Strona 1 z 1
regulator napięcia RC36II
: śr 05 sie 2009, 11:57
autor: .:BACA:.
Witam:
Przepraszam że po raz kolejny o regulatorze ale przeszukałem wszystkie tematy i nic
Sprawa wygląda tak, ostatnio na postoju wbity 1 bieg i trzymam sprzęgło no i moto i zgasło, przekręcam stacyjkę kręcę i nic, patrze na światła a one ledwo ledwo, na popych odpalił, dojechałem do domu, ładowanie 13.2V ze światłami, podładowałem aku i było 14.4V, gasze odpalam jest tak samo, daje na 5000rpm i lipa, ładowanie spada na 13.5V, następnego dnia ładowanie znowu 14.3V i tak było, dziś przychodzę a tam ładowanie bez świateł 16-16.5V z światłami 14.5V, moto pochodziło chwilkę, pogazowałem trochę i teraz już tylko ok. 12.5
już nie wiem, czy to regulator jest do wymiany ?
prawie mam 2 tyg urlopu i stoję w garażu
pozdrawiam
: śr 05 sie 2009, 12:46
autor: orzyl
sprawdź styki w pierwszej kolejności. nie baw się w gazowanie tylko sprawdzaj w nastepujacych wariantach:
1. bieg jalowy bez swiatel
2. 5-6k rpm bez swiatel
3. bieg jalowy with swiatla
4. 5-6krpm with swiatla
: śr 05 sie 2009, 14:10
autor: .:BACA:.
pojeździłem przed chwilą trochę, przyjeżdżam, ide sie rozebrac i moto juz nie odpaliło, swiatła swieca, przy kreceniu rozrusznikiem słychac jakieś pykanie w okolicy aku, tam jest pełno przekaźników czy Bóg wie czego, podłączyłem aku pod prostownik wyrabany do zera, zobacze co bedzie jak naładuje się aku i napisze
: śr 05 sie 2009, 14:13
autor: .:BACA:.
a tak wogóle to ten mój regulator jakis taki dziwny, ni jak nie umiem poodłaczac przewodów:

: śr 05 sie 2009, 16:44
autor: .:BACA:.
aku naładowany, oto co zmierzyłem:
jałowy bez świateł: 14.6
5000rpm bez świateł: 14.3
jałowy + światła: troche skaka ok. 13.6 - 14.1
5000rpm + światła: ok. 13.5
: czw 06 sie 2009, 00:37
autor: PETER
a aku stare? czy młode, to co pyka to przekaźnik rozrusznika
: czw 06 sie 2009, 13:54
autor: .:BACA:.
więc byłem u mechanika i stwierdził że regulator padł, zamontował regulator Ducati i jest ok
aku nie wiem jak stary, ale chyba go wymienię bo mocowanie "-" jest trochę jakieś takie pokrzywione i w jednym miejscu przerwane
do tego przekaźnika wchodzi taka czerwona wtyczka, ona była trochę przepalona a styki zasyfione, poczyściłem i jest ok, ale ta wtyczkę w najbliższym czasie zmienię
mam nadzieje że moge teraz bez obaw śmigać
ładowanie na wolnych bez świateł 14.5, z światłami 14V i tak jest cały czas, a wcześniej co zmierzyłem to co innego pokazywał
: czw 06 sie 2009, 20:39
autor: Twardy161
po wymiaie musi byc ok, no to dobrego smigania:]
: sob 08 sie 2009, 01:05
autor: .:BACA:.
śmiganie nie trwało długo niestety, chyba wina nie była po stronie regulatora, dziś znowu to samo, światła ledwo do tego prędkościomierz sie zawiesił, po czym za chwilke wszystko ok
do tego przekaźnika od rozrusznika wchodzi taka czerwona wtyczka, ona się cała przepaliła i robiło sie zwarcie i chyba to jest powód, jutro jadę spytać czy idzie dostac taką wtyczke, jak nie to się zrobi jakas samoróbke

: sob 08 sie 2009, 11:47
autor: Twardy161
a co zrobiles ze starym regulatorem?:]
: sob 08 sie 2009, 14:11
autor: darecki-30
zmien mechanika regulator raczej był dobry nie miał ksiazkowych wskazan ale nie były zle
: sob 08 sie 2009, 16:29
autor: .:BACA:.
stary regulator mam i bede woził ze sobą zapasowy jakby co
narazie zrobiłem to bez tej wtyczki czerwonej, sa same styki w takiej plastikowej otoczce i powinno wystarczyć, nie wiem czy pójdzie dostać gdzieś taka wtyczke do przekaźnika, pewnie tylko na serwisie i pewnie za 1500zł
wogóle to taki był z niego mechanik, ze spalił bezpiecznik na przekaźniku, był tam 30A a on wsadził 25A, wczoraj go wyciagam tak patrze se mysle no co za h**
: sob 08 sie 2009, 19:10
autor: Twardy161
stary za to go nie zjerbuj, sa tacy co wkladaja 30 tam gdzie ma byc 10:]
i to dopiero jest h... a nie mechanik:]
to ciekawe ale ja tez na automacie mam napisane 30A a mam wsadzone 25,
a tak swoja droga skoro spalil sie 25 to nie bez powodu i sa duzer szanse ze i 30 mogl poleciec bo przeciez bezpieczniki sa dobierane z zapasem,
a co do "kostki" to rob obejscia jakie chcesz ale koniecznie4 wloz bezpiecznik tam gdzie powinien byc i dokladnie izoluj szczegolnie w miejscach gdzie sie moze ocierac np o rame.