Strona 1 z 2

JAK PODŁĄCZYĆ ALTKA?

: sob 06 mar 2010, 10:42
autor: SOWA
VFR 800. Alternator z reglerem połączony jest trzema żółtymi przewodami, łączonymi kością. Potrzebuję porady czy kolejność tych przewodów jest istotna, czy może być przypadkowa. O wypowiedzi proszę osoby, które wiedzą. Rozważania "wydaje mi się" snuję sam. ;-) Jeśli ktoś czuje się na siłach to mile widziana odrobina teorii w temacie.

: sob 06 mar 2010, 10:51
autor: emil
kolejność 'raczej' nie ma znaczenia, zasilasz prądem trójfazowym regulator, który jest tu prostownikiem. co innego by było, gdybyś zasilał w ten sposób silnik, musisz utrzymac wtedy kierunek obrotów (czyli kolejność faz co +120 stopni).

regler prostuje prąd, a trójfazówka jest zastosowana po to, żeby przy pomocy mniejszego urządzenia można było wytworzyć większą moc.

:)

jakby była ważna kolejność, podejrzewam że żółte łapki zastosowały by 3 różne kolory dla każdej fazy.

: sob 06 mar 2010, 11:30
autor: Arnold
Nie ma żadnej różnicy w jakiej kolejności są podłączone. Zastosowano 3 fazowy alternator żeby prąd był bardziej wyprostowany niż w jednofazowym.

: sob 06 mar 2010, 11:34
autor: waclv
Dokładnie to samo pytanie miałem pisać ale widzę że Sowa mnie uprzedził ;-)
u mnie poprzedni właściciel wyciął kostkę bo zmieniał końcówki jednak troszkę mu to nie wyszło bo zaciskał je kombinerkami... :???:
więc wymieniłem całą wiązkę jednak nie miałem 100% pewności czy zachowałem dobrą kolejność podłączania.
ale jak już wspomniano kable są tego samego koloru więc to powinno wskazywać że nie ma znaczenia kolejność podłączenia, jeśli ktoś wie coś na ten temat prosiłbym również o wypowiedź.

i jeszcze pytanie do posiadaczy RC 36 czy patrząc z góry na motocykl kabel minusowy jest u góry podłączony do regulatora a plus na dole? (pytam już dla mojego spokojnego sumienia :smile: ) mam nadzieję że będziecie wiedzieć o co chodzi

: sob 06 mar 2010, 12:02
autor: emil
Waclw, nie powiem Ci jak jest, bo mam regler nieseryjny i nie wiem czy ktoś kostki nie zmieniał. Najprościej to weź miernik, ustaw na DCV / VDC i pomierz na tych końcówkach napięcie. Jak pokaże wartość ujemną względem kabli miernika przypiętych do niego we właściwe miejsca, to znaczy że musisz odwrócić bieguny ;)

a o ile sie nie myle, w serwisówce powinna być tabela do pomiaru rezystancji reglera dla każdej kombinacji nóżek..

: sob 06 mar 2010, 12:12
autor: Art
SOWA pisze: Potrzebuję porady czy kolejność tych przewodów jest istotna, czy może być przypadkowa
Nie ma znaczenia.
Wymieniałem regler, podpytałem i zainstalowałem.
Od 2 lat bez problemów smigam

: sob 06 mar 2010, 12:32
autor: SOWA
Też sądzę, że jak żółtek użył przewodów w jednym i do tego swoim kolorze, to nie zrobił tego przez pomyłkę. Ciekawość i upodobania pirotechniczne nakazały mi jednak spróbować przed zadaniem pytania i tak właśnie zrobiłem. Podłączyłem używając wyliczanki ene due like fake torba borba ósme smake.... i poszło. Ładowanie 14,4V ale ponieważ motek będzie wystawiony to wolałem się upewnić, by ktoś nie miał kłopotu. Dzięki za pomoc.

: sob 06 mar 2010, 12:46
autor: emil
no i wszystko :)

w reglerze każda faza jest prostowana/stabilizowana osobno względem masy, ze sobą nie mają nic wspólnego, więc kolejność może być przypadkowa.

pozdro

: sob 06 mar 2010, 20:03
autor: Art
SOWA pisze:ponieważ motek będzie wystawiony
??? że co???? sprzedajesz VFR??

: sob 06 mar 2010, 20:13
autor: SOWA
No, ja bez przerwy sprzedaję jakąś VFRę. Ta jest 800 '01. Zainteresowany?

: sob 06 mar 2010, 20:18
autor: Art
SOWA pisze:No, ja bez przerwy sprzedaję jakąś VFRę. Ta jest 800 '01. Zainteresowany?
Dzięki :) Mam swoja i jestem z jej usług baaardzo zadowolony :)

: sob 06 mar 2010, 20:20
autor: szatan
SOWA a pospawałeś już tą ramę ? bo jestem ciekaw jak wyszło :twisted:

: sob 06 mar 2010, 20:48
autor: SOWA
szatan, pospawałem w piwnicy. Ale pytaj po sprzedaży bo mi gołębie płoszysz. :lol
Bez jaj, bo to temat w dziale technicznym i zaraz pójdziemy do kąta albo na groch.

: ndz 07 mar 2010, 01:10
autor: WiktorVFR
NieLot :mrgreen: zadzwon do motoelektryka z modlinskiej mysle ze uzyskasz odpowiedz

: ndz 07 mar 2010, 15:47
autor: skybogus
Witaj !
alternator ma 3 fazy oddzielone od masy
wobec tego kolejnosc przewodow niema znaczenia
wazne aby nie bylo zwarcia do masy
fazy sa poloczone w trojkat - czyli kazdy
zolty przewod laczy poczatek i koniec 2 uzwojen
a to znaczy ze pomiedzy kazdymi dwoma zoltymi przewodami
jest cale uzwojenie .
pozdrawiam