzmi to co napisałeś...

przewija się tu gdzieś na forum schemat instalacji?

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Model VFR: rc24
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » pn 29 mar 2010, 22:31

brzmi drogo ale niepodawanie gdzies sygnalu moze byc wynikiem luznego styku lub usterki dajacej szanse naprawy urzadzenia,
osobiscie uwazam, ze najwieksze szase sa na to, ze to bzdura na zasadzie luznej/urwanej koncowki czy rozlaczonej kostki.
to tak na pocieszenie:]

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » pn 29 mar 2010, 23:38

7jaro7 pisze:reszty jeszcze nie sprawdziłem zajmę się tym bliżej weekendu...
a może zacznij od bezpieczników :roll:
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
7jaro7
Posty: 13
Rejestracja: ndz 28 mar 2010, 21:45
Model VFR: 800
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: kraków

Post autor: 7jaro7 » pt 02 kwie 2010, 13:52

Moja VFR - znowu żywa!!!!!!!!!!!
pod lewą owiewką są jakieś kostki.. jedna z nich się rozpięła.. (taka fioletowa duża kostka z mnóstwem kabli)

Dzięki Wam wszystkim za pomoc!

Awatar użytkownika
Klepak23
pisarz
pisarz
Posty: 312
Rejestracja: czw 09 kwie 2009, 22:24
Model VFR: Triumph ST 1050
Imię: Jacek
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olsztyn

Re: VFR - kręci ale nie odpala

Post autor: Klepak23 » śr 11 maja 2011, 23:01

Już miałem okazję gościć w tym temacie, ale minęło troszkę czasu i znowu problem powrócił :evil:
Temat wygląda następująco: załączona stacyjka; uruchomiony starter i brak charakterystycznego dźwięku pompy paliwowej... a co za tym idzie nie ma szans na uruchomienia silnika (chociaż rozrusznik normalnie kręci bez pompy ani rusz).
Temat akumulatora o którym pisałem wcześniej nie ma związku. Innych problemów z elektryką nie ma. Nawet najmniejszych.
Nie jest jednak tak że, Vitek jest unieruchomiony bo po kilku minutach maltretowania startera pompa w końcu się odzywa i motocykl odpala na dotyk i chodzi elegancko przez cały dzień.
Temat pojawia się raz na jakiś czas i nie mogę znaleźć wspólnego mianownika dla sytuacji w których się pojawia. Czasami jest to tygodniowy postój, czasami w trakcie dłuższej trasy. Nie ma reguły, ale objaw jest zawsze ten sam: stacyjka, starter i tylko "pyknięcie" bez charakterystycznego dźwięku pompy...
Każda sugestia mile widziana bo już mnie to delikatnie mówiąc "dżaźni".
Z góry dzięki za pomysły :)
Głupota na stałe zawładnęła częścią mojego umysłu...

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości